Recenze Citroën Xsara Picasso
“Zatím vpohodě.”

Autor recenze: petr (30 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1,6 hdï 110 koní Stav km při koupi:2 km Stav km nyní:11 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Průměrná spotřeba: 5,8 l/100 km Vloženo: 14. 9. 2008

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: forman

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Je to nové. Tak ne.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Píši podle návodu:

vzhled je netipický,ale to je můj tip. Golfů a feld sou plný silnice.
Pohodlí interiéru:Moje sedadlo(šoférovo) je nic moc ač to tak nevypadá. Možná sem si ještě nezvykl (10.000 km), ale sedačka předchozího solitairea (jěště ho mám) se mi zdá pohodlnější. Možná je víc prosezená. Zbytek míst je super. Auto je skutečně pro 5 pasažerů. (vzadu děti). Jeli sme do HR -vzadu 3 děti (uprostřed sedačka) u oken velcí a o.k. Prostor pro posádku je o.k. Rozhodoval sem se mezi octavkou a sharanem a toto mi připadlo jako kompromis. Octavka se mi zdála malá a sharan (je super, ale najezdím 90% km sám) moc velkej.

Kufr: Když sem vybíral auto, tak sem mu věnoval málo pozornosti. Je malej. Na běžné užívání o.k., ale na dovču nic moc(pro rodinu)- už sem koupil rakev.
Výbava je slušná (mám nejvyšší,která se dala v dané době pořídit), ale úměrná době modelu (99-08). Nové modely sou o něčem jimém.
Brzdy jsou v pohodě, ale chce to přitlačit. Mněl sem pučený C4 a brzdy byly lepší, ale nepříjemně jedovatý.

Výkon motoru je na běžné ježdění o.k., ale je to nejsilnější možná varianta a mít nějakou slabší-ještě že sem zvolil tuto. Hlučnost není takřka znatelná. Když na dálnici ve 130 vyřadím, tak pokles hluku je takřka neznatelný. Spolehlivost při startu vmrazech zatím nemohu posoudit- mám ho od června. Takže za půl roku dám vědět.
Podvozek nemůžu objektivně posoudit. Je měkčí mež forman a sedí trošku líp.
Psat o spolehlivosti u takto nového auta nemá cenu.

Spotřeba: je velmi závislá na rychlosti. Jezdím s ním do práce 330km, z toho 250km po dálnici. když na dálnici nastavím tempomat na 130, tak mi to konci hodí kolem 5,8. Počítač je celkem přesnej. Skusil jem na tempomat jednou dat 100km/h a celou cestu to vydržel a bylo tam 4,4l/100. Na dovču do HR s totálním zatížením a rakví na střeše 6,1l/100.
Cena vozidla byl jeden z hlavních důvodů, proč sem ho koupil. Za ty prachy se nedalo koupit takhle dobré, velké a vybavené nové auto-i když výběhový model. Vím, že recenze po 10.000km je předčasná, ale rád bych ji dolňoval časem. Snad i tohle někomu bude ku prospěchu

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xsara Picasso

Vložit komentář

195000-smrt

při 195000 s ním jel syn do školy. volá mi:píše to něco s olejem já:v pohodě. až dojedeš tak ho dolijeme. už nedojel. to co to psalo bylo něco jako LOW PRESS OIL. zadřel kluzné ložisko na klikové hřídeli. tak sem to dal do servisu(40 000,-). výměna motoru a už nikdy to nejelo jako dřív. po asi roce kamoš:znám borca co umí motory-dá ti to do kupy. řekl mi že vykucháme FAP a odstavíme EGR a nové turbo. prý cena: turbo +7000,-. bylo to turbo + 32 000,-. pak to jezdilo asi rok, ale občas mě to hodilo do nouzáku. jednou takhle to začlo dělat zvuky jako starý traktor. jeden servis že hydro štyk, druhý vsřiky…..ale co tomu je až po rozdělání motoru. jen zjištění za bůra a pak zase 40000??? to už ne. půl roku stál před barákem a včera sem objednal Berlingo. půjde na protihodnotu a na vrakáč. tak to je celý život jednoho citroena xsara picasso. ohlédnutí zpět: SUPER KÁRA. SMŮLA S OLEJOVÝM ČERPADLEM A NEDOROZUMĚNÍ V JEDNOM TELEFONÁTU. NO A PAK SEM NECHAL 2 MECHNIKY CO UMÍ HOVNO ABY DODĚLALY DÍLO ZKÁZY. KOUPIL BYCH ZNOVU.

30.06.2018 | 11:32:25 | petr  | 78.45.117.* Reagovat

180 000km

na displeji začla být slabě vidět pravá část. sem měl strach-displej k.o.-balík peněz. ne-vyměnily mi tam žárovky(6,-kč jedna). CO JE ALE HORŠÍ- P O Z O R VŠEM MAJITELŮM AUT S TÍMTO MOTOREM:odešlo mi TURBO vinou tvorby karbonu v olejové nádrži-karbon ucpal olej.sítko na potrubí do turba.... v citroenu o této bolesti ví. oprava turba 15-20tis.nevím přesně-ještě to není opravený, přitom stačí vyčistit ol.vanu a odstranit ol.sítko. jinak ale s autem naprostá spokojenost.

16.04.2014 | 20:16:52 | autor  | 89.177.218.* Reagovat

RE: 103 000km

Začalo se mi ozývat s motoru v určitých otáčkách jako když jede sanitka.Trvá to jen chvíli než přetočí určité otáčky.Když je teplý tak to není slyšet.Slyšel jsem že to může být turbo nebo šktící klapka.Je to 1,6HDi.Nestalo se to taky někomu kdo vlastní xsaru picasso.Auto jinak jede bez problému i chod je výborný a tichý.

16.08.2015 | 18:50:56 | siréna v motoru  | 185.64.40.* Reagovat

RE: 103 000km

A máte zapnutou klimatizaci? Někdy takový zvuk vydává kompresor klimatizace.

16.08.2015 | 20:31:53 |   | 89.176.46.* Reagovat

žárovky už nepraskaj(nevím proč). přestalo mi fungovat takovýto pípání při couvání. nejde otočit klíčem ve dveřích šoféra(u spoluj.jo), dost často to hodí tu dřív zmiňovanou chybu motoru, ale furt to stečí pořádně projet, jinak všecko o.k.

13.05.2013 | 21:24:39 | po 157.000  | 89.103.66.* Reagovat

po 150.000

sem se trochu odmlčel. teďka máme 148000. problémy s žárovkama takřka ustali-vydrží přes rok. při asi 120.000 praskl chladič klimatizace. celková cena oprav s tím spojemých(2*sem tam byl-doplnění náplně a potom s kontrastní látkou)byla 12.000,-. po 140.000 se zadrhávala pravá zadní brzda-vlastně ruční.rozhýbat to nešlo, tak tam dali pružinku(byly tam připravený háčky-že se tam pružinka u starších modelů dávala ale pak už nevím proč ne). občas tak cca 5000km se rožne oranžová kontrolka s motorem a rosvítí "engine fault"-chyba motoru. podle servisáka stačí (s teplým motorem) ho pořádně prohnat. že se dlouhodobější jízdou s nízkýma otáčkama zanáší fpa a když to udělám, tak se vičistí , kontrolka zhasne a všechno je o.k.-je to pravda. další problém sou trhlinky v laku 5.dveří-místy aji odlouplej, ale jen na pozink, takže rez rozhodně ne(ale auto má 4,5roku). jo a začátkem léta(tj 4 roky stáří)sem musel měnit tlumič výfuku. nejvíc mě na tom nasraloo, že celej tlumič byl jak novej, ale kolem jeho těla je pásovinka tak 20*1mm, která je naheftovaná na tělo tlumiče a na ní je držák a ta pásonimka nebyla nerezová, a tak zrezla a praskla a já měl před technickou.

02.11.2012 | 16:21:25 | autor  | 46.135.55.* Reagovat

RE: po 150.000

... já dal za výměnu chladiče klimy 2500,- i s plněním a není to žádný Autokelly apod. Mechoš mi plnění dal zdarma.
Když 2 dělají totéž, není to ...

19.09.2014 | 09:04:05 | marci  | 194.50.64.* Reagovat

Traktorový zvuk převodovky benzíňáku

.....to si ještě panáčkové od Citrona budou trhat vlasy, až se tahle story rozšíří mezi lidi..... že se setkám s takovým přístupem v servisu, s tím počítám (někde dělají servisáky i vidláci) ale že se k tomu postaví centrála se vzdělanými lidmi , kteří jsou školeni na řešení nespokojenosti zákazníka takto, nechápu.....raději měli řešit konstruktivně ikdyž se jednalo o "nevýrazný" důvod nespokojenosti, určitě že nezabránili medializaci odradili nemálo váhajících kupců a přišli o násobně více zlaťáčků.....

22.01.2010 | 12:26:12 | tom brava Reagovat

mechanik

Viděl jsem to, je to síla. A to není porvé, byl tam loni i jiný případ s Citroušem (nebo v Občanském judu, nevím). Tomu majiteli selhávala elektronika a nemohl ani nastartovat a bylo mu sděleno, že je vše v pořádku :-))) Ti prodejci občas fakt zkouší, co zákazník vydrží. A pak že mám klid, mám přece auto v záruce! Zajímalo by mě, zda by si tohle dovolil zástupce Citroenu třeba u Němčourů...

22.01.2010 | 12:14:37 | marne Reagovat

Benzín nebo diesel?

Benzín nebo diesel? Je to jedno za cenu jednoho můžete mít obojí. http://www.ceskatelevize.cz/program/cerneovce/clanek1696/21.01.2010-18:25-1.html

22.01.2010 | 09:50:17 | mechanik Reagovat

RE: Benzín nebo diesel?

LPG - nejvíc nejlepší.

19.09.2014 | 09:06:44 | marci  | 194.50.64.* Reagovat

po 60,000km

žárovka mi praskla ještě jednůc. ale to už sem vyměnil sám(původně sem do toho nechtěl vrtat, ale to by lezlo do peněz.jedna h4 v mototechně 75,- výměna v servisu celkem cca300,-).tak sem vyměnil rovnou vobě-měl sem před sebou HR a nechtěl sem se s tím prcat po cestě.jinak žádný problém. kontrola po 40000 zase asi 4500,- kontrola po 60000km(plánovanej pal.filtr)byla 7800,-. spotřeba se furt motá v létě malinko pod a v zimě malinko nad 6ltr.čistá dálnica asi 7. mimo dálnice pod 5

25.12.2009 | 18:20:12 | autor Reagovat

A xenóny od výroby

s automatickým nastavovaním výšky si nezamieňajte s farebnými žiarovkami... . Za tie by som bral technické preukazy a zakázal predávať.

04.11.2009 | 20:25:38 | ľuboš Reagovat

Anonym 22.2.: Za to nemôžem,

že si neschopný si vymeniť žiarovku. Reagoval som na Standu, meniť si žiarovky v servise mi pripadá úchylné.
Keď niekde na ceste , čo ja viem, za Sofiou, Parížom , alebo Dolnou Lehotou mi vypadnú svetlá, tak pôjdem ráno zháňať servis?! Viete čo si o takých "machroch" myslia automechanici?
A ak by si mal xenóny, tak by si vedel o čom hovorím....:(( 290.000 km a zatiaľ 1 x žiarovka za cca 4.500,-SKK, H7 som dovtedy vymenil možno 15-20 kusov...
Takto iba zase nič nehovoriaci grc.
A to som si iba pôvodne chcel pozháňať informácie o C4 Grand Picasse, vcelku sa mi pozdáva, akurát neviem zohnať žiadne info o spokojnosti s automatickou prevodovkou. A na tej čo sa mi páči sú xenóny taktiež.
A verím, že si ich budem vedieť tiež sám vymeniť.... . To je jedna z podmienok auta: xenóny, ESP, aut. klíma, tempomat, vyhr. sedačky, poctivá rezerva a normálny prístup k všetkému..., ešte šíber poteší.

