Recenze Škoda Octavia 1,9 TDI PD 74 KW
“Hrůza běs, už nikdy Škodovku.”

Autor recenze: Jirka (41 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2009 Typ motoru:AXR Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:119 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km Vloženo: 29. 11. 2012

Hodnocení inzerátu: 39 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 2.8

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

2
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Fabia 1,9 SDI

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

První reklamace - zatékání do kufru, vrzání předních dveří při rozjezdu , vybrace do volantu a celé karosérie - najeto 43 000 km. Proběhla výměna poloos. Vybrace neodstraněny. V 47000 km znovu v servisu - zkroucené přední kotouče a pořád vybrace do volantu a do karosérie. Znovu měněny poloosy. Kontrola uložení motoru - vše OK.
Vybrace přetrvávají. V 53000km znovu v servisu - znovu zkroucené kotouče. Kontrola těhlic, nábojů a ložisek. Opět vše OK. Vypadl mi chladič - tedy vyklepaly se šrouby.Vyměnil jsem pro jistotu kvůli vybracím ( vybrace jsou při konstantní rychlosti od 90 km do 140 km/hod. Auto bylo i ve výrobním závodě, kde mi řekli, že vzhledem k povaze vozu jsou vybrace normální a reklamace byla vyřešena. A bylo mi doporučeno, abych si koupil jiná slovem bezvadná kola. Tak jsem si koupil originál kola za 23000 kč. A vybrace pořád trvají. Takže jsem koupil novou převodovku na svoje náklady - nepomohlo. Škodovka mi navrhla ještě, že na svoje náklady nechají překontrolovat vstřiky. Ale pokud budou poškozené palivem, tak si je zaplatím. No a ze Soběslavi přišlo vyrozuměni - vstřiky a tandemo poškozeno vlivem špatného paliva. Buch - 40000 kč ze svého. Do dněšní doby jsem už vyměnil všechny snímače , čidla, těsnění co na motoru jsou a pořád vybrace při kterých si nevidíte ani na hodinky. Když jezdím po Praze, tak to je dobré, ale nesmím na dálnici. To je v pr.... Dnes už jsem do tohoto auta nacpal přes 220 000 kč. Už v životě nechci Oktávku a už vůbec Škodovku.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jedním slovem - hrůza. Velký kufr, ale tím to všechno. Karoserie vrže, celé auto vybruje při vyšších rychlostech od 90 km. Při každém kamínku odlétávají kusy barvy z karosérie. Vůle v řízení i po výměně všech potřebných dílů. Prostě největší vražda, kterou jsem kdy měl. Zlatá jedničková fábie, kdyby měla klimošku, tak bych jí nidky nevyměnil. To sežralo i topný olej a měnily se jenom silembloky na ramenech.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 39


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Vibrace...

Mám podobný problém. Týká se Golf IV 1.9 TDI AXR r.v. 2002. Před 3 měsíci jsem začal pocitovat vibrace za jízdy. Ale protože byla načatá dvouhmota, předpokládal jsem, že ohnisku bude zde. Po výměně kompletní originální spojkové sady včetně dvouhmoty (vše SACHS) vibrace na volnoběh ustaly, ale za jízdy ne. Je to pocit jako kdyby byly šišatý kola... Provedl jsem vyvážení, geometrie a beze změny. Vibrace jsou jak popisuje autor. Jo a diagnostika je OK. Proto se ptám, může za to též předvstřik?

22.06.2015 | 16:05:35 | Jakub  | 185.21.223.* Reagovat

Reakce na článek

Auto není hrůza, ale autor, který dokáže napsat takové nesmysly. Pane autore "silembloky" = silentbloky. Asi víte naprostý prdlajs o autech, jinak byste asi nenapsal, že Vám odpadává barva (z auta). Samozřejmě, pokud jste při své inteligenci koupil napodobeninu Škodovky z překližky, tak asi jo.... Tak tam dejte jinou překližku a nebude nic odpadávat, navíc budete mít vozidlo v přírodní barvě (dřevo). Dřevo (řidič) + dřevo (karoserie) = obsah tohoto článku. A pozor na otevřený oheň. Asi by chytla obě dřeva. :) :) :)

15.12.2014 | 17:38:06 | Vladimír  | 84.42.193.* Reagovat

Opravdu hrůza

Jako hrůzu bych označil pravopis recenzenta. Tak to dopadá, když někdo koupí bourané auto s nájezdem přes 300.000 km. Ovšem vše "důkladně" opraveno a stočeno.

21.11.2014 | 11:03:35 | Yard  | 94.112.247.* Reagovat

Reakcia na článok

No neviem, mám oktávku 1 r.v. 2009 kupovanú ako funglovku a doteraz som menil iba olej, filtre a nalieval palivo. Momentálne teraz som prekročil 90000 km. Žiadna iná závada. Nechcem zakríknuť. Auto fachčí jak má bez problémov. Zdá sa že autor článku narazil žiaľ na velmi nepodarený kus.

02.11.2014 | 08:33:57 | xxx  | 195.91.111.* Reagovat

RE: Reakcia na článok

Zdravím, po čtyřech letech bádání po internetu jsem usoudil, že vyzkouším pana Radu v Soběslavi. Dieselcentrum.cz. No a vsadil jsem na výbornou kartu. Je to první člověk , který jednoznačně řekl, že tyto vibrace nejsou od kol. Napíchl diagnostiku Bosch a ejhle, vyběhli tam dvě závady. Špatné měření hmotnosti vzduchu, ale to je ta vedlejší závada, která nedělá ty vibrace motoru. No a ten hlavní problém, který nezjistili ani na Jarově, ani v Tukasu, kam jsem to dával asi stokrát na diagnostiku, je špatný předvstřik. Velký množství paliva, proto při volnoběhu okamžitá 1,1 l/h a při 80 km/ 6,7 l. Nejhůře se projevili vibrace při konstantní rychlosti 90 km. Jakmile byl motor ve velikém tahu, tak nevibroval, protože stíhal zpracovat to velké množství nafty.
No a důvod, proč tak se stalo? problém jednohmoty. Tu bohužel z důvodu akčního modelu použili. A cca po 20 000km, kdy se postupně začínají projevovat vůle, tak i začali růst vibrace. No druhý problém - magnetický kroužek v guferu na klice pod setrvačníkem. Špatně snímá a reguluje otáčky vůči vačce. Takže po čtyřech letech konečně bude opraveno. Bohužel autorizovaný servis škody je úplně k ničemu. Bohužel jsou to jenom výměnáři dle pokynů PC. Takže takové reakce, že jezdím jak hovado, jsou trochu mimo.

03.11.2014 | 19:55:13 | Jirka  | 109.80.143.* Reagovat

RE: Reakcia na článok GRATULUJEM !!

a dakujem, že ste dopísali, ako to skončilo.
Naozaj klobúk dole pred p.Radom, tuším sa o ňom písalo aj v Auto Diesli, hanba autorizovanému "servisu".

Mimochodom, s ofic. servisom Peugeotu rovnaká skúsenosť...:), iba "pichači diagnostiky".

04.11.2014 | 07:45:08 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Reakcia na článok

Vadný předvstřik, pěkný když mě to nenapadlo, jsem vůl a kritizuji a přitom jsem měl to samý, akurát problém se startováním. Co se týká té zběsilé jízdy, sorry.
Kroužek v guferu na klice je zajímavá závada, hmm ten co to spravoval, to je chlap k pohledání. :)

04.11.2014 | 09:27:31 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

Jak to dopadlo?

Majitel auto už zřejmě prodal, protoze se neozývá.
Motor PD je v pohode, mám ho 10 let.

03.05.2014 | 08:55:00 | Ladas  | 37.48.35.* Reagovat

RE: Jak to dopadlo?

Auto jsem ještě neprodal. Auto jsem si koupil jako rodinné. Je mi 41 let a né 18. Takže nevím, ž čeho usuzujete, že s tím jezdím jako prase. To že byla hnutá nápravnice, je pravda, ale bohužel už z výroby. Takže do dnes jsem vše nechal vyměnit a srovnat. Ale vybrace jsou pořád stejné. Podotýkám, že se nezhoršují. jsou pořád stejně silné. Už mám najeto 148 000 km. Kdykoliv se na tom něco vymění, třeba silembloky, nebo něco na motoru, tak prvních cca 20 km OK a pak se vše vrátí zase k vybracím. prý je to konstrukční vada motoru. Bohužel se tento kousek nepovedl. Dnes už kvůli tomu mám novou převodovku, dvouhmotu, která tam ani nebyla. Ze Škodovky to vypadlo z jednohmotou, se škrtící klapkou ze superba, jeden sloupek kulatýý, druhy hranatý. A aby toho nebylo málo, tak auto jsem kupoval úplně nové v říjnu 2009 a je to nafta. No a nárámu je cedule pod podběhem - rok 2010 a benzin. To je zmatek. Co ještě dodat. A při představě, že bych si ještě dnes koupil novou škodu ze třemi válečky, tak to bych musel být blázen. Takže nevím. Asi mám prostě smůlu.

19.08.2014 | 10:05:17 | Jirka  | 10.42.13.* Reagovat

RE: Jak to dopadlo?

Usuzují tak proto protože to je Škodovka!!!
Kdyby jste tohle napsal třeba na Citroona tak je to automaticky krám a budou vám radit aby jste si koupil Škodovku kdyby to bylo BMW tak jste namyšlený frajer a bylo by vám řečeno že BMW už není jako dříve.

Dovolil jste si moc..Za prvé označit Octavii že má výrobní vadu dále jezdíte s 1.9 TDI a navíc s PD o půl litru více jako je psáno na papíře tím pádem auto ničíte a nakonec jste uvedl že by jste si auto tohoto výrobce nikdy nekoupil.

Což pro člověka pro kterého je spojení Octavia a TDI něco co by mělo být zapsáno v Bibli rána do srdce tak vám to musí nějak vrátit.

Neříkám Octavii jsem nikdy nevlastnil jen jel občas pracovní no a řeknu v mém případě no dobrý auto dá se s ním jezdit do 6 litrů je celkem jednoduchý a má v celku díly za slušnou cenu ale asi bych si jí nikdy nekoupil.

Jenže asi 80% majitelů to moc prožívají a dělají z toho nad auto které i kdyby se mu rozsypalo pod ruky tak se nic neděje protože Škoda je "domácí" stvořena Českými ručičky:D a té se musí odpouštět...

19.08.2014 | 14:27:06 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: Jak to dopadlo?

Bohužel zmetek koupíte od jakékoliv značky. A já jsem si bohužel koupil škodu. Ale když už píšete toto,,,,,,,,, tak by jste si měl přečíst celou recenzy, tedy celý problém, a jak to vlastně začalo a né poslední reakci.Nevím, zda to má cenu ještě jednou vše popisovat, ale žádal jsem o radu, né o to, kdo jak jezdí. Nejsem telepat, abych někoho soudil, jak jezdí. A když píšu, že při 80km až 90km/h to žere přes 6L tak nevím jestli je to půl litru. A kdyby každý dělal pouze to co si myslí že umí, tak by to bylo super. Už raději nereagujte prosím. Tyto IQ diskuse mi moc nepomůžou.

21.08.2014 | 09:41:50 | Jirka  | 10.42.13.* Reagovat

RE: Jak to dopadlo?

Váš komentář jsem tedy moc nepochopil. Asi mám nízké iq. Jedním slovem říkáte, že by jste si jí nekoupil a zároveň, co jsem si to dovolil říci o Škodě. Měl by jste si nejprve přečíst první článek o mém autě a snad pochopíte , proč toto píšu. Jezdím s autem do 130 km/h. maximálně. Dnes jsem s tím byl na Jarově, aby mi auto ohodnotili a koukali jako blázni. Prý ještě takové auto neviděli po 5 letech. Voňavka a super stavu. No, jenže za cenu dalších 260 000,- za údržbu. Jelikož většina lidí říká, že motor PD je traktor , tak tento motor se fakt nepovedl, jelikož jsem před tím měl motor SDI. A ten byl super- ani jedna porucha za 4 roky - najeto 210 000 km. No a tady pořád měním gumy na spodních ramenech(cca dvakrát do roka) , třetí spojka, druhé poloosy komplet, a mohl bych pokračovat. Ale na tyto nadměrné škubání motoru Škodovka ve fabrice řekla , že vzhledem k povaze tohoto vozu je tento jev normální. a bylo hotovo. Prý ať si vezmu soudního znalce. Je divné, že motor i s nájezdem 154 000 km stále jezdí, tedy s těmi opravami okolo. Pořád motor vibruje i do volantu při 1800ot/min až do 2000 ot/min. Takže jsem spíž prosil touto recenzí o nějakou kloudnou radu. Jelikož v autorizovaných servisech dělali jenom pokusy za peníze, které jsem psal.

15.10.2014 | 16:59:17 | Jirka  | 109.80.143.* Reagovat

RE: Jak to dopadlo?

Já jsem měl Octávku III, koupil jsem ji novou a po necelém roce mě auto taky začalo škubat při rychlostech 80km/h a výš. Dalších 8 měsíců se měnily vstřiky a všechno možné a stav vozu se jen zhoršoval. Před koncem záruky mě mechanik ve Škodovce poradil abych auto prodal pokud do něj investovat hodně peněz a nervovat se. Tak jsem to prodal a mám klid. Tedy aspoň doufám.

09.01.2018 | 18:51:54 | Honza  | 37.48.17.* Reagovat

RE: Jak to dopadlo?

Jak prvních 20km? Jako po startu ujedete 20km od servisu a vibrace se vrátí a to je úplně jedno co se na tom autě vymění?
To už se vám asi začíná zdát, ne? :D .
Vy jste povyměňoval mraky dílů a co homokineťáky. :D
Za předpokladu, že vám auto stojí venku máte průser s vlhkostí elektroniky a to vám na diagnostice nezjistí, ale Octa I má s vlhkostí vážné problémy. Ty odtkokový kanálky a všechno vůbec je u Octy na dvě věci. A to auto není jediné, to je většina aut modelových 90.let a francouzi na to dopláceli nejvíce.

21.08.2014 | 12:08:53 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Jak to dopadlo?

Píšu sice, že škodu už nikdy. Ale ono to tak není. Kdybych jenom tušil, že prostě budu mít smůlu na kus, tak bych asi při koupi volil 1,6 MPI. Ale to by mě asi po Praze sežralo. Takže po různých článkách jsem volil PD. Když bych začal popisovat akční model TOUR - jeden B sloupek hranatý, druhý kulatý. Palubní deska nad středovým ofukem je vyboulená, že vidím do palubky. Škrtící klapka dle katalogu patří do superbu. Podotýkám, že toto zjistili v Tukasu, když jsem kupoval těsnění. A také dle vin kódu tam měla být dvojhmota. A ehle, když poprvé praskly pružiny na lamele, a měnili mi v Tukasu poprvé spojku, tak zjistili, že je tam jednohmota. No a ten hlavní důvod této záměny byl prý, že je model akční Octávia combi Tour trumf. A byl za stejnou cenu, jako benzín.Takže si asi zase koupím škodu, ale né akční model.

15.10.2014 | 17:12:13 | Jirka  | 109.80.143.* Reagovat

Co se divis?

Cemu se divis? Kdyz se k tomu chovas jako hovado, tak to odejde. Viz poloosy.. to je typicky pro brutalni styl jizdy.

A ta spotreba 6.2l/100km mluvi za vse. Kdyby si jezdil normalne, jezdis za 5.5 po meste a za 5.0 po dalnici. Priste si kup atmo benzin, kdyz nevis jak zachazet s turbo naftou.. Nerikam, ze Skodovky jsou extra kvalitni, ale takovyhle problemy maji sluzebni auta, kde to lidi konstantne likviduji. Takhle dokazes oddelat i BMW 3.


Ta tva kara, dnes dost mozna uz jen kus bezcennyho srotu, ma nahnutou napravnici a nebo totalne rozjebany ulozeni kol. V 80% pripadech zpusobeno vymetanim hlubokych der a skakani po retarderech. V 20% po nehode.

03.05.2014 | 00:26:59 | martin  | 81.25.28.* Reagovat

RE: Co se divis?

Touto recenzí, jsem se ptal, co by s tím asi mohlo být. To že jezdím jak hovado, tak to asi máš taky vyzkoušené že.....
Ono při rychlosti 80km/h je průměr 5,9 L a to jenom po rovině. Tak to nevím, jestli je jízda jak hovado. Nehledě na to, že jezdím s dětmi. Já osobně mám svoje děti rád, ty né? Ale toto téma bych vynechal. Zajímal mě pouze názor technického rázu.

19.08.2014 | 11:48:44 | Jirka  | 10.42.13.* Reagovat

RE: Co se divis?

Chtěl jsi říct na spotřebu ne?..

19.08.2014 | 14:01:56 |   | 62.245.124.* Reagovat

Problém je v tom že tu je v mysliach ľudí hlboko zakorenená predstava že škoda a vlastne koncern fáúvé sú super-turbo-ultra spoľahlivé autá(toto možno platilo v dobách golfa2,3 a octavie 1)ale od vtedy to išlo zo spoľahlivosťou dole vodou a sú to rovnaké autá ako Korejci alebo Francúzi,niekto si kúpi octu.a potom sa diví že sa mu to kazí,netvrdím že sú to zlé autá ale zase nie sú až také úžasné ako je to všade prezentované,proste sú to priemerné autá z nadpriemernými cenami.

24.11.2013 | 09:58:17 |   | 95.102.236.* Reagovat

RE: Reakce na autora -co se divíš.

nevím, kde jsi přišel na to, že všechny motory papají stejně. Bohužel to není pravda. Motor s poruchou nemůže papat stejně. Nevím, jak Ti(tedy když už si tykáme)mám vysvětlit, že jsem koupil vadný kus. Že automechanik z TUKASU napsal do protokolu, že motor má nadměrné vibrace i po výměně pneumatik, protože Ml. Boleslav tvrdila, že je to kolami. Ale ono prd. Myslíš, že každý , kdo má problém s autem, tak jezdí jak hovado? To snad ani není třeba komentovat. Myslím si, že o tvém názoru si každý udělá svůj obrázek. Mám naježdíno něco přes milion km a bez nehod, a s žádným autem jsem nikdy takové problémy neměl. A vždycky jsem měl naftu. A turbo? Tak to bohužel k tvému názoru vím jak se chovat. On totiž motor, který táhne něco přes 28 tun má taky turbo. Takže neboj. Vím, jak zacházet s turby.No a teď k mému autu. Bohu dík to ještě není hromada sraček. Motor sice pořád hází jako blázen a nikdo to bohužel nevyřešil. A asi ani nevyřeší, protože dokud jezdí, tak ho nechci otevírat. Sice jsem už za ty kilometry do auta vrazil hodně peněz a díky tomu asi ještě jezdí (154000km). Výměnu součástek popisuji v jiném článku.
A pneu za těch 5 let? Teď v létě jsem kupoval druhé letní a zimní taky. Taže, ještě pořád se to zdá, že jezdím jako .....?

15.10.2014 | 17:44:01 | Jirka  | 109.80.143.* Reagovat

octavia 1,9 74kw PD

ahoj lidicky, mam 3.5roku novou jednickovou octavkuPd, nikdy jsem nebyl v autorizaku, olej menim pravidelne po 15tis a ve 200 000 prvni rozvody.. do 285tis vse ok, uplne bez poruchy...mam asi 290tis a tesne asi den po vymene oleje zacalo cosi klapat. Závada? ohoblovana vacka,zdvihatka ventilu bez oleje, nafta v oleji, netesnost gumicek na vstricich a ted se modlim aby nemusela ven jeste palice Duvod? Opravdu nevim, jezdim normalne, nic nezanedbavam, za studena neturuju a prece prusvih, ze by opravdu doprodej skodovek z dilu co jim kde z neceho zbylo? nebo ze by smelili pumpari naftu? No hura, vzdyt cemu se divit, ziju v cesku a jsem na to hrdej, pojdme se vsichni navzajem podelavat...

23.11.2013 | 22:52:52 | dejv  | 88.100.50.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD

No ano, vstřiky se taky mění. Nejspíše odešly to je totiž klasický spotřebák. Jako aby vydržely vstřiky 285tkm tak to je hodně hustá a výborná výdrž vstřiků. Leckdo by Ti záviděl. :D
Kam se na to hrabou ostatní značky.
Bohužel vstřiky v PD plavou v oleji a když jsou zadřené, tak palivo uniká právě do oleje. :)
Bohužel už to není tak blbuvzdorný motor jak staré Tdi, už je to jako u ostatních typů motorů klasický diesel motor, když člověk nedodrží údržbu, tak jej to auto vytrestá...

24.11.2013 | 11:49:49 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD

Ak by mi mali na peugeote vydrzat 285.000 km, tak ho chran boh, taky vrak by mi uz nikdy nemohol do garaze...., mimochodom, daju 500.000 km, v pohode a bez repasu, ci cistenia, klop klop na drevo.

Ale u skodovky je to uz super spolohlivost:)

24.11.2013 | 12:47:02 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD

To mě vyjmenuj ty ostatní značky.Co vím tak po 150000 km odcházely vstřikovače pouze zmetkum z Boleslavi a z německa což je to samé.Aještě nějaký Fordy .Na normálním autě jiné značky není problém i těch 500000 km jak píše Luboš

24.11.2013 | 20:06:14 | marek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD

Chces vyjmenovat zmetky neebo normali auta? Jestli zmetky tak bmw, a vsechny jejich diesly, tak tdci, dti, cdi,dci. Vstrikovac je klasicky spotrebak, jednou ma trojnasobnou zatez nez u benzinu, tak tomu i je ze vydrzi trikrat mene nez na benzinu. A lubos najel pokud vim s jednim autem milion tak muze vypravet o bezporuchovosti a ty mu to klidne zer, co ja vim tak kamosi nevydrzely uzivit 607 ani pul roku. Najede tolik km ze ani nechapu jak to muze stihnout tady psat do diskuze, ja se svojimi 10tkm rocne tu pisu mene casto jak on. Ale obcas zajdu navstivit par opraven a vidam to casto, takyy i v diskuzich a zkusenosti se vstrikovaci na vlastnim aute jsem to mel taky, jak bmw tak i fiat a na skodovce jsem uz vstriky dostal nove. Ani mercedesacke se tomu nevyhnou. A pokud je nevymenis tak jsou slabsi a muze ti odejit cerpadlo nebo jina cast podle toho jake mas vstrikovani.

