Rok výroby:2006Typ motoru:1600Stav km při koupi:118 000 kmStav km nyní:135 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5.4 l/100 kmVloženo:3. 4. 2011
Asi měsíc po zakoupení auta jsem musel nechat vyměnit napínací kladku a nechal jsem udělat rozvody oprava a výměna rozvodů cca 7000kč.Auto šlapalo bez problémů až do teď,ale bohužel se vyskytla další a daleko horší porucha s turbem.Při vysokých otáčkách asi 2500-3000 vynechává turbo, zatím se závadu nepodařilo odstranit, po napíchnutí na počítači napsáno neznámá závada což není asi vůbec dobré.Další závada na převodovce někdy těžko zařaditelné převodové stupně a po puštění spojky ne příliš plynulé přeřazení na jiný rychlostní stupeň,asi to bude chtít brzo servis,což po 135000km docela brzo.Zatím spokojenost byla,ale uvidím až jak to dopadne s tubem.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ford Focus je velice dobře ovladatelný vůz,prostorný s dost velkým zavazadlovým kufrem.Docela kvalitní zpracování plastů a pohodlné sedačky.Má účinné brzdy,ne příliž přeposilovaný posilovač řízení umožňuje výborné ovládání vozu.
když tady řešíte ty emise, tak bych přidal jednu zkušenost. Byl jsem nedávno na technické a emisích, po technické mi bylo divné že mi lepí obě známky a když sem se zeptal tak mi říká mechanik "na emisích jste už byl, vy si to nepamatujete" dostal jsem i protokol z emisí. V servisu mi řekli že to tak dělají běžně, že zbytečně neriskují poškození naftového motoru. Mám starší Hdi, ale zachovalé a málo najeto
To.Luboš.nad tím jsem taky uvažoval ,ale nebylo mi to doporučené ne vždy se to povede..jezdit pořád po servise a řešit pořád stejný problém se mi moc nechce a nemám na to ani zrovna čas..dělal mi to člověk který se tím živí a moje auto nebylo jeho první..umí to a fakt to funguje.. dohodil mi ho známí jinak bych měl asi taky obavu.Je na každém jaké zvolí řešení,ja jsem se rozhodl pro tohle jestli špatně ukáže čas..
to. Luboš.jak to dokázal to nevím,ale zřejmě asi nějak ano auto šlape na pohodu..emise budu řešit přes toho co mi to vykuchal a přesoftvéroval..říkal že mi to bez problému udělá auto mám vždy přivést k němu..rozhodně nebudu dávat 30 000kč za nový filtr pev část..až to jednou budu prodávat nic tajit nebudu řeknu kupujícímu co má dělat až půjde dělat emise jinak samozřejmě projít nemůže..ale zatím nemám v plánu nic prodávat pokud to bude šlapat nevidím v tom problém..
No šak počkej na emisích.:D Nevím co stojí vaše auto, ale auto které ofiko neprojde emisema, nemá hodnotu za zlámanou grešli a budoucí majitel na vás pošle právníky, pokud něco zatajíte. :D Já pořád nechápu lidi jak můžou kupovat ojetý diesel. Poslední dobrá ojetina byla Tdi, to když jsem se snažil mělo 3.8l a do práce 4.4, dálkově po neznámé cestě 4,5 a normální jízdou 5 a dravou 5,5-6,5l. Teď je diesel stejný žrout jako benzín, má nižší výkon, životnost(při stejném zacházení) mají nové diesly už taky nižší než benzín kvůli charakteristice motoru. Jen proto, že lidi se poptávají po vysokootáčkových dieslech, protože neumí řadit. Týpek si v benzínu přestaví auto na plyn a je za vodou. Nevím, kde se pořád berou blbci, co kupují ojeté diesly typu TDCi, HDi, JDT,TDI PD, BMW-D, CDi, CDTi, atd...:D
to: Honza: Zaujímalo by ma, ako sa podarilo vyriešiť také senzory tlakov pred a za FAP-om, lebo aj mňa nahovárajú na odstránenie filtra a vraj stačí tiež iba "prebiť" filter a "upraviť" softwér...
Nie že by som to chcel urobiť, ale už som počul o "šťastlivcoch", ktorí si to nechali urobiť a teraz majú oči pre plač..., pochybujem, že Vám "servis" opraví, aj keď dáva "záruku"...
Držím palce, nech Vám šľape, ale na forach sa dočítate, že po niekoľko tis. km... probém...:((
Tak auto už šlape jako hodinky vyřešil jsem to tak ,že jsem nechal filtr pevných částic vykuchat přeinstalovat software..auto má teď o 3kw víc je to opravdu poznat..jen když je studený motor,tak to docela dost smrdí jinak to šlape v pohodě..oprava stála 5000kč což není taková hrůza.
to: rolf fuchs: No,trochu som si "zafurfoval" po nete a ak je aspoň 1% pravdy, čo píšu majitelia napr. takých Mázd 6,5,či W..., tak ZLATY Peugeot:((
Teraz sa už nečudujem Tvojej averzii voči FaPu, pretože dať 2.600 eur, až 3.500.., tak to je sila. A to už často po 20-50.000 km..:(!!
Uf, normálne ssom uvažoval, že si reku kúpim ako "spoľahlivejšiu" alternatívu Mazdu 6, Wagon...teraz už chápem, prečo sú ceny nových, po roku v. 2008 ani nie polovičné...:(, takže stále platí, ak Japonca, tak benzín, ak diesel, tak PSA..:(
/sranda pritom je, že v takom Macedónsku, či Srbsku som zásadne kupoval najlacnejšiu naftu, síce na OMW, LUKOIL a podobne..., ale na nejakú bezsírnu... max 1-2 x do roka.
Tak za 1) už jsem psal, auto v dnešní době nekouří protože existuje systém dokonalého spalování jako je třeba common rail. Díky dokonalému spalování, jsou úplně jiné splodiny z výfuku než klasické nedokonalé spalování jak tomu bývalo kdysi. Tyto úplně jiné splodiny jsou těžší, jsou tak těžké asi jako popel v kamnech a nemá je co odnést z výfuku. Kdysi tomu bylo jinak, bylo to nedokonalé spalování, takže to hořelo i ve výfuku samo, i ten poslední díl byl prostě žhavý, v novějších modelech to je až při delší jízdě. Vyšší spotřeba je protože do motoru přichází předvstřik že ano. Zlepší se tím kultivovanost motoru, sníží hluk a samosebou přinese to dokonalé spalování. 2. ve výfuku se usazuje saze, čili uhel, nebo-li uhlík, nebo taky popel, to vaše FAP je vlastně jenom inteligentní výfuk, který až se zaplní tak se sám vyregeneruje. Kdyby tam nebyl, tak se to usadí v poslední části výfuku, ten by se musel měnit jak jinak. 3. Ale fitr pevných částic je až za turbem, fitr pevných částic je přeci až za vlnovcem...nebo si myslíte, že turbo je za filtrem pevných částic, nebo tady vás teda nechápu já...
Mluvím o tom, kdyby tam nefungoval filtr pevných částic Výfukové plyny jsou pohonem turba. Jenže když je ve výfuku větší tlak díky usazení, tak bohužel se pohon změní v brzdu, protože nahromaděné splodiny před filtrem začnou lopatky turba brzdit a k tomu nebyly konstruovány a navíc výfukové splodiny z motoru tlačí do lopatek. Nakonec ten tlak se nahromadí ve výfuku natolik, že některé usazeniny z výfuku vyprsknou sazi z výfuku, ale turbo dostává zabrat jako nikdy. Vám se nikdy nestalo, že jakmile se diesel chtěl rozjet před vámi, tak za sebou nechal černou cestu? To není dým, který nechává za sebou klasické TDI, který se zvedá do vzduchu, tam už je jiný obsah splodin, podle toho i poznáte jestli je vůz řešen rotačním čerpadlem, nebo common railem. A samozřejmě má nefunční filtr pevných částic a je "očípované" tou firmou, o které jste se bavil, že na tom vydělává. Tyto firmy nezakazuje automobilový průmysl, protože maník musí kupovat často turbo a není to PROKAZATELNÉ. 4) Nevybočujte ke katalyzátoru, ten filtr pevných částic není holé pouzdro, obsahuje síto a to síto je KOVOVÉ a ten kov je specifický, protože dokáže zničit saze a není levný, protože ten celý filtr stojí balík !!! Proto je to VZÁCNÝ KOV. 5) bawory mám na mysli diesly tedy systém common rail 2.0D, 3.0D a dále...a je tomu tak, když jim to hapruje tak to chce pořádně projet, baworácké motory nejsou na tohle tak náchylné, ty jsou náchylné jen na tu kvalitu nafty.. Ale stejnak prostě se taky přikláním k tomu, že teď to bez filtru pevných částic na novém motoru nejde. Nejenom emisemi, ale i opotřebením turba, což jsem chtěl doplnit těmito poznámkami...
vůbec nechápu smysl toho co píšete pane svlastiku a to jsem to četl třikrát. Ale asi takhle: 1.Nepřítomnost filtru pevných části nemá s turbem nic společnýho a pro funkci turba FAP není potřeba, což dosvědčuje třeba skutečnost, že přeplňování se využívá již desítky let, kdežto FAP v hojnější míře ani ne deset. Přesto se na starých turbodieslech bez FAPu žádné turba po dvaceti tisících nesraly - rozhodně bych řekl, že se sraly míň než na dnešních autech. 2.Ve výfuku se žádný sajrajt neusazuje, alespoň ne v míře, která by vadila - tento je buď zachycen FAPem a nebo vyletí ven. Usazený sajrajt ve výfuku byl problémem leda u 2T motorů. 3.Lopatky turba roztáčí výfukové plyny. FAP výfukové plyny sám brzdí a tudíž je logické mít ho spíš za turbem a ne před ním. Pokud tedy dojde k zanesení FAPu, vyhodnotí čidla na vstupu a výstupu z FAPu výšší než přípustný rozdíl, dá ŘJ povel k regeneraci (děje se buď pomocí močoviny nebo dodatečným vstřikem nafty - FAP se tak "vypálí"), pokud regenerace neproběhne úspěšně, přejde motor do nouzového režimu (turbo OFF), jelikož před FAPem (tam kde je turbo) dochází ke kumulaci spalin a tím vyšší tepelné záteži a mohlo by dojít k poškození turba, výfukových ventilů atd. Čili jak vidíte FAP turbu nejen že nepomáhá, ale v krajním případě jej může dokonce poškodit. 4.Vzácné kovy obsahuje katalyzátor (KAT) a ten skutečně funguje optimálně po zahřátí - na eliminaci sazí má však pramalý vliv - slouží ke snižování uhlovodíků a oxidu uhlíku. FAP je síto, které se postupně zanáší sazemi, které jsou při regeneraci vypáleny. Regenerace probíhá v jasně definovaných cyklech na základě údajů čidel a hodnot ŘJ. 5. Nevím jak u "bawora", ale na vypálení KATu stačí 20km ve vyšších otáčkách - pokud se někomu podaří KAT nebo lambda sondu otrávit, což by v dnešní době nemělo být pravděpodobné, tak nepomůže ani 5000km...
Inženýři honí motory do vyšších výkonů a dokonalejšího spalování tady už není jako kdysi čudění kouře z výfuku, kdyby tomu tak bylo, že ve výfuku to vypíná senzor tlaku, tak to je kvůli turbu, nebýt toho filtru pevných částic, tak odchází turbo co 20tkm. Můžu si klidne doplnit poznámku, že je to na té mé teorii, že ty saze se skutečně usazují ve výfuku jak jsem vám psal, což může vést za následek, menší prostupnost vzduchu a ve výfuku je zpětný tlak na lopatky turba, senzor to zaregistruje a okamžitě přepíná do nouzového režimu. Cha chaaaa :D Takže ve výfuku se usazuje sajrajt a obzvlášť v zimě to může dělat paseku pokud by ten filtr nefungoval... Jo a pokud se to často zanáší tak jsem si myslel, že pokud je motor v pořádku a to přeci člověk má poznat kultivovaností a chodem motoru, tak je to řidičem a špatnou jízdou. Čili to znamená, že by dotyčný měl vyměnit naftu za benzín, protože nemá na to tu správnou jízdu. Buďto má malou vzdálenost jednotlivých jízd. Nebo to jak se říká celou cestu dusí motor a nemá optimální otáčky. Měl jsem vždycky za to, že v tom filtru je jakýsi plátek z ze vzácného kovu, který až po tom správném zahřátí začne pracovat a přeměňovat saze. A kdyby měl bawora, jako že tam to tak nějak funguje, tak bych mu doporučil tak 500km žhavé jízdy po dálnici a ono se to pročistí. Samosebou 5 minut zahřátí, jízda, pak dravá jízda a pomalý dojezd. :D
dostáváme se sice mimo téma, ale dovolím si reagovat. Koneckonců na některých diskusích tady lidi "melou hovna" klidně i 200-300 příspěvků... Já osobně nejsem zastáncem toho něco zakazovat. Mám stará auta rád a kouř z dvoutaktu mi voní. Navíc třeba Warana nebo Trabuko v ostrým provozu jsem neviděl dobře měsíc. Avii jsem viděl ani nepamatuju a Tatry s V3S holt budou sloužit ještě dlouho, protože zkrátka nic lepšího nikdo nevymyslel :-) Suma sumárum, těch pár kousků nám ekologii ve střední Evropě nezbortí. Kdybys Luboši viděl, co obnáší start dieslové lokomotivy nebo lodního motoru, tak bys šel asi do mdlob :-) No a FAP je paradoxně důsledek toho, že se přešlo na nové systémy vstřikování. Staré čerpadlo a klasické vstřikovače rozprašovaly palivo pod mešími tlaky a ve větších kapičkách. Důsledkem bylo, že vznikaly saze, které ovšem byly relativně velké. Byly dostatečně velké alespoň tak, že byly větší než plicní sklípek. Po vdechnutí ti sice poležely v plicích, ovšem časem jsi je vykašlal. Z důvodu množství a velikosti sazí by proto šlo aplikovat FAP na starý diesel velmi těžko - v podstatě by byl okamžitě ucpán... S příchodem nových systémů, došlo k tomu, že se sice znatelně snížily měřitelné emise, snížila se i produkce sazí ovšem velikost sazí dosáhla velikosti, kdy zkrátka dojde k jejich váznutí v plicích se všemi z toho plynoucími důsledky. Čili zdravotní zátěž byla z dlouhodobého hlediska vyšší než u klasických dieslů s rotačním čerpadlem. Můj názor je, že FAP je z nouze ctnost a to ještě nechutně drahá. Samozřejmě je otázkou času, kdy půjde cena dolů, protože trh se nasytí a vzhledem k produkci ve velkých seriích se zaplatí výrobcům vstupní náklady - on ten filtr zase až taková věda není - je to v podstatě síto. Jo a pokud se FAP zanáší rychleji než je určeno, či neproběhne regenerace, je nutno hledat chybu někde jinde - třeba vadný vstřikovač atd., auta s FAPem jsou taky háklivá na režim provozu, samotné palivo ...
