Peugeot

>> zpět na značky
Peugeot

Auta značky Peugeot:

  • J5
  • Partner
  • 108
  • 2008
  • 208
  • 3008
  • 301
  • 305
  • 4008
  • 408
  • 5008
  • 505
  • 508
  • 605
  • 608
  • Bipper
  • Bipper Tepee
  • Django
  • Elystar
  • Elyséo
  • Geopolis
  • Jet Force
  • Jetforce
  • Looxor
  • Ludix
  • RCZ
  • Rifter
  • SV 250
  • Satelis
  • Speedfight
  • Speedfight II
  • Traveller
  • Trekker
  • Tweet
  • Vivacity
  • XP

Peugeot - historie značky auta

Peugeot logo značky Peugeot je přední značka francouzských automobilů, která je součástí skupiny PSA Peugeot Citroën, druhého největšího evropského výrobce automobilů.
Rodinný podnik, ze kterého později vznikl současný Peugeotem, byl založen v roce 1810. Rodina Peugeotů tehdy přestavěla svůj obilný mlýn ve vesnici Vandoncourt na továrničku vyrábějící válcovanou ocel a množství výrobků z ní.V listopadu 1858 požádal Emile Peugeot o ochrannou známku se symbolem lva. Toto zvíře bylo vybráno záměrně, neboť je nositelem vlastností, které proslavily ocelové pily z této továrny: ostré a odolné zuby, pružnou čepel jako tělo šelmy, a rychlost řezání připodobněnou k rychlosti lva při lovu své kořisti.
Lev se začal objevovat nejen na nářadí a čepelích pil značky Peugeot, ale také na mlýncích na kávu, pepř a sůl, a od roku 1882 také na bicyklech a od roku 1898 také na motocykletách. Jízdní kola Peugeot se vyráběly až do nedávné doby, ačkoli se společnosti vyrábějící kola a automobily oddělily už v roce 1926.
Vzhledem k rodinným neshodám založil v roce 1896 Armand Peugeot (1849 — 1915), který se velmi zajímal o automobily, společnost Société des Automobiles Peugeot. Firma vyrobila svůj první automobil v roce 1889. Vznikl ve spoluprácí s jedním z francouzských průkopníků automobilismu, Léonem Serpolletem. Jednalo se o tříkolové vozidlo s parním pohonem a byly vyrobeny pouze čtyři kusy. Parní stroje byly těžká a objemné a vyžadovaly dlouhou dobu na zahřátí. Po setkání s Gottliebem Daimlerem a Émilem Levassorem v roce 1980 bylo opuštěno od parního pohonu. Pod vedením Daimlera byla postavená benzínová čtyřkolka Toto auto bylo sofistikovanější, než většina z jeho současných konkurentů. »  Peugeot - historie značky auta (dokončení článku)  »

Peugeot - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Peugeot 5008 2,0 HDi 110KW,SERV.KN.,ACTIVE. Peugeot 5008 2,0 HDi 110KW,SERV.KN.,ACTIVE.

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Klimatizace dig. dvouokruhová, Pal

129 000,- Kč

Peugeot 208 1.2 VTi Peugeot 208 1.2 VTi

Převodovka manuální

165 000,- Kč

Peugeot 308 PureTech 130 S&S EAT8 Peugeot 308 PureTech 130 S&S EAT8

AirBag 6x, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Elektrická okna, Handsfree, Imobilizér, Klimatizace dig. dvouokruhová, Přev

603 000,- Kč

Peugeot 208 PureTech 100 S&S MAN6 Peugeot 208 PureTech 100 S&S MAN6

ABS, AirBag 6x, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, Dětská sedačka Isofi

428 500,- Kč

Peugeot 2008 PureTech 100 S&S MAN6 Peugeot 2008 PureTech 100 S&S MAN6

AirBag 6x, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, Elektrická okna, Handsfree, Klimatizace digitální, Převodovka manuální, Se

484 000,- Kč

Peugeot 308 SW Active 1.5. BlueHDi 130 S&S Peugeot 308 SW Active 1.5. BlueHDi 130 S&S

ABS, AirBag 6x, Airbag-deaktivace spolujezdce, Alu kola, Asistent-parkovací přední+zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. dálkově, Denní svícení,

369 900,- Kč

Autosalony a autobazary Peugeot:

ARTCOM GROUP s.r.o. (Prodejce Peugeot) OLOMOUC

PRODEJ OJETÝCH VOZIDEL Po-Pá: 8:00-17:00 So: po domluvě bazar@artcomgroup.cz, tel. 724 080 113 PRODEJ NOVÝCH VOZIDEL Po-Pá: 8:00-18:00 So: 9:0

www.artcomgroup.peugeot.cz | Olomouc - Bystrovany, Bystrovany 201

AUTO BZONEK - mezi Bílovcem a Studénkou

Autobazar a servis ojetých vozidel Specializace na značky Renault a Peugeot Prodej, protiúčet Leasing, splátkový prodej, úvěr

www,autobzonek.cz | Velké Albrechtice, spojnice Bílovec - Studénka

Auto Došek s.r.o.

nové vozy: 315 626 342 ojeté vozy: 315 626 342

www.auto-dosek.cz | Mělník, Nad Oborou 3375

AUTO FIŠER

Po dohodě na telefonu kdykoliv.

www.autofiser.cz | Bruntál, Staré Město 61

AUTO MARKET EURO s.r.o.

NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!

www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636

Auto Schwab, s.r.o.

peugeot@autoschwab.cz prodej@autoschwab.cz Peugeot 735 108 308, 736 621 826 Citroën 736 621 820

www.autoschwab.cz | Kladno, Milady Horákové 3291

AUTO WOZAR s.r.o. autorizovaný prodejce Peugeot

Autorizovaný prodejce Peugeot

www.autowozar.cz | Lednice, Mikulovská 720

Autocentrum BARTH a.s.

PRODEJ OJETÝCH VOZŮ Pardubice – Dubina, Hůrka 1798 tel. 800 400 466 Hradec Králové, Bratří Štefanů 985 tel. 49 77 77 205

www.autocentrum.cz | Pardubice, Hůrka 1798

AutoPalace Brno s.r.o.

autorizovaný prodej a servis vozů VOLVO, MAZDA, PEUGEOT,MITSUBISHI, MG

www.autopalace-brno.cz | Brno, Řípská 22

Diesel Auto Junek s.r.o

PRODEJ VOZŮ S NAFTOVÝMI MOTORY POJIŠTĚNÍ - GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA PNEUSERVIS PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACÍ DEZINFEKCE INTERIÉRU GENERÁTOREM OZONU

www.diesel-auto.cz | MLADÁ BOLESLAV - ŽIDNĚVES, Židněves 137

FEDERAL CARS Praha s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, pojištění, leasing

www.federalcars.cz | Praha 4, Kloknerova 9

FEDERAL CARS s.r.o.

Prodej vozů značky Peugeot

www.federalcars.cz | Liberec 23, Doubská 424

Olfin Car PALACE s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů

www.olfincarpalace.cz | Hradec Králové 2, Na Rybárně 203/5

Peugeot - historie značky auta (dokončení článku)

Vyráběly se další vozy. V roce 1892 jich bylo postaveno 29, v roce 1894 40. V roce 1899 už roční produkce dosáhla čísla 300 kusů. Peugeot byl prvním výrobcem, který začal používat celopryžové pneumatiky. Peugeot byl také průkopníkem ranných automobilových závodů. Roku 1894 vstupuje s pěti vozy do závodu Paříž – Rouen. Vozy Peugeot tehdy obsadili druhou, třetí a pátou pozici. Peugeot začal v roce 1895 v automobilových závodech používat vzduchem plněné pneumatiky Michellin a tím dokázal jejich dostatečnou odolnost. Automobily té doby stále vypadaly spíše jako koňské povozy bez koní a ovládaly se pomocí kormidlové páky.
Roku 1896 Peugeot vyrobil svůj první motor a už nemusel být v této oblasti dále závislý na Daimlerovi. První motor měl výkon 8 koňských sil (6,0 kW). U modelu Typ 15 byl umístěný vzadu. Na modelu typ 48 se už tento motor přesunul dopředu. U Typu 36 bylo kormidlo změněno na volant a pomalu se začaly vyrábět vozidla, které už připomínaly dnešní automobily.
V roce 1903 Armand Peugeot ve své továrně začíná vyrábět také motocykly, které firma vyrábí dodnes. V té době Peugeot vyrobil polovinu všech aut ve Francii V roce 1907 představuje Peugeot svůj první šestiválec. V roce 1910 byla v Sochaux postavěna nová továrna, která se v roce 1928 stala hlavním závodem Peugeotu.
Během První světové války se Peugeot orientoval převážně na výrobu zbraní a stal se jedním z hlavních výrobců zbraní a vojenských vozidlel, od bicyklů po tanky, nábojnice a granáty. Po válce se Peugeot opět vrátil k výrobě automobilů, které se ze zajímavých hraček pro bohaté stávaly postupně dostupnými pro více lidí.
V roce 1929 přišel na trh vůz Peugeot 201, první automobil, který byl pojmenován tímto pro Peugeota typickým způsobem - tři číslice s nulou uprostřed. Tento způsob označení svých modelů si později nechal Peugeot zaregistrovat jako svojí obchodní známku. Peugeot 201 byl prvním hromadně vyráběným automobilem, který byl vybavený nezávislým zavěšení předních kol.
Krátce po uvedení tohoto modelu přišla hospodářská krize. Prodeje vozidel dramaticky poklesly, ale společnost Peugeot toto období přežila. V roce 1933 přišel Peugeot s novým aerodynamickým stylem svých modelů. V roce 1933 Peugeot začal vyrábět model 402 Éclipse. Byl to první kabriolet se skládací pevnou střechou. Tato koncepce byla později použita různými automobilkami, samotný Peugeot tímto typem střechy vybavil svůj model 206 cc.
Za Druhé světové války byly továrny společnosti Peugeot zabrány Němci a vyráběli pro nacisty nákladní auta a dodávky. Továrny utrpěly mnoho škod během spojeneckých bombardování.
Po skončení války se Peugeot znovu vrátil k výrobě automobilů modelem 202, uvedeným v roce 1946. Vozů Peugeot 202 bylo vyrobeno celkem 14 000 kusů. V roce 1947 Peugeot představil Peugeot 203 s vinutými pružinami, hřebenovým řízením a hydraulickými brzdami. Model 203 znamenal pro Peugeot nový rekord v prodenosti a zůstal ve výrobě až do roku 1960. Následovaly další typy, mnohé elegantně navržené italskou firmou Pininfarina.
V roce 1958 byl odstartován prodej ve Spojených státech a v roce 1960 byl představen model Peugeot 404. Používal 1.618 ccm verzi motoru z modelu 403 a ukázal se dostatečně robustní, když vyhrál Východo Africké Safari Rally, čtyřikrát mezi lety 1963 a 1968.
Stejně jako u dalších evropských výrobců, došlu k navázání spolupráce s ostatními automobilkami. Peugeot spolupracuje s firmou Renault od roku 1966 a s firmou Volvo od roku 1972.
V roce 1974 Peugeot koupil 30% podíl firmy Citroën a v roce 1976 tuto automobilku zcela převzal. To se neobešlo bez protestů příznivců značky Citroën, kteří se obávali, že legendární schopnost inovace a řemeslná zručnost Citroënu s touto akvizicí upadne. Zastřešující firmou se stala skupina PSA (Peugeot Société Anonyme), která stojí mimo obě značky, ale poskytuje jim společné inženýrské a technické zázemí.
Skupina PSA v roce 1978 odkoupila evropskou divizy americké firmy Chrysler - Simca. Chrysler v té době v důsledku ropné krize z roku 1974 bojoval o přežití. V roce 1980 Peugeot přejmenoval vozy Chrysler – Simca na v té době již zaniklou a zapomenutou značku Talbot. Tuto značku o šest let později zcela zrušil. Továrnu přebral i s připravovaným vozem Talbot Arizona, který použil jako nástupce vozu Peugeot 305. Tento vůz začlenil do vlastní modelové řady jako Peugeot 309. Nutné investice do modernizace výroby však zapříčinily finanční problémy skupiny PSA.
Zásadní obrat k lepšímu přineslo v roce 1983 uvedení úspěšného a populárního modelu Peugeot 205. Následovalo mnoho dalších úspěšných vozů, jako byla řada 6, 206, 306 a 406.
V dnešní době nabízí Peugeot model 107, malé auto vyrábějící se v České republice. Dále pak modely 207, 308, 407 všech možných typů karoserií. Nechybí ani luxusní Peugeot 607 nebo rodinný vůz 807 či novější kompaktní MPV Peugeot 5008. Nedávno bylo uvedené první SUV značky Peugeot model 4007 a cross-over 3008. Nabídku doplňují užitkové vozy jako Peugeot Partner, Bipper, Expert a Boxer. Koncem roku 2010 by měl na trh dorazit model Peugeot iOn. Jedná se o ekologické městské vozítko, vybavené lithium-ion bateriemi s dojezdem na vzdálenost 130 km.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 1559 inzerátů vozidel značky Peugeot. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Boxer, 308, 2008, 5008 a 3008. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů Partner, 5008, 3008, 307 a Expert.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Peugeot v naší databázi je vozidlo Peugeot Traveller Globe- Voyager Z, r.v. 2021. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 1 694 214,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Peugeot z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Peugeot 5008 2,0 HDi 110KW,SERV.KN.,ACTIVE., r.v. 2012. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Peugeot, tak toto auto může být vaše za 129 000,- Kč.