Recenze Nissan Primera Combi (W)P 12
“Nissan je prostě Nissan”

Autor recenze: Klarush (24 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:2,2 Di, YD22DDTi (93kW) Stav km při koupi:202 000 km Stav km nyní:221 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 7 měsíců Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 22. 5. 2009

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Automobil jsem zakoupila v listopadu loňského roku, kdy krom "nenainstalované bezpečnostní přepážky a bezpečnostních folií v oknech" bylo prakticky bez závad. Od předchozího majitele mám k dispozici servisní knížku, ale ještě jsem neměla možnost si v Nissanu dle VINu ověřit všechny práce, které byly na voze provedeny.
Auto bylo na STK v lednu letošního roku, prošlo bez sebemenších potíží. Nicméně posledních asi 5.000 km se stává, že při vyšších otáčkách (cca 2.000 ot./min.) se z výfuku po krátkou dobu vyvalí černý dým, převážně při zařazení rychlostí 1 - 4, u "pětky" a "šestky" to "kouření" nebývá tak markantní - tam "pouze" občas "vyletí tmavě hnědý oblak" při předjíždění na dálnici v cca 150ti km rychlosti. Spotřeba vozu tím ale (zatím) neutrpěla a výkon také neklesá - údajně může být příčinou jakýsi ventil, který je nutné zaslepit, protože řídící jednotka "se zbláznila", myslí, že vůz má velké emise a vrací palivo k dalšímu spálení - ale tak daleko mé automobilové vědomosti už nesahají.
Dalšími "závadami" je pouze pravidelná výměna oleje a jelikož jsou tato auta "náchylná" na předek, tak bude nutné vyměnit ramena řízení a tyč stabilizátoru. Celková oprava i s prací cca 10.000 Kč - což je při kilometrech, které najedu poměrně slušné...


Hodnocení a zkušenosti s autem

S tímto vozem jsem vesměs spokojená. Když pominu poměrně "nadčasový" design, líbí se mi jeho praktičnost, která spočívá hlavně ve velkém zavazadlovém prostoru, možnosti zabezpečení nákladu a velkého prostoru pro řidiče, spolujezdce a hlavně i pro osoby, sedící vzadu, které mají hodně velký prostor pro nohy. Z počátku bylo pro mě lehce "nestravitelné" ovládání palubního počítače, pochopit funkce audiosystému a klimatizace v jednom - to aby člověk měl na to maturitu :)
I to se však dá (s pomocí manuálu k obsluze vozidla) dobře zvládnout.
Co mě však u těchto vozů docela trápí je fakt, že náhradní díly jsou v ne každému dostupných cenových relacích. Nicméně s tím se dá docela dobře počítat už z toho důvodu, že tato generace Primer se vyrábí teprve od roku 2002 a v republice je to poměrně originální vůz. Myslím, že až bude vozidlo tak 10ti leté, budou náhradní díly mnohem dostupnější. Jen pro představu - zadní světlo (plastový díl) stojí v internetových obchodech cca 6.600,- Kč a na vrakovištích je nemožné ho sehnat.
Dále, co se týče jízdních vlastností a spolehlivosti - ač vůz nemám příliš dlouho, zatím jsem od něho žádnou nespolehlivost nevypozorovala - elektronika funguje bez problému, startování bez problému, ovládání řízení bez problému... Což samozřejmě může přijít teprve časem...
Jízdní vlastnosti bych hodnotila kladně, auto je prakticky bezhlučné, na silnici sedí perfektně... trošku "neohrabané" při parkování kvůli své délce, ale to spíše bude řidičem :)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Primera

Vložit komentář

Někdo furt nadává na Renaulty,ale že je v korporaci s Nissanem a mnoho modelů má hodnně společných dílů to ví málokdo.A jak je vidět je dneska jedno jestli japonec nebo francouz.

15.12.2009 | 18:28:50 |  Reagovat

Dnes už do starého Japonca

nemá zmysle ísť. Max. do 2-4 ročného. Pojazdiť, zbaviť sa ho. Už hrdzavejú pomaly v katalógoch, ako voľakedy Fiaty..:(((
Nastáva trend šetrenia na všetkom. Stále jednoduchšie konštrukcie, po 6-10 rokoch je to už vrak, do ktorého sa neoplatí sypať peniaze.... Teda, ak chcete dennodenne jazdiť...V garáži môže postáť.
Jasné, záleží od km, parkovania, ošetrovania dutín a podobne. Ale na klasickú "bezúdržbovosť" už asi môžeme zabudnúť... ľuboš.

15.12.2009 | 17:08:37 |  Reagovat

Škoda, keď už ani anglickým

Japoncom nemožno úplne veriť... .
V 1994? , tak niekedy, bol uverejnený test v českom časopise na 100.000 km, Primera, 2.0 SLX, kde mali až 2-3 vypálené žiarovky a novinári sa nadchýňali jazdnými vlastnosťami...
Nechal som sa presvedčiť, lebo novinári jazdia obyčajne "čo to dá" a skočil som po 2 ročnej Primere z AT, cca 40.000 km, ako nová../ po 405 TD to bol v spoľahlivosti iný vesmír... , /aj keď 405 išla do sveta s cca 600.000 km.. /,
tak dodnes si pamätám ten šok z ticha, presného lícovania plastov, solídnej prevodovky, brźd a podobne... .
No, padajúca ručička pal. nádrže bola síce iná káva, ale dala sa udržať aj do 7 litrov...
O 4 roky neskôr som opäť naskočil do Primery, 2.0 SLX, už po malom facelifte, ešte stále P 10, do najazdenia cca 170-180.000 km? , bez závady/ okrem výmeny predných ramien a nej. somariny, silnejší motor, ešte lepšie jazdné vlastnosti..., posledné DOBRÉ auto za dobrú cenu / škoda, ukradli ju./
A odvtedy Nissan v osobákoch je zakliaty... .
Stará Almera? Krása. Nová? Hm. Tilda? Výsmech. Maxima? Super, ale už je stará. Primera? Už sa nevyrába....
Pamätám dodnes, ako sa jeden Nemec rozplýval nad Datsunom/ pôvodný názov/ a velebil konštrukciu, poctivosť materiálov a svoj starý Datsun si cenil viac než zánovnú Audinu 80...
Normálne ľutujem / aj seba/, že zábavné autá strednej triedy sú na večnosti...Dnešná Astra je DLHŠIA !!! než Primera strednej triedy. O hmotnosti nehovoriac... o 300 kg a viac !!!! . Miesta v Astre samozrejme menej.
Ak sa chcete povoziť, tak alebo si musíte kúpiť malé auto so silnejším motorom P 206, 207 GTi, príklad, ale s mizerným podvozkom..., málom miesta,
alebo si kúpiť tank, ktorý z Vás zderie kožu zaživa...A zase si nezajazdíte... .
A elektrické posilovače, to už je posledný klinec do rakvy zvanej radosť z jazdy...
Už iba chýba, aby sa namontovali všade "brány" a doma Vám na mobilnom telefóne budú naskakovať pokuty za každvých nad 3 km/hod. nad limit..má to byť v EU od roku 2013-2015?

15.12.2009 | 17:00:56 | ľuboš Reagovat

Dobrý a spolehlivý?

