Recenze Škoda Fabia nová fabia 1,2 HTP 51 kW
“Dobrý.”

Autor recenze: hrosifarma (38 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1,2 Stav km při koupi:5 km Stav km nyní:1 650 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 6,3 l/100 km Vloženo: 4. 6. 2008

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 120 Ford Escort

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím ne, jen malou drobnost - nehrající repro v zadních dveřích /oprava 5 minut v servisu škoda - samozřejmě zdarma/.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jsem nadšen. Je pravdou, že se jedná o můj první nový vůz, ale jsem nadšen. Řídil jsem se tím, že "když už, tak už" a pořídil jsem výbavu Elegance s doplňky - kromě navi vše, včetně park. senzoru, PP, tempo, vyhř. sedaček a pod.

Také pro mne důležité originální MP3 radio Dance a 8x repro. To vše v jasně červené na elektronech 195x55x15. Zatím jsem neshledal žádnou závadu - vrzání, klepání a pod. - je to však nové, toto ukáže čas.

Palubní deska je robustní - líbí se mi, ovladatelnost všeho na dosah. Jediný problém bych viděl v multifunkčním displeji, který zasahuje k pravému koleni - mám 195 cm. a musím sedět dost vzadu a se sedadlem spuštěným, jinak z toho bolí koleno. Ale to je na zvyku.

Zavazadelník je plně dostačující, dovolenou odveze v poho /loni ji odvezl zavazadelník Fabia I. a ten je o 40l. menší/. Spotřeba dlouhodobý průměr 6,3 l /pozice 2 na PP/ za dnešní den 6 l. A to v kopcích kolem Pradědu. Myslím, že motor 1,2 12V HTP 51 kW je plně dostačující všem řidičům zralého věku, kteří nehledají závodní dráhu. Jinak se dá přečipovat cca o 10 koní navíc - bez ztráty záruky.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

No jistě, tento kepl HTP nelze srovnat s ničím. Ani s Aygem - nemá na něj ani se svými upocenými 51 kW.

02.05.2009 | 21:28:03 |  Reagovat

ehm

proč se tady srovnává R19 1,7 s fabiou 1,2HTP??

02.05.2009 | 21:05:45 |  Reagovat

Ano přečipovat se dá,ale potom už spotřeba bude opravdu neúnosná pro normálního člověka,který si tento motor koupil a myslel si,že kupuje levný a úsporný motor.

02.05.2009 | 17:30:11 |  Reagovat

Já myslel,že mluví o 1,4.

02.05.2009 | 17:11:44 | Jirka Reagovat

O 200 ccm míň??

R 19 54kW má objem 1721 ccm, což je víc o 523 ccm!

02.05.2009 | 16:18:31 |  Reagovat

Ale no tak

Si s tím asi nejel,ten motor má vrchol krouťáku v nízkých otáčkách a pak jakoby umře a má objem 1198 ccm což je o 200 ccm míň než ta R19.Ten motor je konstruovaný pro jízdu po městě a po okrskách ne na dálnici s naloženým autem.

02.05.2009 | 15:17:37 | Jirka Reagovat

RE: Ale no tak

To sou zase kecy, "motor je konstruovaný"... starou belu, konstruovaný byl jako čtyřválec 1,6 a amputovaný válec z něj nedělá nic konstruovanýho. Jak jim to vyšlo, tak jim to vyšlo. Co z toho vylezlo, víme všichni. Ten motor není vůbec na nic. Ani na dálnici, ani do města. Prostě se nepoved, dnes už to ví každý. jen zaslepení škodofilové ho budou do umření omlouvat, že na "běžnou jízdu to stačí, není to na závodění, dá se s tím jet slušně..." to se samozřejmě dá říct úplně o každým motoru. Tím se tadle kreatura nezbaví nálepky "paskvil".

15.03.2014 | 16:38:54 |   | 89.102.163.* Reagovat

ale no tak

Auto má 51kW což zas není zas tak málo. Můj bývalý R19 z roku 1993 měl 54 kW(-tzn. skoro stejně navíc starý motor-jednobod vstřik) a po dálnici se s nim stabilně 170 jet dalo. (podle TP měl také max. rychlost 171) Myslím že možnosti 51kW motoru dost podcenujete

02.05.2009 | 13:32:35 | Satrapa Reagovat

Hans

Když jedeš sám tak to možná ještě jde,ale jakmile tam máš něco navíc tak je to v pytli.V létě na D1 v době dovolených rodinky narvavý v haťapkách do kopců sotva stačej kamionům.

01.05.2009 | 23:02:40 | Jirka Reagovat

hanz

Při této rychlosti, by ti strana zelených měla dávat dotace, poněvadž pak silničáři nemusí sekat u pankétu trávu. PS: žere to jak sviňa a dá za vděk i té trávě, ten slavný motor HTP!! ! Prostě a jasně tento motor je určený na ježdění v městksým provozu a kolem komína.

01.05.2009 | 21:44:56 | kraken Reagovat

pro anonyma

Jezdím služebákem 1,2HTP z jihlavy do Prahy docela často a na tomhle úseku dálnice jsou cca 4 kopce kde rychlost padne na 120km/h jinak svištím stálých 160. Maximální rychlost mám vyzkoušenou na 175 km/h. Neberu to podle tachometru ale z GPS!

01.05.2009 | 21:15:04 | Háns Reagovat

Nevím kdo je větší naivka, ale fabia 1,2Htp není schopna TRVALÉ rychlosti 160km/h!!!! Prostě není!!! Ano z mírného kopce za příznivého větru může jet KRÁTKODOBĚ i 170km/h(pozor ne tacho ale skutečných) ale Praha- Brno trvale 160 je vyloučeno!!! Do těch kopečků to nepojede ani 130 a to by to z kopce muselo jet 190 aby udržel průměr. Nevím jak můžete takový nesmysl brát vážně.

12.04.2009 | 20:54:32 | anonym Reagovat

to Peer Gynt

No kdyby jsi svikal furt kolem 200 kmh tak jsi tam za 60-70 minut (60 matematicky, 70 prakticky-odhad).Cili 1:15-da se !

12.04.2009 | 19:55:01 | jamieson Reagovat

Jel jsem Brno -Praha se starým autem (sierra 2,0 DOHC 92 kW-4x4 Ghia) ujel za 1:24 minut, a to jsem švikal furt kolem 200 km/h...Pak jsem jel to samé se starou lagunou 2,0 na tempomat nastavený na 160, a bylo to 1:52 minut.. (Podle pc) 1:15 nevim nevim...

21.12.2008 | 22:44:39 | Peer Gynt Reagovat

neda sa

ja som tak upiekol fabiu za 45 minut - a to bola 1,4

21.12.2008 | 20:52:21 | simon Reagovat

S HTP Praha - Brno za 1h 15min. Nejsem geniální matematik, ale vzdálenost je 200km, čili stálá rychlost min. 160km/h (GPS).... . A to by jsi asi musel mít pruh jen pro sebe, kde tě nikdo nezbrzdí. Pominu spotřebu cca 11L v této rychlosti, pochopitelně očekávám reakci, že to žere 5L. O tom jsou objemné (víceválcové) motory - ekonomičtější provoz na dálnici a hlavně životnost. P.S. Umět jezdit po dálnici? Co je na tom za umění mít tam 5-ku a držet volant? Díky za vysvětlení.

21.12.2008 | 20:08:20 | Radek Reagovat

Pre Pavla

No neviem či jazdiť s motorom HTP "po dialnici 160 - 170 km/h" je zrovna dôkazom Vašich jazdeckých schopností.

21.12.2008 | 20:01:20 | Dušan Mihálik Reagovat

RE: Pre Pavla

souhlasim s vasim nazorem proto ze takovi lide vubec na cesty nepatri to jsou takovi co jim date nove auto a oni znici do pul roku

15.03.2014 | 16:18:28 | pavel bauman  | 93.185.4.* Reagovat

všem co nadávají

vážení,
já sem s 1,2 HTP jezdil a jezdím, mesíčne 5000 až 6000 km, česko a slovensko, dalnice, mesta, praha, brno, bratislava, prešov, košice atd, po dalnici 160-170 km/h, v kopcích problémy, ale praha - brno klidne i za 1hod 15 min.tak pls žádný kecy, o blbém aute, není jenom mít auto s velkým výkonem, je potřeba i umět jezdit.

21.12.2008 | 19:50:52 | pavel Reagovat

RE: všem co nadávají

ano mate pravdu

15.04.2014 | 15:41:44 | pavel bauman  | 93.185.4.* Reagovat

RE: všem co nadávají

A hlavně mít na benzín. Ale když to platí firma, tak... pls žádný kecy...

15.04.2014 | 17:35:32 |   | 89.102.228.* Reagovat

To nemůžete šlápnout vedle, protože už v tu chvíli stojíte po krk ve sračkách.

05.12.2008 | 16:48:02 | Radek Reagovat

rada

Felda, fabie, octavie roomster,superb. Ať se rozhodnete pro cokoliv z českých vozů, nemůžete šlápnout vedle.

05.12.2008 | 16:24:33 |  Reagovat

Hm, jenže srovnáváš auta dvou různých tříd - Fabia a Accent jsou malé vozy, kdežto Focus a Astra nižší střední třída, takže i cenově jsou jinde. Rozhodně nejsou konkurencí Fabie, tam je od Forda Fiesta a od Opela Corsa. Někdo tu též psal o tříválci 1,0 v Agile. Já jsem se svezl s Agilou 1,2 16V a přesedl jsem do ní bezprostředně z Felicie. Pocit - proti Feldě to vůbec nejede, minimálně odspoda. A tříválce HTP 12V jsou průběhem výkonu dost podivné ve Fabii I i II. 47 kw nejde moc zespoda, pak je zlom a má dobrou špičku, 51 kw jde odspodu dobře, ale zas postrádá špičku (těch 51 kw asi má, ale nevím kde).

05.12.2008 | 15:19:33 | Itall Reagovat

Fabia II a její konkurence ????

Vždy jsem fandil škodovkám. Ta poslední - Felicie 1.6 mne přímo nadchla. Sjezdili jsme s ní polovinu Evropy. Motor bezchybný ve 160000, ale koroze blatníků letos na jaře rozhodla. Co dál?
Výchozí idea: nové auto - Š Fabie/ Hyundai Accent/ Opel Astra / Ford Focus.
Realita: Fabii "klasickou" bych bez váhání koupil. Novou nikdy (karosářsky opuchlina, lacině vypadající interiér, přemrštěná výsledná cena - po vyskládání "nadstandardních" doplňků)
Hyundai Accent - nevypadá zle, cena příznivá (bohužel "fórovost" použitých materiálů - plechy, dno kufru, plasty)
Ford Focus - oblíbený a s dobrými jízdními vlastnostmi, ale nový model s velkou maskou drahý a při jízdě si člověk připadá jako v žebřiňáku (hlučný a vše v interieru klepe)
Nakonec jsme koupili Opel Astra Classic II 1.6. Pro někoho možná málo "trendy", ale po ročním provozu a 20 000 km konstatuji: žádná porucha, pečlivé dílenské zpracování, komfortní interiér (bez moderních jarmarečních nesmyslů), velký prostor vpředu, vzadu i kufru, tichý chod motoru, příjemně snadné ovládání, výborné jízdní vlastnosti. Záruka 3 + 12 let (koroze). To vše vč. PC a klima za 360.
Závěr: chce to mít odvahu, odhodit stereotypy a sentiment ke značce Škoda. Jsou daleko lepší auta - technicky, vizuálně i cenově.


05.12.2008 | 12:41:53 | krambler Reagovat

S tím Yarisem nevím nevím. Známí ho mají od nova. Porucha sice žádná, ale... město jezdí za 7,5l-Fabia prý za 8l-to není velký rozdíl 1,2/1,0...Co se týče tahu. Zkoušeli jsme ho ve dvou lidech a pak Fabku 1,2 12V ve dvou lidech. 1,2 tahá líp. Ten litr je tak do města. Interiér...jo jo pohřební černá-hrůza...digitální display místo klasické desky..no japonci, ale raděj mám klasiku. kufr..no jestli se to dá tak vůbec nazvat. Jediné plus toho auta je spolehlivost.

02.12.2008 | 12:43:51 | Jerry Reagovat

Je fakt, že 1,0 motor v Yarisu je výkonný, pružný, dobře odhlučněný, úsporný a asi spolehlivý. S HTP se to srovnávat nedá - nebo dá, ale pak jsou HTP v pytli. Také si to Toyota nechá zaplatit, zatím v 5D verzi stále přes 1/4 milionu. Na to, že se dělá v Polsku, je to dost. Jinak v interiéru jsou praktická posuvná zadní sedadla, takže prostornost vcelku OK. Celkový dojem z interiéru ale nic moc, ty plasty a vše černočerné, takže asi vědí, proč dávají klimu zdarma, v létě bez ní to bude pec.

02.12.2008 | 12:14:52 | Itall Reagovat

Jo

Arnošte ,píšeš jako rozumný člověk,asi budeš v pohodě, tak ti přeju ať ti auto slouží podle tvých představ. A přeji ti ať ti někdo pučí mondeo,fokuse nebo mazdu6 určitě změníš názor.A ojeté nestojí tolik .Měj se.

30.11.2008 | 20:33:44 | MIREK Reagovat

Přesně tak Mirku,
kašlem na tuhle debatu. Spousta lidí stejně nikdy nepochopí, že jsou i lidé, jež mají horší auta než oni. Asi se nikdy nesvezu v půjčeném pořádném autě (nemá mi ho kdo půjčit). Budu i nadále žít v bludu, že mám naprosto obyčejné auto pro úplně obyčejného člověka.
Měj se...

30.11.2008 | 17:01:47 | Arnošt Reagovat

SISIFOS

Vykašlete se na tu debatu,škodovkáři nikdy nepochopí že jsou lepší auta za tu cenu.Dokud jim někdo nepučí na týden pořádné auto,tak budou žít v bludu že mají supr káry.

29.11.2008 | 22:54:35 | MIREK Reagovat

Zdravím "jedinéhojaponce".

Zdravím "jedinéhojaponce".
Nebudu komentovat tvůj názor na můj obrovský mindrák, že jsem asi 43 let šetřil a nakonec si koupil Fábiu HTP . Je mi celkem jedno kolik aut ti i přes tvůj věk prošlo rukama .
Nevím, kde jsi přišel k minimální spotřebě 7 litrů. Náš tříletý průměr, poctivě počítaný podle tankování, je 5,9875. Pravda nejsem člověk, který po startu hodí cihlu na plyn, aby kočky koukaly jak mi to frčí . Ale styl jízdy vem čert - podle toho jak jedeš, tak ti do motoru teče palivo. Pamatuješ ještě na školu, kdy nám ve fyzice vysvětlovali kinetickou energi, výkon a podobně? Nebudu se tady dnes znovu rozepisovat vysvětlováním - stejně by to bylo jedno, protože prostě Škodovky nemáš rád a jejich uživatelům nerozumíš. Nechci tu vytvářet nějakou špatnou atmosféru. V podstatě mám všechna auta rád. Rád se svezu v čímkoliv, rád porovnávám pro a proti. To, že jsme se rozhodli koupit Fabii je naše věc a je mi jasné, že spousta lidí to nepochopí.
Nic, konec plácání - hodně štastných kylometrů.
PS. Docela mě zaráží, jak se tě dotklo uražení tvého otce a přitom jsi to byl ty sám, kdo napadl jako první všechny majitele HTP a prohlásil je za lkáře.

29.11.2008 | 18:55:09 | Arnošt Reagovat

HTP?

No nevím já slyšel , že HTP znamená Hovno to pojede, tak teď babo raď...........

19.11.2008 | 08:59:49 | Vašek Reagovat

Co furt máte? At si každej jezdí čím chce, kromě: dieselu bez filtu pevných částic, škodovek 1xx bez LPG. Všeschno ostatní jede a hlavně to tolik nezabíjí/nesmrdí. Hlavně Radkovi doporučuji domácí lázeň s vlažnou vodou, nebo letenku do jů es ej (zejména Kalifornia, Texas & Vošington dý cí) - nej kůůůůl, největší auťáky, s nej našláplejma velkovobjemovejma enžínama. Fakt dobrý, vřele doporučuji, stačí se upíchnout někde na lontě v místním Mek danlds a na 8 litrovej pekáč máš za týden a seš king. Prej maj i levnej benzín do těhle kůlovejch kár. Adiós!!

19.11.2008 | 08:56:15 | Honza Reagovat

HTP-HAHAHA

Vy nikdo nevíte,co znamená zkratka HTP ?,, No přece HONEM TO PRODEJ !!!!!!!!! Taky si myslím,že auto s takovýmto motorem si koupí jen naprostý blázen!!!!! Majitelé aut s tímto motorem asi bohužel nejeli v ničem jiném,jinak by tak blbě nežvatlali. Ale přejme jim ty skvělá autíčka s tím skvělým motorem. Potom se vůbec nedivme,že při předjíždění se každá druhá fábie s někým srazí!!!! Že Arnoštku?

19.11.2008 | 07:00:56 | pepe Reagovat

RE: HTP-HAHAHA

tohle co jste napsal je hlava bez mozku

15.03.2014 | 17:07:24 | pavel bauman  | 93.185.4.* Reagovat

HTP je s.r.o.

Myslím si, že HTP motor je použiteľný, ale len za podmienky ľahkého auta (Fábia), ekonomickej jazdy v meste a s nenaloženým vozidlom. Čiže dosť obmedzene. Napchať tento motor do Roomstera je už mimo zdravého rozumu. Mám Kiu Ceed 1,6 CVVT a nejazdím veľmi šetrne, zväčša naložený, hlavne mesto a diaľnica - i tak som však pod 7 litrami. Ak k tomu prirátame pomerne vysoké ceny škodoviek - tak Fábia HTP u mňa nemá v princípe zmysel. Lebo keď už mám slabý motor v pomerne drahom aute tak logicky čakám aspoň nízku spotrebu, ak to tak nie je - nie je o čom.

18.11.2008 | 23:24:22 | Dušan Mihálik Reagovat

HTP

Milý Arnošte, jsi typický zamindrákovaný uživatel auta, na které jsi šetřil několik let a ve svém důsledku jsi s ním nespokojen, ale protože máš zábrany si to přiznat, říkáš tu nesmysly a urážíš někoho, koho vůbec neznáš a nevíš kolik aut mně i přes můj věk prošlo pod rukama.
Ano, za stejnou spotřebu - těch 7 litrů pojedu ve své Toyoťácké 1.6tce 16V a navíc jedu v komfortu, s motorem schopným akcelerace. a ne v předražené popelnici pochybného výrobce, který poslední roky těží jen z dávné proslulosti a srdeční záležitosti konzervativních uživatelů ke škodovkám. Ovšem časy se mění a konkurence nabízí daleko lepší ovoce za stejnou cenu.
Spotřeba minimálně 7 litrů mně u tříválcového, 1.2 motoru opravdu připadá vysoká, vzhledem k výkonu, který motor produkuje. A to těch sedm litrů je při velmi opatrné jízdě.
Auto s 200kw nepotřebuji, stačí mně jen solidní, spolehlivé a pohodlné auto, ve kterém se posádka cítí bezpečně, a to tato fobie nenabízí, jelikož do bezpečnosti řadím i nutnost občasné rychlé akcelerace.
Jo a ještě jedna věc, nikdy by mě nenapadlo napadat otce někoho, kdo se SVÝM dospělým rozumem vyjádří k nějakému názoru, navíc anonimně na internetu. Je vidět, že jsi stejně nezralý a nedokonalý člověk, jako v automobilovém průmyslu tato Fabia.

18.11.2008 | 22:17:24 | jedinějaponec Reagovat

Doporučil bych zastáncům Š Fabia, toho kvalitního atd. klenotu, aby si zjistili, jak dopadla v testu na 100.000km v časopisu Auto Bild. Prozradím, že výsledná známka byla 4. Hodnocení, jako ve škole. Když jsem to četl, tak jsem si vás vzpoměl.:-))

18.11.2008 | 20:37:05 | Radek Reagovat

Ale no tak, japonče, klídek.

Zdravím "jedinéhojaponce".
Když někdo napíše plus/mínus dle zákona tak je většinou jasné, že je to spíše PLUS . A divit se pak nad spotřebou těsnou nad 7 a hlásat jak je špatná je jen důkaz naprosté naivity. Ta spotřeba je při svižnější jízdě normální a pojedeš-li stejným stylem s čímkoliv v benzínu tak spotřebuješ defakto to samé. Nebo si snad myslíš, že 200kW benzín by jel za jeden litr na sto?
Jinak, to že se jeden člen tvé rodiny nechal ovlivnit nedokazuje, že majitelé HTP lžou. Dokazuje to ale, že je ten člen spíše typický malý, umrčený a ufňukaný čech, který si myslí, že auto s 51kW pojede stejně jako auto s 200kW - no a neber to za ty prachy .
Kdyby sis raději ty přiznal, že udělal tvůj otec chybu, když se před lety rozhodl splodit syna . Ale nic ve zlém, budeme kamarádi, chceš? Mám ale ke vší spokojenosti HTP tak nevím, jestli jsem tvého přátelství vůbec hoden.

18.11.2008 | 20:15:43 | Arnošt Reagovat

HTP

Šťastní majitelé HTP, nechápu, proč zde lžete. Jeden člen mé rodiny se nechal ovlivnit a rovněž si zakoupil tento skvost naší automobilky. Teď má najeto asi 15 tisíc a pokud jezdí normálně - plus mínus dle zákona, občas trošku nutné " akcelerace" jestli je to u tohoto auta vůbec možné a spotřeba se mu pohybuje těsně nad 7 litrů. Nakonec uznal, že si nechal ve Škodovce vymýt mozek a auta se chce zbavit, ovšem nastal problém! Zájem nulový, a pokud ho prodá, tak se ztrátou tak 100tisíc.
Jelikož nemám rád odsuzování něčeho bez osobní zkušenosti, HTPéčko jsem si půjčil a absolvoval jsem v něm asi 200 km, a můžu říct, že mně to naprosto stačilo a během cesty jsem se modlil, abych už byl doma. Pohodlí v autě nulové, motor řve jak postřelený bizon, a nejede. Smradlavá Tatra se pro mě stala nepřekonatelnou překážkou ale nakonec jsem jí to asi po 10 km přece jen natřel!!! Jsem dobrý!!!))))).
HTPčkáři, kdyby jste raději přiznali, že jste udělali chybu ( děláme je v životě všichni) a ne zde slepě obhajovat zrůdu, kterou jste si - za nechutné peníze - koupili.
Hodně jsem se nasmál u té 1.2 HTP Sport - to mně přišlo mooc legrační, že auto o výkonu 51 kw se honosí takovým nápisem. Škodovko, trošku objektivity a reality! A ona existuje dokonce verze Š - Roomster 1.2 Sport! To musí být neskutečné žihadlo, když vezmu v potaz, kolik to auto váží.
Já jsem prostě nenašel jediný pádný důvod, jak někdo může vyhodit peníze za takový výrobek Made in Mladá Boleslav.

