Rok výroby:2009Typ motoru:Stav km při koupi:21 000 kmStav km nyní:23 000 kmZpůsob řazení:manuálJak dlouho auto používáte?4 měsícePalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:3. 8. 2023
Zadřený brzdový váleček u zadního kola, špatné těsnění, zatéká do kufru.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto mám od dubna, takže něco přes tři měsíce. Budu ho srovnávat s Matizem a Twingem, protože to jsou srovnatelná auta ze stejné kategorie malých aut.
Kastli má podobnou jako Renault Twingo. A to je dobře, páč sedí na silnici lépe než Daewoo Matiz. Citroen je o 12cm širší než Matiz a díky za to. Tím pádem už není tak citlivý na boční vítr jako byl Matiz. V tomto jsem si polepšil. Matize bych zpátky nechtěl. I když jsou levnější. Matiz má akorát lepší řazení a převody. Více do krátka. Citroen C1 má dlouhé převody. Je to vlastně identické auto jako Toyota Aygo a Peugeot 107. Ostatně v nich jsem jezdil a je to fakt to samé. Proto se tomu říká trojčata a vyráběli to ve stejné fabrice.
Čili v Citroenu C1 se jako řidič cítím líp. Zdůrazňuji, že jsem jezdil ve velkých autech, ale nevyhovují mi. Špatně se s tím parkuje, jsou to takové lodě. A já nejsem námořník. Nechci loď. Nejezdím po dálnicích. Nemám děti, nepotřebuji velké auto, k ničemu mi není. To nedovedli pochopit prodejci aut v bazarech, kteří mi vnucovali dokola velká auta. Vyhovuje mi malé auto. Měl jsem Citroen C3, což je auto odpovídající Fabii a bylo na mě velké. Ze Škodovek bych si vybral Citigo. To je ale předražené a mají na nich nalítáno hodně. Proto jsem si vybral před pár měsíci Citroen, který měl najeto jen 21 tis. km. I když z roku 2009, takže staré auto, ale počtem najetých kilometrů mladé.
Trvalo asi dva měsíce, než jsem auto rozjezdil. Zpočátku šly pazvuky z motoru. Tím, jak předchozí majitelé nejezdili, tak to auto trpělo. Nebylo promazané. Zvuky pocházely od rozvodového řetězu. Dále špatně pérovalo. Bylo tuhé. To se spravilo tím, že jezdím denně. Krátké trasy, nákupy, se psem na výlety apod. A na to mi vyhovuje malé auto. Uvidím, co bude dál, nechci dělat předčasné závěry. Když tak později doplním.
K C1, měl jsem P107, je to plechovka, ale s některými příjemnými vlastnostmi. Jedna z nich je motor, jehož vibrace a pazvuky zjm. za studena se dají dost eliminovat použitím oleje 10w-40. Pružení je nekomfortní, rozměr pneu nelze legálně měnit, takže pouze nepřehustit, případně o desetinku nebo 2 podhustit a vybírat pneu s měkčím bokem a dezénem. Já jsem nejezdil na letních pneu (kromě nového vozu) a je to znát. Dají se třeba kombinovat pneu zimní a celoroční. Hned bych vyloučil pneu Continental a jeho podmnožiny Barum a Matador. To mám dostatečně vyzkoušené, zkoušejte jiné. Hodně štěstí.
Děkuji za váš komentář. Vaši radu ohledně oleje využiju při příští výměně. Co se týká pružení, mě to vyhovuje. C3 byl měkký, komfortní, ale méně stabilní. Přední pneu tlakuji na 2,2, zadní 2,1. Letní dezén. Mám jiné problémy s autem, a to zatékání do prostoru kufru. Jinak jak jsem psal, jízdní vlastnosti jsou super. Z mých aut je toto nejlepší. To si prostě člověk sedne nebo nesedne s autem. Zkoušel jsem Hyundai I 20, Fabii, Jezdil jsem v Daweoo Kalos, Citroen C3, Matiz, a různá další auta a nejsou lepší. Už jsem si zvykl i na ty dlouhé převody. Dobře se jede na dvojku do kopce. Bydlím na svahu a všechna ostatní auta do kopce na dvojku řvou jakože dvojka je vytočená vysoko a když dám trojku, tak to zase trochu dusí. Tady u tohoto C1 (Peugeot 107, Toyota aygo) to jede na dvojku super v rychlosti 50 km/h do kopce. Neřve to, je to tak akorát. Prostě auto stvořené pro mě.