Tak to máte štěstí, najel jsem s autem 75tis km, koupil jsem to se 70tis, za začátku se jevil dobře, okolo 100 tis. to začalo - nejprve ložisko, pravé přední, to bylo 3x, 2x ho měnili v záruce. ramena předních kol šly v osmdesáti, za chvíli asi půjdou znova. Holt naše silnice, obzvláště ty pražské mu nesvědčí. Rozvodový řetěz plus následně klínové řemeny s tím že mi přestalo mazat v rozvodu, následně upadl výfuk, nejprve jedna, po roce druhá objímka (je velmi "inteligentně" spojen z dvou částí. Opravdu hodně nešťastně. Následoval unašeč předního kola (šel i s ložiskem), teď se mi ulomil ve stavování okýnek plastový drák skla. Nedá se koupit, náhradní díl je celé stahování.... posledně mi v servisu promazali brzdíč ruční brzdy, prý zůstává viset, raději ručku nepoužívám, aby se nezasekl - nedá se rozdělat jen vyměnit...
To že "kouří" při vyšších otáčkach raději neřeším, už aby byl z domu...

15.12.2009 | 15:32:55 | Pacho Reagovat

RE: Dobrý a spolehlivý?

tak rozvodový řetěz ti chlapče odejde kvůli nekvalitni mu oleji nebo pozdní výměně. Takže když setříš na autě tak se nediv že se ti to se*e

13.10.2012 | 10:33:45 | jarda  | 37.188.231.* Reagovat

Díky, pánové, za rady :) Nejsem odborník přes auta, ale každopádně pošlu auto do servisu, a to při nejbližší příležitosti, neb to čmoudí tak trochu víc :(... Ale to u mě není nic nového, protože cokoli koupím, to se podělá :) Stejně potřebuje výměnu oleje a propláchnutí... Jinak, Luboši, mně se ta palubovka vcelku líbí - je to zas trošku něco jiného, než je standard a po nějaké době ježdění si zvyknete i na ty "budíky" uprostřed :) Trošku víc "oplastované" to je, ale asi něčím ten prostor museli zaplnit... Ale je to věc vkusu a názoru... Jak jsem řekla, docela se mi to i líbí...
Asi nejhorší na to autě je to, kolik to polkne peněz... Nedávno mi totiž nějaký pražský jantar rozsekal zadní světlo (vizitku nezanechal, takže z pojistky se nového nedočkám), pár blbců mi to sedřelo a teď ještě ty "kouřící vnitřnosti"... No, uvidíme :)

25.05.2009 | 07:23:39 | Klarush Reagovat

Každý diesel hulí, když už má něco odjeto. Ten ventil se jmenuje EGR. Buďto je problém v něm - je zahnojený a nevrací se, nebo v přívodních trubičkách, stačí demontovat a kompresorem "protáhnout". A jak psal Luboš, řídící vstřik před smrtí je taky možnost. Holt 200.000km je hranice, kdy je nutné něco nasypat, ale osobně bych se toho nebál. Deset, patnáct peněz a na další 100.000km je klid.

24.05.2009 | 16:15:44 | Radek Reagovat

Držím palce, nech Vám

autíčko slúži. Síce diesel od Nissanu by som sa bál osobne zobrať, benzín 2.0 je vynikajúci. A spotreba nie je oveľa väčšia. Dymu z výfuku sa nebojte, toto robí každé naftové auto bez FAP, alebo katalyzátor už Vám asi dáva zbohom, alebo už máte trochu chyt. vstrekovače. Jedine v servise Vám zistia príčinu.
Osobne tieto nové Primery nemusím, na budíky v strede a na obrovskú plochu plastu pred vodičom nemám žalúdok, už aj jazdné vlastnosti sú ta-tam, ale stále platia Primery v mojich spomienkach za najlepšie predkolky v 90-tych rokoch. A v dnešnej strednej triede, dodnes neboli prekonané... P.S. Nový Peugeot 3008, vraj PREMIOVÁ kvalita, ma dorazil. Ak Nissan na obrovskú a škaredú palubovku, tak P 3008 ho ešte tromfol...Už naozaj si nebudete mať čo kúpiť o pár rokov. Asi sa budem musieť na starobu vrátiť k Nemcom...

23.05.2009 | 15:44:27 | ľuboš Reagovat