17.11.2008 | 23:42:00 | jedinějaponec Reagovat

To je keců

Nechápu, co tady rozebíráte v recenzi na fábii II. Je to hnusné, hlučné, žravé, malé a nepohodlné auto. Fuj!

13.08.2008 | 11:02:35 | KarelN Reagovat

ekonomika verzus ekologia

Nie som doma v danej oblasti, ale treba si položiť klasickú otázku? Komu a v čí prospech je daná situácia...? Napríklad Toyota Prius v USA stojí 21.000 dolárov. Som si istý, že ju výrobca nedotuje. U nás je teraz super akcia, za dvojnásobnú cenu.... Motorové oleje sú predražené taktiež o 100 %. Nariekame aká je drahá prevádzka, ale jazdí sa stále viac a viac, do obchodu v meste, pár sto metrov autom. Takže uspory sú často v našich rukách. V dnešnom svete, akákoľvek zlá situácia prináša kapitálu výhody, akcionári automobiliek vlastnia elektrárne, ovládajú agrobiznis, financujú politické frakcie. Alebo kto asi presadil pestovanie biopalív? Svätý Pavol !? Čo na tom, že tretina ľudstva nemá čo jesť, peniaze na naftu a benzín tí šťastnejší z nás nájdu vždy. Repka je oslobodená od daní, pre štát je to NEVYHODNÉ!!! Ale pre štát je už výhodné, keď cena palív ide hore, vyššie odvody a dane. Koho už zo štát. úradníkov zaujíma cena benzínu, keď ho má aj s autom zadarmo?! Kto zaplatí zvýšenou infláciou za potraviny? Predsa my, ktorí nechceme, ale UŽ ani nemôžeme odstaviť autá. Cena benzínu v Indii je cca 12 Sk, v Iraku 2 Sk, v USA 20 za liter, ak by bola naozaj panika, dávno by už klesla cena ropy z dôvodu vysokých zásob palív. Čo na tom, že ropu držia na vysokej úrovni práve fondy, financované štátmi ropu vyvážajúcu!? Vlastne umelo držia cenu vysoko? Komu záleží, že nejaká let.spoločnosť skrachuje, hlavne, že sme ju prinútili lacno lietať? Žijeme v čase, kedy sa enormne zvýšil tok a masa peňazí, tá chce byť investovaná a zhodnotená percentami. A tie percentá zaplatíme my. MY VŠETCI. Takže je smiešne vadiť sa o pol litriku benzínu hore-dolu, keď ešte viac zaplatíme vďaka nemu inde. Pokiaľ nedôjde ku kríze ako v 70 rokoch, benzín bude veľmi vysoko. Ale bojím sa, že nedôjde. Už je priveľa peňazí v obehu. Takže nech bude akokoľvek, vždy niekto z danej situácie profituje.

25.06.2008 | 09:51:07 | ľuboš Reagovat

ekonomika verzus ekologia

Nie som doma v danej oblasti, ale treba si položiť klasickú otázku? Komu a v čí prospech je daná situácia...? Napríklad Toyota Prius v USA stojí 21.000 dolárov. Som si istý, že ju výrobca nedotuje. U nás je teraz super akcia, za dvojnásobnú cenu.... Motorové oleje sú predražené taktiež o 100 %. Nariekame aká je drahá prevádzka, ale jazdí sa stále viac a viac, do obchodu v meste, pár sto metrov autom. Takže uspory sú často v našich rukách. V dnešnom svete, akákoľvek zlá situácia prináša kapitálu výhody, akcionári automobiliek vlastnia elektrárne, ovládajú agrobiznis, financujú politické frakcie. Alebo kto asi presadil pestovanie biopalív? Svätý Pavol !? Čo na tom, že tretina ľudstva nemá čo jesť, peniaze na naftu a benzín tí šťastnejší z nás nájdu vždy. Repka je oslobodená od daní, pre štát je to NEVYHODNÉ!!! Ale pre štát je už výhodné, keď cena palív ide hore, vyššie odvody a dane. Koho už zo štát. úradníkov zaujíma cena benzínu, keď ho má aj s autom zadarmo?! Kto zaplatí zvýšenou infláciou za potraviny? Predsa my, ktorí nechceme, ale UŽ ani nemôžeme odstaviť autá. Cena benzínu v Indii je cca 12 Sk, v Iraku 2 Sk, v USA 20 za liter, ak by bola naozaj panika, dávno by už klesla cena ropy z dôvodu vysokých zásob palív. Čo na tom, že ropu držia na vysokej úrovni práve fondy, financované štátmi ropu vyvážajúcu!? Vlastne umelo držia cenu vysoko? Komu záleží, že nejaká let.spoločnosť skrachuje, hlavne, že sme ju prinútili lacno lietať? Žijeme v čase, kedy sa enormne zvýšil tok a masa peňazí, tá chce byť investovaná a zhodnotená percentami. A tie percentá zaplatíme my. MY VŠETCI. Takže je smiešne vadiť sa o pol litriku benzínu hore-dolu, keď ešte viac zaplatíme vďaka nemu inde. Pokiaľ nedôjde ku kríze ako v 70 rokoch, benzín bude veľmi vysoko. Ale bojím sa, že nedôjde. Už je priveľa peňazí v obehu. Takže nech bude akokoľvek, vždy niekto z danej situácie profituje.

25.06.2008 | 09:51:06 | ľuboš Reagovat

HTP je lepší ako elektrika

Napriek tomu, že HTP je nevýkonný rachotiaci motor s veľkou spotrebou, je vždy efektívnejší a ekologickejší ako elektromobil. Elektromobil je síce v prevádzke čistá, ale na jeho elektrinu treba niekde vyrobiť elektrinu a potom ju priviesť na miesto a ešte uskladniť v batériách. Elektrina je energeticky omnoho náročnejší vstup ako benzín a preto je na bežné použitie elektromobil nezmysel. Má opodstatnenie len pre krátke trasy nízkou rýchlosťou v mestách.
Je až z počudovaním, že sa mnohí ľudia rozplývajú nad autami poháňanými vodíkom a elektrinou a pritom ich nenapadne, že bez lacného primárneho zdroja (a je jedno akého) sú tieto úvahy bezpredmetné.
Ja osobene by som radšej zobraj rachotiaci nevýkonný HTP ako nejaký "ekologický" predražený hybrid.


25.06.2008 | 07:50:25 | Dušan Mihálik Reagovat

Některý automobil, když přijde na trh tak mi z estetického hlediska ladí, na některé modely si časem zvyknu, ale tahle Fabie je fakt asi nepovedená co? Taková hranato zaoblená krabice, designově stejný "nepodarok" jako Thalie. Nebo, přesto že jsem fanda škodovek, se mýlím?

25.06.2008 | 07:02:34 | karel N. Reagovat

Žížala

Nic proti hybridům, ale mě to moc nebere. Se mi zdá ta technika už taková přeplácaná. Navíc jsou to další kila v předu, což se asi promítne na jízdních vlastnostech. Já když už tak buď jen spalovací motor, jezdící na cokoliv nebo samostatný elektromotor s dojezdem takových aspoň 400km, to mi příjde únosné. Jinak jestli by to bylo namontované ve škodě či v jiném autě je mi celkem jedno, hlavně když to bude dobře řešeno a bezporuchové :-)

20.06.2008 | 06:42:17 | shark Reagovat

Otázka

Hele žížalo, neděláš náhodou v ČEZU?

19.06.2008 | 23:49:49 | Stonožka Reagovat

V kostce jsem se myslím shodli na tom, že využití elektrické energie pro pohon aut je na spadnutí a je pouze na škodu,že není hojněji rozšířeno. Hybridy jsou bohužel dražší ,což bude bránit v masovějšímu rozšíření,tedy aspoň do doby neúnosných cen klasických paliv.
Mimochodem,co byste říkali na takový hybrid v případě Fabie. Kdyby cena auta byla snesitelná,bylo by to určitě zajímavé.Naprostá většina z nás více než 50km denně nenajezdí a tohle by bylo řešení.

19.06.2008 | 22:38:50 | žížala Reagovat

Vodík - to shark

Ano, o tom BMW jsem taky něco četl. Konstruktéři z BMW jsou opravdu na špičce, když i v takovýchto experimentech dokáží držet krok třeba s GM, který je přeci jen jako výrobce aut myslím několikanásobně větší.

19.06.2008 | 21:46:36 | fabian Reagovat

Fabian

Ano, to se týká aut s elektromotorem, to BMW, co jsem myslel, mělo ale spalovací motor upravený na spalování vodíku, kapalný vodík je vstřikován do válců podobně jako benzín. Jo a co se týká bezpečnosti: Tu nádrž s vodíkem zkusili dát do ohně nevybuchla, jen speciálním ventilem unikající plyn neškodně hořel a nárazové zkoušky přežila taky. Jinak myslím, že u jedoucího auta se třaskavá směs nevytvoří, protože proud vzduchu kolem vozu a v motorovém prostoru případný uniklý vodík "vyfouká" pryč. Leda snad v nějaké dutině.... to riziko není určitě větší než třeba u LPG.

19.06.2008 | 21:20:28 | shark Reagovat

Jádro

U automobilu poháněného vodíkem vzniká elektrická energie reakcí vodíku s kyslíkem ve vodíkových článcích. Elektrická energie se akumuluje v AKU bateriích a pohání elektromotor. Jak ses, Žížalo, dostala k jádru a k Temelínu?

19.06.2008 | 21:00:42 | fabian Reagovat

Ekologie

No já myslím, že ekologické není žádné. Vždy je třeba vynaložit nějakou energii k jeho získání. Použití tzv. ekologických paliv vidím ve velkých městech a třeba v hromadné dopravě, ubylo by jedovatých emisi v místech, kde je velká hustota lidí. Jinak atom je asi budoucnost, ale ne elektrarnách a la SSSR :-) Vždyť my vlastně dokážeme jadernou energii využívat jen docela primitivním způsobem, ohřejem vodu na páru a ta pak točí turbínou, to mi musí být účinnost. :-) Na druhou stranu myslím, že lidi zas na něco příjdou, vždyť kdyby došly fosilní paliva a my je neměli čím nahradit, tak tu máme zase středověk... a auta na dřevoplyn, dokud by rostly lesy. :-)

19.06.2008 | 20:54:16 | shark Reagovat

Někde jsem četl článek o těchto palivech.Nic odborného jen se tam zamýšleli nad tím,které z těchto paliv je skutečně ekologické a jakou cestou se získává než je použitelné.

19.06.2008 | 20:40:34 |  Reagovat

vodík

Já radši bombu za prdelí, než reaktor pod sedadlem, ale jinak souhlas. :-)

19.06.2008 | 20:32:39 | shark Reagovat

Jestli Vodík nebo AKU , vždy je potřeba elektrická energie a tím tedy Jádro. Předpokládám, že v budoucnu budeme potřebovat ještě tak dva další Temelíny. Důsledkem aktivity Zelených je tak akorát zamoření polí Řepkou a tím zdražení obilí, likvidace krajiny Větrnými nesmysly a nakonec, připadají mi , jako spolek potrhlých lidí.Nicméně to, že zásoby ropy a plynu dojdou a jejich využití jako paliva pro spalovací motory končí,je nabíledni.
Elektromotor je vůbec zajímavý v technických i ekologických ohledech,jen je třeba přiznat,že reálným zdrojem el. energie je jádro a její uložení v článcích je zatím pro využití v automobilovém průmyslu technický problém

19.06.2008 | 20:32:01 | žížala Reagovat

Vodík je jistě zajímavá možnost, ale asi bych se bál, že vodík v kombinaci se vzduchem vzniká třaskavá směs.

19.06.2008 | 20:22:03 | Radek Reagovat

Pohon

Tak to už snad jen tlupa veverek honících se v bubnu za ořechem... Ale vážně, v televizi, myslím že to byl autosalon, nedávno ukazovali krásné BMW na vodík. A mám ten dojem, že to byla sedmičková řada s dvanáctiválcem, když tak mě opravte. Udělalo to na mně opravdu dojem, hlavně řešení nádrže, která udrží kapalný vodík v kapalném stavu, tu izolaci si nedovedu ani představit, ale říkali, že kdyby se tam nalilo horké kafe, tak za šedesát dní zchladne jen o pár stupňů, nevím už přesně. Dojezd 200km, někdo řekne nic moc, ale u takového objemu..... Jinak tankování celkem jednoduché skoro jako normálně, ale samozřejmě speciálně upravené s elektronicky řízeným víčkem nádrže... Vodíku je všude dost, jen odloučit a zkapalnit bude asi dost drahé...

19.06.2008 | 20:12:15 | shark Reagovat

Jednoznačně jádro je v současnosti nejekologičtější zdroj energie a podporuji jeho rozvoj. Ovšem minireaktor o velikosti motoru si technicky nedokáži představit.

19.06.2008 | 19:59:07 | Radek Reagovat

Jenže nejsme Brazilie. Když jedeme po ČR, tak místo obilí jsevšude řepka. Myslíte, že to je správná cesta? Já myslím, že není. Sázím na jádro-elektřinu-články-elektromotory.
Problém jezatímv článcích. Stále jsou velké a těžké. Až tohle bude vyřešeno tak zase zdraží elektřina a budem zase tam, kde jsem dnes. Jsem pak zvědav,jestli uvidíme aktivisty protestující proti jádru.

19.06.2008 | 19:42:48 | Žížala Reagovat

Nezavrhoval bych ani "alkoholy" - třtinový (Brazilie)

19.06.2008 | 19:29:58 | Radek Reagovat

Motory

To Shark: v podstatě souhlasím. Pro budoucnost spalovacích motorů je limitující otázka zásob ropy a plynu. Dále je otázkou, do jaké míry lze ještě spalovací motory dále vylepšit a zda k tomu bude příležitost,neboť je nabíledni, že budoucností pohonu je elektrická energie. Hybridy jsou přechodem,ale ruku na srdce, kombinaci sofistikovaného spalovacího motoru "pro víkend" a denního "dříče na zásuvku" pro cesty do práce a zpět bych fakt bral.

19.06.2008 | 19:15:55 | žižala Reagovat

Motory

No když nad tím tak přemýšlím, tak vlastně žádný motor není úplně špatný a pokud si člověk koupí auto s motorem, který vyhovuje jeho potřebám, tak by měl být spokojený. Například před časem jsem se dozvěděl v několika "odborných" časopisech, jaké nejsou špatné staré (80.-90. léta) dieselové motory od Oplu (nemyslím Isuzu) a pak mi kolega v práci řekne, že nedávno prodal starý opel vectra s tím opláckým dieselem a že měl najeto 300 000km. Nikde ho nikdy nenechal a startoval i v zimě. Samozřejmě, vyrobit zmetek se dá vždy, ale to se stane všem. Mám pocit, že většina těch co na recenzích nadává na htp je prostě zaujatá a nikdy s tím nejela nebo je nucena v tom jezdit, ale mají potřebu něčeho silnějšího. Pokud mám doma dvoulitr a nafasuju v práci 1.2ku, tak zákonitě budu nadávat jaký je to zdechlák a jak to nejede. No a pokud bude navíc méně kulturní, tak ji pohřbím úplně. Navíc spousta lidí přesedá do novějších aut ze staré stodvacky nebo žigula a tak jsou spokojení s málem. Ne každý je odborník, co vystřídal spousty aut a může srovnávat. A to, že je u nás Škoda předražená je pravda, a to že ji češi kupuji, protože stále budí zdání jakési jejich domácí značky taky, ale podívejte se, na žebříčky prodejů v jinných zemích. Pokud má ta země ucházející automobilku, tak má většinou na prodejích největší podíl. Tak to prostě je.

19.06.2008 | 10:15:18 | shark Reagovat

Vážený pane PhDr.Pláničko,
děkuji Vám za umožnění doplnění mezery ve vzdělání prostřednictvím klipu o cestování v pravěku v rodině Flinstounových. Humoru není nikdy dost a budeme ho
všichni ještě moc potřebovat.Přesto bych se vrátil k mému
příspěvku o kombinaci elektromotoru zajišťující denní cesty do práce a výkonného klasického motoru pro víkendy.
Tato kombinace již po světě jezdí a je velmi vhodná
zvláště pro MPV a SUV vozy s větší spotřebou a emisemi.
Pokud se týká fabie s motorem 1,2 HTP: je to kompromis,ikdyž technicky zajímavý, který nevyniká ani úsporou ani výkonem,ale přijatelnou prodejní cenou a pro krátké pojížďky postačí. Osobně bych bych pro auto typu fabie volil 1,4 16V. Volba motoru je ovšem velmi individuální záležitost .

18.06.2008 | 17:12:23 | žížala Reagovat

Radek

Dík za osvětlení situace s motory. Sem se díval na net a opravdu jsem tam žádnou A2 se zázračným htp nenašel. Jinak k té zkratce: Když jsem se dozvěděl, co znamená, tak jsem pod kapotou hledal minimálně kompresor......a on nikde.... :-)

18.06.2008 | 05:24:06 | shark Reagovat

Příloha k mému komentáři

Vážený pane Žížalo, uvědomuji si, že tento seriál není v podvědomí každého. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl, svůj komentář níže doplnit odkazem na videoklip, v kterém je mnou preferovaný model dopravního prostředku budoucnosti dokonale prezentován. http://www.youtube.com/watch?v=zZfKOAqxeno&feature=related

18.06.2008 | 00:45:02 | PhDr. Plánička Reagovat

Velmi rád bych s Vámi vedl diskuzi na téma Vůz rodiny Flinstounových kontra Hybrid, ovšem zmíněný seriál nesleduji a neznám.

17.06.2008 | 23:32:36 | Žížala Reagovat

Nesouhlas

S Vaším příspěvkem o hybridním ústrojím vybaveném automobilu nesouhlasím. Vzhledem ke globální situaci na trhu s ropou, je ideálním rodinným vozidlem typ, který používala rodina pana Flinstouna v televizním seriálu Flinstounovi

17.06.2008 | 23:05:12 | PhDr. Plánička Reagovat

Spotřeba je stále sledovanější faktor výběru vozu, ale svým způsobem je to začarovaný kruh:
Malolitrážní motor: malá spotřeba při "lehké"noze,optimálním provozním režimu a obsazení jen řidičem
Velkoobjemový motor: vyšší spotřeba, ale mnohem více radosti pro uživatele
Řešením by mohly být hybridy zajišťující běžnou denní potřebu, tedy 50km s následným "dobitím přes Noc" a na delší cesty
příjemnější větší motor,jemuž větší spotřebu vzhledem k občasnému využití "na víkend" odpustíme.

17.06.2008 | 22:31:18 | Žížala Reagovat

Radku díky:)

Mě to nějak vrtalo hlavou s tou AUDI A2... Pár jsem jich viděl v německých bazarech a byly to všechno motory 1.4 - buď benzín či nafta... Tomu, že by pod kapotu luxusního německého minivozu dávali motor

17.06.2008 | 22:25:52 | Čeněk Reagovat

1.2 v Audi

Ta 1.2 je TDi a žere 3L

17.06.2008 | 21:24:30 | Radek Reagovat

Radek

To máš úplnou pravdu, ale já to myslel spíš tak, že dát do audi takový motor, je trochu divné. Ale já stejně nevím jistě, jestli se tam dával, mně to před pár lety tvrdil prodejce škoda, když vychvaloval ono htp. Tvrdil, že prý ho dávají i do audi, ale já mu to moc nevěřil. Spíš si myslím, že mě pěkně houpal........:-)

17.06.2008 | 21:15:29 | shark Reagovat

Audi A2 má extra lehkou karoserii (s motorem 1.4 - 895kg, čili s motorem 1.2 ještě méně) z hliníku. Čili jiná káva.

17.06.2008 | 20:56:48 | Radek Reagovat

Furt dokola to htp

Pořád tu řešíte, jaký je ten htp šmejd... Hlavně, že ho dávají aj do audi A2, tak nevím, jsou snad padlí na hlavu? 1.2 zkrátka nepojede v tak těžkých autech jako raketa nikdy, jen by mě zajímalo, v čem se bude jezdit tak za 10 - 20 let. S tím dnešním trendem rádoby bezpečnosti a zvyšování hmotnosti a rozměrů asi v něčem jako OT 64 a s 12ti litrovým osmiválcovým motorem bude dynamika stejná.......... :-)

17.06.2008 | 20:36:00 | shark Reagovat

Děkuji Romanovi. Alespoň někdo je realista. Prostě a jednoduše spotřebě kolem 5L nevěřím, pokud se jede, aby ten či onen neblokoval provoz bezdůvodně pomalou jízdou "na spotřebu", tj. mezi 70 - 80km/h, kdy je spotřeba nejnižší.

17.06.2008 | 18:40:09 | Radek Reagovat

Jo a ještě jedna věc přímo od zdroje Škoda-Auto...ty české HTP motory jsou dotované, aby šly lépe na odbyt. Takže to, že německé 16V čtyřválce mají cenu vyšší není tím,že nás chtějí němci natáhnout,ale protože jejich cena není dotovaná výrobcem...

17.06.2008 | 17:32:58 | Roman Reagovat

Musím se zastat Radka ikdyž některé jeho příspěvky jsou až moc agresivní. HTP je celkově nevýhodný motor, ujde pouze pro lidi co jezdí pouze po městě a nejbližším okolí a najezdí tak do 10tis km ročně MAX. Už po několikáté dodávám,že jezdím denně s HTP 1.2 12V 47kW a do 100km/h je slušně živé (dobře zajeté) bylo nabídnuto k odprodeji za hubičku, ale nevzal jsem ho. Proč? protože jsem si koupil 1.4 16V 59kW a ten rozdíl je VELIKÝ opakuji VELIKÝ. HaŤaPkáři zkuste si pojezdit i s jinými motory, ať víte o co přicházíte. Při 120km/h spotřeba 6,2l při 140km/h 7l , při 160km/h 8,5l (vše tempomat,2osoby,plynulá jízda)... rozdíl v omílaném pov.ručení se mi vrátil za 3-4 měsíce, příplatek za německý 16V čtyřválec 30tisíc beru jako investici do pohodovějšího cestování, za cca 4 roky se mi vrátí v ušetřeném palivu...

17.06.2008 | 17:26:36 | Roman Reagovat

Jízda a spotřeba

Minulý týden jsem absolvoval kurz ofenzívní jízdy s nejmenovaným řidičem a dvoulitrem TDI. Furt plný plyn, předjíždění zleva, podjíždění zprava, brzdy, na každém km aspoň 2 dopravní přestupky. Ten dostat do ruky HTP, tak jsou nešťastní oba, jak auto tak i řidič a spotřeba by byla určitě astronomická. Nicméně já si dovedu představit, že s podobným autem se dá jezdit i normálně a výkon využít třeba k rychlému předjetí nebo v kopci. Jinak, dnešní malé auto s jedna-dvojkou benzín bude běžně jezdit v průměru za 5,5 až 6,5 litrů. O třídu větší třeba 1.6 řekl bych za stejných podmínek tak 6,5 -7,5 a to ještě polovina toho navýšení spotřeby půjde na vrub častějšímu předjíždění a rychlejší jízdě do kopce. To je moje představa při způsobu jízdy kterým jezdím já. Pro mne ty Plzeňákovy čísla spotřeby jsou odpovídající a nevidím důvod je zpochybňovat.

