Ford

>> zpět na značky
Ford

Auta značky Ford:

  • B-Max
  • Bronco
  • Capri
  • Cargo
  • Connect
  • Contour
  • Crown Victoria
  • E150
  • E250
  • E350
  • E450
  • EcoSport
  • Econoline
  • Econovan
  • Edge
  • Excursion
  • Expedition
  • Express
  • F-150
  • F-250
  • F-350
  • F-450
  • Fairlane
  • Flex
  • Freestar
  • Freestyle
  • GT
  • Granada
  • Grand C-Max
  • Grand Marquis
  • KA+
  • M
  • Marauder
  • Mercury
  • Orion
  • Scorpio
  • Streetka
  • Taunus
  • Taurus
  • Tempo
  • Thunderbird
  • Tourneo Connect
  • Tourneo Courier
  • Tourneo Custom
  • Transit Courier
  • Transit Custom
  • Windstar
  • XR3

Ford - historie značky auta

Ford logo značky Henry Ford, muž který motorizoval Ameriku
Henry Ford (1863 – 1947), syn farmáře z amerického státu Michigan byl od mládí fascinován moderní technikou. Nejprve pracoval na farmě svého otce, ale už v šestnácti letech odešel do města a dal se najmout jako mechanik. Své první samohybné vozidlo nazvané Kvadricykl postavil doma v kůlně v roce 1896. Bylo to ošklivé monstrum s motorem umístěným na rámu osazeném čtyřmi koly z bicyklu, poháněné gumovým pásem - ale opravdu jezdilo. Ford se však s prvním úspěchem nespokojil a zakrátko svojí čtyřkolku za 200 dolarů prodal. Obdržené peníze investoval do zlepšování svého motoru.
V roce 1899, ve svých šestatřiceti letech, Henry Ford s několika společníky založili Detroit Automobile Company, v níž se stal hlavním inženýrem. Společnost však během jednoho roku zkrachovala, také proto, že Ford byl sice excelentní technik, ale neměl v té době ani ponětí o světě obchodu. Navíc se ve vypjatých situacích ukázalo, že byl i arogantním individualistou, který s nikým dobře nevycházel. Firma produkovala automobily, které měly problém s kvalitou a také byly dražší, než by si Ford přál. Tyto okolnosti vedly v roce 1901 k likvidaci firmy.
Henry Ford se začal naplno věnovat stavbám závodních aut, se kterými i sám závodil. S několika dalšími společníky založil v Detroitu další automobilku, tentokrát pojmenovanou Henry Ford Company. Došlo však k rozporům mezi společníky a v jejich důsledku byl Ford ve zlém vypuzen z firmy. Zbývající akcionáři firmy jí poté přejmenovali na Cadillac Automobile Company, čímž vznikla další slavná značka.
Henry Ford však nepřestal snít o masové výrobě automobilů. V té době si mohli automobil dovolit pouze movití lidé a vozy zhotovovali vysoce kvalifikovaní řemeslníci na zakázku. To chtěl Ford změnit, chtěl cenu automobilu snížit natolik, aby si ho mohl dovolit každý. Pro uskutečnění své myšlenky však potřeboval velké počáteční investice. Tvrdohlavý a samolibý Ford však už měl v Detroitu špatnou pověst a s několika investory se ve zlém rozešel a nikdo další s ním už nechtěl nic mít. Nakonec se spojil s největším detroitským obchodníkem s uhlím Alexanderem Malcomsonem. Ford měl jeho důvěru, hlavně kvůli úspěchům jeho závodních vozů. V roce 1903 tak vznikla nová firma, orientovaná na výrobu sériových automobilů pro každého, s názvem Ford Motor Company. »  Ford - historie značky auta (dokončení článku)  »

Ford - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Ford Ranger 2,0 Bi-Turbo 156kW 4x4 MT Zár. Ford Ranger 2,0 Bi-Turbo 156kW 4x4 MT Zár.

ABS, AirBag 4x, Alarm, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Handsfree, Kamera pa

619 752,- Kč

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium X Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium X

ABS, Alu kola, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Kamera pa

578 504,- Kč

Ford Focus 1,6 i 77kw Trend  53 150km  ČR Ford Focus 1,6 i 77kw Trend 53 150km ČR

ABS, AirBag 6x, Alarm, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Klimatizace manuální, Palubní počít

239 900,- Kč

Ford Mondeo 2,0ECOBLUE,110kW, CZ,1MAJ, DPH Ford Mondeo 2,0ECOBLUE,110kW, CZ,1MAJ, DPH

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Elektrická okna, Handsfree, Imobilizér,

330 578,- Kč

Ford Transit 2,2 TDCI  L3H2 9MÍST 2.2TDCI KLIMA Ford Transit 2,2 TDCI L3H2 9MÍST 2.2TDCI KLIMA

ABS, AirBag 12x, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Opěrky hlav výsuvné, Otáčkoměr, P

429 000,- Kč

Ford Transit Custom 2.2TDCI 114kW *9míst*PDC* Ford Transit Custom 2.2TDCI 114kW *9míst*PDC*

ABS, AirBag 6x, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Opěrky hl

349 900,- Kč

Autosalony a autobazary Ford:

AUTO ADAM vozidla z operativních leasingů!

prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autoadam.cz | Praha 3 - Žižkov, Na Jarově 2425/4

AUTO EURODIESEL s.r.o. PRAHA

Provozní doba Po-Pá 8:00 - 16:00 hod. So-Ne Po telefonické dohodě

www.eurodiesel.cz | Praha 9, Kutnohorská 204/8

AUTO EURODIESEL s.r.o.

Po - Pá: 9 - 17 hod. Petr Musil So: 9 - 13 hod. Ne: po telefonické dohodě

www.eurodiesel.cz | Jihlava, Znojemská 80

AUTO FIŠER

Po dohodě na telefonu kdykoliv.

www.autofiser.cz | Bruntál, Staré Město 61

AUTO MARKET EURO s.r.o.

NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!

www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636

Auto-na-miru-Oldřich Procházka

Dovoz vozů na objednávku -aktuální nabídka ukončených leasingů značek Ford,VW,SEAT,Škoda -individuální přístup dle vlastních požadavků-Autonamír

www.auto-na-miru.cz/ | Chomutov, Pražská 5492

AUTODĚDOCH**Váš dodavatel kvalitních vozů ***

PO - PÁ od 8 - 17 hod.SO 8-12 hod. *JSME PŘÍMÍ DOVOZCI* **PROFESIONÁLNÍ PŘÍSTUP** ***ZÁRUKY NA POČET KM*** --VAŠE SPOKOJENOST NÁS ZAJÍMÁ--

WWW.AUTODEDOCH.CZ | Janovice u Rýmařova, Opavská 287/57

AutoPalace Spořilov, s. r. o.

...PŘESNĚ VÍTE, CO KUPUJETE... ! Prodej a výkup všech značek !

www.autopalace.cz | Praha 41, Na Chodovci 2457/1

AUTOZDOVOZU

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autozdovozu.cz | Praha 6, Kamýcká 40/7

D1 CARS s.r.o. - autobazar u dálnice D1

- prodej vozů s opravdovou garancí - financování dle možností zákazníka - kompletní autopojištění - dovoz vozů na objednávku - individuální přístu

www.d1cars.cz | Velké Meziříčí, Karlov 2172, u EXITU 146

Diesel Auto Junek s.r.o

PRODEJ VOZŮ S NAFTOVÝMI MOTORY POJIŠTĚNÍ - GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA PNEUSERVIS PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACÍ DEZINFEKCE INTERIÉRU GENERÁTOREM OZONU

www.diesel-auto.cz | MLADÁ BOLESLAV - ŽIDNĚVES, Židněves 137

F 67 s.r.o., PRODEJ, FINANCOVÁNÍ, SERVIS

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý

www.f67.cz | Nový Jičín, Jugoslávská 23

FORD auto MOTOL BENI a. s.

Autorizovaný prodejce vozů značky Ford Provozní doba Po - Pá od 8 - 18 hodin So od 9 - 14:00 724 141 432

www.fordamb.cz | Ořech - Praha západ, Severní 321

Ford F67, prodej, financování, servis

Vozy Ford i referentské a jeté ověřené Předváděcí vozy Ford Autobazar Ford i jiných značek Výkupy na protiúčet Úvěry a leasing Autorizovaný servi

www.F67.cz | Přerov, Polní 14

FORD MALÝ A VELKÝ

Nové vozy - 596 780 977 Ojeté vozy - 606 706 797

www.fordostrava.cz | Ostrava - Vítkovice, Ruská 2877

GarantAuto.

Otevírací doba: Po - Pá: 8 - 17 hod. So: 9 - 13 hod. Mimo otevírací dobu dle telefonické domluvy.

www.garantauto.cz | Velké Meziříčí, Třebíčská 474

MALÝ A VELKÝ, spol. s r.o.

prodej nových automobilů

www.fordopava.cz | Opava, Jánská 1660/28

nova-auta.eu

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.nova-auta.eu | Praha 4, Pod Višňovkou 1662/27

Rakar,spol.s.r.o.

Prodej a dovoz kvalitních nehavarovaných automobilů z Německa. Písemná záruka kilometrů i původu.

www.RAKAR.cz | Lužná, Panina Zahrádka 661

VYSOČINA AUTO GROUP a.s.

Autocentrum-Rozkoš Otevírací doba: Po-Pá 8.30 – 17.00 So 9.00 – 12.00 ( po závazné telefonické dohodě ) Kontaktní osoby: Tomáš Kotr

www.autocentrum-rozkos.cz | Jihlava, Znojemská 96

Ford - historie značky auta (dokončení článku)


Za první rok svého fungování vyrobila společnost Ford Motor Company přes 600 automobilů modelu A. V roce 1905 oznámil Henry Ford v jedněch detroitských novinách, že vyrobí ročně deset tisíc aut, za prodejní cenu 400 dolarů. Ford se tak stal prvním výrobcem automobilů, který se začal vážně zabývat tím, co dnes nazýváme Public Relations. Tímto zmíněným vozem, byl Ford model T - obyčejné auto bez všech zbytečností, který se začal vyrábět v roce 1908. Vůz měl výrazně větší světlou výškou, než bývalo zvykem. Díky tomu však vůz zvládal tehdejší rozbité cesty. Automobil byl tak jednoduchý, že ho dokázali opravit mechanici na farmě se svým běžným nářadím a tak robustní, že vydržel sloužit mnoho let. Fordovo čtyřválcové cestovní auto pro pět pasažérů o výkonu dvaceti koní, dnes legendární model T, to byl vůz, který během několika let změnil svět. V prvním roce výroby se prodalo 10 607 vozů Ford T a prodával se za 825 dolarů. Nikdy předtím nedokázal žádný jiný výrobce automobilů prodat tolik vozů jednoho modelu. V pozdějších letech se podařilo stlačit cenu automobilu Ford T až na fantastických 260 dolarů. Ford začal také budovat širokou síť dealerů. Cílem bylo zřízení dealerství v každém americkém městě, které mělo více než 2000 obyvatel. Své montážní závody otevřel Ford brzy i v zahraničí. Nejprve v roce 1911 britském Manchesteru a o dva roky později ve francouzském Bordeaux.
Ford zavedl ve svých závodech promyšlené metody pásové výroby vozidel (to odkoukal v továrně na zpracování masa), díky kterým vyrobila jeho továrna v roce 1913 už 168 200 kusů Fordu T. V následujícím roce, kdy už byla pásová výroba zaběhnutá, opustilo brány továrny neuvěřitelné množství 248 307 automobilů. Na výrobu jednoho vozu potřeboval H. Ford 93 sekund. Do roku 1918 byla polovina automobilů v Americe Ford model T. Jak napsal Ford ve své autobiografii "každý zákazník mohl mít auto v jakékoliv barvě, kterou si přál, pokud tou barvou byla černá". Ano skutečně, všechny tehdy vyrobené auta Ford T měly černou barvu. Bylo to z toho důvodu, že tato barva při lakování nového vozu nejrychleji zasychala.
V roce 1919 nastoupil do firmy Ford Motor Company ve svých šestadvaceti letech syn Henryho Forda Edsel. Byl jmenován prezidentem firmy a stal se z něj schopný manažer. Jeho otec však, i když neměl žádnou oficiální výkonnou funkci, de facto nadále společnost ovládal a někdy se rozhodl zvrátit rozhodnutí svého syna. O rok později v roce 1920 se ozvaly první příznaky hospodářské deprese a společnost se postupně dostávala do problémů. Přesto bylo v roce 1923 vyrobeno 2 011 125 vozů Ford T, tedy jedno nové auto každých deset sekund! V počtech prodaných vozů byl Ford T skoro 5x úspěšnější než druhý nejúspěšnější americký vůz Chevrolet z koncernu General Motors. Ovšem model Ford T se začal pomalu přežívat. Zatímco Fordovi soupeři přiváděli každoročně na trh nové modely, Henry Ford neoblomně trval na další výrobě svého "Téčka". V roce 1926 došlo k ročnímu poklesu prodeje o půl milionu vozů. Dealeři značky Ford vysílali do Detroitu delegace a snažili se vedení přimět k zavedení nového modelu. 31. května 1926 sjel z montážní linky poslední americký Ford model T s pořadovým číslem 15 007 033.
Následně se na půl roku kompletně zastavila výroba a za tu dobu se vyměnilo veškeré výrobní zařízení a začal se vyrábět nový Ford A. Tento vůz srovnal krok s konkurencí a začal se hned velmi dobře prodávat. V prvním roce se ho prodalo 727 000 vozů, což ovšem mělo ještě hodně daleko k úspěchu předcházejícího modelu Ford T. Fordů A se celkově prodaly čtyři miliony kusů. Následně začal Ford produkovat nové designy každým rokem.
Kromě konkurence se musel Ford potýkat i s dalšími problémy. Začínal mít potíže s odbory. Přestože Ford platil svým zaměstnancům více, než bylo zvykem v jiných továrnách, vládl tvrdou rukou a silně se zavazoval proti existenci odborů. Každý dělník, který nedokázal udržet tempo výrobní linky, o zaměstnání přišel. Navíc práce na rychle běžícím pásu znamenala pro mnoho zaměstnanců stále větší psychické napětí. To přinášelo zvyšující se sociální napětí. V roce 1937 členové odborové centrály United Automobile Workers of America obsadili přístupové cesty k Fordově továrně a došlo při tom k násilným srážkám. Tisk okamžitě zareagoval a následný skandál Fordovi v očích veřejnosti dosti uškodil. Stín na úspěch Henryho Forda nepochybně vrhaly i jeho pletky s německými nacisty a jeho otevřené hlásání antisemitismu v novinách Dearborn Independent, které vlastnil. V roce 1938 získal jako první Američan Velký kříž Řádu německé orlice. Po vypuknutí druhé světové války byl Ford dokonce vyšetřován Kongresem Spojených států amerických.
V období druhé světové války je civilní výroba zastavena. Ford začíná vyrábět džípy pro armádu a zaměřuje se na výrobu bombardérů B-24 Liberator, tanků a dalších výrobků pro válečné účely.
Ford v roce 1938 dostal infarkt a odešel z čela společnosti, jejíž řízení zcela přenechal synu Edselovi. V roce 1943 však jediný syn Henryho Edsel, prezident společnosti Ford umírá na rakovinu. Jeho otec se tak musel na čas vrátit do vedení společnosti, ačkoliv mu bylo tehdy již osmdesát let. V roce 1945 byl prezidentem Ford Motor Company jmenován Henry Ford II, Edselův syn. Zakladatel společnosti, Henry Ford zemřel 7. dubna 1947 ve svém domě ve Fairlane v Dearbonu. Bylo mu 83 let. Ford byl nesporně jednou z největších osobností v historii nejen automobilového průmyslu. Jako jeden z prvních na světě zavedl pásovou výrobu a dokázal ovlivnit životní styl milionů lidí. Henry Ford dal Americe i světu kola.
Dovoz a distribuci osobních a užitkových automobilů do České republiky zajišťuje česká pobočka Ford Motor Company (Ford Motor Company, s. r. o.). Ford má v České republice také mnoho dodavatelů pro své továrny. Ford je nejúspěšnějším automobilovým importérem do ČR. Nejprodávanějším vozem značky Ford v ČR je Ford Fusion, následovaný Fordem Focus a užitkovým vozem Ford Transit.
Za zmínku stojí také to, že Ford jako jediná americká automobilka z takzvané detroitské velké trojky (Ford, General Motors a Chrysler) nepožádal v nedávné době ekonomické krize o státní finanční pomoc.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 2830 inzerátů vozidel značky Ford. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Focus, Mondeo, Transit, S-Max a Kuga. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů S-Max, Focus, C-Max, Mondeo a Kuga.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Ford v naší databázi je vozidlo Ford Mustang 5,0 GT 500 ELEANOR, RESTOMOD,, r.v. 1967. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 4 702 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Ford z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Ford Focus 1,4i 16V + pneu, r.v. 2008. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Ford, tak toto auto může být vaše za 49 900,- Kč.