04.11.2009 | 20:22:15 | ľuboš Reagovat

30000

tak začlo teplo(konečně)přezul sem na letní a spotřeba spadla zpátky na 5,8.od té druhé prasklé žárovky žádný problém.dost lidí tadypíše, že mu kompl ukazuje větší spotřebu než je skutečnost. můj je úplně přesnej. zkoušel sem to párkrát kolem 2000km podle tankování a sedí to na desetinu lt.přesně. sem si spoměl-mě štvalo když sem jel do juginy-když sem zastavil a vypnul motor, tak se rozsvítil celý interiér-a nejde to nijak vypnout. normálně to neva, ale když prcci vzadu usnuli, a konečně byl klid.....

01.05.2009 | 21:40:51 | autor Reagovat

Luboši!Xenony nemůžeš dát do všech aut to by si měl vědět.Třeba bez ostřikovačů jsou ti v zimě na nic.A o oslňování ani nemluvím.

22.02.2009 | 18:13:05 | Stojan Kokotakus Reagovat

Luboš

Zase jedna rada "nad zlato". Ty tu nebýt, tak jsme v šichni bezradní. Ano chlapi, namontujeme si všichni do světel xenony!

22.02.2009 | 18:05:54 | Standa Reagovat

Luboš

Ty už jdi taky do prdele ty chytráku! Začínám být na tvoje debilní příspěvky alergický. Všechno víš a všechno znáš, ale ve skutečnosti víš hovno, jinak bys do všeho tak blbě nekecal. A to se netýká jen toho, že zjevně vůbec nemáš představu, v kolika MODERNÍCH vozech si dnes nevyměníš žárovku sám (samozřejmě všechno jde, ale nemám náladu ani chuť), nevíš ani spoustu jiných věcí. A sereš se do recenzí aut, o kterých víš leda hovno blbe!

22.02.2009 | 17:53:05 |  Reagovat

No chlapi, keď už

si aj žiarovky dávate meniť v servise...., nemáte predsa xenóny. Na 406 som sa naučil vymieňať potme, praskali niekedy rýchlosťou 2-5 krát do mesiaca. H 7 a sú v každom svetlomete po dve...Keď si porátam náklady, tak sa xenóny jednoznačne vyplatia. Vydržia večnosť /klop na drevo/ a svietivosť je neporovnateľná.

22.02.2009 | 16:58:32 | ľuboš Reagovat

Žárovky Citroen

Po prasknutí žárovky jsem si donesl do značkového servisu dvě jiné (dražší a lepší, aspoň doufám) a vyměnili mi je zdarma. Auto mám v záruce.

22.02.2009 | 16:52:17 | Standa Reagovat

23000

tak spotřeba v zimě nakonec skutečně stoupla při dálničním provozu na 6,2. startování jak byly v lednu ty mrazy(-5až_15), tak po 11-ti dnech v netopené garáži bez zaváhání. akorát asi na vteřinu problikla kontrolka žhavení,kterou sem předtím marně hledal-podle návodu tam je ale normálně ani neblikne. sme po první garančce(4.995,-).
zajímal sem se o možnost nasadit širší gumy protože 185-65r15 se mi zdají tenký a sou v vel.techn.jako jediná možnost a prej to nejde. nakonec sem při přezouvání na zimní(GY ultra grip 7 na netu asi za 1550,-)skoušel kolik je místa mezi kolem a plastovým chráničem blatníku a asi by se tam fakt širší nevešli
první problémy se dostavily:
-v prosinci praskla žárovka potkáv.světel. výměna 280,-
-v lednu praska ta druhá.volal sem do jinýho citroenu a tam mi řekli,že picassa sou na to háklivý, protože mají plastový světla a blablabla, ale zajímavý je, že mi řekli,že se na žárovky sice záruka nevztahuje, ale v záruční době mi ji vymění grátis -zaplatím jen žárovku (90,-)a nebo když si domesu svou(h4) tak nezaplatím nic. žeby měl citroen u různých dealerů různý zár.podmínky?????????