25.11.2013 | 05:09:49 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD nie Svlastik, na jednej 406 hdi som navrkal 387.000 km, mal som ju

od nova, ostala v rodine, dnes má niečo okolo-nad? 450.000 km a až na 1 žhavič na motore VŠETKO pôvodné,
na 607 mám teraz vyše 430.000, tiež všetko pôvodné, akurát sa raz zbytočne menilo dobré turbo za nové, ale jednoducho si nikto s tým nevedel rady..., tiež kúpené na Svk.

mil. km na aute..., mno, to si už neviem predstaviť, trochu by to bola nuda, už 2-3 roky špekulujem nad iným, ale kým to jazdí a prakticky bez porúch, lebo už konečne aj mechanici čo to vedia..., tak to asi nechám dcere, nech chodí na tom školy.

Akurát ma štve, že ju tak naučili v autoškole podtáčať motor, že 5.rýchlosť na takej 206 1,4 benzín dáva aj pri 50 km/h..., tak ked bude mať v poriadku uši..., tak potom.

/aj ked je pravda, že staré komôrkové diesle boli blbuvzdornejšie, ale v CZ je 206 1,4 HDi s vyše 1 mil. km.....:)

25.11.2013 | 05:44:52 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD nie Svlastik, na jednej 406 hdi som navrkal 387.000 km, mal som ju

Všechno původní? no nebudu brát za slovo, chápu že asi na motoru, tak agregáty, i tak brutál, protože třeba altík uhlíky a tak, prostě takové prohlídky, nepočítám filtry a kapaliny.
Vstřikovače co se týče Hdi, tak ty se kazí méně než na klasice. Klasické rotační čerpadlo se totiž často kazilo a stačilo, aby se do něj dostal vzduch, tak průser, záděr. Dále klasické čerpado nemuselo trefit dobu, protože bylo mechanické a občas špatně dávkovalo(volný řětěz,špatně udělané rozvody o zub u čerpadla) a to ten vstřik umřel za chvilku. Dnešní nové auta s čerpadly nemají problém, pokud přes ně nejdou ty piliny jak píšeš. To je taky hin. :(
Vstřiky a palivo na benzínkách neřeším, nikdy nebylo odzkoušené, tolik jsem nenajezdil. Spíš těm dieslům dělá problém startování po 100km častěji než 10x.
Common rail vstřiky mají větší výdrž, ale taky větší zátěž. Ale ty vstřiky by se kazit neměly a proto drží i dejme tomu víc, ale i tak 250tkm dávám jim víc to už je zázrak, ale repase stojí tedy stála balík, no před pár roky tomu taky tak bylo, málo zkušeností a málo servisů, které to dělaly, proto vysoká poptávka nízká nabídka určila cenu do výšin, kde za jeden vstřik chtěli i 10tisíc za repasi. Tady je fakt, když člověk jde do auta s common railem, první chodí po servisech a vyptává se kde a za kolik mu to spraví. :(
Jako francouzů bych se nebál do 1.6 obsah, jak Hdi, tak ani 1,5Dci. Ale já vím svoje, od 1.9Dci nahoru se absolutně nedá koupit ojetina. To jsou všechno vrány, o které se nikdo nestará a jsou před smrtí, takže ta údržba taky nebude levná. :(
Problém je u toho PD mno a velký. Proto ho nemaj Ti mechoši rádi a já bych tenhle motor nechtěl do baráku, to je lepší už rovnou ten 2.0l Tdi, sice žere po městě jak benzín, ten co se dolívá DPF a vypálí se sám, ale je v pohodě a taky dost lítá.
Většina vstřiků jak Ti prosakuje, tak s tím čecháčci jednoduše jezdí dál, no já taky, nezajímalo mě to.
Tady v PD ale vstřik plave v oleji a ta prosakující nafta jde do oleje a to stačí trošičku a navíc to nevidíš, deci nafty a motor zadřený a to myslím jízda kloubouk styl. Tady ten vyměněný použitý olej je nutné po každé výměně dát prohlídnout do laborky a zdiagnostikovat jej, těch 10tkm, to lze ještě odchytit zavčasu, bohužel nevím co taková sranda stojí a komu se to chce dělat. :(
Už se stalo i v okolí jakmile třeba zkusí 160km/h a zařádí si dejme tomu jen pouhých 5km trasu tak to je hned a zadře to, vačka a klepe, i u Tourana, i u Golfa. Už se stalo a vím o dvou případech skutečných, nejen tady a to neznám tolik PD kolem sebe. Proto i mě se ten motor nelíbí. Divím se, že tu je jen jedna tahleta recenze na tuto problematiku vstřiků v PD a zadření motoru, fakt. :(

25.11.2013 | 07:28:29 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD nie Svlastik, na jednej 406 hdi som navrkal 387.000 km, mal som ju

ano, uhlíky sa menili asi v 300.000 km, na 406, na 607 sa menilo ložisko alternátora, asi pri 380.000?

vodné pumpy sú vynikajúce, bežne ich mením až po 300.000 km a viac,na 607 tuším okolo 320-340?, pričom ich mechanik obyčajne šupne ešte do svojho auta, alebo posunie niekomu inému....

rozbor oleja stojí 500 SKK, cca 17 eur, zvykol som posielať pri nakladnych strojoch počas záruky.

25.11.2013 | 10:36:27 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD

Tak milion mě přijde jako extrém ale těžko říct a neschopnost uživit 607 půl roku mě přijde taky jako blbost.
Kamoš najel s 206 2.0 HDI 300 tisíc a vstřiky taky neměnil,další na 2.2 HDI měnil vstřiky každých 130 tisíc kilometrů.Doma mám 2.7 HDI V6 skoro rok s uživením nemám problém ještě jsem do něj nic akutně dávat nemusel.Mám na něm necelých 100 tisíc kilometrů a zatím se nikde nejeví nějaká známka opotřebení nebo závady s tímto spojena:)

25.11.2013 | 15:21:59 |   | 94.112.170.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD

Jak Ti začne haprovat motor, který se přepíná do nouzového režimu. FAP filtr objevuje se na displeji a občas ani nenastartuje, k tomu pomaličku se začíná ozývat běžná údržba. No není to sranda, když člověk vrazí do auta moře peněz s očekáváním, že už další větší obnos vrazí tak max. do alu kol. :(

25.11.2013 | 17:30:33 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD

Nemít na to prachy jezdím ve 120 nebo na kole..:DD holt nic není zadarmo.

25.11.2013 | 19:21:02 |   | 94.112.170.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD

Hahaha
Auto P607 je ve třídě vyšší střední třídy a motorizace 2.7Hdi je to samé.
Na stejno by Tě vyšel vůz BMW5(530D),A6(2,5Tdi),MercedesE)2,7 di. Všechny jsou ve stejné třídě.
Ale například Audi A6 nabízí motorizaci z nízké střední třídy.
Takže typické levné auto vyšší střední třídy, kde jen za pořizovačku zaplatíš je Audi A6 1.9Tdi. To je příklad. Nebo Škoda Superb, ten je celý v nízké střední třídě a neřešíš ani drahý podvozek. Díly prostě komplet v nízké střední třídě. Bohužel Superb je střední třída, takže není to konkurence P607, ale P407.
Je na Tobě jakou motorizaci, kastli a platformu si vybereš. Co se týká francouzů do tohoto nefušuju. Ale ideál je mít auto střední třídy se stejnou motorizací a pro pohodlí může být vyšší střední třída s motorizací ze střední třídy.
Já jsem socka, takže uživím nižší střední třídu, ale krásně se to dá živit s rozpočtem 10% ze svý kasičky. Například pro Peugeot je střední třída motorizace 2.2Hdi. Nízká střední třída je 1.4Hdi.
Takže kolo nebo 120 je blbost...

26.11.2013 | 05:17:08 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD

Možná jsi mě nepochopil nebo já tebe..:) z tvé reakce jsem vyčetl že takový FAP filtr není zrovna nejlevnější a údržba 607 v HDI taky moc ne.Na údržbu mám a na nový FAP filtr přinejhorším taky tudíž proto reaguji že kdybych na tohle auto neměl tak jezdím se škodou 120 u které vyjde údržba na minimum nebo v horším případě chodil pěšky nebo jezdil MHD.

26.11.2013 | 05:46:13 |   | 94.112.170.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD

Ty to auto máš nejspíš tak půl roku, však uvidíš po roce.
O takové auto je třeba se starat stejně jak tady na tento Tdi, nebo Tě pořádně vypeče. Rozdíl mezi tím tvým je, že ten už nedáš do kupy ani omylem. Tdi není tak drahé.
Je třeba měnit každý rok olej a taková blbost jako je olej vyjde o třetinu dráž než na klasické 4V a to tím, že do 4V vleze tak cca 3.5litrů do tý 6V vleze 5,7l. Dále chladící kapalina nemá obsah cca 6litrů, ale cca 11litrů a tak to je se vším, těžší motor náprava a brzdy vydrží o třetinu méně. Takže neříkej, že kdo nemá na 6V má jedině na 120. Existuje moře aut, které se dají udržovat za pakatel a to myslím starat se o ně. Né jen jezdit a čekat, dokud se něco nepos.. Pokud najedeš 20tkm ročně, tak bych do něj lil luxusní longlife, protože to je akurát mezi, správně má být 15tkm. Jinak velké obsahy já rád nemám, užil jsem si svoje, jak je někde něco levného nebo s malými km, je většinou problém s motorem. To by muselo být auto od rodičů. Takový motor najede 100tkm za jeden rok. Člověk co má na takové auto má taky na pohonné hmoty a jezdí s ním. Nebo něco s ním je a není schopen to spravit. Navíc pro 6V je málo na zahřátí i 30km trasa. Pro něj je tak akurát 50km a víc. S takovým autem se jezdí od 50km bez zastávky a výš. A kde v čechách? No leda tak do práce do Německa, či podobně...A stát s ním taky není 2xlibové, před každým delším zastavením je dobré jej zakonzervovat. Samosebou, když je garáž je to lepší.
Ale víkendové auta?
Jinak na interiéru absolutně nic nepoznáš, já ty sedačky měl, byly venku rok, chvilku i na sněhu rozebrané a proto jsem je kritizoval, že jsou o ničem, jen že jsou dělané, že vydrží, ale sezení nic moc a vůbec nic jim neublíží. A o interiéru Peugeotu netřeba diskutovat. Na tom nepoznáš ani půl milionu km. Jeho speciální plasty nemáš šanci ve střední a vyšší střední třídě poznat. Jediné kde poznáš jsou výměnné díly, brzdy, atd. To není Renault. Peugeot se dá vynulovat... Poťapkaný volant se hobluje s převodovkou až přes 500tkm co vím. Stočené Peugeoty se 150tkm znám a tam na těch plastech a interiéru není ani známka opotřebení.

26.11.2013 | 09:20:49 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: octavia 1,9 74kw PD

No skoro ses trefil je to asi tři čtvrtě roku,navíc běžně bych si naftu nekoupil jenže tohle bylo trochu jinak.
Potřebovali jsme doma ještě jedno auto a zrovna se naskytl rodinný prodej 607 2.7 V6 automat 2006 který mě po sléze stál 60 tisíc.
Zatím jsem s autem najel asi 9 tisíc kilometrů a vyměnil pouze olej a filtry.S tím zahřátím to není až tak akční a v létě už vůbec ne provozní teploty lze dosáhnout během pár KM.Jinak co se týče V6 z praktických důvodů strejc jezdí už snad 7 let s V6 ve 406 50Km zátah neudělá někdy ani celkem denně a autu nic není..takže na tom nevidím nic zvláštního pořídit si takový motor v Čechách.Co bude po roce to opravdu netuším:/ auto zatím jede když se to bude i přes údržbu jenž je vhodná sypat tak ho prodám a stejně na tom ještě trhnu.

26.11.2013 | 10:21:18 |   | 94.112.170.* Reagovat

ach ta čeština.....

Šmarjá když neumíte měkký a tvrdý I/Y, tak si napište text nejdříve ve wordu kde to automat opraví...pak to vložte jako blok textu. Brrr.
Jinak ale souhlas, PD byla slepá cesta do pekel. Starý dobrý rotačky...:o)

25.08.2013 | 22:08:36 | honza  | 84.21.104.* Reagovat

za prvé když je neodstranitelná závada firma si musí vzit výroběk zpět plus zaplatit všechny předešlé výdaje na její odstranění a vrátit plnou kupní cenu. Rada nad zlato dát to soudnímu znalci ale nejdříve pohrozit fabrice. At zaplatí těch 220 tis pokud na to vše máte faktury plnou cenu vozu a at si ho vemou zpět. Pokud ne soudní znalec a soudy. Pár let to možná trvat bude ale prachy jsou zpátky. Za těch pár set tis to stojí.

30.11.2012 | 16:20:01 |   | 88.83.173.* Reagovat

RE: Reklamace proběhla několikrát

Ve fabrice to měli cca měsíc, a právě to skončilo na vyjádření, že si mám koupit jiná bezvadná kola a takto to doslova napsali do protokolu. Ale přitom mi ty jiná bezvadná kola neukázali, a podle nich to na nich nevybrovalo. Z toho důvodu jsem tedy koupil nová kola na Jarově, vyvážili je na dynamické vyvažovačce a ještě mi to zkoušeli na hantru. Za dva dny vybrace zpět. Abych to jejich vyjádření upřesnil - dovolil jsem si v záruce sundat z auta jejich pneu matador 2, neboli hadráky ( gumaři tomu říkají stlačená tma) a koupil jsem Pirelky. Ty byli super. Takže na tomto základě mi reklamaci zamítli. S právníkem jsem mluvil a řekl mi to stejné , co píšete. Bude to trvat několik let a peníze mi vrátí. Ale umíte si představit toho času po soudech a nejprve ještě toho právníka musíte zaplatit. To za ty roky vyleze na další auto. Proto jsem zvolil tuto variantu. A na tom ty šmejdi stavějí. Kdyby u nás soudy pracovali rychleji, tak to by bylo jinak.A ještě mě napadla jedna věc, a to že když se mi vysypalo ložisko na spojce, tak v servisu zjistili že na tomto motoru je jednohmota. Tak jsem volal na Škodovku a ty mi řekli, že to může být. Ale nejsem si tak ůplně jistý. Když si přečtu na internetu o vlastnostech tohoto motoru, tak nevím. A další paradox- škrtící klapku, která je originál z fabriky, je prý z dvoulitru Superba. Tak to je mazec, když jsem chtěl v servisu TUKAS koupit gumičku. Hádal jsem se s nimi asi 10 minut a nakonec jsem před servisem klapku vytrhnul a odnesl na pult. Aby mi byli schopni dát, to co chci. Podle čísla na klapce a jejich montážních katalogů právě zjistili Superba. Tak alespoň za ty šílené peníze tam mám něco z lepšího auta. Je to celé neštěstí a pořádná smůla.
Jirka

30.11.2012 | 17:05:38 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

Tak ty vibrace mohou způsobovat i špatná ložiska.
Tedy většinou to,dělá při brzdění nebo záleží na druhu povrchu vozovky,sice se to nezdá ale i špatné ložisko dokáže tuto neplechu.