to: rolf fuchs: Nemyslím si, že by bolo múdre sa vracať naspäť vo vývoji. Ak by som mohol, tak okamžite zruším všetky AVIE, LIAZ-ky, Tatry 815 a pod.... TDi od W a spol, alebo by si za pár korún namontovali FAPy... čím by získali napr. zadarmo daň na 1 rok, čím by síce štát možno stratil zopár milionov, alebo uľavilo by sa životnému prostrediu.
Skús ísť za nejakou "dymovnicou", al. Trabantom, či Wartburgom..:), aj taká )S 120 smrdí ako plynová komora.
Dnes je taká koncentrácia áut, ak by sme neznižovali emisie, budeme ako v Mexiku, hlavnom meste, kde sa nedá dýchať... 1.9 TDi je zastaralá história, dnes už katalyzátory u benzínov považujeme za normálne:))
P.S. Ak by sa W nehnal a nevymýšľal vlastné somariny..., a nerobil NEGATIVNU "reklamu" svojim DPF..., tak sa filtre mohli rozšíriť oveľa rýchlejšie. Je to iba otázka zvyku a keď sa im naučia mechanici rozumieť...:)
sú úplne v pohode. Nový diesel bez FAPu? : nikdy.
A tým, ktorí jezdia bez nich, tým by som dvihol dane..., voľakedy sme mali zľavy, ak sme si kúpili auto s katalyzátorom..., škoda, že je Česko, aj Slovensko také "chudobné"..:(, že podporuje "dymovničky":((
právě ty senzory tlaku jsou to, co je příčinou, že FAP nejde jen tak demontovat a vrazit tam vodovodní trubku. Můj názor je, že FAPy na autech nic neřeší, protože z hlediska ekologie je mnohem větší záteží lodní doprava či doprava letecká, nemluvě o tepelných elektrárnách... Když si vezmu naftové motory dnes a před 15 lety, tak v podstatě došlo k tomu, že ze spolehlivých a relativně jednoduchých strojů, které bez zásahu fungovaly třeba i půl milionu kilometrů se staly choulostivé záležitosti náročné na servis a údržbu, čímž se v podstatě smazala výhoda dieselu oproti benzínovému motoru, spotřeba 1.9 TDI s klasickým čerpadlem byla cca o litr na 100km nižší než u současného 16TDI CR o stejném výkonu (to asi ekologii nevadí). No a je otázka času, kdy se FAP objeví i benzíňáků - například nové maloobjemové přímovstřikové benzinové motory s turbem v určitých režimech produkují víc sazí než motor naftový. Takže můj postoj k novinkám tohoto typu je jednoznačně záporný a mít při koupi nového auta možnost koupit dielsel bez FAPu, tak si klidně i připlatím za tuto volbu :-)
to: rolf fuchs: Treba ich nechať, keď si myslia, že sú múdrejší ako inžinieri...:(
A to ešte ani nehovorím o senzoroch tlaku, pred a za, FAPom, riadiacej jednotke, ktorá dávkuje aditívum, kontroluje plavák, komunikuje s každým otvorením zátky u palivovej nádrže..., takto aspoň je u 2,2 HDi, rovnako by to malo byť aj u 1,6 HDi, keď má aditívum.
Akurát mi mechanik ukazoval jednu 807, ktorú takto majiteľ "odborne" dopsul, tak, že "popreštikoval" a vytrhal všetky káble-čidlá, ktoré podľa neho tam nemusia byť..., len aby ušetril 12.000 SKK, čo stojí repasovaný FAP + 4,5 l močoviny...
Mimochodom, riadil sa podľa nejakého "pokecu" o autách, kde mu poradili, čo má urobiť..., hej, teraz ho to bude stáť možno 2000 eur, ale aspoň ušetril na servise:((
Mimochodom, mal som presne ten istý problém, že mi nevedelo identifikovať závadu, nakoniec pomohlo vyčistenie. Ponuku na vyradenie filtra som neprijal, jednak kvôli emisnej, kvôli životnému prostrediu, hanbe z "dymovnice", aj následnému predaju.
Osobne by som si NIKDY nekúpil auto, ktoré bolo takýmto spôsobom "opravované".
A chalan mi sám potvrdil, že zatiaľ nikto nevie, či to nemôže po 100-200.000 km urobiť nejakú galibu./teoreticky nie, prakticky si ho zatiaľ vyhadzují paradoxne tí, ktorí najazdia minimum km/rok:))/
Luboš má pravdu, FAP není katalyzátor, kdy stačí vymlátit pajšl a auto nic nepozná (i zde to však neplatí na 100%- viz auta s lambdou na vstupu a na výstupu z katu). Obvyklý postup je, že se kuchne FAP a musí se "zrušit" v ŘJ, jinak hlásí chybu a visí v nouzovém režimu - a jelikož to není tak jednoduchý, dá se s tím i docela dobře živit a existují firmy co to dělají.Rovněž má Luboš pravdu, že některé filtry koncernu PSA jsou rozebiratelné a lze je prasecky vyčistit Wapkou. Úspěšnost tohoto zásahu není 100%, ale za pokus to stojí - holt ten bordel se vypláchne. Pokud se však doplňuje aditivum jak má a motor není provozovaný v nějakých extrémních pomínkách, tak by měl filtr bez problému regenerovat a vydržet dlouho. Jinak nepřítomnost FAPu ničemu nevadí (myslím na funkci motoru) , nic se nikde neucpe, akorát holt auto kouří.
