Citroën

>> zpět na značky
Citroën

Auta značky Citroën:

  • Xantia
  • Xsara
  • Xsara Picasso
  • ZX
  • 2 CV
  • BX
  • C-Elysee
  • C25
  • C3 Aircross
  • C3 Picasso
  • C4 Aircross
  • C4 Cactus
  • C4 Grand Picasso
  • C4 Grand Spacetourer
  • C4 Spacetourer
  • C4 X
  • C5 Aircross
  • C5 X
  • C6
  • CX
  • DS
  • DS3
  • DS4
  • DS5
  • GSA
  • Nemo
  • Spacetourer
  • Visa
  • XM

Citroën - historie značky auta (psáno též jako Citroen)

Citroën logo značky Značka Citroën skutečně vděčí svému jménu citrónu...
Značka Citroën nedávno oslavila 90 té výročí svého založení. Založil jí André Citroën (1878-1935), jehož prarodiče v Amsterodamu obchodovali s exotickým ovocem. Odtud se vzalo jeho jméno Citroën, což je holandský výraz pro citrón. André navštívil ve svých 22 letech Polsko, původní vlast svých předků. Tehdy si zde povšiml zvláštního provedení dřevěných ozubených kol, kterému dnes říkáme šípové. André Citroën hned pochopil výhody tohoto ozubení, zejména tichý chod a malé opotřebení. V roce 1902 investuje všechny své úspory a koupí na ocelové šípové ozubení patent. V roce 1912 si založil malou továrnu na výrobu ozubených kol. Tady poprvé použil své logo, dvojitou "stříšku", která symbolizovala dva zuby onoho šípového ozubení. Toto logo se na vozech Citroën používá dodnes.
Během 1. světové války sloužil André Citroën nejprve jako poručík u francouzského dělostřelectva, později vybudoval továrnu na výrobu munice pro potřeby Francie. Když válka skončila, tak měl Citroën k dispozici továrnu, ale neměl žádný výrobek. Vrhl se prototo do výroby automobilů, inspirován úspěchy Henryho Forda v USA. Proto se i on rozhodl pro výrobu jednoduchých, levných, malých vozů pro širokou veřejnost.
V roce 1919 byl vyrobený první model Citroën Typ A. Do konce roku bylo těchto aut vyrobeno téměř 3 tisíce kusů. André Citroën se od Forda poučil i co se týče reklamy. Nechal například umístit obří název Citroën na Eiffelovu věž, která mu tak posloužila jako gigantický billboard. V roce 1920 se už vyrábělo více než 12 tisíc těchto vozů. To bylo více než v té době vyráběl Peugeot a Renault dohromady. Už v roce 1922 vznikl další model Autochenille B2, který jako první automobil v historii překonal Saharskou poušť. V témže roce vznikl i lidový vůz Citroën 5 CV. Vůz se stejně, jako dražší typ B2, dal koupit na splátky. Do roku 1926 se těchto lidových vozů prodalo 80 tisíc a významně se tak podílely na motorizaci Francie. André Citroën investoval značné peníze i do silničního značení, které tehdy bylo v plenkách. Směrové tabule také nesly jeho značku. »  Citroën - historie značky auta (psáno též jako Citroen) (dokončení článku)  »

Citroën - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Citroën Jumpy 2.0 HDI , Tažné , 8 míst Citroën Jumpy 2.0 HDI , Tažné , 8 míst

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Handsfree, Imo

145 800,- Kč

Citroën Jumpy 2,0 HDI  6 MÍST L1H1 KLIMA SERVISKA Citroën Jumpy 2,0 HDI 6 MÍST L1H1 KLIMA SERVISKA

ABS, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Otáčkoměr, Palubní počítač, Převodovka manuál

299 000,- Kč

Citroën C4 Grand Picasso 2,0 HDi 110KW,EXCLUSIVE,7 MÍST Citroën C4 Grand Picasso 2,0 HDi 110KW,EXCLUSIVE,7 MÍST

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Klimatizace dig. dv

109 000,- Kč

Citroën C4 Picasso 1,6 VTi Citroën C4 Picasso 1,6 VTi

ABS, AirBag 6x, Airbag-deaktivace spolujezdce, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. dálkově, Denní svícení original LED, Dětská sedačka Isofix, Elektri

180 000,- Kč

Citroën Berlingo 1,2 PTech110 M PROFI  Live Pack Citroën Berlingo 1,2 PTech110 M PROFI Live Pack

ABS, AirBag 6x, Asistent-parkovací zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Handsfree bluetooth, Imo

284 350,- Kč

Citroën C6 2,7 HDi V6 200 AT  Exclusive Citroën C6 2,7 HDi V6 200 AT Exclusive

ABS, AirBag 6x, Alarm, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, CD měnič, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna,

139 000,- Kč

Autosalony a autobazary Citroën:

AUTA MOTOL s.r.o.

pro více informací ohledně nových vozidel volejte : 605800800, pro bazarová volejte : 739821271

www.autamotol.cz | Praha 5, Za Opravnou 1

Auto Babiš s.r.o.

bazar sobota po tel. dohodě

www.autobabis.cz | Mnichovice, Ondřejovská 700

Auto Schwab, s.r.o.

peugeot@autoschwab.cz prodej@autoschwab.cz Peugeot 735 108 308, 736 621 826 Tel.číslo Citroën 736 621 820

www.autoschwab.cz | Kladno, Milady Horákové 3291

AUTO VOLF s.r.o.

