Citroën C15

>> zpět na Citroën
Citroën

Auta značky Citroën:

  • Xantia
  • Xsara
  • Xsara Picasso
  • ZX
  • 2 CV
  • BX
  • C-Elysee
  • C25
  • C3 Aircross
  • C3 Picasso
  • C4 Aircross
  • C4 Cactus
  • C4 Grand Picasso
  • C4 Grand Spacetourer
  • C4 Spacetourer
  • C4 X
  • C5 Aircross
  • C5 X
  • C6
  • CX
  • DS
  • DS3
  • DS4
  • DS5
  • GSA
  • Nemo
  • Spacetourer
  • Visa
  • XM

Citroën C15 - historie značky auta

Citroën C15 logo značky Citroën C15 je užitkový vůz produkovaný francouzským výrobcem Citroën od roku 1984 do roku 2005. Auto bylo nástupcem modelu Citroën Acadiane, a jeho název odkazuje na celkovou hmotnost vozu (1500 kg). Během své historie prošlo toto auto řadou modernizací, zvláště u pohonných jednotek, a z výrobních pásů sjelo dohromady 1 181 471 kusů. Po ukončení výroby jej nahradil model Citroën Berlingo.
C15 byl založen na modelu Citroën Visa a používal vznětový motor XUD s přirozeným sáním o objemu 1769 ccm nebo 1868 ccm. Zavazadlový prostor auta byl jedinečný, protože zadní náprava musela nést těžká břemena. Auto může být vnímáno jako předchůdce dnešních užitkových vozidel jako je Ford Transit Connect či Peugeot Partner. Výjimečně byly k dispozici také pick-up verze auta.
Byly představeny modely s nosností 600 kg a 800 kg (původní byla 500 kg), a v září 1989 kdy auto získalo nový facelift, byla zavedena spodní mřížka chladiče se třemi příčnými pruhy a s blinkry namontovanými přímo do nárazníku. V roce 1992 přibyly boční plastové kryty a kapota se opět poněkud změnila. Konstrukce auta je jednoduchá, ale velmi spolehlivá a efektivní. C15 měl prodloužený rozvor a zadní nápravy. »  Citroën C15 - historie značky auta (dokončení článku)  »

Citroën C15 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Citroën:

AUTA MOTOL s.r.o.

pro více informací ohledně nových vozidel volejte : 605800800, pro bazarová volejte : 739821271

www.autamotol.cz | Praha 5, Za Opravnou 1

Auto Babiš s.r.o.

bazar sobota po tel. dohodě

www.citroen-babis.cz | Mnichovice, Ondřejovská 700

Auto Schwab, s.r.o.

peugeot@autoschwab.cz prodej@autoschwab.cz Peugeot 735 108 308, 736 621 826 Tel.číslo Citroën 736 621 820

www.autoschwab.cz | Kladno, Milady Horákové 3291

AUTO VOLF s.r.o.

Prodej vozů značek ŠKODA, KIA, VOLVO. PLZEŇ:+420 377 434 343 HOLÝŠOV:+420 777 788 110 STŘÍBRO:+420 739 531 503 DOMAŽLICE:+420 777 788 115 Oj

www.autovolf.cz | Plzeň, Folmavská 2828/6

CARLING AUTO, spol. s r.o.

Otevřeno PO - PÁ 8:00 - 18:00 SO 8:00 - 13:00 Prodej,protiúčet,úvěry,leasing pojištění Servis

www.carlingauto.cz | Brno, Slatina, Hviezdoslavova 1308/51

UH CAR, s.r.o. - CITROEN, SUZUKI, OPEL, ISUZU

UH CAR, s.r.o. až 150 vozů skladem

www.uhcar.cz | Uherské Hradiště, Mařatice, Jaktáře 1794

Citroën C15 - historie značky auta (dokončení článku)

Citroen C15 byl představený ve Velké Británii v roce 1985, zpočátku s označením "van blanc" nebo "van rouge" podle barvy karoserie. Modely pro Spojené království byly vždy dodávány bez zadních bočních oken, jak je pro britská dodávková vozidla obvyklé v důsledku daňových předpisů. Evropské modely boční okna měly, a v kombi verzi s názvem "Weekend" se snadno odstraní zadní sedadla. Ve Francii byla dodávána poněkud vzácná protažená verze auta, která byla o 0,5 m delší než normální C15.
Velmi zakřivené čelní sklo po stranách umožňovalo použití jediného velkého stěrače. Tvar nárazníku a plastového obložení na přední části auta byl navržen tak, aby aerodynamicky snížoval usazování nečistot na světlometech, a aby se snížilo riziko vniknutí kamínků do světlometů, kapoty a čelního skla. Topení a klimatizace vozu byly velmi účelně zkombinovány. C15 měl také výškově nastavitelné halogenové světlomety a multi-rychlostní či přerušované přední stěrače, díky kterým byl lepší než většina užitkových vozů té doby.
Rané modely měly jednoduché zadní dveře, ale ty nebyly příliš praktické pro nakládání materiálu, a navíc se ve vysoké rychlosti či v silném větru prohýbaly. Po roce či dvou tak byly přidány běžné 2-křídlé dveře. Motor byl velmi robustní a spolehlivý PSA XUD série (XUD7 1,7 l) a v pozdějších modelech DW8 1,9 l. Malý počet modelů ve verzi s TU motorem byl prodáván až do roku 1990. Motory a hnací ústrojí byly původně převzaty z modelu Peugeot 205 a byly stejně tak namontovány v dieselovém Citroënu Visa. Přední směrovky byly původně spojeny s reflektory, ale později byly namontovány samostatně do nárazníku.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Citroën C15.