No jasně to máš pravdu s tím nouzovým režimem u Fordu by to nemělo být řešeno přes řídící jednotku nevím jak u tohodle modelu. Ale takhle najezdíš pár set kilometrů, no možná víc a co? Ty saze se usadi v dalších částech výfuku. A pak při větším zatáhnutím sem tam něco vyletí na cestu, necháš za sebou kilo sazí na cestě. :) Co lepší, jak příjde zima, tak se to může ucpat právě tím sajrajtem smichaným ještě s rosící se vodou a může se pak měnit celý komplet výfuk? Já bych tam ten filtr pevných částic nějakým způsobem zprovoznil a nebo tam něco dal aspoň z druhovýroby nebo tak.
Vašek: Jasné:)), takéto rady si radšej niekam strč, alebo ich urob najprv na SVOJOM aute...! Ak to takto hlúpo urobí, tak už v živote mu nepôjde, lebo mu bude stále hlásiť závadu.
Honza: Choď za mechanikmi od PEugeotu, je to rovnaký motor, takže je somarina pýtať 30.000 KČ, keď u PSA to stojí cca 7.000, nehovoriac o tom, že by mal vydržať minimálne 150-180.000 km..., natiahli Ťa, alebo sú hlúpi.
Dá sa tomu aj tak pomôcť, že vyberieš FAP, vyumývaš ho horúcou vodou, s prídavkom nejakého čistiace bordelu a tie sadze Ti pôjdu von.
Zájdi za chalanmi od Peugeotu, hociktorý Ti rád urobí ako fušku, sám sa do hoto nepúšťaj!!
Napíš, dá sa to, PRESNE túto istú závadu som mal min. mesiac na 607, pri cca 350.000 km..., teraz ide ako splašená...)
/ak iba vyhodíš FAP, "neopravíš" riadiacu jednotku, stále Ti bude vypisovať chybu a stále pôjdeš v "núdzovom" režime.
Byl jsem v servisu jak jsem napsal,tam mi pročistili EGR ventil,pak turbo a nic závažného nenašli.. auto fungovalo dva dny a pak napsalo závadu,dalo se se do nouzového režimu a snížilo výkon motoru, tak že se s tím moc nedá jezdit.Hned jsem se ojednal do autorizovaného servisu, kde mi bylo zděleno ne moc příjemné info a to že Ford Focus rv2006 má filtr pevných částic, který se při 60000km doplňuje aditivem,které pak vydrží pouze dalších 600000km a pak se musí filtr vyměnit.Tento filtr stojí ne malé peníze a to 30000kč jde to ale ještě obejít a to přeprogramováním softvéru a vymontovaní tohoto filtru pevných částic což autorizovaný servis nedělá.
Děkuji všem za radu,zítra vezu auto znovu do servisu,tak snad na to konečně přijdou.. ještě taková věc,ono to nědělá pořád,dělá to nepravidelně a jen krátce nebo stačí jen zastavit zhasnout motor, znovu nastartovat a zase to šlape.. nebo to přestane po chvilce úplně samo...
Třeba to bude zapotřebí jen vyměnit převodovkový olej, u těhle km je čas výměny, nebo mohla vytéct. A chce to vyčistit klapky i prokontrolovat těsnost hadic. Pokud bylo auto služební, dostává zabrat i přes šotoliny, chce to též kouknout zespodu na rampu. Všude by to mělo být zcela suché.
Lubos napisal "Ak máte auto zvonka dovezené, tak KM neverte, takéto chalani vozili ako cukríky s 200.000 na tach...:((
Treba ísť na to postupne, vymeniť váhu vzduchu, ak máte EGR ventil, tak aj ten. Potom vyčistiť swirl klapky, ak je EGR ventil, tak sú tam, ten motor nepoznám, ale mal som podobné problémy na HDi.
Nakoniec skontrolovať podtlakový ventil na turbe."
A ja dodam, ze diesel je fakt totalne bezproblemovy ... ked som kupoval svoje prve auto - benzin, tak som vymenil olej. Potom som mal diesel a teraz zasa mam benzin. Diesel ano - min 25 - 30 tkm rocne a dlhe trate.
Pak vyměnit turbo,vstřiky čerpadlo,dvouhmotu a najezdit 250000km aby se mu vrátilo oproti benzínu.Nechci se opakovat,ale tohle je opravdu past na peníze.Kluci co vozej fordy přestali tyhle motory tahat,protože s nima jsou akorát problémy a řešili samý reklamace.Můžu se zeptat kde je to auto kupovaný a jestli je dovezený nebo jezděný u nás?
Ak máte auto zvonka dovezené, tak KM neverte, takéto chalani vozili ako cukríky s 200.000 na tach...:((
Treba ísť na to postupne, vymeniť váhu vzduchu, ak máte EGR ventil, tak aj ten. Potom vyčistiť swirl klapky, ak je EGR ventil, tak sú tam, ten motor nepoznám, ale mal som podobné problémy na HDi.
s pepkem, ale hodně to je o stylu používán , na ježdění okolo komína a sem tam dál je nafta nesmysl, pokud ale jezdíte každý týden třeba do Mnichova, je zase blbost kupovat benzín.
Naftu nebrat,většinou je zaděláno na problémy.Docela věřim že je to taky nekvalitním palivem u čerpaček.Jezdím benzín,a tyto problémy jsou mi naprosto cizí.Těch jakoby ušetřených pár korun na palivu mi nestojí za neklid -aby se zase něco nepodělalo.Samozřejmě jsou lidi co jezdí s naftou bez problémů,ale jak to tu sleduji,jsou náchylnější na problémy.Výměny turba,váhy vzduchu,to se zde objevuje dost často.Tak ať vám to jezdí.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus
když tady řešíte ty emise, tak bych přidal jednu zkušenost. Byl jsem nedávno na technické a emisích, po technické mi bylo divné že mi lepí obě známky a když sem se zeptal tak mi říká mechanik "na emisích jste už byl, vy si to nepamatujete" dostal jsem i protokol z emisí. V servisu mi řekli že to tak dělají běžně, že zbytečně neriskují poškození naftového motoru. Mám starší Hdi, ale zachovalé a málo najeto
20.05.2011 | 20:28:50 | Reagovat
Honza
To.Luboš.nad tím jsem taky uvažoval ,ale nebylo mi to doporučené ne vždy se to povede..jezdit pořád po servise a řešit pořád stejný problém se mi moc nechce a nemám na to ani zrovna čas..dělal mi to člověk který se tím živí a moje auto nebylo jeho první..umí to a fakt to funguje.. dohodil mi ho známí jinak bych měl asi taky obavu.Je na každém jaké zvolí řešení,ja jsem se rozhodl pro tohle jestli špatně ukáže čas..
20.05.2011 | 17:12:51 | Reagovat
Tak to teda gratulujem.30.000 kč je pálka ako sviňa, ani sa nečudujem, nepomohlo ani vyvapkovanie horúcou vodou s motorpurom?
Nech slúži, snáď riadiaca jednotka nezistí neprítomnosť fap-u a nezníži výkon motora..:(
19.05.2011 | 23:01:38 | ľuboš Reagovat
to. Luboš.jak to dokázal to nevím,ale zřejmě asi nějak ano auto šlape na pohodu..emise budu řešit přes toho co mi to vykuchal a přesoftvéroval..říkal že mi to bez problému udělá auto mám vždy přivést k němu..rozhodně nebudu dávat 30 000kč za nový filtr pev část..až to jednou budu prodávat nic tajit nebudu řeknu kupujícímu co má dělat až půjde dělat emise jinak samozřejmě projít nemůže..ale zatím nemám v plánu nic prodávat pokud to bude šlapat nevidím v tom problém..
19.05.2011 | 22:34:23 | Reagovat
Koukám že SVLASTIK je rozumbrada.
09.05.2011 | 08:07:15 | Reagovat
Emise
No šak počkej na emisích.:D
Nevím co stojí vaše auto, ale auto které ofiko neprojde emisema, nemá hodnotu za zlámanou grešli a budoucí majitel na vás pošle právníky, pokud něco zatajíte. :D
Já pořád nechápu lidi jak můžou kupovat ojetý diesel. Poslední dobrá ojetina byla Tdi, to když jsem se snažil mělo 3.8l a do práce 4.4, dálkově po neznámé cestě 4,5 a normální jízdou 5 a dravou 5,5-6,5l.
Teď je diesel stejný žrout jako benzín, má nižší výkon, životnost(při stejném zacházení) mají nové diesly už taky nižší než benzín kvůli charakteristice motoru. Jen proto, že lidi se poptávají po vysokootáčkových dieslech, protože neumí řadit.
Týpek si v benzínu přestaví auto na plyn a je za vodou.
Nevím, kde se pořád berou blbci, co kupují ojeté diesly typu TDCi, HDi, JDT,TDI PD, BMW-D, CDi, CDTi, atd...:D
09.05.2011 | 06:43:38 | svlastik Reagovat
to: Honza: Zaujímalo by ma, ako sa podarilo vyriešiť také senzory tlakov pred a za FAP-om, lebo aj mňa nahovárajú na odstránenie filtra a vraj stačí tiež iba "prebiť" filter a "upraviť" softwér...
Nie že by som to chcel urobiť, ale už som počul o "šťastlivcoch", ktorí si to nechali urobiť a teraz majú oči pre plač..., pochybujem, že Vám "servis" opraví, aj keď dáva "záruku"...
Držím palce, nech Vám šľape, ale na forach sa dočítate, že po niekoľko tis. km... probém...:((
08.05.2011 | 22:17:42 | ľuboš Reagovat
Tak auto už šlape jako hodinky vyřešil jsem to tak ,že jsem nechal filtr pevných částic vykuchat přeinstalovat software..auto má teď o 3kw víc je to opravdu poznat..jen když je studený motor,tak to docela dost smrdí jinak to šlape v pohodě..oprava stála 5000kč což není taková hrůza.
07.05.2011 | 14:59:44 | Honza Reagovat
to: rolf fuchs: No,trochu som si "zafurfoval" po nete a ak je aspoň 1% pravdy, čo píšu majitelia napr. takých Mázd 6,5,či W..., tak ZLATY Peugeot:((
Teraz sa už nečudujem Tvojej averzii voči FaPu, pretože dať 2.600 eur, až 3.500.., tak to je sila. A to už často po 20-50.000 km..:(!!
Uf, normálne ssom uvažoval, že si reku kúpim ako "spoľahlivejšiu" alternatívu Mazdu 6, Wagon...teraz už chápem, prečo sú ceny nových, po roku v. 2008 ani nie polovičné...:(, takže stále platí, ak Japonca, tak benzín, ak diesel, tak PSA..:(
/sranda pritom je, že v takom Macedónsku, či Srbsku som zásadne kupoval najlacnejšiu naftu, síce na OMW, LUKOIL a podobne..., ale na nejakú bezsírnu... max 1-2 x do roka.
24.04.2011 | 23:02:00 | ľuboš Reagovat
Chudák focus ten si ani tolik ot nezaslouží.
24.04.2011 | 17:25:01 | Jirka Reagovat
mě nic pane svlastiku odůvodňovat ani vysvětlovat nemusíte, hlavně že v tom máte jasno vy :-) .
24.04.2011 | 13:04:14 | rolf fuchs Reagovat
To roll fuchs
Tak za 1) už jsem psal, auto v dnešní době nekouří protože existuje systém dokonalého spalování jako je třeba common rail. Díky dokonalému spalování, jsou úplně jiné splodiny z výfuku než klasické nedokonalé spalování jak tomu bývalo kdysi. Tyto úplně jiné splodiny jsou těžší, jsou tak těžké asi jako popel v kamnech a nemá je co odnést z výfuku. Kdysi tomu bylo jinak, bylo to nedokonalé spalování, takže to hořelo i ve výfuku samo, i ten poslední díl byl prostě žhavý, v novějších modelech to je až při delší jízdě. Vyšší spotřeba je protože do motoru přichází předvstřik že ano. Zlepší se tím kultivovanost motoru, sníží hluk a samosebou přinese to dokonalé spalování.
2. ve výfuku se usazuje saze, čili uhel, nebo-li uhlík, nebo taky popel, to vaše FAP je vlastně jenom inteligentní výfuk, který až se zaplní tak se sám vyregeneruje. Kdyby tam nebyl, tak se to usadí v poslední části výfuku, ten by se musel měnit jak jinak.
3. Ale fitr pevných částic je až za turbem, fitr pevných částic je přeci až za vlnovcem...nebo si myslíte, že turbo je za filtrem pevných částic, nebo tady vás teda nechápu já...
Mluvím o tom, kdyby tam nefungoval filtr pevných částic Výfukové plyny jsou pohonem turba. Jenže když je ve výfuku větší tlak díky usazení, tak bohužel se pohon změní v brzdu, protože nahromaděné splodiny před filtrem začnou lopatky turba brzdit a k tomu nebyly konstruovány a navíc výfukové splodiny z motoru tlačí do lopatek. Nakonec ten tlak se nahromadí ve výfuku natolik, že některé usazeniny z výfuku vyprsknou sazi z výfuku, ale turbo dostává zabrat jako nikdy. Vám se nikdy nestalo, že jakmile se diesel chtěl rozjet před vámi, tak za sebou nechal černou cestu? To není dým, který nechává za sebou klasické TDI, který se zvedá do vzduchu, tam už je jiný obsah splodin, podle toho i poznáte jestli je vůz řešen rotačním čerpadlem, nebo common railem. A samozřejmě má nefunční filtr pevných částic a je "očípované" tou firmou, o které jste se bavil, že na tom vydělává. Tyto firmy nezakazuje automobilový průmysl, protože maník musí kupovat často turbo a není to PROKAZATELNÉ.