Prodej vozů značek ŠKODA, KIA, VOLVO. PLZEŇ:+420 377 434 343 HOLÝŠOV:+420 777 788 110 STŘÍBRO:+420 739 531 503 DOMAŽLICE:+420 777 788 115 Oj

www.autovolf.cz | Plzeň, Folmavská 2828/6

CARLING AUTO, spol. s r.o.

Otevřeno PO - PÁ 8:00 - 18:00 SO 8:00 - 13:00 Prodej,protiúčet,úvěry,leasing pojištění Servis

www.carlingauto.cz | Brno, Slatina, Hviezdoslavova 1308/51

Citroën - historie značky auta (psáno též jako Citroen) (dokončení článku)

Ve dvacátých letech otevřel Citroën své pobočné závody v anglickém Sloughu a belgickém Bruselu. Vozy Citroën se montovaly také v Itálii a v Německu. Každý čtvrtý vůz, který tehdy jezdil po francouzských silnicích byl Citroën. Nejúspěšnějším vozem Citroën té doby byl typ B 14, auto s celokovovou karoserií a motorem 1539 ccm o výkonu 16kW s třístupňovou převodovkou. Proslul mimo jiné tím, že byl jako první sériový vůz vybavený podtlakovým posilovačem brzd. V říjnu 1928 měla na pařížském autosalonu premiéru nová žada vozů Citroën s označením C4 a Citroën C6. Menší typ C4 měl čtyřválcový motor o obsahu 1628 ccm a výkonu 22 kW, větší C6 byl vybavený výkonnějším šestiválcem o objemu 2440 ccm. Vozy této řady tvořily páteř výrobního programu Citroën až do roku 1932 a bylo jich celkem vyrobeno 300 tisíc kusů.
André Citroën věřil, že technický pokrok má být provázen také pokrokem sociálním. Proto ve své továrně zavedl zdravotní péči o zaměstnance, dětské jesle, závodní jídelnu. Jeho zaměstnancům byl vyplácený třináctý plat. Ve třicátých letech zastavila růst firmy Citroën hospodářská krize. V roce 1935 převzal 60% akcií známý výrobce pneumatik Michelin. André Citroën byl požádán aby odešel do důchodu a dále se nepodílel na řízení firmy. Zemřel v červenci 1935, ve věku 57 let na rakovinu žaludku.
V té době vyráběla automobilka Citroën revoluční model s označením Traction Avant. Jednalo se o vozy s předním pohonem, nejprve s motorem 1303 ccm a výkonem 23,5 kW. Později se objevily výkonější motory a různé druhy karoserií - čtyřmístná, šestimístná, kabriolety i kupé. Vozy měly odpružení kol zkrutnými tyčemi a samonosné karoserie. Tyto vozy se dobře prodávaly a tak se automobilka znovu dostala do černých čísel.
Výroba vozů Citroën byla přerušena 2. světovou válkou v roce 1941, ale už v roce 1945 se v bombami těžce poškozené automobilce začaly montovat nové automobily i když se jednalo o předválečné modely. V říjnu 1948 měl na pařížském autosalonu svou premiéru další legendární model, který se začal připravovat již před válkou. Jednalo se o lidový vůz Citroën 2 CV. Jednalo se o malý automobil s jednoduchou karoserií a plátěnou střechou. Auto mělo vzduchem chlazený dvouválcový motor s obsahem 375 ccm a s výkonem pouhých 6,5 kW, který poháněl přední kola. Vůz, který si vysloužil mnohé přezdívky, jako "čtyři kola pod parapletem" a nebo "kachna", se začal prodávat až na podzim roku 1949 a zájem o něj byl obrovský. "Kachna" Citroën 2 CV se vyráběla v mnoha inovacích až do roku 1990! a celková produkce tohoto modelu dosáhla čísla 3,87 milionu kusů.
Na podzim roku 1955 se objevil revoluční model Citroën DS. Tento aerodynamický sedan s futuristickým vzhledem měl plynokapalinové odpružení, které mu umožňovalo měnit světlou výšku nad vozovou. Byl vybavený posilovačem řízení a samočinnou spojkou. Náhon předních kol a osvědčený čtyřválcový motor o obsahu 1911 ccm převzal od svých předchůdců. "Déeska" se stala pojmem ve francouzštině se zkratka DS proměnila v "déesse" ("bohyně"). Tento model předběhl svou dobu a vyráběl se plných dvacet let. Dodnes se považuje za jedno z nejelegantnějších aut v historii.
V roce 1976 se Citroën stal součástí koncertu PSA Peugeot Citroën a je jí dodnes. Tento koncern se řadí mezi nejvýznamnější výrobce automobilů. Výroba vozů Citroën probíhá v 7 továrnách v Evropě. Kromě Francie, kde má Citroën tři závody (Aulnay, Rennes a Sevelnord – Hordain), vlastní ještě dvě továrny ve Španělsku (Madrid a Vigo) a po jedné v Itálii (Sevelsud) a Portugalsku (Mangualde). Mimo Evropu se vyrábějí vozy Citroën také v Argentině (Buenos Aires), Brazílii (Porto Real) a Číně (Wuhan). Společnost přímo zaměstnává 12 000 lidí v 70 zemích.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 1101 inzerátů vozidel značky Citroën. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Berlingo, C3, C4 Picasso, Jumper a C4. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů Berlingo, C3, C4, C5 a C1.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Citroën v naší databázi je vozidlo Citroën Jumper 2,2 HDI SKŘÍŇ 10 PALET KLIMA, r.v. 2019. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 3 490 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Citroën z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Citroën Xsara 1,6 HDi 66kW CZ STK 8/25, r.v. 2009. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Citroën, tak toto auto může být vaše za 24 999,- Kč.