Osobní
Terénní
X
Honda
Prelude
X
+Přidat další značku
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:





+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Honda Prelude Automat-Šíbr-Klima 35 000,- Kč
Honda Prelude Automat-Šíbr-Klima V prov. od 1997, 205 267 km
Benzín, sportovní/kupé
1 997 ccm, 98 kW (133 PS)
     


Reklama

Prodám Honda Prelude 2.0 i 98 kW Pohon LPG 58 000,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Honda Prelude 2.0 i 98 kW Pohon LPG V prov. od 1997, 127 682 km
Benzín, sportovní/kupé
1 997 ccm, 98 kW (133 PS)
     


Zobrazeno 1-2 (z celkem 2)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Reklama

Honda Prelude - historie značky auta

Honda Prelude je dvoudveřové sportovní kupé, které bylo vyráběné japonskou automobilkou Honda od roku 1978. Auto bylo volně odvozené od Hondy Accord, a během své historie, tedy do ukončení výroby v roce 2001, kdy byl zaveden model Honda Integra DC5, prošlo pěti generacemi. Prelude konkuruje vozům jako Toyota Celica, Nissan Silvia a Mitsubishi Eclipse. Název Prelude byl původně ochrannou známkou značky Toyota, ale byl "přátelsky předán" společnosti Honda k dalšímu použití. Montáž auta probíhala v Japonsku.
První generace Honda Prelude byla zahájena 24. listopadu 1978. Auto mělo poměrně nízký a široký profil (délka 4090 mm, šířka 1635 mm, výška 1290 mm), rozvor činil 2320 mm a pohotovostní hmotnost 900 kg. Převodovka zpočátku 2-stupňová automatická, později 3-stupňová automatická a 5-stupňová manuální.
Prelude byl (spolu s Accordem) první vůz do dvou litrů s posilovačem řízení a zároveň první model značky Honda nabízející elektricky ovládané střešní okno (tzv. moonroof) jako standardní vybavení. Počáteční názory na Prelude byly příznivé. Standardní motor v době zavedení byl SOHC 1602 ccm o síle 80 PS (59 kW) při 5000 otáčkách za minutu. V září 1978 byl motor vyměněn za výkonější, SOHC 1750 ccm, 90 PS (66 kW) při 5300 otáčkách za minutu. To platilo až do března 1979, kdy došlo ke zlepšení výkonu motoru a několika dalším úpravám, které celkově zlepšily jízdní vlastnosti auta. Prelude také dostal mírný facelift v roce 1981, a nabídl tak tónovaná skla či dálkové otevírání zavazadlového prostoru.
Honda Prelude druhé generace bylo uvedeno 25. listopadu 1982 nejprve v Japonsku, a na celém světě pak v roce 1983. Auto bylo k dispozici s motory 1,8L 105 hp (80 kW) I4 a 2,0L 110 hp (82 kW) I4. Jednalo se o první generaci Prelude s pop-up světlomety. Převodovka byla 4-stupňová automatická anebo 5-stupňová manuální. Vzhledem k poměrně nízké hmotnosti vozu (1025 kg) a vysokému výkonu (16-ventilový motor produkoval 160 PS nebo 118 kW) bylo toto auto poměrně svižné v porovnání s jeho konkurenty. Co se týče ostatních rozměrů, auto mělo 2451 mm velký rozvor, délku 4374 mm, šířku 1689 mm a vysoké bylo 1295 mm.
Honda Prelude - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama