Nejčtenější auto recenze

5,8Citroën C5 (2002) Citroën C5 (2002) autor: Steve Přečteno: 33059x
5,6Citroën C5 (2010) Citroën C5 (2010) autor: Jarek Přečteno: 30240x
3,6Citroën Jumper (2003) Citroën Jumper (2003) autor: majco151 Přečteno: 27501x
5,8Citroën Berlingo (2008) Citroën Berlingo (2008) autor: Hawk Přečteno: 26975x
8,4Citroën C4 (2008) Citroën C4 (2008) autor: milan Přečteno: 26245x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE:

Zajímavé je, že Američané by na Měsíci nebyli, kdyby:
1. Neměli k dispozici tým německých raketových konstruktérů a techniků, resp. jeho intelektuální část (tzv. mozky), kteří stavěli V2 za 2. světové války. A německého lídra týmu (von Braun), který let na Měsíc prosadil.
2. Rusové (resp. SSSR) neměli v letech do kosmu do očí bijící náskok, takže z prestižních důvodů bylo potřeba je dohnat a předehnat...

09.11.2025 | 22:46:31 | Ital | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

Američan, když chce ohromit svět, tak vyrobí raketu, přistane na Měsíci a řekne, že to je velký krok pro lidstvo. Rus, když chce ohromit svět, tak vyrobí vodíkovou bombu Car schopnou vymazat území o velikosti Holandska na jeden šup. Čech, když chce ohromit svět, tak si koupí SUV a předjede Matize. :-) :-)

09.11.2025 | 19:03:01 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

Nejen Kolíně, ale i Matiz, Twingo, Seicento, Picanto, Panda, cokoli dalšího malého v Česku vždycky byl červený hadr na býka. Jak jsem psal, tím se lišíme od zbytku Evropy. Ve Francii vždycky exitovaly malé Renaulty a Citroeny, v Itálii malé Fiaty, to samé třeba v Polsku tzv. Maluchy za socialismu a potom v 90. letech Poláci vyráběli Fiaty Seicenta v licenci. Dokonce Poláci vyráběli v licenci Matize. To se u nás vůbec neví. I Maďaři vyráběli v licenci Matize. V Česku ale někdo stanovil, že nejmenší auto může být Felicie, Fabie. Je to jako svaté přikázání a kdo má menší auto než je Fabie, toho je třeba šikanovat, zničit, zabít, nebo aspoň předjet za každou cenu. Mentalita Čechů. :-)

09.11.2025 | 18:52:05 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

I svižná jízda může být poměrně úsporná, což je vždy podmínkou mého způsobu jízdy. S P107 jsem měl celkový průměr 4,7 L/100 km. Šlo tedy o to, zbytečně nebrzdit, prakticky jen z většího kopce před zatáčkou nebo před vracečkou či křižovatkou. Z toho plyne vždy svižný průjezd zatáčkami a zároveň to neumožňuje někam se řítit a jet brzda-plyn. Všiml jsem si dříve, že svižný styl jízdy, kdy se nepoužívá brzda, což řidič vzadu jedoucího vozu dobře vidí, některé řidiče asi dráždí nebo co a ponouká je k rychlejší jízdě. U kolíněte je výhoda, že je schopné v zatáčkách přirozeně svižné jízdy, aniž by řidič něco mimořádného pozoroval. Tohle SUV nebo MPV rozhodně neumí. Logicky. Nejde tedy o nějakou převahu v akceleraci, šlápnout na plyn po rovině dovede každý a se silným motorem to pojede, taky si to něco vezme a před zatáčkou se kdyžtak zabrzdí. To je přesně styl, který nepoužívám. Kolíně dále, při své nízké váze, docela dobře brzdí motorem, pokud nejsme líní podřadit, a přiznám se, že pokud se mi někdo chtěl lepit na zadek, tím spíš jsem to využil a schválně nebrzdil. To bylo někdy jak rudý hadr na býka. To jsou takové zřídkavé zábavné příhody, ale párkrát se to stalo.