22.02.2009 | 15:52:51 | autor Reagovat

Citroeny nebrat..jsou to hrozná auta, ostatně jako všichni francouzi...Nejhorsi jsou R laguny a ty ostaní francouzi jsou v závěsu..Nekupujte tato auta.Neskutečné problémy s elektronikou!Ale i vše ostatní je úplně jinde než u normálních aut... Vím, o čem mluvím..

27.10.2008 | 22:59:38 | Ing. Pelikán Reagovat

15500km

koukám,že se tady kluci málem pohádali. To je škoda. Čekal bych spíš věcný dotazy. Další skušenosti jsou:
-když sem zmiňovanou cestu do práce začal jezdit místo sám,tak ve čtyřech, tak potřeba vzrostla z 5,8 na 6,2(čtyři chlapi kolem 100 kg). A není to tím, že se blíží zima,protože když sem to jel znova sám, tak to zase spadlo. Takže 300kg navíc je asi 0,5 l/100.
-Teďka sem jel se ženou na výlet asi 120 km po normálních silnicích bez dálnic(65km/h průměr což myslím je po kotárech dost) s průměrem 4,9.
-Jinak zatím bez sebemenšího problému(ale spíš by bylo smutný kdybych už problémy měl). Teďka mi stál v garáži asi 18 dnů kolem 10 st.celsia a nastartoval jako nic. Uvidím až bude mínus 15.

27.10.2008 | 21:57:52 | autor Reagovat

Chlapci -už kľud- nehádajte sa. Keď si to poriadne prečítaš - aj s detailami a vieš v akých variáciách sa vyrábal tak zistíš že autor NEKECAL.

22.09.2008 | 19:35:30 | brano76 Reagovat

to jašin

Ale dával a stále sa dáva, teda aj predáva. Stačí pozrieť cenník. Mimochodom mám ho pred sebou 09/2008. Pre Xsara Picasso benzín len 1.6 16v 70 kW.

19.09.2008 | 13:31:10 | Petrík Reagovat

Jak říkám, nevěděl jsem, že v roce 2008 se třeba dvoulitr přestal montovat.1,6/16V tedy v 2008 neměl 70 kW ale 80.70 kW byl myslím osmiventil, do tohoto typu se dával, ale ne v roce 2008.

19.09.2008 | 11:52:44 | jašin Reagovat

to jašin

Ale autor má pravdu, tak prečo stále tvrdíš že nie. Vidíš v tom názve niekde C4? Jasne je tam uvedené, že to kupoval v tomto roku a ponuka motorov pre tento výbehový typ je :1.6 16v (70 kW), 1.6 16v HDi (66 kW) a 1.6 16v HDi (80kW). takže autor skutočne kúpil to najsilnejšie, čo sa v danom type ponúka. Nikto tu nerieši, čo bolo v ponuke v roku 2007 a neriešil to ani autor.

19.09.2008 | 11:43:11 | Petrík Reagovat

oprava

áno myslel som 90 koní čiže 66kw.

19.09.2008 | 11:15:17 | kakafko Reagovat

1,6 HDi 90kW asi těžko, myslels 90k.Jestli v roce 2008 přestaly vyrábět motory 2,0 16V nevím.V roce 2007 ještě ve výrobě byly.

19.09.2008 | 10:38:57 | jašin Reagovat

to jašin

človeče jášine,ty čítaš čo autor píše??? jasne ti napísal,že v dobe keď auto kupoval,to bol najsilnejší motor v ponuke,to znamená že tam boli 3,slovom tri motory v dobe kúpy a to:1,6HDI 90kw,1,6HDI 80kw a 1,6 benzín 80kw...všetky zvyšné čo tam boli,stiahol v dopredaji modelu citroen z výroby.O čom ty furt meleš?Autor si nekupoval C4 picasso ale Xaru picasso,to je dosť podstatný rozdiel!

19.09.2008 | 09:57:53 | kakafko Reagovat

Ne, vy jste snad natvrdlí.Chci jen říct, že 1,6 HDi 80kW není ani náhodou nejsilnější varianta picassa. A to ani kdyby to byl C4, ani xsara(která to je). V xsaře picasso je to možná 3.nejsilnější motor..(ale vlastně taky 3.nejslabší:D)Autor napsal chybu v tom, že to deklaroval jako nejsilnější.

