Autorecenze Škoda Fabia - Pro normální mladou rodinu plně uspokující auto. Myslím, že moderní škodovky (TSI i TDI) spíše přinesou v budoucnu zklamání. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Škoda Fabia
 
 

Recenze Škoda Fabia 1.2 47 kW
“Pro normální mladou rodinu plně uspokující auto. Myslím, že moderní škodovky (TSI i TDI) spíše přinesou v budoucnu zklamání. ”

Autor recenze: skeleton (38 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru: Stav km při koupi:80 000 km Stav km nyní:190 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 8 let Palivo: LPG (plyn) Průměrná spotřeba: 7,9 l/100 km Vloženo: 16. 3. 2015

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

dostupnost a cena neoriginálních náhradních dílů
spotřeba v běžném provozu
neskutečně pohodlně sedačky - verze "RS"

Slabé stránky

slabší světla
slabší brzdy

Závady a opravy na autě

4 x zapalovací cívka - originální totiž stojí za prd, takže od té doby, co jsem všechny vyměnil za neoriginální, je vše OK.
2 x ložiska kol (všech) - to stejné jako u cívek.
ve 180000 čištěn EGR ventil.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil s najetými 80.000 km, přestavěné na LPG (v 50.000 km), se slušnou výbavou (klima, tempomat, kožený paket, hagusy ...) a sportovním paketem.
Na běžné cestování bohatě stačí. Nesvědčí mu však dálniční rychlosti, kdy výrazně roste spotřeba, a motor ve 130 km/h doslova roní krev při 4.500 otáčkách. Přesto jsem absolvoval 5 x cestu do Itálie a zpět (narván až po střechu + rakev), a auto stále celkem bez problémů žije (Gargáno - tam zpět 3.000 km v průměru 80 km/h se spotřebou 6.8 litru vč. klimy). Že žiju i já, na tom mají obrovský podíl neskutečně skvělé přední sedačky ze sportovního paketu (sedačky z RS). Při poklidnější jízdě a nenaložené dokáže auto jet pod 4,5 litru (2 denní výlet na Slovensko ve 2, bez nákladu, po okreskách, 70 km/h).
Co se týče problémů, odcházely neustále zapalovací cívky a ložiska, než mi kamarád řekl, abych přestal dávat originální, a od té doby je to v pohodě. Zhruba od 160.000 km je znát větší spotřeba oleje (cca 0,4 litru na 1.000 km). Motor krmím plnou syntetikou Castrol Magnatec, a i to myslím přispělo k tomu, že se relativně ve zdraví dožil dnešních dnů. Dalším problémem je výfuk, je pravda, že měním za neoriginální (originál je nekřesťansky drahý) a výdrž hlavně zadního dílu je mizerná (max. 2 roky - 35.000 km). Jinak žádné závažné závady, pouze běžná spotřeba.
Co se týče LPG, je tam systém LOVTEC, který můj plynař nemá zrovna v lásce, a říká, že existují lepší varianty. Když se na to dívám s odstupem času, asi by bylo lepší koupit čistý benzín a nechat si jej přestavět až po nějaké konzultaci a dohodě.
I přes mnoho článků hanící motory HTP se domnívám, že pro motor 1.2 47 kW není problém (při aspoň trochu rozumné údržbě) se ve zdraví dožít 300.000 km. Mám zkušenosti i s "vychvalovaným" 1.4 MPI, ale nijak mne nenadchl, spotřeba v běžném provozu o 1 - 1,5 litru vyšší, a nárůst výkonu oproti 1.2 nic moc.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

vyfuk a lpg

fabii 1,4 16v 55kw kombi jsem koupil novou v roce 2003.rok 2004 jsem dal lpg original vyfuk komplet vydrzel do roku 2014.

21.03.2015 | 14:20:40 | davidd  | 109.224.75.* Reagovat

Ad výfuk

Jak to má jednou LPGčko, tak výfuk má poloviční životnost - neorigoš 2 roky při krátkých, 3 roky max při dlouhýc jízdách, origoš 5/6 let max a je po smrti. Sírové páry jsou agresivní humus.

18.03.2015 | 21:15:32 | tom brava  | 188.175.28.* Reagovat

RE: Ad výfuk

Sice netuším, kdo vám tohle nakukal, ale máme v rodině několik aut na LPG a žádné nemá s tímto problém.
Konkrétně: Subaru Legacy combi 2.0R (2007) - LPG od novoty a výfuk stále ok. Dále Octavia I combi 2.0 (2003) - LPG 3,5 roku a výfukové potrubí také zcela ok. Dále Fabie I 1,4 (2000) - LPG 6 roků a původní výfuk rovněž zcela ok. Pak ještě stařičká Felicie 1,3 (1997) LPG od roku 2005 a výfuk se u ní měnil až někdy po 6 letech a to díky tomu, že ho spíše sežrala solanka :-)
Rychlému prorezavění výfuku bych se nedivil leda tak u nějakého Korejce, protože kvalita jejich dílů je naprostá bída a ceny dílů jako na japonské vozy :-)

20.03.2015 | 01:20:55 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE: Ad výfuk

Přesně tak. Mám taky Fabku na plyn, s dvoulitrem, a výfuk stále původní. Pravda, vnější plášť zadního tlumiče už vlivem solí odrezl, ale vnitřní plášť zatím OK a přední tlumič taky OK.

21.03.2015 | 18:14:28 | Michal  | 212.158.129.* Reagovat

Výfuk

Fabia HTP 1.2 2006 - výfuk originál již 9. rok bez viditelné rzi, výfuk jsem natřel několikrát odrezovačem až zmizela rezatá místa, potom jsem ho několikrát natřel vypalovací stříbřenkou, nátěr kontroluji jednou ročně. Spotřeba v létě 5.5 l, v zimě 6.0 l, bez dálnice. Opravy - výměna zadních silentbloků přední nápravy - konstrukční vada, dvouramenná vyměněna za čtyřramenná z oktavie. Jinak na dálnici nemá cenu jezdit moc rychle - řídicí jednotka začne chladit katalyzátor a spotřeba rapidně stoupne.

16.03.2015 | 21:16:58 | jirka  | 46.254.70.* Reagovat

Jaký výfuky používáš? Mě byl doporučen známým, který výfuky mění, výfuk Wolker, a mám ho třetí rok, jezdím zima-léto, a zatím nenese stopy, že by chtěl končit. Orezlý je lehce jenom v místech, kde jsou přivařené držáky výfuku, na těch svárech. Jinak OK.

16.03.2015 | 18:09:47 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Stando a to už ako?!! výfuk si už menil na tej super kare od Toyoty, so znakom

Citroena C1..? Či ten výfuk bol francúzsky.. :-)

21.03.2015 | 18:20:34 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Stando a to už ako?!! výfuk si už menil na tej super kare od Toyoty, so znakom

Původní originální výfuk jsem měnil po 6ti letech každodenního ježdění v zimě, v létě, s častým studeným ježděním do práce po městě. Myslím, že to je dobrý výsledek. Rezavý nebyl, ale ulomil se držák ve sváru. Sváry jsou holt nejmíň odolné korozi. Opravovat jsem to nechtěl, tak jsem ho vyměnil za Wolkera. Zatím 3 roky a dobrý.

21.03.2015 | 19:37:27 |   | 89.102.162.* Reagovat

sportovní paket

Sportovní paket na 1.2 47 kW zní vážně směšně :D

16.03.2015 | 13:54:19 | Hugh  | 94.112.135.* Reagovat

RE: sportovní paket

Jn LPG 47 KW a sportovní packet nedává moc smysl :D

16.03.2015 | 16:43:36 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: sportovní paket

Vono hlavně LPG v 1.2 nedává smysl (sportovní paket to je jen třešnička), ten plyn bude mít minimálně 15, spíš 20% vyšší spotřebu.

18.03.2015 | 21:24:35 | tom brava  | 188.175.28.* Reagovat

RE: sportovní paket

Plyn má spotřebu vyšší o zhruba 30 %. Ale i tak to smysl dává, když plyn stojí 13 Kč a benzín 30 Kč. A je jedno, jestli jde o HTP nebo MPI, úspora tam prostě je. U toho HTPéčka může být problém jen to, že se tam i při provozu na benzín dokážou zaklepat ventily, což LPG samozřejmě ještě o něco zhorší.

21.03.2015 | 18:11:55 | Michal  | 212.158.129.* Reagovat