Recenze Citroën C5 2.0 LPG
“Dobré auto pro profesionální autoelektrikáře, notorické čtenáře diskuzních fór, nebo pro ty co se doma nudí a mají teplou garáž.”
Rok výroby:2002Typ motoru:2.0 / 100kwStav km při koupi:180 000 kmStav km nyní:220 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:LPG (plyn)Průměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:11. 12. 2014
Předchozí auto:Lancia Lybra 1.9 JTDHyundai Lantra 2.0Hyundai Coupe 2.0Daewoo Nubira Wagon 1.6 LPGHyundai Lantra 1.6 LPG
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Silné stránky
bezkonkurenční podvozek solidní pohodlí, super prostorné auto dobré antikorozní schopnosti
Slabé stránky
elektronika motoru elektronika v kabině elektronika TOP OF SHIT
Závady a opravy na autě
Otvírání okna 5.dveří Ventilátor klimatizace Ukroucená spojka Nejdou přední ostřikovače Nejde horní brzdové světlo Antipollution fault Vynechávání válců Stahování okýnka Nevrací se tlačítka na DO Nedrží 5. dveře otevřený Kastlíky v kabině a kufru nedrží zavřený Upadený zpětný zrcátko Nejde CD
někdy blbnou blinkry a odešlo zamykání víčka nádrže a možná bych si vzpomněl ještě na další blbiny.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je velmi pohodlné a prostorné, podvozek funguje fantasticky. Rozdíl v nastavení výšky podvozku v krajních mezích je jako rozdíl mezi Pagani Zonda R a Jeep Cherokee. Absence tlumičů a pružin je z hlediska servisu také potěšujicí. Při naloženém autě si podvozek zachová standartní a důstojnou světlou výšku, nikdy nepojedete do Chorvatska jako ostatní se škrtajícími pneu o podběhy. Ovšem s elektronikou je to horší, často člověk se strachem otáčí klíčkem, co se zase bude dít. Někdy odmítá zapalovat některý válec (po dalším nastarování už zase třeba jdou všechny) a nepomůže ani vyměnit základní součástky jak jsme zvyklí u jiných aut - indukční cívky, svíčky, vstřikovače, teplotní čidla.. Dokonce mě to donutilo si koupit OBD2 s aplikací pro android, kde jsou všechny užitečné i nedůležité informace a hlavně se dají zdarma sledovat a mazat poruchy z řídicí jednotky ale i to vás po čase přestane bavit. Jindy zase nejde ofukování v kabině, takže skrz zamlžený okna se stane auto nepojízdným. V zimě vzpěry kufru neudrží dveře a nový vzpěry stojí přes 7 tis. jsou bohužel originální, ale někteří koumáci došli na to, že se dají naplnit (díky jim za to - už nemusím podpírat dveře dřevěnou palicí). Nezbývá, než každý den před spaním pročítat diskuzní fóra kde přispívají ostatní nešťastníci se stejnými problémy. Když jsem to zastaralý origo rádio vyměnil za nový, tak si nepamatovalo uložený stanice ani uložený equalizér, protože počítač po chvíli odpojí v autě zdroj. Zlaté asijské auta - většinu součástek, které jsem tu vypsal jsem doposud neznal..
Citroenem tam a zpátky vlakem. Nebo autobusem. Nebo pěšky. Nebo taxíkem. Variant je D=nekonečno-1.
18.05.2023 | 10:56:03 | prof. Dr. Ing. Remigius Čaklatinkusovovov, DrSc.
| 85.135.205.*Reagovat
doplnění po 4 letech
takže odešel ještě alternátor - vyřešeno jeho repasí, pak nešel ventilátor chladiče, načež autoelektrikář vyměnil celkem 6 polorozpadlých či prohnilých konektorů, další 2 konektory se rozpadly u žárovek. Kdo tvrdí že v C5 je elektrika v pořádku je Lucky boy, nebo lže. Dále jsem musel vyměnit všechyny silentblocky motoru vlivem stáří a 1 čep řízení. Brzdy mají velmi slušnou životnost. Motor prodělal výměnu pístních kroužků a repasi hlavy, především byly vydřené gufera ventilů zřejmě vlivem provozu na LPG. Poruchy Motor už téměř nehlásí po tom co jsem vyměnil celý LPG systém od bomby až po vstřikovače a řidící jednotku. Jednoznačně si ale stojím za tím, že se LPG v tomto autě oplatí i přes všechny problémy - jezdím za 10 l, litr vyjde kolem 12-13 kč litr. Při provozu na LPG je ještě potřeba hlídat odtrh svíček, jinak se nepřepne na plyn. Vynechávají reproduktory vlivem otvírání dveří. Často nehřeje, případně nechladí jedna zóna. 5. okno už zase neotvírá. Dolil jsem celkem 2 L hydr. oleje ten je společný pro posilovač i pro podvozek, začíná mi téct jedna pístnice. Jelikož je to jediná závada na podvozku za 4 roky provozu, tak je to velmi dobré skóre u tak propracovaného podvozku. Největší plus zůstává ve funkci podvozku, prostornosti a pohodlí a po 15 letech jen s minimální korozí, největší minus bych označil dílenské zpracování interiéru, mizerný rejd, také to, že rozvody kabeláže a některé elektrické komponenty rozhodně nepatří mezi nejspolehlivější. Po všech zkušenostech s tímto autem bych svou subjektivní spokojenost hodnotil jako průměrnou.
08.01.2017 | 11:14:18 | Steve
| 109.75.155.*Reagovat
RE: doplnění po 4 letech, výborná, vtipná recenzia !!:), akoby som videl seba pred 25 rok-
mi....:)) Mrzí ma, že máš také problémy, lebo je to fakt na infarkt, ale myslím si, že máš minimálne 400.000 km a viac, lebo zatiaľ sa mi potvrdilo, že po cca 400-430.00 km odídú uhlíky, alebo ložiská na alternátore v PSA, dovtedy žiaden problém.