19.09.2008 | 09:45:26 | jašin Reagovat

omyl sused

to mozes porovnavat staru a novu oktavku

19.09.2008 | 08:58:45 |  Reagovat

Autor napsal, že je to nejsilnější možná varianta.A to není pravda.A je jedno jestli je to C4 P. nebo xsara P.

19.09.2008 | 08:24:25 | jašin Reagovat

to jašin

Nie, Ty si sa len snažil povedať, že autor píše bludy. A on mal pri tom pravdu.

18.09.2008 | 23:20:46 | Petrík Reagovat

Jo, ok.Ale snažím se tu říct, že silnější motory byly i v XSAŘE Picasso...1,8 16V 85 kW, 2,0 16V 100 kW.

18.09.2008 | 22:49:24 | jašin Reagovat

autor

ale kluci. jak čtete? když píšu, že :je buď xsara picasso(to je moje auto- a že výbava je úměrná době modelu 99-08. Takže aby bylo jasno-nic ve zlým. Píšu o starým modelu XSARA PICASSO. A skutečně se ještě vyrábí.-www.citroen.cz-osobni vozy-xsara picasso

18.09.2008 | 19:56:14 | petr Reagovat

Dobře, dejme tomu, že je to xsara picasso z roku 2008.Tak nevím, proč autor stále opomíná 2,0 16V..ale i velmi běžný 1,8 16V , který měl v xsaře picasso 85 kW.

18.09.2008 | 19:45:17 | jašin Reagovat

r.v. 2008 takže je to c4 picasso

18.09.2008 | 19:32:54 |  Reagovat

odpověď autora

pro pana jašina: auto xsara C4 picasso neexistuje. sorry, ale je buď xsara picasso(to je moje auto-...úměrná době modelu 99-08...- z textu-na recenzi nemají rozlišení a C4 picasso jsou pod C4. Zkus se kouknout). Je to starý model. Doněho se momentálně montují motory: 1,6 hdi 66kw, 1,6 hdi 16v 80kw a 1,6 16v benzín 80kw-ten má samozdřejmě podstatně menší krouťák. A pak je citroen C4 picasso. Ten má jistě spoustu motorů, jak o tom píšeš. Nezlob se ale když v tom máš bordel tak to nekritizuj.
pro pana Micky: rozhodně je to výběhový model něco jako octavia tour, ale když sem ho koupil letos v červnu jako nový, tak se vyráběla. Nevím jak dnes, ale naposled sem byl na saloně kolem půlky srpn a ještě je tam měli

18.09.2008 | 19:31:32 | petr Reagovat

C4 alebo Xsara

Zalezi ktora verzia to je C4 alebo stara Xsara ? Xsara sa uz ale nerobi alebo ano ?

18.09.2008 | 19:01:17 | Mickey Reagovat

petr+autor

Víš co, prosímtě takové bludy už sem nepiš...radši nepiš vůbec...Xsara C4 picasso měla jako nejslabší motor právě ten, zmíněný v recenzi...Takže autor si to taky trochu motá...Paleta motorů nebyla široká, to uznám...: dále 1,8 16V 125PS, 2,0 16V 140PS, 2,0 HDi 136PS?Prý že nemontují 2,0 16V ani 2,0 HDi...Příště si sežeň informace, než sem budeš psát...

17.09.2008 | 23:17:38 | jašin Reagovat

2.0HDI ani 2.0 16v se už do xsary picasso nemontují. 2.0 16v byl silnější. 2.0 HDI měl jen 66kw 90hp a podle kolegy který ho má je skutečně podstatně slabší.

16.09.2008 | 17:49:46 | petr Reagovat

Motor

Najsilnejsia varianta je 1,6 HDI 110 PS ??? To hadam nie ...to je nejaka chyba. 2.0 HDI alebo 2.0 16V su silnejsie.

16.09.2008 | 13:10:40 | Mickey Reagovat