Olej 10W-40 je ještě vhodný na celoroční použití, proto doporučuji ten. Se specifikací nebude problém, na starší typy olejů obvykle české provenience už se běžně nenarazí, možná vůbec ne a ekooleje v téhle viskozitě také nebudou. Čili co se kde namane bude nejspíš dobře (ACEA A3, API SJ-SL. Já jsem nikdy nedával žádný speciální olej. To je také výhoda toho motoru. Jinak souhlasím, že jízdní vlastnosti jsou výborné, vozík je nízký, lehký, dá se s ním jet opravdu velmi svižně a jízda v zatáčkách je radost. Přitom člověk nemá pocit, že se někam řítí. To je další výhoda toho auta. Dále samozřejmě spotřeba paliva, měl jsem 4,7 L a úsporný rychlý dálniční provoz, přestože je to městské auto. Dálničních 130 km/h je pro kolíně stále ekonomická rychlost, kterou se může jet stále a motor si jen vrní. O zatékání do kufru jsem slyšel, mě se to nestalo. K zadním brzdám, po sejmutí bubnů vypadaly velmi pěkně, bez závad. Řešil jsem výměnu jednoho zadního ložiska kola (hlučnost - mění se náboj vcelku) a výměnu čerpadla chladiva (hlučnost, červené zvarvení kolem čerpadla, ubývá kapalina).
Do kufru často zatéká zpuchřelým těsněním buď třetího brzdového světla, nebo koncových světel. Nemělo by být drahé to přetěsnit novým těsněním, nebo tomu pomoci nějakým silikonem apod.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C1
Kolíně
K C1, měl jsem P107, je to plechovka, ale s některými příjemnými vlastnostmi. Jedna z nich je motor, jehož vibrace a pazvuky zjm. za studena se dají dost eliminovat použitím oleje 10w-40. Pružení je nekomfortní, rozměr pneu nelze legálně měnit, takže pouze nepřehustit, případně o desetinku nebo 2 podhustit a vybírat pneu s měkčím bokem a dezénem. Já jsem nejezdil na letních pneu (kromě nového vozu) a je to znát. Dají se třeba kombinovat pneu zimní a celoroční. Hned bych vyloučil pneu Continental a jeho podmnožiny Barum a Matador. To mám dostatečně vyzkoušené, zkoušejte jiné. Hodně štěstí.
08.08.2023 | 13:43:23 | Ital | 89.24.58.* Reagovat
RE: Kolíně
Děkuji za váš komentář. Vaši radu ohledně oleje využiju při příští výměně. Co se týká pružení, mě to vyhovuje. C3 byl měkký, komfortní, ale méně stabilní. Přední pneu tlakuji na 2,2, zadní 2,1. Letní dezén. Mám jiné problémy s autem, a to zatékání do prostoru kufru. Jinak jak jsem psal, jízdní vlastnosti jsou super. Z mých aut je toto nejlepší. To si prostě člověk sedne nebo nesedne s autem. Zkoušel jsem Hyundai I 20, Fabii, Jezdil jsem v Daweoo Kalos, Citroen C3, Matiz, a různá další auta a nejsou lepší. Už jsem si zvykl i na ty dlouhé převody. Dobře se jede na dvojku do kopce. Bydlím na svahu a všechna ostatní auta do kopce na dvojku řvou jakože dvojka je vytočená vysoko a když dám trojku, tak to zase trochu dusí. Tady u tohoto C1 (Peugeot 107, Toyota aygo) to jede na dvojku super v rychlosti 50 km/h do kopce. Neřve to, je to tak akorát. Prostě auto stvořené pro mě.
12.08.2023 | 01:12:47 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Kolíně
Olej 10W-40 je ještě vhodný na celoroční použití, proto doporučuji ten. Se specifikací nebude problém, na starší typy olejů obvykle české provenience už se běžně nenarazí, možná vůbec ne a ekooleje v téhle viskozitě také nebudou. Čili co se kde namane bude nejspíš dobře (ACEA A3, API SJ-SL. Já jsem nikdy nedával žádný speciální olej. To je také výhoda toho motoru. Jinak souhlasím, že jízdní vlastnosti jsou výborné, vozík je nízký, lehký, dá se s ním jet opravdu velmi svižně a jízda v zatáčkách je radost. Přitom člověk nemá pocit, že se někam řítí. To je další výhoda toho auta. Dále samozřejmě spotřeba paliva, měl jsem 4,7 L a úsporný rychlý dálniční provoz, přestože je to městské auto. Dálničních 130 km/h je pro kolíně stále ekonomická rychlost, kterou se může jet stále a motor si jen vrní. O zatékání do kufru jsem slyšel, mě se to nestalo. K zadním brzdám, po sejmutí bubnů vypadaly velmi pěkně, bez závad. Řešil jsem výměnu jednoho zadního ložiska kola (hlučnost - mění se náboj vcelku) a výměnu čerpadla chladiva (hlučnost, červené zvarvení kolem čerpadla, ubývá kapalina).
12.08.2023 | 11:47:36 | Ital | 78.80.106.* Reagovat
RE: Kolíně
Do kufru často zatéká zpuchřelým těsněním buď třetího brzdového světla, nebo koncových světel. Nemělo by být drahé to přetěsnit novým těsněním, nebo tomu pomoci nějakým silikonem apod.
22.08.2023 | 17:55:32 | | 89.102.233.* Reagovat