4) Nevybočujte ke katalyzátoru, ten filtr pevných částic není holé pouzdro, obsahuje síto a to síto je KOVOVÉ a ten kov je specifický, protože dokáže zničit saze a není levný, protože ten celý filtr stojí balík !!! Proto je to VZÁCNÝ KOV.
5) bawory mám na mysli diesly tedy systém common rail 2.0D, 3.0D a dále...a je tomu tak, když jim to hapruje tak to chce pořádně projet, baworácké motory nejsou na tohle tak náchylné, ty jsou náchylné jen na tu kvalitu nafty..
Ale stejnak prostě se taky přikláním k tomu, že teď to bez filtru pevných částic na novém motoru nejde. Nejenom emisemi, ale i opotřebením turba, což jsem chtěl doplnit těmito poznámkami...
23.04.2011 | 23:12:21 | svlastik Reagovat
vůbec nechápu smysl toho co píšete pane svlastiku a to jsem to četl třikrát. Ale asi takhle:
1.Nepřítomnost filtru pevných části nemá s turbem nic společnýho a pro funkci turba FAP není potřeba, což dosvědčuje třeba skutečnost, že přeplňování se využívá již desítky let, kdežto FAP v hojnější míře ani ne deset. Přesto se na starých turbodieslech bez FAPu žádné turba po dvaceti tisících nesraly - rozhodně bych řekl, že se sraly míň než na dnešních autech.
2.Ve výfuku se žádný sajrajt neusazuje, alespoň ne v míře, která by vadila - tento je buď zachycen FAPem a nebo vyletí ven. Usazený sajrajt ve výfuku byl problémem leda u 2T motorů.
3.Lopatky turba roztáčí výfukové plyny. FAP výfukové plyny sám brzdí a tudíž je logické mít ho spíš za turbem a ne před ním. Pokud tedy dojde k zanesení FAPu, vyhodnotí čidla na vstupu a výstupu z FAPu výšší než přípustný rozdíl, dá ŘJ povel k regeneraci (děje se buď pomocí močoviny nebo dodatečným vstřikem nafty - FAP se tak "vypálí"), pokud regenerace neproběhne úspěšně, přejde motor do nouzového režimu (turbo OFF), jelikož před FAPem (tam kde je turbo) dochází ke kumulaci spalin a tím vyšší tepelné záteži a mohlo by dojít k poškození turba, výfukových ventilů atd. Čili jak vidíte FAP turbu nejen že nepomáhá, ale v krajním případě jej může dokonce poškodit.
4.Vzácné kovy obsahuje katalyzátor (KAT) a ten skutečně funguje optimálně po zahřátí - na eliminaci sazí má však pramalý vliv - slouží ke snižování uhlovodíků a oxidu uhlíku. FAP je síto, které se postupně zanáší sazemi, které jsou při regeneraci vypáleny. Regenerace probíhá v jasně definovaných cyklech na základě údajů čidel a hodnot ŘJ.
5. Nevím jak u "bawora", ale na vypálení KATu stačí 20km ve vyšších otáčkách - pokud se někomu podaří KAT nebo lambda sondu otrávit, což by v dnešní době nemělo být pravděpodobné, tak nepomůže ani 5000km...
23.04.2011 | 21:39:34 | rolf fuchs Reagovat
Senzory tlaku
Inženýři honí motory do vyšších výkonů a dokonalejšího spalování tady už není jako kdysi čudění kouře z výfuku, kdyby tomu tak bylo, že ve výfuku to vypíná senzor tlaku, tak to je kvůli turbu, nebýt toho filtru pevných částic, tak odchází turbo co 20tkm. Můžu si klidne doplnit poznámku, že je to na té mé teorii, že ty saze se skutečně usazují ve výfuku jak jsem vám psal, což může vést za následek, menší prostupnost vzduchu a ve výfuku je zpětný tlak na lopatky turba, senzor to zaregistruje a okamžitě přepíná do nouzového režimu. Cha chaaaa :D Takže ve výfuku se usazuje sajrajt a obzvlášť v zimě to může dělat paseku pokud by ten filtr nefungoval...
Jo a pokud se to často zanáší tak jsem si myslel, že pokud je motor v pořádku a to přeci člověk má poznat kultivovaností a chodem motoru, tak je to řidičem a špatnou jízdou. Čili to znamená, že by dotyčný měl vyměnit naftu za benzín, protože nemá na to tu správnou jízdu. Buďto má malou vzdálenost jednotlivých jízd. Nebo to jak se říká celou cestu dusí motor a nemá optimální otáčky. Měl jsem vždycky za to, že v tom filtru je jakýsi plátek z ze vzácného kovu, který až po tom správném zahřátí začne pracovat a přeměňovat saze. A kdyby měl bawora, jako že tam to tak nějak funguje, tak bych mu doporučil tak 500km žhavé jízdy po dálnici a ono se to pročistí. Samosebou 5 minut zahřátí, jízda, pak dravá jízda a pomalý dojezd. :D
23.04.2011 | 20:25:37 | svlastik Reagovat
dostáváme se sice mimo téma, ale dovolím si reagovat. Koneckonců na některých diskusích tady lidi "melou hovna" klidně i 200-300 příspěvků...
Já osobně nejsem zastáncem toho něco zakazovat. Mám stará auta rád a kouř z dvoutaktu mi voní. Navíc třeba Warana nebo Trabuko v ostrým provozu jsem neviděl dobře měsíc. Avii jsem viděl ani nepamatuju a Tatry s V3S holt budou sloužit ještě dlouho, protože zkrátka nic lepšího nikdo nevymyslel :-) Suma sumárum, těch pár kousků nám ekologii ve střední Evropě nezbortí. Kdybys Luboši viděl, co obnáší start dieslové lokomotivy nebo lodního motoru, tak bys šel asi do mdlob :-)
No a FAP je paradoxně důsledek toho, že se přešlo na nové systémy vstřikování. Staré čerpadlo a klasické vstřikovače rozprašovaly palivo pod mešími tlaky a ve větších kapičkách. Důsledkem bylo, že vznikaly saze, které ovšem byly relativně velké. Byly dostatečně velké alespoň tak, že byly větší než plicní sklípek. Po vdechnutí ti sice poležely v plicích, ovšem časem jsi je vykašlal. Z důvodu množství a velikosti sazí by proto šlo aplikovat FAP na starý diesel velmi těžko - v podstatě by byl okamžitě ucpán...
S příchodem nových systémů, došlo k tomu, že se sice znatelně snížily měřitelné emise, snížila se i produkce sazí ovšem velikost sazí dosáhla velikosti, kdy zkrátka dojde k jejich váznutí v plicích se všemi z toho plynoucími důsledky.
Čili zdravotní zátěž byla z dlouhodobého hlediska vyšší než u klasických dieslů s rotačním čerpadlem. Můj názor je, že FAP je z nouze ctnost a to ještě nechutně drahá.
Samozřejmě je otázkou času, kdy půjde cena dolů, protože trh se nasytí a vzhledem k produkci ve velkých seriích se zaplatí výrobcům vstupní náklady - on ten filtr zase až taková věda není - je to v podstatě síto.
Jo a pokud se FAP zanáší rychleji než je určeno, či neproběhne regenerace, je nutno hledat chybu někde jinde - třeba vadný vstřikovač atd., auta s FAPem jsou taky háklivá na režim provozu, samotné palivo ...
23.04.2011 | 15:28:55 | rolf fuchs Reagovat
to: rolf fuchs: Nemyslím si, že by bolo múdre sa vracať naspäť vo vývoji. Ak by som mohol, tak okamžite zruším všetky AVIE, LIAZ-ky, Tatry 815 a pod.... TDi od W a spol, alebo by si za pár korún namontovali FAPy... čím by získali napr. zadarmo daň na 1 rok, čím by síce štát možno stratil zopár milionov, alebo uľavilo by sa životnému prostrediu.
Skús ísť za nejakou "dymovnicou", al. Trabantom, či Wartburgom..:), aj taká )S 120 smrdí ako plynová komora.
Dnes je taká koncentrácia áut, ak by sme neznižovali emisie, budeme ako v Mexiku, hlavnom meste, kde sa nedá dýchať...
1.9 TDi je zastaralá história, dnes už katalyzátory u benzínov považujeme za normálne:))
P.S. Ak by sa W nehnal a nevymýšľal vlastné somariny..., a nerobil NEGATIVNU "reklamu" svojim DPF..., tak sa filtre mohli rozšíriť oveľa rýchlejšie. Je to iba otázka zvyku a keď sa im naučia mechanici rozumieť...:)
sú úplne v pohode. Nový diesel bez FAPu? : nikdy.
A tým, ktorí jezdia bez nich, tým by som dvihol dane..., voľakedy sme mali zľavy, ak sme si kúpili auto s katalyzátorom..., škoda, že je Česko, aj Slovensko také "chudobné"..:(, že podporuje "dymovničky":((
23.04.2011 | 14:06:37 | ľuboš Reagovat
právě ty senzory tlaku jsou to, co je příčinou, že FAP nejde jen tak demontovat a vrazit tam vodovodní trubku.
Můj názor je, že FAPy na autech nic neřeší, protože z hlediska ekologie je mnohem větší záteží lodní doprava či doprava letecká, nemluvě o tepelných elektrárnách...
Když si vezmu naftové motory dnes a před 15 lety, tak v podstatě došlo k tomu, že ze spolehlivých a relativně jednoduchých strojů, které bez zásahu fungovaly třeba i půl milionu kilometrů se staly choulostivé záležitosti náročné na servis a údržbu, čímž se v podstatě smazala výhoda dieselu oproti benzínovému motoru, spotřeba 1.9 TDI s klasickým čerpadlem byla cca o litr na 100km nižší než u současného 16TDI CR o stejném výkonu (to asi ekologii nevadí).
No a je otázka času, kdy se FAP objeví i benzíňáků - například nové maloobjemové přímovstřikové benzinové motory s turbem v určitých režimech produkují víc sazí než motor naftový. Takže můj postoj k novinkám tohoto typu je jednoznačně záporný a mít při koupi nového auta možnost koupit dielsel bez FAPu, tak si klidně i připlatím za tuto volbu :-)
Pokud
23.04.2011 | 12:47:17 | rolf fuchs Reagovat
to: rolf fuchs: Treba ich nechať, keď si myslia, že sú múdrejší ako inžinieri...:(
A to ešte ani nehovorím o senzoroch tlaku, pred a za, FAPom, riadiacej jednotke, ktorá dávkuje aditívum, kontroluje plavák, komunikuje s každým otvorením zátky u palivovej nádrže..., takto aspoň je u 2,2 HDi, rovnako by to malo byť aj u 1,6 HDi, keď má aditívum.
Akurát mi mechanik ukazoval jednu 807, ktorú takto majiteľ "odborne" dopsul, tak, že "popreštikoval" a vytrhal všetky káble-čidlá, ktoré podľa neho tam nemusia byť..., len aby ušetril 12.000 SKK, čo stojí repasovaný FAP + 4,5 l močoviny...
Mimochodom, riadil sa podľa nejakého "pokecu" o autách, kde mu poradili, čo má urobiť..., hej, teraz ho to bude stáť možno 2000 eur, ale aspoň ušetril na servise:((
Mimochodom, mal som presne ten istý problém, že mi nevedelo identifikovať závadu, nakoniec pomohlo vyčistenie. Ponuku na vyradenie filtra som neprijal, jednak kvôli emisnej, kvôli životnému prostrediu, hanbe z "dymovnice", aj následnému predaju.
Osobne by som si NIKDY nekúpil auto, ktoré bolo takýmto spôsobom "opravované".
A chalan mi sám potvrdil, že zatiaľ nikto nevie, či to nemôže po 100-200.000 km urobiť nejakú galibu./teoreticky nie, prakticky si ho zatiaľ vyhadzují paradoxne tí, ktorí najazdia minimum km/rok:))/
22.04.2011 | 22:42:55 | ľuboš Reagovat
Luboš má pravdu, FAP není katalyzátor, kdy stačí vymlátit pajšl a auto nic nepozná (i zde to však neplatí na 100%- viz auta s lambdou na vstupu a na výstupu z katu). Obvyklý postup je, že se kuchne FAP a musí se "zrušit" v ŘJ, jinak hlásí chybu a visí v nouzovém režimu - a jelikož to není tak jednoduchý, dá se s tím i docela dobře živit a existují firmy co to dělají.Rovněž má Luboš pravdu, že některé filtry koncernu PSA jsou rozebiratelné a lze je prasecky vyčistit Wapkou. Úspěšnost tohoto zásahu není 100%, ale za pokus to stojí - holt ten bordel se vypláchne. Pokud se však doplňuje aditivum jak má a motor není provozovaný v nějakých extrémních pomínkách, tak by měl filtr bez problému regenerovat a vydržet dlouho.
Jinak nepřítomnost FAPu ničemu nevadí (myslím na funkci motoru) , nic se nikde neucpe, akorát holt auto kouří.
22.04.2011 | 21:00:34 | rolf fuchs Reagovat
To Vašek
No jasně to máš pravdu s tím nouzovým režimem u Fordu by to nemělo být řešeno přes řídící jednotku nevím jak u tohodle modelu.
Ale takhle najezdíš pár set kilometrů, no možná víc a co? Ty saze se usadi v dalších částech výfuku. A pak při větším zatáhnutím sem tam něco vyletí na cestu, necháš za sebou kilo sazí na cestě. :) Co lepší, jak příjde zima, tak se to může ucpat právě tím sajrajtem smichaným ještě s rosící se vodou a může se pak měnit celý komplet výfuk?
Já bych tam ten filtr pevných částic nějakým způsobem zprovoznil a nebo tam něco dal aspoň z druhovýroby nebo tak.
22.04.2011 | 19:29:30 | svlastik Reagovat
Kulový s přehazovačkou,
vykuchat a basta, ve výfuku nebude nic zavadzet a auto pojede jako raketa, prdlajs nouzový režim.
22.04.2011 | 18:56:20 | Vašek Reagovat
Vašek: Jasné:)), takéto rady si radšej niekam strč, alebo ich urob najprv na SVOJOM aute...! Ak to takto hlúpo urobí, tak už v živote mu nepôjde, lebo mu bude stále hlásiť závadu.
Honza: Choď za mechanikmi od PEugeotu, je to rovnaký motor, takže je somarina pýtať 30.000 KČ, keď u PSA to stojí cca 7.000, nehovoriac o tom, že by mal vydržať minimálne 150-180.000 km..., natiahli Ťa, alebo sú hlúpi.
Dá sa tomu aj tak pomôcť, že vyberieš FAP, vyumývaš ho horúcou vodou, s prídavkom nejakého čistiace bordelu a tie sadze Ti pôjdu von.
Zájdi za chalanmi od Peugeotu, hociktorý Ti rád urobí ako fušku, sám sa do hoto nepúšťaj!!
Napíš, dá sa to, PRESNE túto istú závadu som mal min. mesiac na 607, pri cca 350.000 km..., teraz ide ako splašená...)
/ak iba vyhodíš FAP, "neopravíš" riadiacu jednotku, stále Ti bude vypisovať chybu a stále pôjdeš v "núdzovom" režime.
22.04.2011 | 17:20:11 | ľuboš Reagovat
Vykuchat,
zavařit a fertig. Na nějaké přeprogramování se klidně vy..r
22.04.2011 | 16:43:41 | Vašek Reagovat
Byl jsem v servisu jak jsem napsal,tam mi pročistili EGR ventil,pak turbo a nic závažného nenašli.. auto fungovalo dva dny a pak napsalo závadu,dalo se se do nouzového režimu a snížilo výkon motoru, tak že se s tím moc nedá jezdit.Hned jsem se ojednal do autorizovaného servisu, kde mi bylo zděleno ne moc příjemné info a to že Ford Focus rv2006 má filtr pevných částic, který se při 60000km doplňuje aditivem,které pak vydrží pouze dalších 600000km a pak se musí filtr vyměnit.Tento filtr stojí ne malé peníze a to 30000kč jde to ale ještě obejít a to přeprogramováním softvéru a vymontovaní tohoto filtru pevných částic což autorizovaný servis nedělá.
22.04.2011 | 15:02:05 | Honza Reagovat
Děkuji všem za radu,zítra vezu auto znovu do servisu,tak snad na to konečně přijdou.. ještě taková věc,ono to nědělá pořád,dělá to nepravidelně a jen krátce nebo stačí jen zastavit zhasnout motor, znovu nastartovat a zase to šlape.. nebo to přestane po chvilce úplně samo...
14.04.2011 | 14:15:57 | Honza Reagovat
Převodovka
Třeba to bude zapotřebí jen vyměnit převodovkový olej, u těhle km je čas výměny, nebo mohla vytéct. A chce to vyčistit klapky i prokontrolovat těsnost hadic. Pokud bylo auto služební, dostává zabrat i přes šotoliny, chce to též kouknout zespodu na rampu. Všude by to mělo být zcela suché.
12.04.2011 | 15:21:06 | svlastik Reagovat
Lubos
Lubos napisal "Ak máte auto zvonka dovezené, tak KM neverte, takéto chalani vozili ako cukríky s 200.000 na tach...:((
Treba ísť na to postupne, vymeniť váhu vzduchu, ak máte EGR ventil, tak aj ten. Potom vyčistiť swirl klapky, ak je EGR ventil, tak sú tam, ten motor nepoznám, ale mal som podobné problémy na HDi.
Nakoniec skontrolovať podtlakový ventil na turbe."
A ja dodam, ze diesel je fakt totalne bezproblemovy ... ked som kupoval svoje prve auto - benzin, tak som vymenil olej. Potom som mal diesel a teraz zasa mam benzin. Diesel ano - min 25 - 30 tkm rocne a dlhe trate.
12.04.2011 | 15:07:06 | MickeyMon Reagovat
Auto je dovezené z Rakouska ,ale mám ho dovezené od kamaráda který tahá auta..auto bylo firemní má to i servisní knížku km určitě sedí.
10.04.2011 | 10:53:05 | Honza Reagovat
Asi jako ty u renaultu.
06.04.2011 | 19:27:41 | Jirka Reagovat
Jiříček
Jiříček zase mele chujoviny tak jako u toho C-maxu.
05.04.2011 | 21:26:02 | Reagovat
Pak vyměnit turbo,vstřiky čerpadlo,dvouhmotu a najezdit 250000km aby se mu vrátilo oproti benzínu.Nechci se opakovat,ale tohle je opravdu past na peníze.Kluci co vozej fordy přestali tyhle motory tahat,protože s nima jsou akorát problémy a řešili samý reklamace.Můžu se zeptat kde je to auto kupovaný a jestli je dovezený nebo jezděný u nás?
05.04.2011 | 11:14:17 | Jirka Reagovat
Ak máte auto zvonka dovezené, tak KM neverte, takéto chalani vozili ako cukríky s 200.000 na tach...:((
Treba ísť na to postupne, vymeniť váhu vzduchu, ak máte EGR ventil, tak aj ten. Potom vyčistiť swirl klapky, ak je EGR ventil, tak sú tam, ten motor nepoznám, ale mal som podobné problémy na HDi.
Nakoniec skontrolovať podtlakový ventil na turbe.
05.04.2011 | 11:00:21 | ľuboš Reagovat
Souhlas
s pepkem, ale hodně to je o stylu používán , na ježdění okolo komína a sem tam dál je nafta nesmysl, pokud ale jezdíte každý týden třeba do Mnichova, je zase blbost kupovat benzín.
05.04.2011 | 07:31:09 | Vašek Reagovat
Naftu nebrat,většinou je zaděláno na problémy.Docela věřim že je to taky nekvalitním palivem u čerpaček.Jezdím benzín,a tyto problémy jsou mi naprosto cizí.Těch jakoby ušetřených pár korun na palivu mi nestojí za neklid -aby se zase něco nepodělalo.Samozřejmě jsou lidi co jezdí s naftou bez problémů,ale jak to tu sleduji,jsou náchylnější na problémy.Výměny turba,váhy vzduchu,to se zde objevuje dost často.Tak ať vám to jezdí.
04.04.2011 | 20:38:13 | pepek Reagovat
Ford Focus
Obsah motoru jsem uvedl 1600,ale na Kw jsem zapoměl,tak teda jedná se o verzi 80Kw Honza.
04.04.2011 | 10:22:54 | Honza Reagovat
Rozepiš se trochu,nepíšeš jakej máš motor kolik kw atd.
04.04.2011 | 09:45:24 | Jirka Reagovat