Recenze Volkswagen Golf VW Golf V Variant 1,9 TDi Trendline
“Spolehlivý vůz, čekal jsem víc.”

Autor recenze: petr (33 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2009 Typ motoru:1,9 TDi PD Stav km při koupi:14 800 km Stav km nyní:48 800 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 6,1 l/100 km Vloženo: 12. 4. 2011

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Octavia II. Combi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Vrzání palubní desky

Snadné odírání čalounění sedaček

Drhnutí brzdy v důsledku proniknutí kamínku z posypového materiálu

Rychlé opotřebování gumiček stěračů


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vůz jsem zakoupil jako referentský přímo od importéra VW. Vzhledem k prodejním cenám i zkušenostem rodičů s Golfem II. řady jsem měl velká očekávání. Některá se naplnila, jiná však bohužel nikoli. Co se týče dílenského zpracování a poruchovosti vozu jsem naprosto spokojen.

Auto je naprosto spolehlivé, ve srovnání s Octavií II, kterou jsem měl před ním lépe sedí (nižší posaz) a je pohodlnější a v interiéru tižší (i když je to stejný motor). I vzhledově jsem s ním celkem spokojen. Verze Variant není tak okoukaná a nemusím auto dlouho hledat na parkovišti před supermarketem.

Motor 1,9 TDi je už notně zastaralý a postádá pružnost a akceleraci při nižších otáčkách. Měl jsem také Fabii 1,4 TDi a to byl proti Golfu do 100 km/h ďábel. Spotřeba je celkem slušná - průměr 6,1 l/100 km na palubním počítači souhlasí s mým měřením. Naprosto mi nevyhovuje řazení. Není vůbec přesné (což mě u "německého auta překvapilo) a silně postrádá 6. stupeň. Dále mě překvapilo vrzání palubní desky (kolega se stejným vozem má shodný problém) a nekvalitní potah sedadel která se snadno špiní a rychle odírá. Totéž platí a zbytku čalounění interiéru ve kterém se snadno zachytává smetí, které se pak o to hůře vysává.

V neposlední řadě jsou tu servisy, které se snaží vytáhnout z člověka peníze jakýmkoli možným způsobem. Např. předražené servisní prohlídky, montáž doplňků atd. S ohledem na uvedené uvažuji, zda mohu po záruce očekávat slušnou péči za přijatelné peníze.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Golf

Vložit komentář

update recenze

Ahoj, rád bych doplnil recenzi o následující. Auto stále mám. Najeto aktuálně 130 tis km. Závady: Hned po záruce odešla palubní deska. Výměna za repasovanou cca 9500 kč (pokud jsem to již psal, tak se omlouvám). Při cca 120 tis km odešel kompresor klimatizace. Opět nutná výměna za nový 8500 kč. Tedy spolehlivost nic moc. Jinak bez závad. Zvažuji další auto pro manželku a dítě v kočárku a možná opět bláhově objednám Varianta. Jak je zřejmé nikoli kvůli spolehlivosti. Nicméně výbava, dodací lhůty a ceny jasně lepší než oktávka. Bohužel. A na Superb, který bych chtěl, aktuálně nemám. VW se doufám časem prodat za slušnou cenu.

06.06.2016 | 21:53:48 | petr  | 87.178.186.* Reagovat

VW Golf Variant 1.9TDi (77kW) BlueMotion vs. VW Vento 1.9TDi 1995

Můžete se mi klidně smát, ale nedávno jsem prodal svého starého VW Vento z r. 1995 jehož náklady na provoz byly minimální, splehlivost se nedá jinak než li vynachválit! Pokud srovnám nynější vozidlo VW Golf klidně bych si všechny ty blbosti uvnitř odpustil, zejm. dvouhmotnou spojku a samozř. i filtr pevných částic. Starý VW mi byl vynikajícím vozem a na mých vzdálených cestách mne nikdy nezradil, bojím se, že tohle to již uvedený novější model jen stěží dokáže, zejm. pak ve výdrži spojky kterou jsem neměnil ani v ujetých 258000km! Tedy, možná by se měli pái výrobci VW zamyslet nad novými typy a sáhnout do vzpomínek těchto kvalit a výdrže již desetiletí starých předků které by stačilo jen dovybavit (dle mého!).

04.04.2015 | 21:27:12 | Lang  | 37.48.40.* Reagovat

To Petr: přesně tak, 80km/h, nějakých 1800ot, 5 stupěň, vypnutá klima, rovinka, meziměsto :-) pak to začně tu naftu vyrábět jak píše dole $ bohužel bez efektu, protože TDI ji pak vypustí v podobě hustého černého inkoustu při sešlápnutí plynu na semaforech (==vtip==)

19.04.2011 | 08:49:39 | Honza Reagovat

spotřeba

Ahoj, chci jen doplnit ke spotřebě. Spotřebu si počítám sám... Naplním do plna, odečtu km, a znova a znova. To vše dlouhodobě, vlastně pořád. Nejedná se o údaj z tzv. palubního počítače (neboť ten vetšinou kecá). Předchozí auto, taktéž 1,9 TDi PD Octavia II, mělo reálnou spotřebu 6,4 l/100km. Rodiče mají 1,9 TDi Octavia I (81kW), a ta si bere cca 5,5, samozřejmě opět ne podle infodispleje. V každém autě dá jet za méně, třeba při dlouhé cestě a rychlosti 80 km/h na pátý stupeň. Ovšem kdo takto jezdí, třeba do práce...;-)

18.04.2011 | 21:56:54 | petr Reagovat

update při 108 tis km

Ahoj všichni, auto stále mám. Při cca 78 tis km začaly poblikávat různé kontrolky u palubní desky. Poté, co se objevila hláška "závada motoru, vypněte motor", jsem vozidlo nechal odtáhnout do "nejbližšího" servisu. Přehrání softwaru ani diagnostika nepomohly. Nakonec servis (Auto Adámek v Modřanech) vyřešil závadu výměnou palubní desky za jinou repasovanou za cca 8 tis. Auto bylo mimo provoz cca 3 týdny. Opravu jsem musel 2x reklamovat. Příčinou mohlo být cokoli, vadné čidlo, kontakt atd. Bohužel nejsem mechanik abych tomu přišel na kloub sám. Čekal jsem od auta větší spolehlivost, od servisů u nás nikoli. Jediného, čeho jsem se dočkal byl odtah a půjčení náhradního vozu v rámci doživotní záruky mobility. I to jsem si musel "vyhádat" přes zákaznickou linku VW. Jiné významné závady na autě nebyly. Měnil jsem brzdové obložení, lišty stěračů a většinu žárovek -) Rozvody mě čekají ve 150 tis. Považuji auto stále za slušné. I když kvalita už zjevně není co bývala. Co se týká spotřeby, umím jezdit i pod 5l/100 km, s lehkou nohou a mimo město. Většinou se potřebuji někam dostat a nemám na to čas. Spotřeba stále průměr 5,7-6,1. Z poloviny po Praze. Dlouhodobě a ne podle ukazatele.

20.04.2014 | 04:33:38 | petr  | 50.72.186.* Reagovat

S TDI-PD nebo s common railem asi ne, ale se starsima TDI oktávie klidne za 4 litry jezdit muze. Samozrejme pri prisnem eko-rally. Skody na zivotnim prostredi se u techto motoru do spotreby nezapocitavaji :-D

16.04.2011 | 15:16:50 | Honza Reagovat

golf vs koktávka

peter písať o spolahlivosti pri 48000km je asi dosť predčasné,ale pači sa mi že si napísal reálnu spotrebu 6.1 pretože niektorý zadubený majitelia golfov a hlavne oktávii píšu 4l sú aj taký ktorý tvrdia že pod4l.čakám už len na to že za raz niekto napíše že mu to "slávne"tdi naftu dokonca vyrába.po mojich aj kolegových skúsenostiach týmto majitelom poradím aby sa nedržali len údajov palub.počítača,pretože po presnom odlitrovaní skresľoval až 0.7l.aj on bol stále v tom že jazdí za 5.1až pokiaľ si to niekoľko krát neoveril tankovaním plná-plná.ja som mal na firemnej spotrebu pri ľahkom prekračovaní rých.limitov tiež 6.2 .

16.04.2011 | 07:57:54 | § Reagovat

RE: golf vs koktávka

No teda musím povedat že s golfom TDI 1.9 66kw 2003 sa za 4l / 100km jazdit dá ,, osobne som sa dost snažil (predpisová kombinovaná jazda do 85km/h) a z Popradu do Brna cca 330km za 3,6l / 100km priemer, nech si každý tvrdí čo chce ale na koktávke takú spotrebu nikdy neurobí ani keby sa na hlavu postavil. sorry ale koktávky su nevyvažene šunky

01.04.2015 | 18:46:02 | mates  | 83.240.68.* Reagovat