Rok výroby:2001Typ motoru:1,8 TDDiStav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:160 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:28. 12. 2010
Auto jsem koupil jako bazarové po druhém majiteli takže nějaké jasné servisní historii se věřit moc nedalo takže jsem okamžitě po koupi vozu nechal udělat rozvody filtry olej prostě tyto základní věci. S vozem jsem najel cca 60tisic. Výše napsané poruchy se odehrály v intervalu 2,5let takže nic co by člověka nějak mohlo finančně omezit velkým výdajem najednou. Vzhledem ke stavu českých silnic se geometrie a čepy dělají poměrně často a snad na každém autě co znám. Jezdím z 80% po Praze a zbytek po Vysočině po okreskách. Chladič klimatizace nevím proč odešel ale byl tam 7let tak už na to měl taky nárok bohužel v létě mi ta doba bez klimatizace přisla docela nepříjemná. Alternátor odešel minulou zimu když jsem měl špatnou baterku(ještě od výroby Motorcraft) auto s ní již špatně startovalo a alternátor nápor při -20 asi nevydržel s tou špatnou baterkou. To byla jedina drahá oprava aletrnátor mě vyšel na 6tis kč i s prací.
Jízdní vlastnosti: S autem jsem jezdil z 80% ve městě takže největším manévrem je průjezd do zatáčky nebo v 50kmh se vyhnout nějakému závodníkovi :) Ale co jsem si užil na okreskách Vysočiny či dálnice musím říct, že auto v zatáčkách drží suprově mnohem lépe než Clio či Octavia co jsem měl. Oproti Octavii(benzin 1.6) byl focus mnohem hlučnější a pocitově robusnější ale svižnější a s nižší spotřebou. V zimě byl tento sedan trošku náchylný na vyjíždění kopců, ale nepoužíval jsem žádné extra dobré zinní pneu vetšinou jen celoroční protectory jak jsem říkal, vetšina jízdy se odehrávala v praze takže sněhové kalamity moc nehrozí :)) Podvozek krásně zvládal výmoly a nerovnosti a bylo to opravdu pohodlné svezení
Spotřeba: Podle palubního PC jsem měl průměrnou spotřebu ve měste 5,4 a v zimě kolem 6,3 samozřejmě podle stylu jízdy. Palubní PC se ohledně spotřeby moc nepletlo podle metody dotankování to bylo většinou skoro to samé pouze dojezdová vzdálenost se občas neaktualizovala a po dotankování jsem stále dojel 0km takže tomuto údaji bych nevěřil. :) na okreskách jsem zvládal jezdit za 4,8 - 5,5 dle stylu. jezdím klidně nemám potřebu někde lítat 150kmh takže na okreskách držím těch 90-100 a na dálnici do 130kmh ve měste cca tech 50-60kmh.
Výbava: Kožený volant - věnec suprově padl do ruky a v kombinaci s tvrdším řízením(žádné přeposilované gumové) byl opravdu dobrý. 2x elektrická okna a zrcátka šedivý dekor a chrom lišty ghia a kličky působili příjemně. autorádio bylo základní s ovládáním u volantu reproduktory zvládali dobře basovat i zvládat výšky možnost připojení dalšího repra např. bassáku do kufru je velice jednoduchá není potřeba nic moc rozebírat. Klimatizace byla manuální ale mě dostačuje loketní opěrky byli trošku atypické, ale příjemné bederní opěrka sedadla řidiče je super věc bohužel se mi podařilo vetším nákladem urazit štelování :))
Úložný prostor: V interiéru v prostoru řidiče je prostor ve dveřich veliký ve středu jsou 2 držáky na pití a menší odkládací místo tak na cigarety :) Na zadní straně předních sedadel byli kapsy poměrně objemné na několik map a knížek já v tom vozil ještě vestu a lékárničku :) Kufr má 500litrů takže je asi o cca 10litrů menší než kufr octavie. Kromě pohovek jsem neměl problém cokoliv přepravit i přesto že to je sedan. 5 lidí každý tašku a batoh a pár kartonů piva nebyl problém naskládat do kufru :)
Bezpečnost: Auto mělo dva airbagy. Ale i přesto je auto velice bezpečné. dostalo 4* v nárazových testech a v mém osobním testu vyhrálo zlatou medaily :) Auto jsem bohužel naboural cca 60-80km/h čelně do stromu takže z auta nezůstalo skoro nic použitelného ale já spolujezdec i malý pes jsme z auta vyšli posvých v podstatě bez škrábance. Pouze skřivené dveře azápach vypálených airbagů nebyl moc příjemný protože jsem musel líst ven přes dveře spolujezdce byli jsme vzhůru nohama.Jinak jsem měl jen odřený nos a toť vše kromě materiální škody.
Nevýhody:
Již výše zmíněný hluk. Klapot tohoto dieselového motoru je mnohem větší než u novějšího TDCi nebo TDi od VW. V základu 14" kola mi přijdou malá na takto velký automobil 15 nebo 16" by určitě zajistilo vetší stabilitu i vzhledový efekt by byl lepší. Výfuk mi věčně černil zadek auta ale nebyla tam ohnutá koncovka ale rovná jako u benzinu takze asi chyba predchozího majitele že to vyměnil.
Každopadne az se dam financne dohromady bez váhání se nebudu bát toto auto koupit znovu poměr cena/výkon je skvělý cena náhradních dílů menží než na populární VW/škoda auta čekých řidičů a osobně mě to auto vzalo za srdce :))) Pokud se vám recenze nelíbí omlouvám se je to moje první dílo :))
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus