Rok výroby:2009Typ motoru:V6 HDiStav km při koupi:32 000 kmStav km nyní:33 000 kmZpůsob řazení:automatJak dlouho auto používáte?1 měsícPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:7,8 l/100 kmVloženo:19. 7. 2012
kvalitní motor síla/spotřeba kvalitní zpracování komfortní jízda srovnatelná s lux. značkami pevný střed volantu považuji za skvělou hydraulický podvozek s jeho spec. řízením
Slabé stránky
málo odkladných prostorů nedostačující držáky na nápoje méně kvalitní navigace
Závady a opravy na autě
Momentálně bez oprav neb jezdím příliš krátkou dobu
Hodnocení a zkušenosti s autem
Velmi stručně napsáno - velmi pohodlné, luxusní svezení s adekvátní spotřebou. Potenciál 177kW je neskutečný a vezmu-li v úvahu, že při normálním jízdním režimu jezdím kolem 7,8litru na 100km, tak to považuji za excelentní výsledek. To nejezdím po rovinách. Naopak mohu konstatovat, že při jízdě po hradecké dálnici a tempomatové rychlosti 150km/h jsem měl průměrnou spotřebu 6,9 litru na 100km. Již dříve jsme měl Xantii s hydraulickým podvozkem, takže mě termín "impotentního" řízení, které jsem četl v několika recenzích, vůbec neodradil a vím o čem píšu. Mohu jen napsat, že mě opět začalo bavit jezdit autem a automatická 6-st. převodovka Aishin je noblesní. Určitě existují i kvalitnější převodovky a dieselové motory s větším potenciálem, ale určitě nejsou za stejné peníze. Tato verze motoru mě především zajímala z důvodu, že jsme se nikde nedokázal dočíst, za kolik tenhle šestiválec při normálním denním ježdění, dokáže jezdit. Teď už to vím a jsem z toho nadšen. Nepatřím mezi sportovně laděné řidiče a tak si užívám jistotu jízdy a komfort, který tento model nabízí. Více napíši po delší době a více zkušenostech.
Doplnění recenze ze dne 28.03.2016
Stav km nyní: 140 000 km
Po několika letech se vracím k doplnění recenze na tento automobil. Musím napsat, že mi tam celou dobu vadila nepřítomnost nápojového držáku (ostatně jsme kvůli tomu musel vyměnit navigaci, protože mi do ní zatekla káva). Z hlediska oprav jsme musel měnit uložení přední nápravy (oprava stála 25tis. Kč),ložisko v kole a nedávno potrubí hydraulického vedení na zadní nápravu (3.5tis Kč) . Z hlediska elektriky jsem neměl jediný problém. Jinak jsme dodržoval intervaly po 30tis. km dle servisu a jezdím pouze na prémiovou naftu (nechci psát značku, ale jistě všichni znáte) . Postupně jsem klesl na průměrnou dlouhodobou spotřebu 7,1l/100km a to mám běžně na tempomatu nastavenu cestovní rychlost 105km/h a po dálnici 150km/h. Díky tomuto motoru a celému autu musím napsat, že nechápu dnešní "downshizing", protože chcete-li skutečně bezpečně předjet, tak zmáčknete "S", pak plynový pedál a vyrazíte. Rezerva výkonu Vám to bez potíží umožní i u plně naloženého auta. Ohledně spotřeby ještě dodám, že cesta z Itálie ...celkem 1158km byla při průměrné rychlosti 128km/h jen za 6,8 litru nafty na 100km a to jsem po německých dálnicích jel i několik desítek kilometrů rychlostí 220km/h. s plně naloženým autem. Prostě je třeba se naučit využívat setrvačnosti téměř 2 tunového auta a pak už to není žádný problém. Pro jízdu po městě to skutečně není.. Dnes tento vůz sice prodávám, ale to jen proto, že jsem si pořídil stejný vůz, ale Tourera z důvodu nutnosti většího prostoru. Nechtěl jsem se vzdát ani hydroactivu ani 3,0HDi. Bohužel, jsem jej pořídil z Německa se stejným množstvím najetých km. Snad se o něj předchozí majitel staral tak jako já. Jinak mohu dodat, že v 6-letém autě nic nevrže, nic nebouchá, motor jen ševelí a hlavně mě toto auto vůbec nenutí jezdit sportovně. Prostě plavnost pohybu po silnici mě vždycky natolik uklidní, že na to prostě nemám náladu, i když podvozek sedí na silnici velmi dobře a "impotentní" řízení vůbec nepociťuji. Za sebe mohu napsat, že se jim tohle auto moc povedlo a konkrétně s tímto motorem je to rarita, která napříč značkami nemá obdoby. Prostě šestiválec se do střední třídy moc nedával a ve spojení s rekuperací energie a dokonalým odhlučněním to prostě nemá chybu. Kdo se nesvezl, tak nepochopí... Jen škoda, že značka Citroen s hydroactivem končí....to pak už si mohu koupit cokoli.
Sorry, ale dodrzovat tech 30 tisic km pro vymenu oleje muze jen idiot. Stejne jako tankovat premiovou naftu, kdyz nejlepsi je od Eurooilu bez biohnusu.
21.07.2024 | 12:44:01 | Pepa z depa
| 85.132.136.*Reagovat
RE: Idiot
Ten olej spousta lidí prostě neřeší a nechává to servisu. A nejsou to idioti. Zajímavé by bylo nějak podchytit zkušenosti provozovatelů vozů s různými výměnnými intervaly. Tuším, že interpretace takového výzkum by byla dost obtížná, resp. skupiny měničů a neměničů by vyzdvihovaly různé dílčí výsledky ve prospěch jednoho či druhého způsobu údržby. Podle mě by se nic jednoznačně neprokázalo. Jiné vlivy jsou totiž silnější. Měnič si myslí, že to se prostě nedělá a neměniče, pokud se svým strojem nemají problém, asi nikdo nepřesvědčí, že to se nedělá.
Měl jsem XM, Xantiji a aktuálně vlastním C5 první generace po fl.Když jsem se dozvěděl, že Hydra končí, ihned jsem si pořídil C5 3.0 HDI Exclisiv, abych si svůj zamilovaný koncept auta ještě co nejvíc užil. Když už je to vyhynulý druh.Nemohu se dočkat, až mi jej dodají.
01.07.2021 | 21:39:47 | Josef
| 31.47.98.*Reagovat
Tá spotreba pri 150 km/h nejaká malá ,ale C5 je naozaj kus krásneho auta.
Síce je už o poznanie menšia ako stará generácia,ale technicky vynikajúca.
RE: Tá spotreba pri 150 km/h nejaká malá ,ale C5 je naozaj kus krásneho auta.
...to je skutečnost, protože hradecká dálnice je v podstatě po rovině a motor si udržuje konstantní otáčky. Taky jsem byl překvapený, vezmu-li, že s C4 2.0Hdi 100kW jsem to jezdil za 7litru/100km.
RE: Tá spotreba pri 150 km/h nejaká malá ,ale C5 je naozaj kus krásneho auta.
Mohol by si prosim ťa napísat tvoje cca priemerne spotreby ? Ja plánujem 3.0 HDi ale C5 III po BX,XM,Xantii a C5 I. ma vobec neláka, skor C6 ked trochu zlacnejú
RE: Tá spotreba pri 150 km/h nejaká malá ,ale C5 je naozaj kus krásneho auta.
Je to absurdní, ale ideální rychlost na delší trasu je kolem 105km/h, tehdy mám průměr i 6,9litru/100km, ale ve městě se pod 9 litrů nedá dostat. Prostě to není na ježdění po městě.Status quo je 7,4litru/100km a to jezdím spíše mimo město a v kuse jedu 30 a více kilometrů. C6 je úžasně jiná, ale s tímhle motorem je zatím skutečně dost drahá.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C5
Idiot
Sorry, ale dodrzovat tech 30 tisic km pro vymenu oleje muze jen idiot. Stejne jako tankovat premiovou naftu, kdyz nejlepsi je od Eurooilu bez biohnusu.
21.07.2024 | 12:44:01 | Pepa z depa | 85.132.136.* Reagovat
RE: Idiot
Ten olej spousta lidí prostě neřeší a nechává to servisu. A nejsou to idioti. Zajímavé by bylo nějak podchytit zkušenosti provozovatelů vozů s různými výměnnými intervaly. Tuším, že interpretace takového výzkum by byla dost obtížná, resp. skupiny měničů a neměničů by vyzdvihovaly různé dílčí výsledky ve prospěch jednoho či druhého způsobu údržby. Podle mě by se nic jednoznačně neprokázalo. Jiné vlivy jsou totiž silnější. Měnič si myslí, že to se prostě nedělá a neměniče, pokud se svým strojem nemají problém, asi nikdo nepřesvědčí, že to se nedělá.
21.07.2024 | 18:44:02 | Ital | 78.80.99.* Reagovat
RE: Idiot
15.000 u mne strop - a je mi jedno, co se píše v servisknize...
22.07.2024 | 09:36:32 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
Kupuji
Měl jsem XM, Xantiji a aktuálně vlastním C5 první generace po fl.Když jsem se dozvěděl, že Hydra končí, ihned jsem si pořídil C5 3.0 HDI Exclisiv, abych si svůj zamilovaný koncept auta ještě co nejvíc užil. Když už je to vyhynulý druh.Nemohu se dočkat, až mi jej dodají.
01.07.2021 | 21:39:47 | Josef | 31.47.98.* Reagovat
Tá spotreba pri 150 km/h nejaká malá ,ale C5 je naozaj kus krásneho auta.
Síce je už o poznanie menšia ako stará generácia,ale technicky vynikajúca.
20.07.2012 | 18:36:19 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Tá spotreba pri 150 km/h nejaká malá ,ale C5 je naozaj kus krásneho auta.
...to je skutečnost, protože hradecká dálnice je v podstatě po rovině a motor si udržuje konstantní otáčky. Taky jsem byl překvapený, vezmu-li, že s C4 2.0Hdi 100kW jsem to jezdil za 7litru/100km.
24.07.2012 | 00:09:54 | choseman | 88.102.102.* Reagovat
RE: Tá spotreba pri 150 km/h nejaká malá ,ale C5 je naozaj kus krásneho auta.
Mohol by si prosim ťa napísat tvoje cca priemerne spotreby ? Ja plánujem 3.0 HDi ale C5 III po BX,XM,Xantii a C5 I. ma vobec neláka, skor C6 ked trochu zlacnejú
27.08.2012 | 09:16:00 | TycoonX | 84.47.6.* Reagovat
RE: Tá spotreba pri 150 km/h nejaká malá ,ale C5 je naozaj kus krásneho auta.
Je to absurdní, ale ideální rychlost na delší trasu je kolem 105km/h, tehdy mám průměr i 6,9litru/100km, ale ve městě se pod 9 litrů nedá dostat. Prostě to není na ježdění po městě.Status quo je 7,4litru/100km a to jezdím spíše mimo město a v kuse jedu 30 a více kilometrů. C6 je úžasně jiná, ale s tímhle motorem je zatím skutečně dost drahá.
19.09.2012 | 14:51:32 | Choseman | 90.179.75.* Reagovat