Inak padajúce a nedržiace zadné piesty som mal aj na Mazde 626, či Nissan Teranno...:)
RE: doplnění po 4 letech, výborná, vtipná recenzia !!:), akoby som videl seba pred 25 rok-
Luboši, já to samé auto mám taky a pod většinu z toho se můžu podepsat. Myslím si, že provozovat tento motor na LPG je sice celkem levné, údaje o spotřebě mám stejné, ale absolutně si s tím LPG nerozumí. Jsou auta, která si s LPG rozumí nebo aspoň moc nejankují, když na něj jedou, ale C5 to teda není ani omylem. To auto je doslova prošpikované elektronikou, která všechno poctivě hlásí neustálým pípáním kvůli každé hovadině - u mě nejčastěji chyba katalyzátoru a chyba antipollution (a nikdo neví proč). Kolik si ale za opravu/neopravu tohoto problému napočítat, to už věděli všichni, chytráci. Motor má za studena při chodu na benzín tendenci přestat zapalovat třetí válec (a ne, cívka je OK, svíčky taky a dokonce i benzín jsem tam měl), což znamená naprostou ztrátu výkonu, i když pořád běží, nebo rovnou chcípnout, a to klidně i pětkrát, než se stihne ohřát. Ohřátý už nezlobí. Taky než se stihne ohřát, jde velice nepravidelně, doslova hází s autem - asi okolo 1100 otáček - a opět ventily seřízené, sedla nevypálená, filtr vyměněný... Není to jen taková blbinka, co vás občas pozlobí, je to doslova o hubu a děje se to po každém studeném startu - třeba když se vám to stane uprostřed křižovatky a pak ještě nejde 2 - 3 sekundy nastartovat, nebo zůstanete stát déle na semaforech a magor s šestkovým BMW vás o kilometr dál vyblokuje, aby vám mohl rozbít hubu, protože jste se na světlech nerozjeli hned, ale až za pět sekund, on musel čekat a zřejmě mu mezitím manželka v autě porodila paterčata. Ještě bych mohl zkusit dekarbonizaci, kterou mi někdo doporučil, případně vyměnit EGR (představte si, že ho mají i benzínová auta - divili byste se, jak málo lidí to ví - včetně mě). Jestli se tento problém nezlepší ani potom, tak už opravdu nebudu vědět co dál, protože to bude poslední věc, kterou jsem vyměnil. To auto asi potom prodám na ND, zabít se nenechám, ale ani nikoho jiného. No a ty další věci jako mizerné dílenské zpracování nebo nekvalitní kabelové rozvody jsem zaregistroval taky. Sranda je, když vám dvouzónová klima občas ve třicetistupňovém vedru začne topit na vaší půlce, ale zase je aspoň pozitivní, že tu druhou pořád chladí. Stává se to, když si troufnete pohnout s otočným tlačítkem regulace teploty. Pak už není cesty zpět, týden vás to bude grilovat, než se to zase chytne. Chce to vyměnit klapku se servomotorkem pod krytem středového panelu na levé straně asi 10 - 15 cm pod rádiem - v místě, kde si opíráte pravou nohu. Oprava za 700 Kč. Celá ta součástka je z měkkého plastu - evidentnější kurvítko byste těžko hledali, snad jen EGR, i když to to je vlastně eurokurvítko, teda superkurvítko. Taky se loupe stříbrný nástřik z hlavice řadící páky a ty úlomky jsou docela ostré. I ta se dá koupit nová (za 1200 Kč stejně kvalitně nalakovaná jako ta původní) nebo přelakovat nebo prostě jen oloupat a nechat na bílo. Kapitola sama o sobě je zavírání oken. To sice funguje, ale ne bezproblémově. Třeba okno u řidiče jde sice otevřít, ale zavřít už ne, tedy ne úplně. Vždycky totiž vyjede nahoru a okamžitě sjede do 2/3 a tak pořád dokola. To opravdu nevím jak opravit a ani nikdo jiný. Sice mi radili to okno naučit koncáky, ale v praxi to nefungovalo ani u jednoho z těch chytrolínů, když jsem s tím za nimi přijel, jen se teda všichni škrábali na hlavě jako šimpanzi a kroutili hlavami. Prý to mám nějaké divné (na což bych určitě sám nepřišel, když mi to nechce fungovat) a že si mám raději koupit nový motorek s jednotkou jen za 3000 Kč. Jasně! Hned poběžím a objednám si ho! Další okna by se měly zavírat automaticky, což ale u zadních (momentálně) nefunguje vůbec (ale ještě před půlrokem fungovalo) a u pravého předního jen občas, zřejmě podle vzájemného postavení Marsu a Jupitera v kombinaci s mušími prdy. Další věc, která funguje/nefunguje, je vrchní středový displej, který po zahřátí interiéru vybledne (v létě je nečitelný neustále, teda přes den, když je teplo). Po čase přestanou fungovat i tlačítka. Cena za nový je prý 7000 Kč. No nic, bez toho to taky přežiju. Další ptákovina je možnost/nemožnost vypnout klimatizaci, která někdy chladí jak blbá i potom, co ji vypnete tlačítkem A/C a zapnete režim eko, jen opravdu lehounce ubere, ale někdy se zase normálně vypne do 20 sekund. Jak a proč nevím. Autorádio je na audio CD, což bylo v roce 2003, ze kterého je ta moje C5, hojně používané záznamové médium, i když už ustupovalo mp3, dnes už oboje překonané. Zkusil jsem si něco vypálit, ale na nerovnostech to přeskakovalo, dokonce ani Hydra3 tomu nezabránila. Tak jsem se pokoušel poslouchat aspoň rádio, ale když už jsem naladil nějakou stanici bez těch dvou dementů Mareše a Hezuckého (kdybych měl peníze, nechal bych je zavraždit), signál vypadával tak často, že bylo v podstatě neposlouchatelné. Vím, že i když bydlím na Vysočině, existují rádia stejně stará, kterým signál vypadává pouze sporadicky. Nakonec jsem to nervově nevydržel a zakoupil rádio modernější, bez CD mechaniky, ale zato s podporou mp3, USB a hlavně BT HF, což je úžasná věc. Bohužel spárovat ovládací prvky pod volantem a nové autorádio se ukázalo jako dost komplikovaná a nakonec neproveditelná věc, teda za nějaké běžné peníze, pro mě do 10000 Kč. Ono to sice navzájem komunikovalo, ale jak už je u tohoto auta zvykem, ne plnohodnotně. Něco jde, třeba volume, ale zase třeba vyhledávání radiostanic, zobrazování RDS nebo jen mp3 tagů na vrchním displeji ne (autorádia to sice zobrazují, ovšem jsou zastavěné tak nízko, že je nebezpečné tam koukat) - buď jen nějaké klikyháky nebo rovnou vůbec nic (Sony i Pioneer). Nakonec jsem si nechal toho Pioneera, i když Sony zobrazovalo a hledalo stanice stejně blbě, a to protože má lepší zvuk. Zvuk u C5 je taky lahůdka - něco tak otřesného jsem už dlouho neslyšel, a to jsem vlastnil Škodu 100 s dodatečně dodělaným audiem, o kterém jsem si právem myslel, že je děsné. Bylo horší než u C5, to nepochybně, jenže to byla stará kraksna a to audio dodělával blboun, co o tom věděl kulový. Já. U mnohem nověšího auta ještě k tomu střední třídy, které nové stálo skoro milion, je to trestuhodné. Další dost podivná věc je klakson, teda jeho tlačítka. Musíte je zmáčkout ne uprostřed volantu, jak je to normální u jiných značek, ale na boku, uprostřed netroubí. Časteji se vám je podaří zmáčknout když nasedáte nebo vysedáte a chytnete za volant. Souseda jsem takto vzbudil o půl páté ráno už asi čtyřikrát. Když už jsme u volantu - ještě jsem se nesetkal s koženým potahem, který by se tak ochotně ošoupával a šupinkoval. Jeden pán z Ostravy, adresa je na Bazoši, najdete pod heslem přešití volantu, vám to velice ochotně za 1200 Kč přešije, a taky velice hezky, ale s upozorněním, že k tomu do pěti let pravděpodobně dojde znovu. Jen jsem si vzpomněl na svoji předešlou káru, 605-ku, pojízdný obývák od Peugeotu, která měla jen lehce vyšupinkovaný kožený potah volantu - ovšem po 25 letech provozu a (prokazatelně) najetých 550000 km. Ale co já vím, třeba měla taky přečalouněný volant. Další dost velké bolístka (u Breaku, tedy kombíku) jsou zadní dveře. Když pominu, že rezaví nejvíc z celého auta, pravděpodobnost spáchání si boule na hlavě tímto kusem vybavení je tím vyšší, čím nižší je venkovní teplota. Ony totiž pod 10°C nedrží plynové vzpěry a dveře vás velmi ochotně bouchají do hlavy nebo po zádech a s klackem jako podpěrou vypadáte jako blbci, zvlášť když vás zahlédne nějaký Oktávkář. To se stává i u jiných značek, ale tato má ještě několik mínus - vzpěry jsou zabudované do střechy, takže je sice nevidíte, což je super, ale jen do té doby, než je chcete vyměnit. Potom zjistíte, že abyste se k nim dostali musíte utrhnout tapecírunk (ano, čtete správně, pravdu utrhnout, je nalepený, ne nacvaknutý) ze zadní části stropu, krkolomně sundat ségrovky a teprve potom je dostanete ven. Tím to ale nekončí - zatímco třeba na Oktávku stojí vzpěry pár stovek a vymění je průměrně trénovaný jezevčík, tady si musíte nachystat rovnou pár tisíc a nevymění vám je ani automechanik, protože se bojí, aby vám to neponičil. Tak si jak idioti stejně nespolehlivé vzpěry jako ty původní za pouhé 4000 Kč (vzpěry, ne celé dveře, opravdu jen vzpěry) měníte sami. V tu chvíli už tu kdysi elegantní, teď už ale jen zkurvenou francouzskou svini začnete nenávidět. Aby toho nebylo málo, ti nešťastníci, kteří si páté dveře zakoupili s pátým otvíracím oknem, zjistí, že tento systém má svoje limity. První a nejdůležitější je sedm let, potom už jdou otevřít jen málokterá. Respektive otevřít jdou, spíš nejdou pak zavřít, což je docela vážný nedostatek. Většina majitelů to řeší deaktivací toho jankujícího zámku. I já. U mého ještě nefunguje vyhřívání skla, a jistě si umíte představit, že u otevíratelného okna (zpevněného) to stojí víc než u lepeného. A to o hodně víc. Tak v zimě jezdím s permanentně zamlženým zadním sklem, které si ani neotevřu, místo toho se nechám majznout po hlavě pátýma dveřma. 8000 Kč, jen aby se mi to nemlžilo, je na mě totiž moc. Otevírat by to stejně nešlo ani potom, zamykací mechanismus není v ceně. No nekupte to za ty prachy! To ještě není ze zadní části vše - musím upozornit na dost nekvalitní uchycení plastů pod bočními okny, které roleta/kryt kufru permantně vytahuje zpod těsnící gumy, kterou potom okraje těch plastů rozpíchávají. Zadní světla vypadají elegantně, ale když chcete vyměnit nějakou žárovku, musíte sundat celý kryt, což je bez poškození zkorodovaných objímek dost těžké. Pokud se vám to už povede, ještě se neradujte, ty rozpadající se objímky můžete ještě rozmáčknout, když chcete vyměnit žárovku nebo když tam ten kryt pak rvete zpátky. Ale abych jen nekritizoval - místa je tam doslova jako v obýváku, i když za předními sedadly by to mohlo být lepší na to, jak je to auto dlouhé. Hydra3 nefunguje špatně, na dálnicích je C5 jako doma, ovšem na okrskách je to už horší, a že by byla pohodlnější než auta bez hydropneumatiky, to se rozhodně říct nedá. Auto je celkově dost špatně vytlumené zvukově - nejen od motoru, ale hlavně od podvozku - pod zadními sedadly nebo v nákladovém prostoru nenajdete dokonce ani obligátní nalepovací gumu, jen sem tam záplatku, to už je u střední třídy co říct. Přední světla, teda kryty, zřejmě polykarbonát, mají tendenci po čase žloutnout, což sice není nic neobvyklého, ale u tohoto typu je těch vejmrdů tolik, že po čase prostě rezignujete a opravujete už jen to, co je bezpodmínečně nutné. Narozdíl od Steva bych C5 ale neoznačil jako průměrnou, spíš jako celkově podprůměrnou - vzhledem k tomu, že se nejedná o nějakou Dacii, kde by to nikoho nepřekvapilo, nebo levné malé auto, ale střední třídu s cenovkou blížící se k milionu, tedy původní, když byla nová. Opravdu auto pro kutily, ale pro bohaté kutily, pro všechny ostatní nedoporučuju.
06.11.2017 | 01:56:10 | J. B.
| 193.53.93.*Reagovat
A cena?
Ja mám len takú pod otázku :: kolko ste za to zaplatili? Ja som kupoval C5 par rokov dozadu za zhruba 100 000kč. Dodnes s nou nemam problem. 15 ročné C5ky majú u nás bežne nalietané cez 400-500tisíc km. S elektronikou som na citroene prosím NIKDY nemal problém. Vlastnil som ich spolu s rodinou 14 kusov !
Zdar, mal som c5 2.0 benzín auto je pohodlné velké a hydraulika funguje dobre je premakaná ale je dobrá na dve veci......Je to komplikované auto a ma samé muchy, súdruhovia francúzi to posraly autá su citlivé na všetko len čakáte kedy sa zas niečo poserie a jazda s autom je tym pádom nervozna a nepredvídatelna a jak ma auto našlahané nad 200000km tak si pripravte nervy.Japonci v nedelu srkali saké a v pondelok makali v mazde za pásom a Francúzi pili v nedelu víno a takto to potom dopadne.
Nejdem tu nikoho vychvalovat,ale mam e46 benzin a elektronikcky stav na vybornu.auto je v plnej palbe...fakt netusim preco francuzi nespravia kvalitnu elektroniku ktora vydrzi ked uz investuju do vyvoja..
Aaa takže promluvil pan Zkušený!!!!francouze a nic jiného je to sinonimum spolehlivosti :D Nepovažuju se za extra zkušeného ale dělám auta 15let a mám pocit že kdyby nebylo francouzů tak polovina autoservisů zkrachuje:) Ale věřím že vám slouží najdou se i dobrý kusy....
12.12.2014 | 13:07:38 | pavel e36
| 37.48.34.*Reagovat
Nevnucuji tady nikomu, že jsem zkušený nebo nezkušený ale pouze sděluji své zkušenosti, to je zásadní rozdíl. Tyto zkušenosti jsem tu vypsal od toho tady autorecenze přeci jsou - nebo ne?! Vy s nimi můžete nesouhlasit, ale to je vše co s tím můžete dělat. Pak píšete ironicky, že francouzi jsou sinonimum spolehlivosti, já ale nenapsal recenzi na francouze ale pouze na C5 1.řady. Stejně nechápu, kde jste nabyl pocitu - po všech těch poruchách, které jsem vypsal, a předchozích autech, které jsem vlastnil, že jsem patriot na francouze?? Pak doporučujete 1.8T pro LPG?? Turbomotor pro LPG to mě zkoušíte? Tyto motory rozhodně pro montáž plynu vhodné nejsou. Vtip dne mi přijde donekonečna vychvalovat ty nejslabší TDI z pravěku nafty, s dvouventilovou "technikou" doprovázených zvukem kultivátoru, vibracemi zbíječky a uhelného čmoudu. A už vůbec nechápu proč pročítáte recenze na francouze, když je vůbec nemusíte. Mimochodem od chytrolínů jako jste Vy si radit v tom které auto je dobrý nebo ne určitě nenechám, konečně já nevybírám auto podle toho jesti veme 4,8 nebo 5,1 l nafty, nebo jestli ustojí fritovací olej, auto kupuji podle svých potřeb a sympatií, takže podle stylu jakým píšete usuzuji, že my dva si nikdy nekoupíme stejný vůz. Jinak ve slově sinonimum mají být obě i tvrdý, ví to každé malé dítě.
13.12.2014 | 11:57:47 | Steve
| 109.75.155.*Reagovat
...a copak máte za stylovku pane? matiz nebo tyco? :D
12.12.2014 | 12:35:29 | pavel e36
| 37.48.34.*Reagovat
RE:
Jelikož jsem asi 5let prováděl montáže zařízení lpg v Brne fy ungr tak si dovoluji tvrdit že koncern 1.8T 110kw jsou na prestavbu lpg ideální,netrpí ventily ani hlava v podstatě jsem se nesetkal s jakýmkoliv problémem u tohoto motoru.To se ale nedá říct o novějších tsi tam bývají s lpg problémy a nedoporučoval bych.Já vám prosím pěkně neradím co si máte koupit,jen jsem vyjádřil svůj názor na zplynované francouze.A máte pravdu my si stejné auto nikdy nekoupíme protože vy autům nerozumíte.Hezký den p.s jen pro představu motory tdi mají 2X větší kilometroví nájezd než ta sračka ve které jezdíte.
13.12.2014 | 12:25:24 | pavel e36
| 37.48.33.*Reagovat
RE:
Já od té "sračky" ani neočekávám že mě přežije. A to co vychvalujete mě vůbec nezajímá. Vy mi sice neradíte co si mám koupit, ale cokoliv jiného než koncern je špatně. Výběr motoru je na každém, každý má pro a proti. S autem nemám nikdy v plánu ujet půl milionu km, to jsou pro mně nezajímavé údaje, pro mně je např. důležitější, že mi auto po 2 minutách začne topit, že mi auto nečapne když si dozadu sednou 2 lidi... Stejně bych oponoval ohledně nájezdu - z toho co znám od lidí ze svého okolí o TDI - po 20 tis. rozsekaná převodovka, po 250 tis. taktéž převodovka hyn, klikovka v háji po 200 tis., velmi časté trable s turbem, vstřiky, MAF, FAP, EGR, atd. atd. prostě to není žádná výhra. Řek bych, že Vaše filosofie spočívá v tom, že autu rozumí jen ten kdo se vozí v TDI, nedokážete si připustit, že má někdo jiné priority, než Vy. Konec konců výběr auta není o tom jestli máte za sebou 50 let praxe v autoservisu, ale o tom co od něj očekáváte a v tomto ohledu jsem C5 rozhodně zvolil správně - je to jedno z nejprostornějších a nejpohodlnějších aut na trhu.
13.12.2014 | 13:34:45 | Steve
| 109.75.155.*Reagovat
RE:
Zaujímave je, že skoro každý servisák jazdí v benzíne alebo staršom hladkom diesli, kt. si je schopný opraviť na kolene sám. Takže sa mi to nepozdáva, že by mal niekto tu skúsenosti s autami .
Určitě koncern nevychvaluju a ani v něm nejezdím ani bych si ho nekoupil,uvedl jsem tady jen 3 motorizace která jsou už 15 let stare a postupem času se projevily jako relativně spolehlivé...samozřejmě jako u všech aut záleží na pravidelném servisu.Jestli jste spokojen s c5 neberu vám to,ale dle vaší recenze to nevidím na uplnou spokojenost...Podle mě má vaše auto jediný velký plus a to je hydro podvozek jinak elekonika motor a spracování je podle mě špatné.
Konečně si rozumíme. Já si koupil C5, protože je prostorná, bezpečná a má z mého pohledu bezkonkurenční podvozek, což je důležité pro potřeby mojí 4-členné rodiny. Celkově se spolehlivostí elektriky, nekterých komponent motoru (vstřikovače, čidla, ŘJ) a kvalitou zpracování interieru skutečně spokojen nejsem. Nečekal jsem zázraky, ale asi jsem čekal víc. Nemusí být všechny recenze v zásadě pozitivní, je na každém, aby před koupí zvážil všechny priority a přimhouřil oko nad nedostatky. Žádné auto není bez chyb.
13.12.2014 | 14:48:31 | Steve
| 109.75.155.*Reagovat
RE:
Souhlas, žádný auto není bezchybné,záleží jen ne tom co kdo od auta chce a očekává...
13.12.2014 | 14:58:16 | pavel e36
| 37.48.33.*Reagovat
RE:
odpoveď s pekným odstupom, ale nedá mi
Ten Váš koncern potopil dízle v segmente osobných áut. Kým sa ostatní výrobcovia viac menej poctivo snažili splniť nové emisie, koncern vsadil na ojebávku. Mám 3-ročný dízel, ktorému môžem vždy po jazde utrieť koncovku výfuku prstami a nezašpiniť sa. Ale vďaka dízelgate strácajú dízle na hodnote neuveriteľným tempom.
20.02.2018 | 22:57:16 | henry
| 178.253.155.*Reagovat
RE: DieseGate
Nič v zlom ale v emisiách neojebáva len koncern. Robí to viacero výrobcov len možno trochu inakšie. Napríklad tvoj citrónik je v podozrení. https://www.topspeed.sk/novy-dieselgate-peugeot-citroen-podozrivych-je-2-miliony-aut-/13211
Při vší úctě pane když se dívám na vaše předchozí auta a na to čím jezdíte tak nemůžete rozumět autům ani za mák.Dejte prosím rači příště při výběru vozu pár korun nějakému dobrému automechanikovi ať vám poradí která auta jsou dobrá a která ne.Váš výběr typu lybra,daewoo,do toho zplynované korejce a teď C5 mi příjde jako vtip dne:D I když nikomu nic zlého nepřeju musím vám říct dobře vám tak.
12.12.2014 | 07:32:59 | pavel e36
| 37.48.43.*Reagovat
RE:
Myslíte Skodovku a VW ? To sú tie dobré autá ? Daewoo nie je len značka, ale aj životný štýl ) Korejci nepýtajú mrte za ponúkanú kvalitu a Skoda a VW si myslia, že sú kvalitný, ale opak je pravdou. A to o francúzoch sa zmíňovať neoplatí ...
Nemyslim vw a šodovku,koncern jde s kvalitou pořát dolů,ale přesto pár motorů nebylo špatných kolem r.2000 1.8T -na lpg ideální,1.9tdi 66 a 81kw,ale rozhodně ne francouze!!!proti korejcům vyloženě nic nemám,naopak mám rád japonce a myslím že se jim korejci čím dál víc blíží.Ale daewoo a životní styl???to snad ne pane:) začínaly tady s nexií-převlečenej kadet tachnika z 80tých let,bezpečnost 0,ale jestli se vám líbí....
12.12.2014 | 12:30:56 | pavel e36
| 37.48.34.*Reagovat
RE:
Každý auto má svoje...a taky záleží třeba v případě ojetiny na záchazení mám Francouze už několik let a nikdy jsem neměl sebemenší problém,nedávno jsme dokoupili dalšího a ten je proti těm předchozím trošku ořezávátko ale má to na svědomí předchozí zacházení.
Občas nefungují budíky,občas nejde stáhnout okno plynové vzpěry jsou u kapoty KO a je to 406 Coupe z roku 2004,občas nefunguje centrál,jedny dveře se přestali na dálku zamykat,vrže sedadlo,občas jde špatně řadit atd...takže v mém případě po min.pěti Francouzských autech jsem se setkal poprvé s tím co léta slýchávám a jako druhé se kterým jezdím mám 607 2006 a nemám si na co stěžovat.Takže rozhodně ne Francouze mě přijde trochu jako prostě nezkušenost:)
Deawoo nezačínalo modelem Nexie ale modelem Racer !...jinak Nexie bylo mimichodem velmi dobré auto...ano hnilo to,pokud se na to kašlalo a trpělo to jako opely všeobecně na těsnění pod hlavou...ale oproti třeba filetám,to bylo na tu dobu prostorné a hlavně slušně vybavené auto!!!
Spousta závad, které jste uvedl jsou bez problémů a jednoduše řešitelné. Kastlíky které nedrží - chyba je pravděpodobně ve vypadlích nebo chybějících pružících západkách. Také s tím občas bojuji. Vzpěry pátých dveří - tedy plynové tlumiče se dají jednoduše repasovat - jedna vyjde asi na 300 Kč, na Citroen fóru je odkaz na pána který se tím živí. Jinak souhlasím s tím, že jste měl pravděpodobně smůlu na špatný kus, co se týká motoru, to může být způsobené nepříliš kvalitní prací servisu, který montoval LPG
12.12.2014 | 07:14:38 | Milan
| 195.191.202.*Reagovat
RE: Milan
Ano máte pravdu pružinky z kastlíků vypadávají a tak je snadné je ztratit, jenže složitější nahradit. V kufru mi bočný dekl vůbec nepasuje - je prostě menší než otvor za podběhem, opěrky rukou mají pokažený západky, těch kravinek je fakt hodně, ale řešit je všechny tak asi nedělám nic jiného. Ty vzpěry 5. dveří díky za radu, ale já už jejich repasi absolvoval právě na základě diskuzí na fóru, píšu to i v mé recenzi - čtěte pozorněji. Špatný kus?? Naprosto nesouhlasím, důkazem je to, že všechny ty problémy co řeším já řeší společně všichni majitelé ve svých C5 na fóru tzn. že se jedná o seriové závady a ne o nahodilé.
13.12.2014 | 11:05:59 | Steve
| 109.75.155.*Reagovat
Zrejme nešťastný kus, ale od Citroenu je to asi normálne :-)
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C5
Můj názor
Citroenem tam a zpátky vlakem. Nebo autobusem. Nebo pěšky. Nebo taxíkem. Variant je D=nekonečno-1.
18.05.2023 | 10:56:03 | prof. Dr. Ing. Remigius Čaklatinkusovovov, DrSc. | 85.135.205.* Reagovat
doplnění po 4 letech
takže odešel ještě alternátor - vyřešeno jeho repasí,
pak nešel ventilátor chladiče, načež autoelektrikář vyměnil celkem 6 polorozpadlých či prohnilých konektorů, další 2 konektory se rozpadly u žárovek.
Kdo tvrdí že v C5 je elektrika v pořádku je Lucky boy, nebo lže.
Dále jsem musel vyměnit všechyny silentblocky motoru vlivem stáří a 1 čep řízení. Brzdy mají velmi slušnou životnost.
Motor prodělal výměnu pístních kroužků a repasi hlavy, především byly vydřené gufera ventilů zřejmě vlivem provozu na LPG.
Poruchy Motor už téměř nehlásí po tom co jsem vyměnil celý LPG systém od bomby až po vstřikovače a řidící jednotku. Jednoznačně si ale stojím za tím, že se LPG v tomto autě oplatí i přes všechny problémy - jezdím za 10 l, litr vyjde kolem 12-13 kč litr. Při provozu na LPG je ještě potřeba hlídat odtrh svíček, jinak se nepřepne na plyn.
Vynechávají reproduktory vlivem otvírání dveří.
Často nehřeje, případně nechladí jedna zóna.
5. okno už zase neotvírá.
Dolil jsem celkem 2 L hydr. oleje ten je společný pro posilovač i pro podvozek, začíná mi téct jedna pístnice. Jelikož je to jediná závada na podvozku za 4 roky provozu, tak je to velmi dobré skóre u tak propracovaného podvozku.
Největší plus zůstává ve funkci podvozku, prostornosti a pohodlí a po 15 letech jen s minimální korozí, největší minus bych označil dílenské zpracování interiéru, mizerný rejd, také to, že rozvody kabeláže a některé elektrické komponenty rozhodně nepatří mezi nejspolehlivější.
Po všech zkušenostech s tímto autem bych svou subjektivní spokojenost hodnotil jako průměrnou.
08.01.2017 | 11:14:18 | Steve | 109.75.155.* Reagovat
RE: doplnění po 4 letech, výborná, vtipná recenzia !!:), akoby som videl seba pred 25 rok-
mi....:))
Mrzí ma, že máš také problémy, lebo je to fakt na infarkt, ale myslím si, že máš minimálne 400.000 km a viac, lebo zatiaľ sa mi potvrdilo, že po cca 400-430.00 km odídú uhlíky, alebo ložiská na alternátore v PSA, dovtedy žiaden problém.
Inak padajúce a nedržiace zadné piesty som mal aj na Mazde 626, či Nissan Teranno...:)
08.01.2017 | 11:48:01 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: doplnění po 4 letech, výborná, vtipná recenzia !!:), akoby som videl seba pred 25 rok-
Luboši, já to samé auto mám taky a pod většinu z toho se můžu podepsat. Myslím si, že provozovat tento motor na LPG je sice celkem levné, údaje o spotřebě mám stejné, ale absolutně si s tím LPG nerozumí. Jsou auta, která si s LPG rozumí nebo aspoň moc nejankují, když na něj jedou, ale C5 to teda není ani omylem. To auto je doslova prošpikované elektronikou, která všechno poctivě hlásí neustálým pípáním kvůli každé hovadině - u mě nejčastěji chyba katalyzátoru a chyba antipollution (a nikdo neví proč). Kolik si ale za opravu/neopravu tohoto problému napočítat, to už věděli všichni, chytráci. Motor má za studena při chodu na benzín tendenci přestat zapalovat třetí válec (a ne, cívka je OK, svíčky taky a dokonce i benzín jsem tam měl), což znamená naprostou ztrátu výkonu, i když pořád běží, nebo rovnou chcípnout, a to klidně i pětkrát, než se stihne ohřát. Ohřátý už nezlobí. Taky než se stihne ohřát, jde velice nepravidelně, doslova hází s autem - asi okolo 1100 otáček - a opět ventily seřízené, sedla nevypálená, filtr vyměněný... Není to jen taková blbinka, co vás občas pozlobí, je to doslova o hubu a děje se to po každém studeném startu - třeba když se vám to stane uprostřed křižovatky a pak ještě nejde 2 - 3 sekundy nastartovat, nebo zůstanete stát déle na semaforech a magor s šestkovým BMW vás o kilometr dál vyblokuje, aby vám mohl rozbít hubu, protože jste se na světlech nerozjeli hned, ale až za pět sekund, on musel čekat a zřejmě mu mezitím manželka v autě porodila paterčata. Ještě bych mohl zkusit dekarbonizaci, kterou mi někdo doporučil, případně vyměnit EGR (představte si, že ho mají i benzínová auta - divili byste se, jak málo lidí to ví - včetně mě). Jestli se tento problém nezlepší ani potom, tak už opravdu nebudu vědět co dál, protože to bude poslední věc, kterou jsem vyměnil. To auto asi potom prodám na ND, zabít se nenechám, ale ani nikoho jiného.