08.11.2025 | 13:38:37 | Ital | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

To nebude tým, že to vozidlo je tak perfektné, ale skôr faktormi ako:

- vodič nechce ísť rýchlejšie
- vodič nevie ísť rýchlejšie a využiť to auto

Málokedy vidím na okreske ísť niekoho nad cca 120. Toto tempo zvládne aj ten Peugeot 107. To je celé. Tiež som onehdy na okreske naháňal Audi SQ7 v Octavii 1,6 MPi. Lebo tá vodička, hoci sa úplne zjavne ponáhľala, svojou vodičskou neschopnosťou nedokázala využiť brutálnu výkonovú prevahu. Ak by si dobrý šofér zaumienil stratiť sa mi, nespravím nič, hmotnosť nehmotnosť, stavba nestavba. Nevraviac o tom, že z mojich skúseností najväčší rozdiel urobí premávka a kým so silným autom predbehnem kolónu za 5 sekúnd a stíham to aj v menšej medzere, so slabším potrebuješ aj 3x toľko času a strácam sa ti. Tam ti sebelepšie jazdné vlastnosti nepomôžu. Ideál je niečo v štýle nižšej strednej s poriadnym výkonom. Niečo v štýle Hyundai i30N, Audi S3 a pod. Ak máš také auto trochu v ruke, bude to jazdne postačovať asi na čokoľvek, čo môžeš na ceste stretnúť.

07.11.2025 | 11:09:24 | Igor | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

Ono Česko je vážně v některých záležitostech a chování mimořádně jiné než zbytek světa a Evropy. Když vezmu třeba v muzice. Nikde na světě neexistuje takový despekt, opovržení na taneční hudbu, dance music. Němci třeba svoje popové taneční ikony milují. To samé v Británii. To samé v Polsku. Protože se zabývám muzikou, tak to vím a vím, v jaké zemi se dělají covery. Co hrají amatérští muzikanti. V zahraničí dokonce se prolínají žánry a operní pěvci často vystupují na popových koncertech jako hosté a naopak. Lidi jsou tam více tolerantní. Ano - tolerance je to slovo. Smysl pro pluralitu, diverzitu. Dokonce i v dneska haněném Rusku to tak funguje. Tzn. prolínání stylů a široké rozpětí. Zatímco u nás, v zaprděném Česku, se vytvořila jakási hysterie proti tanečné hudbě a proti interpretům tanečné hudby. To nenajdeš nikdo jinde v Evropě ani na světě. Třeba v latinské Americe jedou všechny taneční styly. To samé v Japonsku. Jenom to naše Česko výjimka. Davová psychóza proti dance music a obecně pop music. Z velké zásluhy díky novinářům, médiím, která pořádala léta štvavou kampaň proti tzv. socialistickým umělcům 80. let. Jako je Janeček, David, Kotvald, Vondráčková, Vagner, Zagorová, oba Jandové, atd. Jenže jaký socialismus proboha tito lidi propagovali? Vždyť hráli tutéž muziku, co západní Pet Shop Boys, Rick Astley, Aha, Alphaville, Elton John, Sandra a stovky dalších západních kapel a interpretů. A když se podíváš na nějaké české video z koncertu nebo klipu z 80. let, tak tak vidíš synťáky KORG, YAMAHA ROLAND, NORD, reprobedny SEINHEISRER, SONY, TECHNICS, atd. To samé západní kytary. :-) Čili oni ti čeští údajně socialističtí umělci na každém koncertě a v každém klipu propagovali západní kapitalistickou techniku a elektroniku. :-) Ale u nás novináři neustále šíří vylhaný falešný narativ o tom, že naši popoví umělci propagovali snad Rusko nebo co? Proboha v čem? Nezpívali ani o Rusku, ani nehráli na synťácích SPUTNIK, ostatně takové synťáky ani neexistovaly. :-)

04.11.2025 | 11:00:16 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

Když jsem jezdil s Matizem v Německu, tak mě tam nikdo neproblikával. A vůbec v západní Evropě. Třeba v Holandsku, atd. Protože tam je tradice městských aut a lidi mají větší nadhled. Ale tu v Česku trpí lidi malostí. Ne malostí auta, ale malostí myšlení. A když má větší auto, tak chce šikanovat toho s menším autem. To ale nebude komunistickou minulostí, protože jsem jezdil jak v bývalé NDR, tak i NSR a tam to nedělají ani v bývalé NDR a komunisty tam měli taky. Takže to není komunistama to podivné přezíravé a šikanózní chování českých řidičů. A není to ani slovanskými geny, protože v Rusku se to taky neděje. To je česká specialita. V Polsku se to děje taky o dost méně než u nás. A to jsem jezdil hodně i v Polsku. Nejvíc se to děje v Česku a zase by na to mohla být odborná studie.

04.11.2025 | 10:40:36 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

Protože jsem miniauty dlouho jezdil a nyní jezdím většinou B třídou nebo z ní odvozeným menším MPV nebo SUV, mohu porovnat a potvrdit, že vyblikávání na dálnicích, oproti jízdě s miniautem, podstatně ubylo, téměř vymizelo. Přitom situace jsou tytéž, rychlost jízdy tatáž a z mé strany se změnila pouze velikost auta.

04.11.2025 | 10:12:48 | Ital | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

Na okreskách taky jezdím rychleji. I v obci. Zajímavé, že ti s velkými auty, hlavně, co mají dlouhé lodě, nejlépe combi, porušují předpisy na dálnici. Na dálnici jezdí 160, 180 i více. Aby potom na okresce, kde je dovoleno 90, jeli 70 a lezli mi tím na nervy. Nebo v obci jezdí ty velké lodě pravidelně 40, 43 a lezou mi tím taky na nervy. Já když poruším v obci rychlost a jedu třeba 55, tak těch plus 5 km není tak strašných v případě nárazu. Oni přitom striktně dodržují pravidla v obci a na okreskách, kde mě brzdí. A pak ho vidím, jak vjede na dálnici, dostane amok, zešílí a jede 180. Jenže těch jeho plus 50 v případě nárazu je drasticky jiných než mých plus 5 v obci. Oni ti lidi nechápou, že energie roste exponenciálně. Je to nízká inteligence, primitivismus, neznalost fyziky. A dělají všechno naopak. Ztráta intuice i logiky. Prostě nemám rád řidiče velkých aut. V průměru jsou to větší kreténi. Na dálnici mě ohrožují, předjíždějí za každou cenu a co nejvíce to jde a když já předjíždím kamión na dálnici, tak mi nedopřejí tu chvíli a už blikají, aby mohli jet svých 200. Já je zdržuju, když předjíždím kamión jen 130, 140 tkou. To mě vyučují, že takto pomalu se na dálnici jezdit nebude. A pak dojedeme na sjezd z dálnice, na okresku a do obce, a tam mě zase vyučují, že pojedeme rychlostí pod limitem. :-) No nejsou to ču.áci? :-) Jsou. To se mi stalo už mockrát, že mě někdo ve velkém autě na dálnici problikával a předjížděli šílenou rychlostí, ale na okresce nebo v obci jsem ho dojel a pak mě brzdil. To bude nějaká psychiatrická porucha plus neznalost fyziky. A ztráta logiky i intuice.

03.11.2025 | 01:07:53 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

Už jsem kdysi podotkl, že s P107 na okreskách, až na naprosté výjimky, jsem byl vždy nejrychleji se pohybujícím vozidlem. To autíčko je přirozeně rychlé také díky nízké stavbě a hmotnosti, minirozměrům, přitom dostatečné šířce a agilnímu motoru. Vynikne to po přesednutí do vozů jiné konstrukce, třeba dnes populárních SUV. Mohou mít silný motor, ale fyziku v zatáčkách neokecáš.

02.11.2025 | 23:49:15 | Ital  | Recenze: Citroën C1 (2009)