16.06.2008 | 19:59:54 | fabian Reagovat

To Plzenak

V jednom se shodnem. Stavba domu je rozhodně lepší investice.

16.06.2008 | 16:32:44 | Radek Reagovat

to radek

Myslím že jsem to psal srozumitelně ale mám s tebou trpělivost tak ještě jednou.Dlouhodobá spotřeba 6,3 ale na dálku se nechá jet po státovkách za 5 l když se jede do 100 km/h.Nikde jsem nepsal že je htp nacpaný nebo jaký je to klenot,tak mi to nevsunuj do úst.K našemu firemnímu vozu jehož jsem z poloviny spolumajitel - připojištění čelního skla jsme neměli z naší vlastní blbosti,což už je napraveno a skutečně nemám problém přesednout do F1 combi,pro naší potřebu stačí a veškeré peníze přesunuji na dostavbu domu,což je si myslím lepší investice.Nemyslím že je to tak těžké pochopit tak se o to pokus

16.06.2008 | 16:25:48 | plzenak Reagovat

To Plzenak

Ano, raději nereaguj. Majitel HTP z něj dělá poklad. Klasika. Nacpané auto a spotřeba 5L. Na auto si vydělám sám a NIKDO na mě nemusí dělat. Jinak už vidím, jak majitel firmy, kde pracuji, každodenně přesedá z MB E 270 CDI do HTP, aby firmě ušetřil. Pokud V8 firma neuživí a dělá vědu z čelního skla (připojištění stojí "ranec", vlastně pojištění stojí peníze, tudíž další náklady), nemá si daný vůz kupovat. Opravdu složitá matematika.

16.06.2008 | 15:45:06 | Radek Reagovat

To Plzenak

16.06.2008 | 13:20:37 | Honza alias Jeník Reagovat

to radek

Prostě tvůj styl.Zatímco já prezentuji fakta k diskusi,ty máš zase jenom blbý kecy.S HTP nemusíš jezdit defenzivně na dálnici,ale spotřeba stoupá velice strmně.Jak už jsem psal,není primárně určeno pro dálniční provoz,zkus to pochopit,moc tě prosím,a přestan tady rozumovat.A srovnej si prosím pořizovací ceny Fabie a V8,to nejde srovnávat.Jinak před týdnem jsme platili vyměnu předního skla na Toyotě(z malé prasklinky se v horku stala velká) a to byl mazec.Takže všechno něco stojí,ale tobě auta kupuje šéf,tak si jenom stěžuješ.Každému kdo bude mít zájem se seriozně bavit o spotřebě HTP v různých režimech jízdy rád sdělím zkušenosti,ale s fanatikem jako jsi ty,je to jen škoda času .Tímto si vyhrazuji právo nereagovat na tvůj další výblitek,který jistě bude následovat

16.06.2008 | 12:34:25 | plzenak Reagovat

To plzenak

Dej si studenej obklad, lituji tě snílku...

16.06.2008 | 05:00:53 | Radek Reagovat

spotřeba

Líbí se mi jak se tu vyrojí odborníci typu Radek ohledne spotřeby.Tak milý bobánku poněvadž jsem majitelem F1 HTP tak na rozdíl od tvých zaručených zvěstí můžu posloužit konkrétními údaji.Naše první cesta vedla od prodejce v Kolíně domů k Plzni,auto jsem nijak nehonil,v obci předpisově mimo obce (státovky)90 - 110.Po dojezdu jsem natankoval do plné - spotřeba 5,3.po téměř dvou letech je průměrná 6,2,ale málokdy jedu delší trasu,polovina město.Rekord je 5,1 Plzen - Znojmo a zpět mimo dálnice,nejvyšší 6,8 Plzen Pec p.Sn dálnice naloženo po střechu.Na vše si vedu záznamy,tankuji pouze Shell.Na státovkách a okreskách jezdím dost svižně,na dálnici defenzivně(120 -140) nechci překážet v levém pruhu lidem,kteří nerespektují pravidla.Osobně ale neznám žádný maloobjemový benzín který by měl při 140 ještě nazbyt výkonu,na toto není určen.To ale ty a další odborníci na htp nikdy nepochopí

15.06.2008 | 23:33:35 | plzenak Reagovat

Rozkazem bych htp určitě nedával, ale zbytek je pravda. Nevím jak u ostatních, ale u nás (moravskoslezký kraj) jsou cesty (ne všechny, ale dost) v takovém stavu, že jet po nich 100km/h je už celkem adrenalin a pohřeb pro podvozek. No a těch křížů u cesty, které jsou tam na památku "sportovců" je tu taky dost..... Ještě k té spotřebě, když to nekdo obuje na široké kola, těžko bude jezdit za tolik jako ten co jezdí na žiletkách. I to je možná důvod těch rozdílu. Manželka má letní i zimní 165 (fakt nic moc, jenže dejte na 1.2 širší) a jenom pří přezutí na letní v dubnu spotřeba okamžitě klesla asi o půl litru.

13.06.2008 | 07:25:57 | Petr Reagovat

Jako píčus si v obci připadám občas i já. Člověk jede 50 a nějakej vůl v orezlým pekáči musí na just předjíždět. No večer v hospodě bude mít o čem povídat: "tý voe dneska sem to netřel oktáfce". Škoda že já jedu na čtyřku skoro bez plynu že...No mimo obce podle stavu silnice. Kdo najde pořádnou silnici-má u mě panáka! Takže tam kde to jde v klídku 95 když je to jo rovný a přehledný 100-105 takže žádná brzda provozu. A i když člověk jede 100 stejně se zase nějaký divočák objeví a v nepřehledný zatáčce přes plnou éééééén. Celýmu českýmu národu bych dal HTP rozkazem!! Ať se hezky naučí jezdit hlavou a ne olověnou podrážkou...

13.06.2008 | 02:33:42 |  Reagovat

TO:Karel

Ano spotřeba pod šest je reálná. Budeš jeden z těch pičusů co jedou v obci 40 a mimo obec 60-70 pokud možno u středové čáry za plného provozu. To tě pak ten kamion bude horko těžko předjíždět. A pokud nemáš v okolí kopce tak docílíš rovných pět.

12.06.2008 | 21:21:43 |  Reagovat

Spotřeba

Tak nevím, snad to záleží na noze na plynu, nebo na zajetí motoru, ale já s manželčinou 1.2 12v přes léto průměr pod šest litrů, přes zimu kolem sedmi a to to nedusím a jezdím po městě a mimo dálnici a v otáčkách 2 000 - 4 000. A brzdou provozu jsem byl jen pro ty, kterým náhodou vadilo, že jedu v obci 50km/h. :-D
Ale jinak dávám přednost autům s větším motorem a spotřebu neřeším.

12.06.2008 | 20:56:02 | Petr Reagovat


12.06.2008 | 19:08:02 | Radek Reagovat


12.06.2008 | 19:08:02 | Radek Reagovat

Pre Fabiana

Áno pri 50 % cene by to zmysel malo, ale problém je, že F2 je oproti modernej konkurencii aút nižšej strednej tredy 1,6 lacnejšia len o 10 - 30 %.
A to sú už iné autá s inými motormi a inou výbavou.

12.06.2008 | 19:05:00 | Dušan Mihálik Reagovat

To Radek

Radku už se na to vykašli, majitele HaŤaPek stejně nikdy nedonutíš k srdečnímu přiznání,že realita poznání jejich motoru je jinde než čekali...šetři sílu a energii na důležitější věci...

12.06.2008 | 18:55:34 | Roman Reagovat

Samí chytráci tu jsou...spíše debílkové s prominutím..já jezdím denně s Fábii HTP do práce (dohromady 80km) a dlouhodobou spotřebu mám 5,8 litrů...ono než na motoru záleží na tom,kdo v tom sedí...vaše názory zde jsou s porminutím hloupé!!!

12.06.2008 | 18:53:28 | Karel Reagovat

smysl HTP

Tento motor nemá smysl. Prostě uvaří jednodušší část národa na vařené nudli - menší motor, menší spotřeba, nižší sazba povinného ručení (to v první řadě zajímá kupce toto chudáka). V praxi jezdí za stejno, jako 1.8 (za 6.5 jezdí kde co), žádná výkonová rezerva (u auta v dnešním provozu zásadní), čili už jen zbývá to povinné ručení....

12.06.2008 | 18:02:49 | Radek Reagovat

Smysl HTP

Jediný smysl tohoto motoru vidím v tom, že malé auto s tímto motorem stojí polovic co větší auto s vyspělejší 1.6. Pro některé zákazníky to malé auto udělá stejnou službu a oni tím pádem dají za auto - které potřebují - třeba o 250tis. Kč méně.

12.06.2008 | 17:51:18 | fabian Reagovat

1,2 HPT vs. 1,6 CVVT

Trochu i mne uniká zmysel motoru 1,2 HTP, keď každý moderným motor 1,6 s variabilným časovaním ventilov má rovnakú spotrebu (v ťažšom aute) a výkon okolo 120 koní.
Samozrejme, že to platí len pri šetrnom spôsobe jazdy na HTP a bez väčšieho nákladu. Inak je spotreba podstatne vyššie u trojvalca.
Vyskúšal som si i ja 1,2 HTP v F2 a musím povedať, že ma dosť pobavil otáčkomer, ktorý bol takmer stále na maxime : ).




12.06.2008 | 06:56:06 | Dušan Mihálik Reagovat

Som si myslel ze HTP zere max cca 4,5 l / 100 km, ked ho vsetci tak ospevuju. 6,3?? 6,5 som mal spotrebu na 1,6 spred 10. rokov..... Fakt nechapem, preco to niekto kupuje, vysoka spotreba, pod kapotou zdochlina, rachot jak na traktore, vodca kolony.... VIVA HTP...

11.06.2008 | 22:05:59 | lakinooo Reagovat

Ono je třeba zvážit

na co je auto užíváno. Mám jako druhé auto Fabii I 1.2 HTP 40 kw. Najezdil jsem s ní přes 90 tis. km. A mohu říct, že ten motor je v pohodě. Pokud je užíván s rozumem, má i slušnou spotřebu. Není ani žádnou brzdou provozu, záleží na jeho zajetí. Nicméně platí, že mu chybí výkonová rezerva. Člověk si musí rozmyslet, kdy předjíždět a jakým stylem. Klad toho motoru ovšem je jeho neporuchovost. Za tu dobu vůbec žádná závada. Je nenáročný. Pokud jde o spotřebu 6.3 l/100 km, tu dosahuji i s Oktávkou 1.6 MPI 75 kw.

11.06.2008 | 13:21:39 | Drsoň Reagovat

teď jí mám na týden

Vzhledem k tomu, že mojí novou Fabii nabořil na křižovatce zezadu dobržďující policajt spěchající do práce, tak mi teď v servisu dali kombíkovou Fabii Classic s motorem 1,2 HTP. Největší výbava je na tom autě autorádio Dance, jinak je vše holý základ, nemá to kastlíky a má to úžasné barevné sladění potahu - šedostříbřitá s modrou i ve dveřích (barva vozu je šedobéžová metalíza). Kdo nikdy nejel v 1,2HTP, tak neví co je peklo. Motor je sice silný v zátahu při rozjíždění, ale to je tak všechno. Zbytek je jen zoufalá snaha něco z auta vymáčknout. Moje služební Fabia je 1,4TDi také tříválec, ale absolutně se živost motoru nedá srovnat s tímhle tragickým motorem. Jednoznačně vede dieselová 1,4. Takže všechny ty řeči o kvalitě motoru 1,2HTP jen s úsměvem teď mohu posuzovat, jako zoufalou obhajobu nespokojených majitelů těchto motorů, kteří si až po koupi uvědomili, že je to auto opravdu jen do města na hrkání po kočičích hlavách. Sorry pánové, ale stačí mi týden s tímto motorem a Fabií v základu a vím co v životě už nechci zažít. Zlatá moje služební Elegance v 1,4TDi.

11.06.2008 | 12:56:15 |  Reagovat

fabia

Nehádajme sa...Ale osobne si myslím, že je tu malá odlišnosť v používaní auta. Voľakedy bola škodovka na 20 rokov, najazdila 80-100 tis.km a bola súca na generálku. Dnes, kvôli cenám áut, kúpime niečo, na čo auto nie je stavané. Fabia a ostatné malé autá nie sú stavané na 200-300 tis.km počas 3 rokov. Preto majitelia, ktorí ju kúpia ako 2 auto do rodiny, jazdia s citom, alebo najazdia10-15 t.km ročne, sú spokojní. ak by mala Fabia a zároveň ostatné malé autá hmotnosť nejakých 700-800 kg, bola by životnosť aj dynamika niekde úplne inde.Ale tlak na bezpečnosť si vyberá svoju daň...autá sú stale menej a menej bezpečné. Radšej mám dobrý, silný motor a vynikajúci podvozok /stará dobrá Primera!/, než sa utešovať, že ma možno! v 90-tke zachráni vankúš...vždy sa v duchu modlím, keď vidím predbiehať kolónu Fabiou Juniorom, nehovoriac, keď ide oproti...pozrite si pružnosti zrýchlenia v sekundách, oproti silnejším autám sú aj dvakrát slabšie. Ale to sa týka všetkých slabých áut... a ešte niečo: v Nemecku som takmer nevidel na diaľnici Fabiu, ktorá by bola referentským vozidlom. Nestíhala by v premávke. V mestách je to niečo úplne iné...

11.06.2008 | 09:20:38 | ľuboš Reagovat

195 kolesa na 1,2 HTP Motor?

11.06.2008 | 08:47:43 |  Reagovat

74kw

Souhlas s vámi o té 1.4 16v 74kw. Kámoš to měl, no prý nejela až zas tak špatně, ale krátké převody, takže na dálnici to musel točit jak blázen. Ta slabší (55kw) je prý měla delší. Jinak ve stopadesáti tisících mu už docela žrala olej a pomalu se loučila převodovka. Asi synchrony, pří neustálém podřazování, aby měla otáčky a táhla.

11.06.2008 | 07:49:29 | Petr Reagovat

fabian

jojo, máš recht...74kw

10.06.2008 | 20:34:03 | Radek Reagovat

Ručení

Podle toho, že mezi horní a dolní či po městě jezdí čím dál víc teréňáků a před každým barákem stojí minimálně dvě tři plechové krabice, průměrné Čechy asi to povinné ručení až tak dalece nezajímá.
Lidé určitě nejsou hlupáci, ani ovečky. Fabia je prostě malé auto a malé auto je určeno hlavně na ježdění kolem komína. Na to ve velké většině základní motor postačí. Kdo chce lepší motor nebo výbavu, ať si ji klidně pořídí, však máme svobodu, jak tu někdo správně poznamenal. Ale já osobně bych si k motoru 1.6 či 1.9 dopřál i jiné auto. Pokud by tady diskuze měla být o něčem, tak především by bylo třeba zaznamenat, že tříválce HTP mají dvou a čtyřventilové provedení. Zatímco to první je zřejmě jakýmsi low cost, to druhé v nejrůznějších testech až tak špatné reference nemá, na rozdíl třeba od dřívější stokoňové 1.4, o které pan Radek ví své...No dnes je to třeba jinak, mé osobní zkušenosti s fabiemi jsou nulové...

10.06.2008 | 19:10:05 | fabian Reagovat

To Petr

Na pohodu. Debata je tu pro všechny. Jen škoda, že někteří omílají obecné řeči místo faktů, což není Tvůj případ. Jinak povinné ručení osobních vozů založené na poměru "výkon / hmotnost" by nemuselo být špatné.

10.06.2008 | 16:04:18 | Radek Reagovat

Radek

Já jsem samozřejmě nechtěl htp nějak vychvalovat, jen jsem měl pocit po přečtení docela dost recenzí, že tady vzbuzuje zbytečnou nenávist. Sám jsem nucen s tím občas jezdit, takže vím, co je to za "strojovnu." Nekulturní chod, těžký setrvačník, který si nerozumí ze spojkou, zvláště při podřazování a ten "sportovní zvuk". Ovšem na klidnou jízdu ve dvou to stačí, na německou dálnici určitě ne, o těch našich nemluvím, to jsou cesty na 4x4 nejlépe typu Hummer. Mám ale zkušenost jen s 12v. Jinak v tak těžkých autech jaká se dnes dělají by měl být teda základní motor určitě větši a zákonodárci by se měli zamyslet nad posunem nižší sazby povinného ručení nahoru, protože češi prostě na pojistku slyší a nevysvětlíš jim, že v celkových nákladech na provoz auta je to zanedbatelná částka - ty dva tisíce nebo kolik je to navíc. Však si nikdo nemusí hned kupovat dvoulitr. A ta jednačtyřka zas o tolik nežere než ta jednadvojka, mimo město při potřebě vyšších rychlostí spíš míň. Přeju pohodovou jízdu bez pokut, zrovna včera jsem jednu na výjezdu z obce dostal, je to v kopci takže člověk trochu přidá, ale městská policie číhá........ Naštěstí "jen" za litr a dva body... To je systém.

10.06.2008 | 08:05:23 | Petr Reagovat

To Petr

Hodnota 1440kg je oficiální údaj výrobce na jeho webu.

09.06.2008 | 15:39:23 | Radek Reagovat

Ne do jednoho pytle

Že se tříválec do Fabky moc nepovedl, je jisté. Někdy mám pocit, že nebyl vyvinut, ale že se nějak vyskyt. O nějakém vyladění nemůže být vůbec řeč. Jak se povedl, tak je. Ale to neznamená, že jej musíme házet do jednoho pytle s ostatními tříválci. Jsou výrobci aut, kteří tříválce umí. A dobře vyvinutý, spočítaný a vyladěný tříváleček má víc předností než čtyřválec (samozřejmě v malém obsahu). Je lehčí, má míň součástek, zejména těch vratných -píst, ojnice, atd- menší třecí ztráty, menší olejové a vodní hospodářství. Vždyť takový motor od Toyoty nelze s Fabkou vůbec srovnávat - má vyšší výkon (hlavně v reálu, ne jen na papíře), je pružný, a hlavně úsporný. A má samozřejmě (a nevím proč) úplně jiný zvuk. Jde o to, jak se který motor povedl. a Ve škodovce se trochu sekli.

09.06.2008 | 12:51:29 | Major Reagovat

Souhlas s Petrem. Fabia je trnem v oku pár zoufalcům typu Radek apod. Když už mě na silnici něco naštve, jsou to agresivní řidiči, staré smradlavé škodovky, stará smradlavá a pomalá nákladní auta, řidiči autobusů kteří jezdí tak aby jim zbylo do jejich dýzlu a asi ani neví že bus má turbo nakonec kamiony. Jinak ať si každý jezdí čím chce, nééé? Máme svobodu

09.06.2008 | 11:11:57 | Honza Reagovat

nová Fábie

Zdravím, před pár dny se mi do ruk dostal reklamní letáček na novou fábii. Cena za krátkou verzy 249 990,- kč. Výbava: dva přední erbegy a dva boční, klimoška, ABS ( k tomu ábeesku ještě něco, ale ty písmena si nepamatuji, jestli asmr nebo esp či co, nevím). Dále, výškově stavitelné sedadlo řidiče a výškově nastavitelný volant. O motorizaci nebylo psáno, takže můžem počítat s 1.2 htp, ale i tak za tento peníz slušná výbava. Na ježdění v městském a příměstském provozu dostačující. Asi nejdou moc na prodej tyto skvosty od MB, když jdou s cenou tak dolů. Já osobně po tomto vozítku dvakrát netoužím a po trojhrnku už vůbec ne. Ale najde se spousta nových a spokojených uživatelů co jim na ježdění kolem komína bohatě dostačuje toto autíí. Počítám se za odpůrce těchto nevzhledných aut, ale s tou cenou a výbavou jsem paf. Můj názor je : tyto auta se budou prodávat a to v hojném počtu, a Vám budoucí haťapkáři přeji mnoho šťastných KM bez nehod a poruch.

09.06.2008 | 09:51:37 | Jarda Reagovat

chip

zareagujem len na slovnú prestrelku ohľadom možnosti či nemožnosti chipovania schváleného výrobcom.netuším či je to zrovna prípad škodovky a či by to u HTP malo nejaký význam,ale napr.Mitsubishi Vám ponúka priamo výrobcom doporučnený chip,na dieselové motory,bez straty záruky...Mitsubishy Rallyart...Len pre príklad že možné to u niektorých firiem je...

09.06.2008 | 09:22:26 | kakafko Reagovat

Radek

Těch 1 440kg jsi vzal kde?
Provozní hmotnost fábie: 1 125 - 1 215Kg
Největší techicky přípustná: 1 565Kg
To jsou hodnoty z techničáku.
A co se týče toho, jaký motor v autě nemá co dělat, no koncern VW je pověstný svými základními motory.
Ovšem ještě méně než htp bych chtěl třeba nový opel corsa 1.0 12v jinak taky tříválec s ještě tragičtějším zrychlením podle technických údajů (nejel jsem v tom) než htp v základu.
No a třeba taková 1.3ka ve fordu fiesta (44kw) má podle údajů výrobce taky o nějakou tu desetinku horší zrychlení než základní htp. Z toho vyplývá jen jedno, základni motory ve většině aut jsou bída. Nebo jsou jejich cílová skupina řidiči, co si nedovedou vychutnat jízdu nebo upřednostňujou nesmyslné argumenty typu pojistka, spotřeba.......

09.06.2008 | 07:31:02 | Petr Reagovat

23:06 | Anonym

VW by sa musel poriadne zapotit, aby dostihol francuzky design.

09.06.2008 | 05:59:33 | lakinooo Reagovat

Možná, ale...

Renault by si měl vzít příklad od VW jak má vypadat auto.

08.06.2008 | 23:06:02 |  Reagovat

Mám Thaliu 1,2 16V 55KW. Auto váží 950kg a ve dvou je to naprosto s v pohodě. Po dálnici nejezdím a mimo město jezdím tak do 120km/h. Spotřeba je bez klimy cca 5,8L s klimou o 0,1-0,3L víc. Ani na Šumavě v kopcích nemá problémy, akorát se zaplou klimou na plno je to tak hraně bez rezervy výkonu. Je to čtyřválec je tichý a s HTP nesrovnatelný. Kroutící moment je sice nižší (105NM), ale lépe rozložený. U HTP prudce stoupá a pak prudce klesá. Přemýšlel jsem o o1,4 16V nějakých cca 77kw (tuším). Pokud bych jezdil po dálnici šel bych do něj, jinak to pro mě nemělo smysl. VW by si mělo vzít příklad od Renaultu jak má vypadat motor.

08.06.2008 | 21:26:10 |  Reagovat

Dnes som stretol krasnu Fabiu. Na zadnej kapote HTP, narazniky cierne ( asi Junior, alebo Tuning netusim), cierne folie na oknach, 165 kola zvyraznili sportovu crtu auta. Ruku mal vystretu na vrchnej casti volantu, lavu cast zadku az na dverach ( to ten cool posed vsetci pozname). Hudba dunela este aj v mojom aute. Zastavil na pumpe natankoval za 150 Sk, pri odchode z pumpy zahrkotal a kusok mu zapiskali gumy a bol ten najvacsi FRAJER. Ved ma SKODOVKU tak preco nie. Ved Skodovku maju iba inteligentny a bohaty ludia, ktory rozumeju autam viac ako ich konstruktery....

08.06.2008 | 21:09:07 |  Reagovat

1.2 voze o celkové hmotnosti 1440kg hlavně nemá co dělat, pokud nemá turbo. Avizovaný litrový Yaris má celkovou hmotnost o 120kg nižší a výkon stejný. Thalia na tom bude obdobně.

08.06.2008 | 20:27:36 | Radek Reagovat

Tříválec

Se mi obvzvlášť líbí, jak neustále slyším kritiku tříválcového HTP. (smích) No třívalce používají i jiné automobilky než VW a nevšiml jsem si, že by na ně bylo tolik nadáváno... Taky nechápu, jak někdo může napsat, že nižší počet válců znamená menší výkon nebo krouťák. Tady jde spíš o kulturu a vyváženost chodu a vibrace. A že žere trávu kolem cesty? No možná po dálnici plně naložený a přes 130km/h, ale na takové ježdění ten motor není.... Ne že by to nezvládl, ale už se nemůže počítat s uspornosti a výkonovou rezervou, když točí přes 4 000. No ale s fábii 1.2 HTP 12v jsem najezdil okolo 15 000 km a spořeba kolem šesti litrů. Po dálnici jsem nejezdil a v autě byly většinou jen dvě osoby, ale město a silnice 1. třídy.... Mimo město tak kolem stovky a řadil jsem ve třech tisících a více a jak tu čtu v některých komentářích 10-13l tak nevím co si mám myslet....... Možná dotyční chtěli závodit a jet maximálkou co to dá nebo neřadí výš než na dvojku.......... Jinak i litrový tříválec v toyotě yaris s proměnným časováním ventilů si při těžké noze vezme prý i 9l..... Jinak si nemyslím, že HTP nějak zvlášť zaostává za čtyřválcovou, stejně objemnou konkurenci..... jen ten zvuk a vibrace. Na závodění určitě není žádná jednadvojka v přes jedenáct set kilo těžkém autě a může mít válců, ventilů a kw kolik chce. Přeji všem mnoho šťastných km a ohleduplnost na cestách.

08.06.2008 | 20:08:26 | shark Reagovat

Už jsem jednou něco takového psal a myslím že jsme se sRadkem celkem zhodli. Prostě HTP má své specifické použití (městské a příměstské ježdění). Na tyto situace byl také naladěn a optimalizován. To že ho někteří budou využívat i nad jeho"síly" bohužel v MB netušili. Mluvím hlavně o podnikatelích nakupujících služebky. Než by pořídili pár HTP pak nějakou 1,4 16V a k tomu několik 1,4 TDi a 1,9TDi a zavedli systém, jedeš krátkou trasu mimo dálnici-vezmeš si HTP-1,9TDi si vezme místo tebe ten kdo pojede po D1 delší trasu....to by byl ideální stav. K životnosti HTP. Znám pár služebních které mají už 230 000Km a není problém. Problém a to podstatnej je údržba a servis. Myslím ten naúčtovanej a nevyměněnej olej, ten naúčtovanej olejovej filtr, ale v autě je starý-bohužel jsme v česku....Já osobně kdybych kupoval F Combi šel bych do 1,4 16V v případě druhé generace možná i do 1,6 16V. Kdybych kupoval krátkou, tak bych bral HTP 12V 51Kw.

08.06.2008 | 16:23:54 | Jerry Reagovat

To Radek

Celá diskuze je zase o ničem jako skoro každá tady v poslední době. Jediná pro mě veselá chvilka, ale byla přečtení Vašeho příspěvku z 6. června 2008 | 10:26 ...Smál jsem se tomu ještě delší dobu po přečtení :)

08.06.2008 | 16:07:07 | Roman Reagovat

To Roman

Přesně napsáno. Souhlasím. HTP do města nebo hrkání kolem komína, proč ne. Při dálničním provozu, resp. s těžší nohou na plynu, mají spotřebu, jako motory s dvojnásobným objemem a dvojnásobným počtem válců, ale dynamika a opotřebení vozu je zcela jiné. Ale prostě "čecháčské" uvažování má zelenou - povinné ručení do 1350ccm, kombi.

08.06.2008 | 15:55:40 | Radek Reagovat

Nemáte pravdu...

Při "taťkovském stylu jízdy v rámci limitů" to zřejmě tolik dělat nebude (ten rozdíl peněz). Ale na druhou stranu, ten kdo takhle je zvyklý jezdit ani tolik km za rok nejezdí,aby se mu to skutečně vyplatilo. Jenže na druhou stranu je většina kupujících, kteří si pořídili 1.2 s pocitem,že malý motor málo žere. Na dálnici, kdy já jedu na pohodu s tempomatem 140 (reál s GPS 132) a mám spotřebu kolem cca 7l, mě vyblikávají neurotické HTPečka s plynem na podlaze a spotřebou tak 9-12l a tady je ten rozdíl už sakra poznat. 1.4 16V 59kW má vrchol 132Nm při 3800ot a to je práve ta rychlost cca 140km/h. HTPečko při 160km/h už točí tak 5000ot a o toč.momentu si tady může nechat jen zdát a tím pádem žere i trávu kolem cesty...není to jen o kW ale hlavně o toč.momentu který má 112Nm při 3000ot, od 4500ot je to auto mrtvé.... Ten motor respektuji pouze pro lidi co mají roční nájezd kolem 5-6tis km ročně, nebo jezdí jen po městě. Při jakkékoliv jiné variantě je ten motor nevýhodný. S tou výbavou navíc nezapomeňte také na to,že každý doplněk zvyšuje váhu auta a tímto ubírá z již tak slabého výkonu HTP. Viz nedávný článek na jiných stránkách,kde byly odchylky u Škodovek ve váze i 100kg dle výbav....

08.06.2008 | 14:38:24 | Roman Reagovat

To Roman

Především musím souhlasit s Romanem v tom, že motor je jedna z nejdůležitějších částí auta. Určitě bych spíš šetřil na výbavě než na motoru. Na druhé straně, musím mu i trochu oponovat. Asi před třemi lety kdy jsem vybíral auto - naprosto jednoduše jsem napřed do vyhledávače na netu zadal limit ceny a požadavek na kombi, a vyšlo mi jediné auto - fabia combi 1.2.
S tříválcem se já nikdy nesmířím, ale po požadavku na silnější motor mi tam za podobné peníze vycházely i jiná auta - už o třídu větší. I toto asi bude jeden z důvodů, proč u nás většina kupuje HTP. Ne nějakých 1600 Kč ušetřených na ručení. Dál - tady na autorecenzích si nemůžu nevšimnout, že většina lidí co 1.2 mají si na rozdíl od ostatních nějak extra nenaříká. Dokonce jsem si udělal názor, že při taťkovském stylu jízdy v rámci limitů mimo dálnici ta 1.2 díky kraťounké převodovce může na řidiče působit živějším dojmem než 1.4 a při tomto stylu jízdy lze i těžko počítat s tím, že by někdo ročně za benzín utratil o 7000 Kč víc oproti 1.4. Můj osobní názor je tedy ten že spíš pochopím jako volbu z nutnosti nějakou fabii combi 1.2 v základu (když řidič miluje hudbu - určitě si tam nějaké dobré rádio dokoupí), než vyšperkovanou fabku za půl milionu.

08.06.2008 | 14:16:05 | fabian Reagovat

Přesně tak to je Petrik

Ono totiž každý vidí..vyšší ručení (o cca 1600,-) katalogová pořizovací cena o 30000,- vyšší ...no hrůza hrůzoucí...ale to,že na menší spotřebě ušetřím já osobně cca 6-7000Kč/ročně a o pořádném rozdílu v komfortu jízdy, více rezervy pro krizovku(ano i ta 16V 1.4 taky není stihačka,ale rozdíl tam je podstatný), to lidí nevidí...hlavně ušetřit při nákupu auta hned teď, to je nejdůležitejší....to,že mají dealeři Škody rezervu na slevu už spousta lidí neví nebo je lenivá se zeptat a obejít více prodejen ...no škoda mluvit....já osobně jsem dostal na Fabii Combi Elegance v plné palbě včetně ESP,park.čidel,sunsetu a dalšího slevu 65t Kč, sice po známosti ale dostal, takže rozdíl na 1.4 16V 59kW ve výši 30t Kč jsem neřešil.... Lidé jsou v naprosté většině hloupé stádo oveček, které bečí a letí tam kde je to co nejlevnější, pro ně je HTP připraven a určen...a pokud za ušetřené peníze bude v autě i důležité radio Dance s nejlépe 50x repro jak vtipně napsal Radek tak jejich pocit blaženosti dosahuje vrcholu... Motor Vážení je nejdůležitější část auta a pokud mi někdo řekne, neměl jsem moc peněz,tak je to očesané ale na motoru jsem nešetřil, není u mě socka,ale rozumně uvažující člověk a má můj respekt...opačně uvažující člověk je "ovečka"

07.06.2008 | 15:35:39 | Roman Reagovat

Chip tuning

Osobne neverím na to, že by výrobca pripustil chip tuning motora. Motory sú nejako naladené od výrobcu a nedokážem si predstaviť, že by ručili za hocijaké úpravy motora.

Mimochodom, čo viem tak chip tuning motora je zakázaný zo zákona (druhá vec je ako to policajt skontroluje).

Osobne možnosť legálneho chip tuningu motora so zárukou považujem za rozprávku.

Ak chce nieko výkonnejší motor, tak to by mal riešiť pri kúpe vozidla a nie neskôr nejakých pokútnym spôsobom.

07.06.2008 | 15:29:13 | Dušan Mihalik Reagovat

Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale to kvôli rozdielu mizerných 1.600 Kč tu niekto vychvaľoval HTP kvôli zákonnej poistke? Čo sú toto "Social sites", alebo stránky o autách? Čakal som, že u vás to bude nejaký obrovský rozdiel v poistke, keď sa to tu stále dookola spomína a ono je to šestnáctset.

07.06.2008 | 12:43:17 | Petrík Reagovat

Výhlídky HTP žádná sláva

Včera jsem měl setkání po letech s několika známými. 2 dělají servisáky pro Škodu. Bavili jsme se i o motoru HTP. Začínají se již u nich objevovat HTP Fabie co mají natočeno kolem 150t km a motory jsou celkem v mizerném stavu. Pro objektivnost,ale chci dodat co sami zdůrazňili,že to není pravidlo a že naprosto nejdůležitější je jak se k autu chová majitel...Při logickém uvážení musí 3 válce ty km nahrkat s větší snahou než 4 válce v motoru. Jezdím 4 roky s HTP není to tak zlé,ale sám jsem si koupil soukromé auto 1.4 16V 59kW, 132Nm je už poznat , spotřeba o 1l nižší než 1.2 od 100km/h i 2litry...což mi zaplatí rozdíl v pov.ručení který dělá cca 1600,-Kč/rok....

07.06.2008 | 12:00:07 | Roman Reagovat

Porsche?

Policeman: starsi auta 15ti let nechat zlikvidovat? A co stastni majitele vozu Porsche, Ferrari atd? Taky nechat zlikvidovat? Trochu uvazovat :)


Pro autora: psat recenzi na auto po ujeti 1500 km je trochu zcestne. Kazdopadne je fajn, ze z auta mate radost, ale po mych zkusenost s HTP to uz nechci ani videt :)

07.06.2008 | 11:18:02 | Mr.Brain Reagovat

dekuji

Jako autor teto recenze chci podekovat vsem, kteri akceptuji muj nazor a preji mi stastne kilometry a take tem, kteri maji i jiny nazor a dokazi ho vyjadrit. HLUPAKY, kteri si zde leci sve ego se nezatezujme, nestoji za to. Ja jsem se chtel jen podelit o nahled na vec.

07.06.2008 | 04:07:25 | hrosifarma Reagovat

Patent budu mít snad příští týden a embéčko opravdu nemám...

06.06.2008 | 21:42:06 | Jerry Reagovat

Jerry ty mas asi patent na rozum a v garazi embecku...

06.06.2008 | 19:32:36 |  Reagovat

No četl jsem tuto recenzi už včera po půlnoci, ale kolik sraček sraček jste stihli zase vyblít tak to kolobouk dolů. Majiteli pořeju spokojenost s autem a do diskuze se nemá cenu zapojovat. Oni to už "odborníci" nějak pořeší....

06.06.2008 | 18:34:13 | Jerry Reagovat

Žádná sekačka. Je to licence od Warburku, hoši ze škodovky to koupili zvětšili objem a udělali to ve čtyřtaktu. Prý pro ty české hńupy to bude dobré. Chtějí kvalitní a levné české auto, z levnýma dílama, ze servisem na každém rohu, z malým pov ručením a malou spotřebou......(kromě toho pov ručení a servisu na každém rožku jim to jaksi neklaplo)

06.06.2008 | 18:05:54 |  Reagovat

Ved motor 1,2 HTP bol povodne vymysleny pre kosacku na travu...

06.06.2008 | 16:58:41 | lakinooo Reagovat

Krumpáč od hoven

Tak nevím, co na to říct, Ty vidláku. Najdi si recenzi o sekačkách, traktorech a sračkách, tam třeba najdeš někoho na Tvé urovni. Burane z Moravy.

06.06.2008 | 16:01:07 | policeman Reagovat

To Karel

Tady je právě debata o motorech. Byť se neshodneme, tak to neznamená, že je to od věci. Fabku zná každý dežo i v té poslední dědině. Pokud sám nemáš k tématu, co říct, tak mlč.

06.06.2008 | 15:40:03 | Radek Reagovat

No...

...taky máme doma fabku - I.generaci s motorem 1.2 HTP. Svůj účel to plní, kdybych se měl znova rozhodnout, koupil bych si ji asi znova. Ale příští auto bych viděl se silnějším motorem. Ono ale záleží, kam se s tím člověk pohybuje. Jinak pisateli - mnoho ŠŤASTNĚ najetých kilometrů a ať dobře slouží

06.06.2008 | 15:34:23 |  Reagovat

BOMBA

To je fakt super. Tak já si chci přečíst nějakou věcnou diskusi o Fabce 1,2 a místo toho je to tady zahnojený tunerskejma kecama o dvoulitrovejch stokilowattovejch motorech... Co tady furt vy idioti řešíte za pičoviny?! No jasně, o té fabce víte hovno, a hádáte se tady o nějakých sračkách. Vyřešte si to v hospodě a ne v autorecenzi. Až budete mít něco konkrétního k danému tématu, tak se ozvěte. Jinak držte pysky debilové!

06.06.2008 | 15:26:11 | Karel Reagovat

Chjo...

To je recenze jak z praku. Komu tohle co řekne? K ničemu a zbytečné zasírání internetu.

06.06.2008 | 14:59:10 | něco už se musí stát Reagovat

Polísmene, ty budeš nějakej tragickej čůrák. Běž se zastřelit.

06.06.2008 | 14:50:41 | krumpáč od hoven Reagovat

1,6 VTi sa nehodi do normalneho provozu? O tej spotrebe oleja to vies asi len ty. Ako mozes porovnavat autmosfericky motor s preplnovanim? Ved asi logicky ked mas dva 2,0 litrove motory tak ten s turbom bude asi lepsi, ale pises ze su minimalne na urovni VTECu. Takze pravdepodobne ta honda to ma kusok premakanejsie?

06.06.2008 | 12:44:50 | lakinooo Reagovat

Radek

Vím, jak to funguje. Bratr má 1.6VTI 116KW. Proměnlivé časování ventilů je vychytávka, ale do běžného provozu se úplně nehodí. Navíc už je 4 roky překonané.

06.06.2008 | 12:33:38 | policeman Reagovat

Czechoslovakia

Je to zvláštní, u nás v Československu hrozně každého zajímá, kdo má jaké auto. Je to tzv. čechoslovákizmus. Že se nezajímají tito lidé třeba o to, kdo má doma jaký vysavač. Snad brzy příjde v platnost zákon, který zakáže PROVOZ aut starších 15ti let. Všechny ty smradlavé křápy by z našich ulic zmizely a bylo by i méně nehod. Je s podivem, jaké popelnice projdou stanicemi technické kontroly. Naštěstí se to už daří monitorovat. Vytuněné krámy, co mají výfuky, které místo aby přidaly výkon dělají hrozný kravál a spouští alarmy normálních aut.

06.06.2008 | 12:27:51 | policeman Reagovat

Policeman

Motor VTEC má hlavně proměnné časování ventilů, na rozdíl od 16v. Proč si myslím točit? To si nemyslím, to vím. Stačí se kouknout na graf průběhu točivého momentu u motoru 8v a 16v. A hravně jezdím. Měl jsem dvoulitr 20v, do 3.500ot relativně mrtvo a pak se to rozjelo, max. krouťák byl kolem 4.000ot a max výkon při 6.000ot. Dostupný max. krouťák při 2.000ot je tak u turbodehtu.

06.06.2008 | 12:23:38 | Radek Reagovat

Rdaku, ty si vazne pako... To si myslis ze jsou vsichni jako ty, ci co? Ty si chces jizdu uzit, jiny si chce odvezt zadnici z bodu do bodu B aby si pustil model letadla za 150 tycek napr., coz je jeho pozitek z jizdy .... Kazdemu co jeho jest.... Prece se nejde porad srat do lidi kvuli tomu cim jezdi....

06.06.2008 | 12:17:36 | Honza Reagovat

VTEC

Ne. Motory VTEC jsou známé tím, že již od počátku vykazují spotřebu oleje. Bývá to až 1l na 1500 ujetých kilometrů. Koncern GM není určitě s motory pozadu. Motor 2.0 turbo, který se montuje jak do Speedsteru tak i do Zafiry, je na minimálně stejné úrovni, jako 2.0 VTEC. Má vyšší výkon, lepší průběh kroutícího momentu a nižší spotřebu a emise.

06.06.2008 | 12:13:29 | policeman Reagovat

policemn@seznam.cz

Samozrejme ze medzi tymi motormi je velky rozdiel. Motor od Hondy je ovela technicky vyspelejsi. A zeby zral olej? mozno tak po 200 tis km.

06.06.2008 | 12:05:15 | lakinooo Reagovat

Radek

A proč myslíš, že víceventilové motory je třeba točit, aby jely? To přece není pravidlo. Je rozdíl mezi například motorem Ecotec 2.2 16v od Opelu a motoru VTEC od Hondy. Samozřejmě všichni budou pět chválu na Hondu, protože má vyšší výkon, ale zapomenou na její spotřebu kvalitního plně-syntetického oleje a taky benzínu.

06.06.2008 | 12:00:10 | policeman Reagovat

kroutící moment

Taky je důležité, kdy těch 100Nm nastupuje. Je rozdíl, jestli v 2000ot./min nebo v 5000ot./min.

06.06.2008 | 11:52:06 | policeman Reagovat

Radek

Možná řídíš jenom samé V8 káry a auta obyčejných smrtelníků Ti přijdou směšná. Já obyčejně jezdím s V6 2.8 nebo s R4 2.2 a jízda s Fabií se mi vcelku líbila. Hlavně spotřeba je ok.

06.06.2008 | 11:49:28 | policeman Reagovat

Policeman

Právě přeplňovaný motor se dá naladit jednodušeji než atmosferický.

06.06.2008 | 11:48:08 | Radek Reagovat

110kW

To je vtipný. Anonym je asi znalec amerik.

06.06.2008 | 11:46:18 | policeman Reagovat

Policeman

To jako těch 100 N.m. má to zachránit? Po městě to jede, ale jen díky velmi krátkým prvním třem kvaltům, aby motor měl otáčky a tím pádem jel. A navíc motor má 12v a tak se musí točit, čili to nějak nejde dohromady s tou tvojí teorií. S touto chuderou jsem měl tu čest..., no hrůza. Plno řevu a požitek z jízdy nikde. Ale je to tím, že si chci jízdu užít a nikoli jen hypnotizovat tachometr a otáčkoměr, abych jel, co za nejmíň.

06.06.2008 | 11:44:59 | Radek Reagovat

policemn@seznam.cz

A 100 kW by sa nedalo? Ved to je hovado motor. V amerike taketo auta prezyvaju Muscle car....

06.06.2008 | 11:36:24 |  Reagovat

1,2

Motor o objemu 1200 cm3 s atmosférickým plněním může být v klidu nastaven na výkon třeba 65kW na úkor kroutícího momentu (myslím tak asi 105Nm/5000ot./min.) S takovým autem se ale normálnímu řidiči jede hůř, hlavně po městě, nehledě na spotřebu, emise atd.

06.06.2008 | 11:28:50 | Policeman Reagovat

policemn@seznam.cz

Takze nie je dolezity vykon, ale krutiaci moment? A ze by bol ten krutak nejako ocarujuci sa neda povedat... Kazdy normalny clovek si kupi radsej vykon ako original radio s 8 repro a dalsimi 100 kg vybavy....

06.06.2008 | 11:21:58 | lakinooo Reagovat

motor 1.2

Mě se nezdá ten tříválec tak špatný. Řídili jste ho vy, co ho tu pořád haníte? Ten motor není tak špatný! Nezáleží sakra jen na výkonu! Důležitější je kroutící moment, který má u tohoto motoru vynikající průběh. Do městského provozu je optimální, měl jsem možnost jej v úterý vyzkoušet. Jede určitě lépe než čtyřválce 1.4 třeba od fordu.

06.06.2008 | 11:15:52 | Policeman Reagovat

100% pravda

Ikdyž některé příspěvky Radka nemusím,tak s tím co napsal níže se plně stotožňuji...Při předjíždění ty repra budou opravdu důležité...a to že to někdy příjde a bude krizová situace majiteli důležitého rádia Dance s 8x repro nepochybujte...

06.06.2008 | 10:38:06 | Roman Reagovat

Hned teď běžím koupit Fabku, nejlíp červenou, na hlínách a s 50x repro. A hned potom na chip, aby to jelo, jako z praku. Co takhle ji místo krámů typu radio Dance, hlín atd. si připlatit za motor? Jo vlastně, to by bylo vyšší povinné ručení.

06.06.2008 | 10:26:15 | Radek Reagovat

Cipovat takuti zdochlinu?? Z toho motora nedostanes uz ani 1 kW. Mozno by pomohlo precipovanie na 4 valec....

06.06.2008 | 09:01:22 |  Reagovat

Jinak se dá přečipovat cca o 10 koní navíc - bez ztráty záruky - Mozes to nejako priblyzit????

06.06.2008 | 08:48:22 | lakinooo Reagovat