No a ty další věci jako mizerné dílenské zpracování nebo nekvalitní kabelové rozvody jsem zaregistroval taky. Sranda je, když vám dvouzónová klima občas ve třicetistupňovém vedru začne topit na vaší půlce, ale zase je aspoň pozitivní, že tu druhou pořád chladí. Stává se to, když si troufnete pohnout s otočným tlačítkem regulace teploty. Pak už není cesty zpět, týden vás to bude grilovat, než se to zase chytne. Chce to vyměnit klapku se servomotorkem pod krytem středového panelu na levé straně asi 10 - 15 cm pod rádiem - v místě, kde si opíráte pravou nohu. Oprava za 700 Kč. Celá ta součástka je z měkkého plastu - evidentnější kurvítko byste těžko hledali, snad jen EGR, i když to to je vlastně eurokurvítko, teda superkurvítko. Taky se loupe stříbrný nástřik z hlavice řadící páky a ty úlomky jsou docela ostré. I ta se dá koupit nová (za 1200 Kč stejně kvalitně nalakovaná jako ta původní) nebo přelakovat nebo prostě jen oloupat a nechat na bílo. Kapitola sama o sobě je zavírání oken. To sice funguje, ale ne bezproblémově. Třeba okno u řidiče jde sice otevřít, ale zavřít už ne, tedy ne úplně. Vždycky totiž vyjede nahoru a okamžitě sjede do 2/3 a tak pořád dokola. To opravdu nevím jak opravit a ani nikdo jiný. Sice mi radili to okno naučit koncáky, ale v praxi to nefungovalo ani u jednoho z těch chytrolínů, když jsem s tím za nimi přijel, jen se teda všichni škrábali na hlavě jako šimpanzi a kroutili hlavami. Prý to mám nějaké divné (na což bych určitě sám nepřišel, když mi to nechce fungovat) a že si mám raději koupit nový motorek s jednotkou jen za 3000 Kč. Jasně! Hned poběžím a objednám si ho! Další okna by se měly zavírat automaticky, což ale u zadních (momentálně) nefunguje vůbec (ale ještě před půlrokem fungovalo) a u pravého předního jen občas, zřejmě podle vzájemného postavení Marsu a Jupitera v kombinaci s mušími prdy. Další věc, která funguje/nefunguje, je vrchní středový displej, který po zahřátí interiéru vybledne (v létě je nečitelný neustále, teda přes den, když je teplo). Po čase přestanou fungovat i tlačítka. Cena za nový je prý 7000 Kč. No nic, bez toho to taky přežiju. Další ptákovina je možnost/nemožnost vypnout klimatizaci, která někdy chladí jak blbá i potom, co ji vypnete tlačítkem A/C a zapnete režim eko, jen opravdu lehounce ubere, ale někdy se zase normálně vypne do 20 sekund. Jak a proč nevím. Autorádio je na audio CD, což bylo v roce 2003, ze kterého je ta moje C5, hojně používané záznamové médium, i když už ustupovalo mp3, dnes už oboje překonané. Zkusil jsem si něco vypálit, ale na nerovnostech to přeskakovalo, dokonce ani Hydra3 tomu nezabránila. Tak jsem se pokoušel poslouchat aspoň rádio, ale když už jsem naladil nějakou stanici bez těch dvou dementů Mareše a Hezuckého (kdybych měl peníze, nechal bych je zavraždit), signál vypadával tak často, že bylo v podstatě neposlouchatelné. Vím, že i když bydlím na Vysočině, existují rádia stejně stará, kterým signál vypadává pouze sporadicky. Nakonec jsem to nervově nevydržel a zakoupil rádio modernější, bez CD mechaniky, ale zato s podporou mp3, USB a hlavně BT HF, což je úžasná věc. Bohužel spárovat ovládací prvky pod volantem a nové autorádio se ukázalo jako dost komplikovaná a nakonec neproveditelná věc, teda za nějaké běžné peníze, pro mě do 10000 Kč. Ono to sice navzájem komunikovalo, ale jak už je u tohoto auta zvykem, ne plnohodnotně. Něco jde, třeba volume, ale zase třeba vyhledávání radiostanic, zobrazování RDS nebo jen mp3 tagů na vrchním displeji ne (autorádia to sice zobrazují, ovšem jsou zastavěné tak nízko, že je nebezpečné tam koukat) - buď jen nějaké klikyháky nebo rovnou vůbec nic (Sony i Pioneer). Nakonec jsem si nechal toho Pioneera, i když Sony zobrazovalo a hledalo stanice stejně blbě, a to protože má lepší zvuk. Zvuk u C5 je taky lahůdka - něco tak otřesného jsem už dlouho neslyšel, a to jsem vlastnil Škodu 100 s dodatečně dodělaným audiem, o kterém jsem si právem myslel, že je děsné. Bylo horší než u C5, to nepochybně, jenže to byla stará kraksna a to audio dodělával blboun, co o tom věděl kulový. Já. U mnohem nověšího auta ještě k tomu střední třídy, které nové stálo skoro milion, je to trestuhodné. Další dost podivná věc je klakson, teda jeho tlačítka. Musíte je zmáčkout ne uprostřed volantu, jak je to normální u jiných značek, ale na boku, uprostřed netroubí. Časteji se vám je podaří zmáčknout když nasedáte nebo vysedáte a chytnete za volant. Souseda jsem takto vzbudil o půl páté ráno už asi čtyřikrát. Když už jsme u volantu - ještě jsem se nesetkal s koženým potahem, který by se tak ochotně ošoupával a šupinkoval. Jeden pán z Ostravy, adresa je na Bazoši, najdete pod heslem přešití volantu, vám to velice ochotně za 1200 Kč přešije, a taky velice hezky, ale s upozorněním, že k tomu do pěti let pravděpodobně dojde znovu. Jen jsem si vzpomněl na svoji předešlou káru, 605-ku, pojízdný obývák od Peugeotu, která měla jen lehce vyšupinkovaný kožený potah volantu - ovšem po 25 letech provozu a (prokazatelně) najetých 550000 km. Ale co já vím, třeba měla taky přečalouněný volant. Další dost velké bolístka (u Breaku, tedy kombíku) jsou zadní dveře. Když pominu, že rezaví nejvíc z celého auta, pravděpodobnost spáchání si boule na hlavě tímto kusem vybavení je tím vyšší, čím nižší je venkovní teplota. Ony totiž pod 10°C nedrží plynové vzpěry a dveře vás velmi ochotně bouchají do hlavy nebo po zádech a s klackem jako podpěrou vypadáte jako blbci, zvlášť když vás zahlédne nějaký Oktávkář. To se stává i u jiných značek, ale tato má ještě několik mínus - vzpěry jsou zabudované do střechy, takže je sice nevidíte, což je super, ale jen do té doby, než je chcete vyměnit. Potom zjistíte, že abyste se k nim dostali musíte utrhnout tapecírunk (ano, čtete správně, pravdu utrhnout, je nalepený, ne nacvaknutý) ze zadní části stropu, krkolomně sundat ségrovky a teprve potom je dostanete ven. Tím to ale nekončí - zatímco třeba na Oktávku stojí vzpěry pár stovek a vymění je průměrně trénovaný jezevčík, tady si musíte nachystat rovnou pár tisíc a nevymění vám je ani automechanik, protože se bojí, aby vám to neponičil. Tak si jak idioti stejně nespolehlivé vzpěry jako ty původní za pouhé 4000 Kč (vzpěry, ne celé dveře, opravdu jen vzpěry) měníte sami. V tu chvíli už tu kdysi elegantní, teď už ale jen zkurvenou francouzskou svini začnete nenávidět. Aby toho nebylo málo, ti nešťastníci, kteří si páté dveře zakoupili s pátým otvíracím oknem, zjistí, že tento systém má svoje limity. První a nejdůležitější je sedm let, potom už jdou otevřít jen málokterá. Respektive otevřít jdou, spíš nejdou pak zavřít, což je docela vážný nedostatek. Většina majitelů to řeší deaktivací toho jankujícího zámku. I já. U mého ještě nefunguje vyhřívání skla, a jistě si umíte představit, že u otevíratelného okna (zpevněného) to stojí víc než u lepeného. A to o hodně víc. Tak v zimě jezdím s permanentně zamlženým zadním sklem, které si ani neotevřu, místo toho se nechám majznout po hlavě pátýma dveřma. 8000 Kč, jen aby se mi to nemlžilo, je na mě totiž moc. Otevírat by to stejně nešlo ani potom, zamykací mechanismus není v ceně. No nekupte to za ty prachy! To ještě není ze zadní části vše - musím upozornit na dost nekvalitní uchycení plastů pod bočními okny, které roleta/kryt kufru permantně vytahuje zpod těsnící gumy, kterou potom okraje těch plastů rozpíchávají. Zadní světla vypadají elegantně, ale když chcete vyměnit nějakou žárovku, musíte sundat celý kryt, což je bez poškození zkorodovaných objímek dost těžké. Pokud se vám to už povede, ještě se neradujte, ty rozpadající se objímky můžete ještě rozmáčknout, když chcete vyměnit žárovku nebo když tam ten kryt pak rvete zpátky.
Ale abych jen nekritizoval - místa je tam doslova jako v obýváku, i když za předními sedadly by to mohlo být lepší na to, jak je to auto dlouhé. Hydra3 nefunguje špatně, na dálnicích je C5 jako doma, ovšem na okrskách je to už horší, a že by byla pohodlnější než auta bez hydropneumatiky, to se rozhodně říct nedá. Auto je celkově dost špatně vytlumené zvukově - nejen od motoru, ale hlavně od podvozku - pod zadními sedadly nebo v nákladovém prostoru nenajdete dokonce ani obligátní nalepovací gumu, jen sem tam záplatku, to už je u střední třídy co říct. Přední světla, teda kryty, zřejmě polykarbonát, mají tendenci po čase žloutnout, což sice není nic neobvyklého, ale u tohoto typu je těch vejmrdů tolik, že po čase prostě rezignujete a opravujete už jen to, co je bezpodmínečně nutné. Narozdíl od Steva bych C5 ale neoznačil jako průměrnou, spíš jako celkově podprůměrnou - vzhledem k tomu, že se nejedná o nějakou Dacii, kde by to nikoho nepřekvapilo, nebo levné malé auto, ale střední třídu s cenovkou blížící se k milionu, tedy původní, když byla nová. Opravdu auto pro kutily, ale pro bohaté kutily, pro všechny ostatní nedoporučuju.
06.11.2017 | 01:56:10 | J. B. | 193.53.93.* Reagovat
A cena?
Ja mám len takú pod otázku :: kolko ste za to zaplatili? Ja som kupoval C5 par rokov dozadu za zhruba 100 000kč. Dodnes s nou nemam problem. 15 ročné C5ky majú u nás bežne nalietané cez 400-500tisíc km.
S elektronikou som na citroene prosím NIKDY nemal problém. Vlastnil som ich spolu s rodinou 14 kusov !
06.08.2015 | 18:43:44 | TycoonX | 92.104.228.* Reagovat
francúza už ani bohovi
Zdar, mal som c5 2.0 benzín auto je pohodlné velké a hydraulika funguje dobre je premakaná ale je dobrá na dve veci......Je to komplikované auto a ma samé muchy, súdruhovia francúzi to posraly autá su citlivé na všetko len čakáte kedy sa zas niečo poserie a jazda s autom je tym pádom nervozna a nepredvídatelna a jak ma auto našlahané nad 200000km tak si pripravte nervy.Japonci v nedelu srkali saké a v pondelok makali v mazde za pásom a Francúzi pili v nedelu víno a takto to potom dopadne.
18.02.2015 | 13:46:42 | podplukovník | 95.105.250.* Reagovat
Nejdem tu nikoho vychvalovat,ale mam e46 benzin a elektronikcky stav na vybornu.auto je v plnej palbe...fakt netusim preco francuzi nespravia kvalitnu elektroniku ktora vydrzi ked uz investuju do vyvoja..
13.12.2014 | 15:26:58 | | 178.41.231.* Reagovat
Aaa takže promluvil pan Zkušený!!!!francouze a nic jiného je to sinonimum spolehlivosti :D Nepovažuju se za extra zkušeného ale dělám auta 15let a mám pocit že kdyby nebylo francouzů tak polovina autoservisů zkrachuje:) Ale věřím že vám slouží najdou se i dobrý kusy....
12.12.2014 | 13:07:38 | pavel e36 | 37.48.34.* Reagovat
RE:
I to je možné ale pouze píši svoji zkušenost...:)
12.12.2014 | 13:28:50 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: pavel e36
Nevnucuji tady nikomu, že jsem zkušený nebo nezkušený ale pouze sděluji své zkušenosti, to je zásadní rozdíl.
Tyto zkušenosti jsem tu vypsal od toho tady autorecenze přeci jsou - nebo ne?! Vy s nimi můžete nesouhlasit, ale to je vše co s tím můžete dělat.
Pak píšete ironicky, že francouzi jsou sinonimum spolehlivosti, já ale nenapsal recenzi na francouze ale pouze na C5 1.řady. Stejně nechápu, kde jste nabyl pocitu - po všech těch poruchách, které jsem vypsal, a předchozích autech, které jsem vlastnil, že jsem patriot na francouze??
Pak doporučujete 1.8T pro LPG?? Turbomotor pro LPG to mě zkoušíte? Tyto motory rozhodně pro montáž plynu vhodné nejsou.
Vtip dne mi přijde donekonečna vychvalovat ty nejslabší TDI z pravěku nafty, s dvouventilovou "technikou" doprovázených zvukem kultivátoru, vibracemi zbíječky a uhelného čmoudu.
A už vůbec nechápu proč pročítáte recenze na francouze, když je vůbec nemusíte.
Mimochodem od chytrolínů jako jste Vy si radit v tom které auto je dobrý nebo ne určitě nenechám, konečně já nevybírám auto podle toho jesti veme 4,8 nebo 5,1 l nafty, nebo jestli ustojí fritovací olej, auto kupuji podle svých potřeb a sympatií, takže podle stylu jakým píšete usuzuji, že my dva si nikdy nekoupíme stejný vůz.
Jinak ve slově sinonimum mají být obě i tvrdý, ví to každé malé dítě.
13.12.2014 | 11:57:47 | Steve | 109.75.155.* Reagovat
...a copak máte za stylovku pane? matiz nebo tyco? :D
12.12.2014 | 12:35:29 | pavel e36 | 37.48.34.* Reagovat
RE:
Jelikož jsem asi 5let prováděl montáže zařízení lpg v Brne fy ungr tak si dovoluji tvrdit že koncern 1.8T 110kw jsou na prestavbu lpg ideální,netrpí ventily ani hlava v podstatě jsem se nesetkal s jakýmkoliv problémem u tohoto motoru.To se ale nedá říct o novějších tsi tam bývají s lpg problémy a nedoporučoval bych.Já vám prosím pěkně neradím co si máte koupit,jen jsem vyjádřil svůj názor na zplynované francouze.A máte pravdu my si stejné auto nikdy nekoupíme protože vy autům nerozumíte.Hezký den p.s jen pro představu motory tdi mají 2X větší kilometroví nájezd než ta sračka ve které jezdíte.
13.12.2014 | 12:25:24 | pavel e36 | 37.48.33.* Reagovat
RE:
Já od té "sračky" ani neočekávám že mě přežije.
A to co vychvalujete mě vůbec nezajímá.
Vy mi sice neradíte co si mám koupit, ale cokoliv jiného než koncern je špatně.
Výběr motoru je na každém, každý má pro a proti.
S autem nemám nikdy v plánu ujet půl milionu km, to jsou pro mně nezajímavé údaje, pro mně je např. důležitější, že mi auto po 2 minutách začne topit, že mi auto nečapne když si dozadu sednou 2 lidi...
Stejně bych oponoval ohledně nájezdu - z toho co znám od lidí ze svého okolí o TDI - po 20 tis. rozsekaná převodovka, po 250 tis. taktéž převodovka hyn, klikovka v háji po 200 tis., velmi časté trable s turbem, vstřiky, MAF, FAP, EGR, atd. atd. prostě to není žádná výhra.
Řek bych, že Vaše filosofie spočívá v tom, že autu rozumí jen ten kdo se vozí v TDI, nedokážete si připustit, že má někdo jiné priority, než Vy. Konec konců výběr auta není o tom jestli máte za sebou 50 let praxe v autoservisu, ale o tom co od něj očekáváte a v tomto ohledu jsem C5 rozhodně zvolil správně - je to jedno z nejprostornějších a nejpohodlnějších aut na trhu.
13.12.2014 | 13:34:45 | Steve | 109.75.155.* Reagovat
RE:
Zaujímave je, že skoro každý servisák jazdí v benzíne alebo staršom hladkom diesli, kt. si je schopný opraviť na kolene sám.
Takže sa mi to nepozdáva, že by mal niekto tu skúsenosti s autami .
13.12.2014 | 14:11:42 | trto | 10.60.4.* Reagovat
RE:
Určitě koncern nevychvaluju a ani v něm nejezdím ani bych si ho nekoupil,uvedl jsem tady jen 3 motorizace která jsou už 15 let stare a postupem času se projevily jako relativně spolehlivé...samozřejmě jako u všech aut záleží na pravidelném servisu.Jestli jste spokojen s c5 neberu vám to,ale dle vaší recenze to nevidím na uplnou spokojenost...Podle mě má vaše auto jediný velký plus a to je hydro podvozek jinak elekonika motor a spracování je podle mě špatné.
13.12.2014 | 14:19:10 | | 37.48.33.* Reagovat
RE:
Konečně si rozumíme.
Já si koupil C5, protože je prostorná, bezpečná a má z mého pohledu bezkonkurenční podvozek, což je důležité pro potřeby mojí 4-členné rodiny.
Celkově se spolehlivostí elektriky, nekterých komponent motoru (vstřikovače, čidla, ŘJ) a kvalitou zpracování interieru skutečně spokojen nejsem.
Nečekal jsem zázraky, ale asi jsem čekal víc.
Nemusí být všechny recenze v zásadě pozitivní, je na každém, aby před koupí zvážil všechny priority a přimhouřil oko nad nedostatky. Žádné auto není bez chyb.
13.12.2014 | 14:48:31 | Steve | 109.75.155.* Reagovat
RE:
Souhlas, žádný auto není bezchybné,záleží jen ne tom co kdo od auta chce a očekává...
13.12.2014 | 14:58:16 | pavel e36 | 37.48.33.* Reagovat
RE:
odpoveď s pekným odstupom, ale nedá mi
Ten Váš koncern potopil dízle v segmente osobných áut. Kým sa ostatní výrobcovia viac menej poctivo snažili splniť nové emisie, koncern vsadil na ojebávku. Mám 3-ročný dízel, ktorému môžem vždy po jazde utrieť koncovku výfuku prstami a nezašpiniť sa. Ale vďaka dízelgate strácajú dízle na hodnote neuveriteľným tempom.
20.02.2018 | 22:57:16 | henry | 178.253.155.* Reagovat
RE: DieseGate
Nič v zlom ale v emisiách neojebáva len koncern. Robí to viacero výrobcov len možno trochu inakšie. Napríklad tvoj citrónik je v podozrení.
https://www.topspeed.sk/novy-dieselgate-peugeot-citroen-podozrivych-je-2-miliony-aut-/13211
21.02.2018 | 09:29:05 | Toky | 195.146.10.* Reagovat
Při vší úctě pane když se dívám na vaše předchozí auta a na to čím jezdíte tak nemůžete rozumět autům ani za mák.Dejte prosím rači příště při výběru vozu pár korun nějakému dobrému automechanikovi ať vám poradí která auta jsou dobrá a která ne.Váš výběr typu lybra,daewoo,do toho zplynované korejce a teď C5 mi příjde jako vtip dne:D I když nikomu nic zlého nepřeju musím vám říct dobře vám tak.
12.12.2014 | 07:32:59 | pavel e36 | 37.48.43.* Reagovat
RE:
Myslíte Skodovku a VW ? To sú tie dobré autá ? Daewoo nie je len značka, ale aj životný štýl ) Korejci nepýtajú mrte za ponúkanú kvalitu a Skoda a VW si myslia, že sú kvalitný, ale opak je pravdou. A to o francúzoch sa zmíňovať neoplatí ...
12.12.2014 | 11:44:23 | trto | 85.135.173.* Reagovat
RE:
Nemyslim vw a šodovku,koncern jde s kvalitou pořát dolů,ale přesto pár motorů nebylo špatných kolem r.2000 1.8T -na lpg ideální,1.9tdi 66 a 81kw,ale rozhodně ne francouze!!!proti korejcům vyloženě nic nemám,naopak mám rád japonce a myslím že se jim korejci čím dál víc blíží.Ale daewoo a životní styl???to snad ne pane:) začínaly tady s nexií-převlečenej kadet tachnika z 80tých let,bezpečnost 0,ale jestli se vám líbí....
12.12.2014 | 12:30:56 | pavel e36 | 37.48.34.* Reagovat
RE:
Každý auto má svoje...a taky záleží třeba v případě ojetiny na záchazení mám Francouze už několik let a nikdy jsem neměl sebemenší problém,nedávno jsme dokoupili dalšího a ten je proti těm předchozím trošku ořezávátko ale má to na svědomí předchozí zacházení.
Občas nefungují budíky,občas nejde stáhnout okno plynové vzpěry jsou u kapoty KO a je to 406 Coupe z roku 2004,občas nefunguje centrál,jedny dveře se přestali na dálku zamykat,vrže sedadlo,občas jde špatně řadit atd...takže v mém případě po min.pěti Francouzských autech jsem se setkal poprvé s tím co léta slýchávám a jako druhé se kterým jezdím mám 607 2006 a nemám si na co stěžovat.Takže rozhodně ne Francouze mě přijde trochu jako prostě nezkušenost:)
12.12.2014 | 12:40:57 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: omyl pane
Deawoo nezačínalo modelem Nexie ale modelem Racer !...jinak Nexie bylo mimichodem velmi dobré auto...ano hnilo to,pokud se na to kašlalo a trpělo to jako opely všeobecně na těsnění pod hlavou...ale oproti třeba filetám,to bylo na tu dobu prostorné a hlavně slušně vybavené auto!!!
12.12.2014 | 14:12:14 | stafík | 85.135.92.* Reagovat
?
Spousta závad, které jste uvedl jsou bez problémů a jednoduše řešitelné. Kastlíky které nedrží - chyba je pravděpodobně ve vypadlích nebo chybějících pružících západkách. Také s tím občas bojuji. Vzpěry pátých dveří - tedy plynové tlumiče se dají jednoduše repasovat - jedna vyjde asi na 300 Kč, na Citroen fóru je odkaz na pána který se tím živí. Jinak souhlasím s tím, že jste měl pravděpodobně smůlu na špatný kus, co se týká motoru, to může být způsobené nepříliš kvalitní prací servisu, který montoval LPG
12.12.2014 | 07:14:38 | Milan | 195.191.202.* Reagovat
RE: Milan
Ano máte pravdu pružinky z kastlíků vypadávají a tak je snadné je ztratit, jenže složitější nahradit. V kufru mi bočný dekl vůbec nepasuje - je prostě menší než otvor za podběhem, opěrky rukou mají pokažený západky, těch kravinek je fakt hodně, ale řešit je všechny tak asi nedělám nic jiného.
Ty vzpěry 5. dveří díky za radu, ale já už jejich repasi absolvoval právě na základě diskuzí na fóru, píšu to i v mé recenzi - čtěte pozorněji.
Špatný kus?? Naprosto nesouhlasím, důkazem je to, že všechny ty problémy co řeším já řeší společně všichni majitelé ve svých C5 na fóru tzn. že se jedná o seriové závady a ne o nahodilé.
13.12.2014 | 11:05:59 | Steve | 109.75.155.* Reagovat
Zrejme nešťastný kus, ale od Citroenu je to asi normálne :-)
11.12.2014 | 13:17:22 | _Mailo_ | 62.197.216.* Reagovat