autor:
Mulit
7 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
6,8
autor:
Mulit
0 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
5,4
autor:
Zdeněk
0 komentářů
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
7,2
autor:
Roman
1 komentář
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
2,6
autor:
Quirin Dörfel
0 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
8,0
autor:
FunTomas
64 komentářů
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
8,2
Nejnovější komentáře v diskuzích
RE: Zábava
Ano, to autíčko je zábavné. Ale nesmí být horko. To je po zábavě a zbývá utrpení.
25.09.2023 | 12:57:10 | Ital | Recenze: Citroën C1 (2009)
Zábava
To auto mě baví. Je to jako hračka. I to snadné parkování ve městě na různých parkovacích místech. Baví mě i spotřeba pod 5 l. Baví mě snadnost akcelerace. To auto není dýchavičné, ale je to hračka, která se taky těší z pohybu. :-) Když to srovnám s Fabií, Citroenem C3 nebo Hyundai I20, což jsou o třídu větší auta, tak tam té zábavy bylo méně. Ta auta jsou dýchavičnější. Dělá to hmotnost. Když je auto o 200 kg lehčí, tak to je prostě znát. Já vím, že je dneska móda kupovat čím jak největší a nejtěžší osobní auta, ale tato móda jde zcela mimo mě. :-)
25.09.2023 | 00:21:26 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)
RE: Kolíně
Těsnění kolem celého obvodu výklopného skla, které nahrazuje zadní dveře, jsem vytmelil.
25.09.2023 | 00:12:16 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)
RE: Kolíně
Do kufru často zatéká zpuchřelým těsněním buď třetího brzdového světla, nebo koncových světel. Nemělo by být drahé to přetěsnit novým těsněním, nebo tomu pomoci nějakým silikonem apod.
22.08.2023 | 17:55:32 | | Recenze: Citroën C1 (2009)
RE: Tempomat spotrebu zvyšuje, nie znižuje...koľko km bolo v skutočnosti? lebo rozvody
:)))
13.08.2023 | 03:18:40 | nbpz | Recenze: Citroën C8 2,2 (2003)
RE: Kolíně
Olej 10W-40 je ještě vhodný na celoroční použití, proto doporučuji ten. Se specifikací nebude problém, na starší typy olejů obvykle české provenience už se běžně nenarazí, možná vůbec ne a ekooleje v téhle viskozitě také nebudou. Čili co se kde namane bude nejspíš dobře (ACEA A3, API SJ-SL. Já jsem nikdy nedával žádný speciální olej. To je také výhoda toho motoru. Jinak souhlasím, že jízdní vlastnosti jsou výborné, vozík je nízký, lehký, dá se s ním jet opravdu velmi svižně a jízda v zatáčkách je radost. Přitom člověk nemá pocit, že se někam řítí. To je další výhoda toho auta. Dále samozřejmě spotřeba paliva, měl jsem 4,7 L a úsporný rychlý dálniční provoz, přestože je to městské auto. Dálničních 130 km/h je pro kolíně stále ekonomická rychlost, kterou se může jet stále a motor si jen vrní. O zatékání do kufru jsem slyšel, mě se to nestalo. K zadním brzdám, po sejmutí bubnů vypadaly velmi pěkně, bez závad. Řešil jsem výměnu jednoho zadního ložiska kola (hlučnost - mění se náboj vcelku) a výměnu čerpadla chladiva (hlučnost, červené zvarvení kolem čerpadla, ubývá kapalina).
12.08.2023 | 11:47:36 | Ital | Recenze: Citroën C1 (2009)
RE: Kolíně
Děkuji za váš komentář. Vaši radu ohledně oleje využiju při příští výměně. Co se týká pružení, mě to vyhovuje. C3 byl měkký, komfortní, ale méně stabilní. Přední pneu tlakuji na 2,2, zadní 2,1. Letní dezén. Mám jiné problémy s autem, a to zatékání do prostoru kufru. Jinak jak jsem psal, jízdní vlastnosti jsou super. Z mých aut je toto nejlepší. To si prostě člověk sedne nebo nesedne s autem. Zkoušel jsem Hyundai I 20, Fabii, Jezdil jsem v Daweoo Kalos, Citroen C3, Matiz, a různá další auta a nejsou lepší. Už jsem si zvykl i na ty dlouhé převody. Dobře se jede na dvojku do kopce. Bydlím na svahu a všechna ostatní auta do kopce na dvojku řvou jakože dvojka je vytočená vysoko a když dám trojku, tak to zase trochu dusí. Tady u tohoto C1 (Peugeot 107, Toyota aygo) to jede na dvojku super v rychlosti 50 km/h do kopce. Neřve to, je to tak akorát. Prostě auto stvořené pro mě.
12.08.2023 | 01:12:47 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)
Kolíně
K C1, měl jsem P107, je to plechovka, ale s některými příjemnými vlastnostmi. Jedna z nich je motor, jehož vibrace a pazvuky zjm. za studena se dají dost eliminovat použitím oleje 10w-40. Pružení je nekomfortní, rozměr pneu nelze legálně měnit, takže pouze nepřehustit, případně o desetinku nebo 2 podhustit a vybírat pneu s měkčím bokem a dezénem. Já jsem nejezdil na letních pneu (kromě nového vozu) a je to znát. Dají se třeba kombinovat pneu zimní a celoroční. Hned bych vyloučil pneu Continental a jeho podmnožiny Barum a Matador. To mám dostatečně vyzkoušené, zkoušejte jiné. Hodně štěstí.
08.08.2023 | 13:43:23 | Ital | Recenze: Citroën C1 (2009)
RE: Servis 4roky 90000km
Vzhledem k sofistikované domácí údržbě, kde se řeší přesné utahovací momenty, Ph kapaliny a kdesi cosi, bych snižující se výkon motoru nepovažoval za normální (ani u Citroena). V 90000 km má být moderní motor v nejlepší kondici. Ani by mě tak nezajímal utahovací moment oilfiltru (dotahuji ho jednou rukou a povoluji oběma), ale snížený výkon motoru, který už poznám, by mě určitě zajímal více. Normální to není (ani u Citroena). Pokud jsem se setkal s poznatelným mírně sníženým výkonem moderního benzinového atmo motoru, měl najeto nejméně přes 150000 km.
24.06.2023 | 12:02:27 | Ital | Recenze: Citroën Berlingo VTi120 16V (2018)
Servis 4roky 90000km
Prebehol servis po 4 rokoch a 90tis. km. Všetko v poriadku s autom nie sú žiadne problémy. pred rokom vymenená chladiaca kvapalina hlási ph=6. Budúci rok pôjdem na výmenu rozvodov. Otázkou ostávajú brzdy a platničky. Vyzerajú dobre ale prehrdzavenie v jadre je znateľné a za 5 rokov asi normálne. Klimatizácia funguje stále na 1. Čo sa týka sily motora, časom sa postupne znižuje výkon ale to je normalné. Boh vie ako vyzerá výfuková časť či sú tam sadze a ako veľmi je zúžený prietok výfukových plynov.
23.06.2023 | 10:05:38 | Peter | Recenze: Citroën Berlingo VTi120 16V (2018)