30.11.2012 | 13:35:34 | Luke20  | 78.102.114.* Reagovat

RE: Ložiska

Ložiska, nábole i kompletní poloosy jsem dol nové a originál.
Problém je v tom, že ten motor vybruje i při volnoběhu. Vybrace stoupají s otáčkama motoru , né s rychlostí auta. To jsem za ty roky už vypozoroval. Když z kopce vyřadím , tak je klid. Ale zařadím a mírně přidám , tak jsou vybrace zase cítit.Co se týče ale elektroniky , tak to bylo asi stokrát na Vagu a vše je OK. Je zvláštní, že za těch 70 000km, co jsem s těmi vybracema najezdil, tak olej , vodu to ani trochu nežere a vůbec to nekouří. Ale jak jsem psal, zaráží mě u tohoto motoru jednohmota. Dle mého soudu by tam měla být dvouhmota. A ještě jedna věc, začalo to vybravat od té doby, co jsem to protáhnul po dálnici asi na 10 vteřin asi dvoustovkou. Jestli se ten setrvák nemohl hnout. V servisech to prý změřit neumí. A jak vím, když se montuje setrvačník, tak se vyvažuje s klikou jako komplet, ale to v té fabrice plné větnamců nedělají. Tam šáhne do krabice a foukne tam, co mu příjde do ruky.
Jirka

30.11.2012 | 17:18:45 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE: Ložiska

Jestli to vibruje i při volnoběhu, je to nepravidelný chod motoru, pokud se i s vibracemi zvyšují otáčky, bude to dělat něco z palivové soustavy, chybu hledat v pravidelnosti a chce to motorové ucho a porovnat to s jiným kusem v super stavu, ve kterém válci to dělá a bude to dělat jeden válec. Ale je to motorem nikoliv jízdou. :o)

30.11.2012 | 19:36:03 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Ložiska

Tlaky ve válcích jsem už taky nechal změřit. Jsou OK. Mají od 25,7 do 23,6 Bar. To je v pohodě. U tohoto motoru se mohou lišit až o 4 bary. Už jsme to taky porovnávali, já jsem slišel rozdíl , ale automechanici né. Co se týče palivová soustavy - filt, tandemo, čerpadlo v nádrži, vstřiky, kabeláž ke vstřikům, jelikož to je PD, tak to vše jsem nechal v servisu také vyměnit. Ventily jsou v poho. To je poznat, kdyby byl nějaký šlatný. Hydroštely jsem taky nechal vyměnit. Auto jde normálně do tahu a jede docela dobře, jenom ten motor vibruje a vlastně škube do kol při konstantní rychlosti. Ten zvuk je slišet spíš ze zadu, když stojím před autem, tak se zdá, že je motor dobrý, ale když přidávám plyn, tak se zrychluje vibrace. Nejvíce je to cítit od 1800 ot./min do 2200. A když tomu naložím, tak je to i slišet, jak se přidává to pravidelné mlácení( bouchání) nebo, jak se to dá nazvat. Jediné , co se mě zdálo, a to když jsme měli převodovku venku a když jsme jí dávali zpět, tak tam šla hrozně špatně zasunout mrkev. Jako, kdyby byl setrvačník mimo. Tedy díra.

30.11.2012 | 20:06:54 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE: Ložiska

Teď, jak jste psal o těch válcích. Není náhodou možné, že by mohla na jednom z těch válců být volná šála na ojnici na klice.
Tomu bych pak rozuměl, protože to dělá, od té doby, když jsem to prohnal dvoustovkou. A jak jsem psal, více je to slyšet ze strany kabiny.Někdy to jako cvaká, zvonivé zvuky, a poslední dobou má v tahu motor dunivou ozvěnu až nepříjemnou v tahu. To by pak znamenalo, že jeden z válců jde na stlačení později a to by mohlo způsobit vibtace? je to možné?

30.11.2012 | 20:18:24 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE: Ložiska

To netuším ale je to nepravidelný chod a tam můžeš hledat, protože na to nevidíš, například u setrváku, jestli je křivý, tak to se koukneš pod auto a vidíš to okem. Pokud vibruje mezi 90-140 tak je to řízení převodka, nebo součást, v nejlepším případě kola(ale pokud jsou vyměněná tak nic) ale pokud to třepe už na volnoběhu ten motor a je nepravidelný, je to jasný, pokud je pravidelný a přesto třepe i při volnoběhu, tak silentbloky motoru, setrvák, vadná spojka.

30.11.2012 | 23:19:27 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Ložiska

Ještě zkusím ten setrvák, ale musím vyndat převodovku, protože ani ze spodu na něj není vidět. Jenom takovou malou dirkou ze zhora. Motor totiž má dobrý výkon. Zvukově je chod pravidelný, jenom se tam přidává ten klepavý zvuk. To je totiž už jediná věc, kterou jsem nevyměnil. Převodovku už jsem vyměnil za novou, i spojku, ale bez toho setrváku. A je pravda, kdyby bylo něco mechanicky poškozeného v motoru, tak s tím nenajezdím 70 000 tis. km. To přeci nemůže vydržet. A nebo zaslouží metál za výdrž.Ještě mám jeden poznatek, čím větší je venku teplo, tak to vibruje víc a víc.A když jedu po dálnici cca stopadesátkou asi 10 minut a pak chci sešlápnout spojku, tak jde dolů úplně bez odporu, jako kdybych šlápnul do h..... Ale vystáví úplně normálně.

01.12.2012 | 12:46:24 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE: Ložiska

Si děláš z toho srandu asik sundávat převodovku kvůli kontrole.Já tuším co se Ti mohlo stát, zadřel jsi to, to se stává mno, chybou špatného oleje, když jezdíš jak drak, tak to chce taky pořádný olej. :(
Ohledně toho setrváku samozřejmě vidíš jen přes škvíru, a poznáš křivý jak máš nastartované auto a jestli to má nějakou vůli jestli ten setrvák vibruje...

01.12.2012 | 13:35:34 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Ložiska

Naštěstí jsem to nezadřel, protože na ty jejich proměnlivé výměny olejů po 30 000 tisících kilometrů si nehraju. Kdo kdy viděl, aby jaký koliv olej vydržel tolik kilometrů a ještě v motoru, kde jsou ještě větší tlaky než v klasice TDI. Já ho měním po 10000 tisících. Ale pravda je taková, že do první servisní prohlídky ,tj do 27000 tis. jsem ho neměnil. Až potom, co jsem si přečetl rozumy na internetu. A je fakt, že jsem tím černým olejem plný sazí načnul hydroštely, takže jsou nové a olej měním častěji. To není na škodu. Na ten setrvák fakt není normálně vidět, kryje to plech, který se nasazuje zároveň s převodovkou. Ale možná půjde alespoň odehnout. Kouknu na to, a když to nebude, tak jde do bazaru, ať se s tím zase pár let trápí někdo jiný.Ale asi je pravda, že zavrhnout škodovku je blbost. To je prostě kus.Co jsi doma neudělám sám, tak nikdo neopraví. Teď mi mněnili přední okno po kamenu, a nalepili to tak, že od 90 KM v hodině mi fouká mezi palubkou a sklem a chytá to takové to syčení (podfukování) . Takže další reklamace.

01.12.2012 | 20:21:53 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE: Ložiska

No podla vsetkeho je motor ok, asi naozaj to bude tym zotrvavnikom,lebo az som dobre poxopil, tak to robi pd iszej ryxlosti, resp., ked je vyradena ryxlost...tak nie.

Ak je teda spojka ok..., tak tooze byt uz iba poskodenym zotrvacnikom, zase mi nejde do hlavy, ako to, ze nevibrovali kolesa po vymene pneumatik.

Lebo raz ti vibruje pohonne ustrojenstvo...motor-spojka-prevodovka..hnaci retazec, inokedy zase naprava.

Fakt tomu nerozumiem.

Poistit a podpalit...:)

01.12.2012 | 21:50:49 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Ložiska

Ne setrvačník to nebude, ten se nejvíc opotřebovává v neutrálu, jemu jízda vůbec neubližuje, čím větší rychlost tím menší zátěž na setrvák, navíc dvouhmota tam být nemusí, za prvé, auto nemá zadní náhon, taky kvůli diferáku, za druhý nemá tak úžasnou převodovku, aby tam dával zbytečně dvouhmoťák. Za třetí je to nižší střední třída, a ta nepotřebuje takový komfort aby měl diesel, interiér, a tedy i volant lepší než u benzínu(u dvouhmotu ani nepozná člověk, že má něco pod kapotou co vibruje a pocit že jede spíše na elektromotor)...

02.12.2012 | 10:27:59 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Ložiska

Kecám, je to nový motor a neviděl jsem ho rozebraný a do roku cca 2004 se tam nic nedávalo, ale většina dieslů pracuje teď na stejným principu, takže jsem netušil jestli tam je nebo není dvouhmoťák a důvěřoval Ti, ale teď čtu v náhradních dílech, že tam dvouhmoťák máš.
Takže ty si tady vymýšlíš bludy, o tom že tam dvouhmoťák nemáš...

02.12.2012 | 10:34:05 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Ložiska

Dvojhmotu tam nemám, už jsem na Jarově nechával měnit ložisko , přítlačák a lamelu, a je to potvrzené i výrobním závodem v protokolu , který od nich mám. Navíc jsem kupoval novou převodovku, abych zkusil, jestli to náhodou nedělá diferenciál. Takže jsem jí měl vyndanou a opravdu je tam jednohmota už z výroby. Je to divné , ale je to tak. Tohle auto ve fabrice poskládali ze zbytků. Např. škrtící klapka je tam ze dvoulitru Superba. Také to mám potvrzené, protože jsem na její přírubu kupoval těsnění. Takže, kdybych měl potřebu si vymýšlet, tak to nebudu psát sem. A navíc dvouhmotu originál od sachsu a ještě kevšemu na Jarově nekoupím přeci za 7 000 kč né. A kus železa ne pěti šroubech ještě poznám.

02.12.2012 | 18:24:52 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE: Ložiska

Poznáš zadřený motor? Teď už doslovně nezadřeš prostě první se načne něco co je nejvíce namáhané. Takže většinou je to klika, ojnice, hřídel prostě spodek.
Setrvačník to nebude tu vůli musíš vidět v té škvíře už od oka, mě setrvák doslova lítal a jen mi vibroval jemně volant, ale motor se třepal jak ratlík a to bys musel vidět na motoru jak rachtá a jestli ji neuvidíš tu vůli a zároveň máš dobrou diagnostiku, která Ti ukáže i diagram, tak se Ti objeví závada křivého setrváku na diagnostice, protože na Setrvačníku je čidlo otáček.
Jestli si chceš být jistý s tím motorem, tak při další výměně oleje si nechej sundat vanu a zespod by to mělo být vidět a chce to prohlídnout celý spodek odborníkem, uznám já bych to nepoznal okem, ale specialisti to vidí na první pohled...

02.12.2012 | 10:06:41 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Ložiska

Díky za radu, udělám to co nejdříve. Už jsem o tom přemýšlel, ale teď jsem si jistý. Fakt díky. S tím snímačem, přesněji Hallův senzor, tak ten já u tohoto motoru nemám na setrváku , ale těsně před ním v bloku motoru na kliku. Už jsem ho taky měnil, takže tem mi křivý setrvák moc neukáže. Ale stejně ho sundáme a mrkneme na něj. Ale tu vanu určitě sundáme. Mám kamaráda velice dobrého automechanika. Na tyto věci je machr. Ale vždy, když k němu přijedu, tak říká, že tyhle elektrické mrchy nesnáší. U tohoto motoru, když vytrháš polovičku věcí, tak taky pojede. Ale co se týče těchto mechanických poškození, tak to určitě pozná.

02.12.2012 | 18:35:09 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE: Ložiska

Není zač, snažil jsem se, ještě jsem si vzpoměl na diferák, né netuším co to ještě může být, však určo je tu vícero lidí, kteří poradí třeba hned, třeba za rok, ale je to těžký, když na to nepříjdou ani odborníci, co to auto mají u sebe měsíc. A jestli jsou to ty ložiska na klice, tak jasný, mno, to se dá v pohodě dát do kupy. Jinak většina lidí by se na to vykašlala, prostě by to prodali s nějakou slevou, lidi jsou blbí a jak vidí nějakou malinkatou slevu, tak po tom půjdou i kdyby kdoví co, no úpřímně, taky jsem na to naletěl no a hned 2x, kdy toho lituji dodnes, ale to už se mi nestane. :D

25.02.2013 | 16:04:57 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Ložiska

do týchto octavii sa montovali sériovo dvojhmotové zotrvačníky, dá sa zohnať aj jednohmotový ale nieje to originál škoda diel. určite by som si dal preveriť u dealera podľa VIN čísla aký zotrvák tam má byť. ten môže spôsobovať tie vybrácie.

14.02.2013 | 13:27:16 | martin  | 192.168.10.* Reagovat

RE: Ložiska

Tohle jeden z posledních kusů aut, co sjeli z výrobní linky a tam ošidili, vše, co mohli. Aby se dostali na cenu, za kterou to prodávali. T.j 360 000,- Kč, tedy dali do toho jednohmotu už ve výrobě- potvrzeno i přímo Škodovkou. Dále jsme zjistili, že i podle katalogového čísla tam dali škrtící klapku ze Superba. Takže celkově pasvil. Na jedné straně auta mám béčkové sloupky kulaté a na druhé hrananaté. A to bych mohl pokračovat. Ale k problému vibrací, konečně jsem si nechal změřit frekvenci vibrací s rostoucíma otáčkama motoru a dobré motorové ucho a je více než stoprocentní, že mám ložiska na klice v háji. Dnes už není pravidlo, že klika musí vyběhnou okamžitě. Je osazená v pěti ložiskách, takže to chvíli trvá a vydrží to i 100000 km . příčina je jednoduchá - továrně nastaven interval výměny oleje až po 30000 km. A to je špatně, protože v těchto atmosférických motorech přestává olej mazat správně už po cca 15 až 17 tisících KM. A proto dávají záruku jenom 2 roky nebo 60 000 Km. protože oni to moc dobře vědí.

25.02.2013 | 14:07:58 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE: Ložiska

1,9 tdi pd je atmosfericky motor????

16.04.2013 | 20:18:17 | ja  | 2.100.95.* Reagovat

RE: Ložiska

... to turbo tam je urcite na dovoleny :)

20.11.2014 | 19:44:41 | martin  | 81.25.28.* Reagovat

karoseria vrzga, lebo octavka musi byt tvrde a

Ke previsy, hlavne vzadu.

Tie vibracie mi nejdu do hlavy. Ak su kotuce, napravy, geometria OK,tak to moze byt jedine prevodovkou, resp.prenosom vykonu motora cez spojku.

Teoreticky este aj kvoli poloosiam, tie sa ale prejavuju inak.

Fakt zahada. Ako vidim, ani kupa noveho auta nie je ziadna zaruka ok auta. Cudujem sa skodovke, ze vas neodskodnila.

29.11.2012 | 23:33:38 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

Pecháček

smůla na blbej kus. Ja mel oktavky dve a uplne super.

29.11.2012 | 21:56:43 | Ondra  | 79.98.72.* Reagovat

RE: Pecháček

Já taky neznám nikoho, kdo by měl takový problém s jedničkovou oktávií. Jak tady někdo píše, opravdu smůla na kus.Už tam původní jenom motor se setrvačníkem. Vstřiky, tandemo, snímaše , čidla, poloosy, náboje, ložiska, hadičky od měničů tlaků k turbu, kola, převodovku, silembloky na ramenech, držák převodovky, uložení motoru, tak tohle všechno jsem vyměnil .

Jirka

30.11.2012 | 17:33:46 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE: Pecháček

No, az ma tam byt 2-hmotnostny zotrvacnik a nie je tam..., resp.ked vyhodite ryxlost dole kopcom a zmizne, tak to moze byt jedine spojkou.

30.11.2012 | 17:53:20 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Pecháček

To si myslím též, ale spojku, tedy přítlačák, lamelu a ložisko už mi taky vyměnili. Myslím si, že je ta jednohmota vadná už z výroby. Protože na ní není nic, co by se mohlo pokazit. Vždyť je to jenom kus železa. Ale už jsem toho na internetu za ty roky studií tohoto motoru vyčetl, že tento motor trpí dvěma druhy vibrací a proto se tam montovali dvojhmoty. A jednohmoty si tam nechávali dávat taxikáři, protože jezdí jenom po Praze.Dvojhmota totiž odchází při podtáčení,brždění motorem a nebo prudké rozjezdy. A to je to, co jsem už psal, že vibrace začnou až od 90 km a víše.

30.11.2012 | 18:07:21 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE: Pecháček

Moze byt, ze je tam nejaky kaz, ci zopar gramov zeleza navyse a preto to hadze. Moze byt.

01.12.2012 | 21:54:29 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

Pane co to je vybrace?To vás to netrkne?

29.11.2012 | 20:25:16 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE: Vibrace

Pardón,snad mi to pán přežije. Já myslel, že se tady píšou recenze,a ne diktáty.

Jirka

30.11.2012 | 17:26:10 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE:

Trklo, ale ty vibrace jsou tak tvrdé, že s tvrdým to zní lépe.

30.11.2012 | 18:19:09 | Jirka  | 90.180.86.* Reagovat

RE: Vibrace

To jak to popisujete, tak můžete mít lehce ohlou klikovku ve směru otáčení, i by to možná adpovídalo té rychlosti, tudíž plné otáčky motoru a jedna klika se pootočila, už jsem viděl i ulomenou kliku a vypadalo to jako řez laserem. Byla by to náhoda , ale ne nemožné. přeměřte si horní uvratě vždy na dvou válcích by měli být uplně shodné.

01.12.2012 | 18:56:52 | Bebe  | 178.255.168.* Reagovat

RE: Vibrace

Taky bych tomu věřil, ale asi to nebude tak jednoduché, tady je klika dole a vačka nahoře. Budu stejně sundavat vanu. Abych se na tu kliku kouknul z automechanikem který delá motory. Ale tedy , ani si neumím představit, kolik do tohoto motoru stojí nová klika. Je to 1,9 TDI PD 74 KW kód AXR. Takže zase o něco složitější motor než ATD.

02.12.2012 | 18:50:29 |   | 90.180.86.* Reagovat

RE: Vibrace

Ještě byc chtěl podotknout, že motor mi také škubal (nepravidelný chod) , v servisu jsem nechal vyšistit vstřiky a vyměnit gumičky a teď motor neškube . Otáčky drží.Problém je v tom, že vždy, když to dám do servisu značkového, tak se s tím sveze nějaky pytomec po pražských dírách a přijede s tím, že tomu nic není. V takových servisech dle protokolů jsem to měl už 51x. A pořád nic. O penězích ani nemluvím. Zajímavé je, že když nastartuji, tak vibrační zvuk je slyšet, ale motor běží klidně. Když začnu pomalu přidávat otáčky, motor začne postupně z otáčkama vibrovat, nejvíce je to cítit při 2000 ot./min a je slyšet to bouchání. Pak začnu pomalu ubírat otáčky až k volnoběhu a motor i v těchto otáčkách 900 vibruje chvíli cca 10 vteřin, než se zase srovná chod.Takhle se to chová, jako kdyby tam fak byla poškozená dvouhmota, ale není. Už jenom proto, že tam mám lamelu s pérama. U dvouhmoty lamela nemá péra. Tato vsuvka je človíčka, který psal , že lžu. Tak už jsem z tohodle auta úplně hotový. Proto tahle recenze, je to hlavně pro značkové servisy, kteří si neporadí s motorama, které opravují po řádném zaškolení přímo ve výrobním závodě.Jezdí tam pravidelně na školení, a stejně umí h... A to školící centrum, si ani neumíte představit, jak vypadá, ale já ano, protože jsem ho stavěl, tedy neše firma. Tam mají veškeré vymoženosti, které jste nikdo neviděl za několik miliónů. A prd z toho. Asi záleží hodně na ochotě a přístupu.Takže to zbývá na mě. Dodělej si doma sám. Takže Vám všem moc děkuji za názory. Co by to mohlo být.

02.12.2012 | 19:22:41 |   | 90.180.86.* Reagovat

RE: Vibrace

Takhle se chová také vibrování od výfuku do kabiny.
Ale na dálku první popíšete, že vám to vibruje v jízdě mezi 90-140km/h(to jsou pneumatiky jak vyšité). Teď píšete že vám to vibruje i když stojíte a přidáváte na plyn do otáček, zvyšují se vibrace v závislosti na otáčkách,(celkově motor, výfukové ústrojí, spotřebiče na motoru).
To je pak těžký. :)

21.08.2014 | 12:36:13 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Vibrace Je to uz davnejsie, ako si s tym dopadol?

Ked ste davali dole vanu, neboli v oleji piliny? To by potom mohlo ukazovat na loziska. Diky.

24.11.2013 | 06:00:56 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat