Osobní
Terénní
X
Lancia
Delta
X
+Přidat další značku
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:





+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Lancia Delta 1.6 HPE 14 000,- Kč
Lancia Delta 1.6 HPE V prov. od 1999, 134 200 km
Benzín, hatchback
1 581 ccm, 76 kW (103 PS)
     


Prodám Lancia Delta 1.8i, 76kw, koupeno v CZ 14 900,- Kč
Lancia Delta 1.8i, 76kw, koupeno v CZ V prov. od 1998, 162 688 km
Benzín, hatchback
1 756 ccm, 76 kW (103 PS)
     


Reklama

Prodám Lancia Delta 1,4T-110kW-1.majitel 169 000,- Kč
Možnost splátkového prodeje Možnost odpočtu DPH
Lancia Delta 1,4T-110kW-1.majitel V prov. od 2009, 177 900 km
Benzín, hatchback
1 368 ccm, 110 kW (150 PS)
     


Prodám Lancia Delta 1.6 16V M-JET, AUTOMAT,KŮŽE ! 189 900,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Lancia Delta 1.6 16V M-JET, AUTOMAT,KŮŽE ! V prov. od 2011, 117 000 km
Diesel, hatchback
1 598 ccm, 88 kW (120 PS)
     


Zobrazeno 1-4 (z celkem 4)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Reklama

Lancia Delta - historie značky auta

Lancia Delta je kompaktní luxusní auto vyrábéné italskou automobilkou Lancia. První generace auta byla vyráběna v letech 1979-1994, druhá pak mezi 1993-1999, a třetí generace je ve výrobě od roku 2008. Auto bylo poprvé uvedeno na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1979, a zapsalo se do historie zejména díky své úspěšné kariéře na World Rally Championship na přelomu osmdesátých a devadesátých let.
Delta první generace (typ 831) byl pětidveřový hatchback s 5-stupňovou převodovkou, založený na voze Fiat Ritmo. Několik let po svém uvedení na trh se auto stalo jedním z nejmoderněji vybavených vozů své třídy v Evropě, a bylo zvoleno evropským autem roku 1980. Vůz zůstal prakticky beze změny až do roku 1986, kdy byly provedeny drobné úpravy tvaru těla auta, aktualizace motorů a představení modelu s pohonem všech čtyř kol.
Zatímco většina modelů tohoto auta byly obyčejné malé rodinné vozy, nejznámější byl model Delta HF Integrale s pohonem všech kol a výkonným přeplňovaným benzínovým motorem.
Změna v tehdejších pravidlech Rallye způsobila, že většina výrobců závodních aut zůstala bez vhodného modelu, s vyjímkou společnosti Lancia. Delta HF 4WD s dvoulitrovým přeplňovaným motorem a pohonem všech kol, byla jednoznačně vhodnější auto než jeho soupeři, Mazda 323, Ford Sierra XR4x4 či BMW M3, anebo auta s předním pohonem Opel Kadett GSi a Renault 11 Turbo. Nicméně, ani Delta nebyla bez chyb. Kola, a tím pádem i brzdy byly příliš malé, a odpružení omezené.
V roce 1987 Delta zvítězila v Rallye Monte Carlo pod vedením Massima Biasiona. Delta 4WD dále vyhrála první dvě události v sezóně 1988 - Bruno Saby zvítězil v Monte Carlu a Markku Alén ve Švédsku. Nová a silnější šestistupňová převodovka je tou dobou již ve fázi vývoje, aby byla představena na další akci. Lancia pak ovládla zbytek sezony, a vyhrála deset z jedenácti kol.
Model 16v Integrale debutoval v roce 1989 na Rallye Sanremo, a Lancia jej nasadila na průběh celé sezóny 1990. V sezóně 1991 došlo k velmi těsné bitvě mezi společnostmi Toyota a Lancia. Oproti vozům Toyoty má Delta špatné rozložení hmotnosti, nicméně v rukou Juha Kankkunena získalo auto vítězství v Keni, Argentině, Finsku a Austrálii.
Lancia Delta - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama