Recenze Citroën Xsara SX Exclusive
“Xsara je pohodlné rodinný auto, s přijemným vzhledem i jízdními vlastnostmi a výhodou, že není moc lákavá pro zlodeje.”

Autor recenze: Michal všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:1.8i 16V benzín Stav km při koupi:98 000 km Stav km nyní:122 000 km Způsob řazení:automat Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7,6 l/100 km Vloženo: 11. 1. 2005

Hodnocení inzerátu: 10 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.7

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Fabia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Za něco víc něž dva roky, co auto mám, tak se jiné výraznejší závady neukázali, až na to, že mi odešel zapalovací modul (integrovaná indukční soustava nahrazujúcí indukčku, rozdelovač a kabely). Zapalovací modul, i když byla vadná jen 1 zo dvou cívek, se musel vyměnit celý, což stálo kolem 7.000 Kč.
Ale mimo trochu už horšího výfukového potrubí auto je vcelku v pořádku.

Neříkám, že si občas nevyžádá nejakou údržbu, či investici, ale zatím nás vždy spolehlivě dovezlo tak, kam jsme potřebovali.
(P.S.Svědčí o tom i to, že, kromě originálního klíče na kola, nemám strach v kufru nevozit žádné nářadí, ani lano).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Xsara jako taková je pěkné auto, s velmi hezkým interiérem.
Na přistrojové dosce jsou použity kvalitní materiály, vše je umísteno systematicky na dosah ruky, len otevírání oken je rěšeno trochu netradične - spínač není totiž na dveřích, ale středovém panelu - co je však pro ty, kteří řídí levou rukou výhodneší a bezpečnejší - tak bych to nebral jako nedostatek.

Pochvalu si zasloží semišové sedačky - jsou příjemné na dotek a pěkne hrejou.
Ve výbavě Exlusive (kde se nachází autom. klíma, 4x okna + zrcátka v elektrice, ABS, 4x airbag, rádio s CD-měničem a 6 repr., dešťový senzor, elektróny) mi nic dalšího neschází.

Auto s motorem 1.8i 16V má príjemnou dynamiku, motor třeba hlavne pochválit, že i navzdory tomu, že má 16V, tak má níž položený kroutící moment a bere už se od 1700ot/min., tak není problém řadit 5. už i při 60km/h. Výkon motoru však začíná o sobě dávat znát, překročí-li ručička otáčkoměru 3000ot./min. a stoupá až k povoleným 6250 ot./min.
Co se týče spotřeby, tak neříkám, že jsem nezajezdil i za 6,9 litru, ale při normální jízdě třeba počítat min. s 7,5 - 8 litrú na 100km.
(P.S. Podotýkám, že jde motor 1.8i 16V!!!, nebo hodně lidem se to zdá moc a zařadí auto mezi "žráče", přitom sami chcou koupit Xsaru 1.4i - kterých je u nás nejvíc a ta by měla mít spotřebu o neco menší. Ale většinou, to co říka soused, nebo kamarád, že jemu jezdí benzínové auto za 5 litrú většinou není pravda...)

V řízení je přesné, má super posilovač s velkým účinkem pro jednoduché parkování. Vozidlo má zadní nápravu nejen nezávisle odpruženou, ale má i samostane natáčející proti směru jízdy. Třeba si na to trochu zvyknout, nebo ten, kdo jezdil s autem s tuhými nápravami, bude mít pocit, že autu ujíždí "zadek" resp. že je přetáčivé. (výhoda natáčecí nápravy je, že eliminuje nedotáčivost vozu tím, že ho natáčí do směru jízdy).

Podvozek je nalazen příjemně, není ani tvrdý, ani moc měkký (jako je Citroenu automaticky připisován). Takže se dá jet Xsarou dost svižně, no třeba zas počítat, že spíš stavěná jako rodinné auto. Xsara naštěstí má normální tlumiče a pérování a nemá hydraulický systém, jaký měli jiné modely Citroen (ten je totiž hodně náročný na údržbu a opravy, a taky pokleknuté auto ráno na parkovišti se mi osobne moc nelíbí).

Brzdy má 1.8i 16V kotoučové na všech kolech, mají hodně silný posilovač, takže tlak na padál je minimální. Výhodou je i ABS, které funguje normálně a spolehlivě.

Převodovka je jedna z mála věcí, na kterou bych měl nějaké výhrady - né, žeby byla nějak výrazně zlá, ale oproti VW - koncernu je zařazování hlučnejší a tuhší. Stejně je to i s pedálem spojky - to jsou věci, na ktéré si člověk hned zvykne a ani mu to nepřide, ale když přesedne např. z Fábie, tak je to znát.

Prostoru v kabině, i na zadních sedadlech je dost, kufr je dost velký a hlavně rovný - náhradní kolo je totiž zespodu auta (co je dobré, nebo když dostanete defekt, tak nemusíte vyhazovat celý kufr, ale když zrovna prší a vy jedete oblečeni na svadbu, tak bych ho vytahovat teda nechtěl...)
Velmi příjemně je dělané větrání a automatická klimatizace, při které si nastavíte teplotu a víc se nemusíte starat.

A hlavně co chci zdúraznit, co je možná to nej na celém aute co mě oslovilo a v čem porazilo všechny ostatní je topení!!!
Xsara s motorem 1.8i 16V (možná, že kvuli němu - velkému) topí fakt, když to přeženu fakt skoro hned po nastartování!!! (to třeba vyzkoušet).

Kdybych měl Xsaru porovnat s Fábií, Oktávií, Astrou či Bravou atd., tak jediný v čem je trošku horší je přěvodovka (tu má Fabie lepší).
No určitě má Xsara z nich nejlepší interiér lepší brzdy, servo a bezkonkurenčí topení.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 10


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xsara

Vložit komentář

Xsarra Picasso 1,8 85kw

Jsem spokojený. Pohodlné autíčko. Bez nějakých velkých závad. Měnil jsem jen kotouče, filtry. Jinak poctivě dodržuju plnění brzd.kapaliny, fridexu, oleje a jezdím, když to neženu, po dálnici do 120km, už jsem se vlezl i do 6,1l spotřeby na 100km, při delší jízdě.Kdybych mohl, koupím novější. Jenže v bazarech a na internetu jsou samé 1,6 a ani jedna 1,8. Kdo jaké máte zkušenosti s plynem? V létě ankuju tak, že nádrž beru do plna stylem 20l etanolu a 35l benzinu 98. Nehlásí to žádnou poruchu. Řídící jednotka se s tím dokáže porvat a spotřeba je globálně stejná.Je to pohodlné auto a když vyhodím zadní sedačky (otázka 5min.) super auto na ryby. Vejde se tam spousta věcí.

15.11.2018 | 08:05:43 | Mirek  | 185.211.192.* Reagovat

Caute mam xsaru 1.8 16 81kw neako my zacalo trhat ale niekedy ide normalne tak sa my zda ako keby to bol neaky elwktricky problem raz to auto ide ako ma a niekedy zas robi toto idem stovkov a trha ho dik za odpoved

14.04.2017 | 13:46:20 | Vilo  | 78.98.26.* Reagovat

Prosím o radu

Prosím o radu. Mám C.Xsaru 1.8i 1998. Mám problém s rychloměrem.Vyzkoušel jsem tři tachometry a problém stále stejný,kilometry přičítá,ale momentální rychlost neukazuje.Nemáte někdo podobnou zkušenost? Prosím o radu. Děkuji všem.

26.03.2017 | 10:26:48 | Zdeněk  | 62.204.245.* Reagovat

Super recenze

Pěkná recenze dozvěděl jsem se konkrétní věci. Překvapilo mně natáčení zadní nápravy ,citroeny mají netradiční řešení a proto je mám rád, vlastním xantii a hydraulika je zatím OK. Přeji hodně šťastných KM a prosím o průběžné doplňování této recenze díky, nashle.

14.01.2007 | 21:10:06 | Širon Reagovat

naprostá pravda

Mám 1.9 TD , ve výbavě Exklusiv ...naprosto se vším musím souhlasit-jízdní vlastnosti,prostor,výbava....Nešťastné ovl. okýnek na středovým panelu.A topí taky prakticky okamžitě...

02.02.2006 | 11:47:57 | Michal Reagovat

Doporučení ?

Tak tady čtu že Xsara vychází 50 : 50.Prosím , chci si koupit Xsaru 1,8 16V Exclusiv 5 dvéřový ... Už jsem zaplatil i zálohu (dost velky známí) mi ji dává dohromady. Pomožte mi se rozhodnout jestli jsem nešlápnul vedle .Prosím na E-mail. Díky .

06.11.2005 | 17:42:43 | řepák Reagovat