Ford Focus

>> zpět na Ford
Ford

Auta značky Ford:

  • B-Max
  • Bronco
  • Capri
  • Cargo
  • Connect
  • Contour
  • Crown Victoria
  • E150
  • E250
  • E350
  • E450
  • EcoSport
  • Econoline
  • Econovan
  • Edge
  • Excursion
  • Expedition
  • Express
  • F-150
  • F-250
  • F-350
  • F-450
  • Fairlane
  • Flex
  • Freestar
  • Freestyle
  • GT
  • Granada
  • Grand C-Max
  • Grand Marquis
  • KA+
  • M
  • Marauder
  • Mercury
  • Orion
  • Scorpio
  • Streetka
  • Taunus
  • Taurus
  • Tempo
  • Thunderbird
  • Tourneo Connect
  • Tourneo Courier
  • Tourneo Custom
  • Transit Courier
  • Transit Custom
  • Windstar
  • XR3

Ford Focus - historie značky auta

Ford Focus logo značky Ford Focus je malé rodinné auto nižší střední třídy vyráběné americkou automobilkou Ford. Od července roku 1998 je dostupný na trhu v Evropě, v roce 2000 byl Ford Focus uveden na světový trh. V Evropě, Severní a Jížní Americe a Jižní Africe Ford Focus nahradil Ford Escort, v Oceánii a Asii nahradil Ford Laser. Od uvedení auta na trhu se prodalo 9,2 milionu vozů.
Během vývoje byl Ford Focus znám pod krycím jménem CW170, nebo jako Ford Fusion. Některé prvky designu byly k vidění již dříve u jiných prototypů Fordu. Styling vozu byl proveden dvojicí designerů – Claude Lobo a John Doughty, dohlížel na ně Jack Telnack, mezi inženýry patřil například Richard Parry-Jones. Rozhodnutí pojmenovat vůz Ford Focus padlo na začátku roku 1998.
Ford Focus je dostupný v několika karosářských variantách – třídvéřový hatchback, pětidveřový hatchback (od roku 1998), čtyřdveřový sedan a kombi. Od Focusu je odvozené také kompaktní MPV Focus C-MAX, resp. Ford C-MAX a SUV model Kord Kuga.
Ford Focus první generace byl celkem úspěšný při EuroNCAP crash testech, získal čtyři z pěti hvězdiček za bezpečnost posádky, dvě ze čtyř za bezpečnost pro chodce (69% čelní náraz 83% boční náraz 28% pro chodce). V hodnocení ojetých aut v Austrálii v roce 2006 získal ohodocení jako "poskytující průměrnou ochranu pro posádku v případě nehody". »  Ford Focus - historie značky auta (dokončení článku)  »

Ford Focus - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Ford Focus 1.5TDCi 88kW ČR,1.MAJ.TITANIUM Ford Focus 1.5TDCi 88kW ČR,1.MAJ.TITANIUM

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Handsfree, Imobiliz

181 810,- Kč

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium X Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium X

ABS, Alu kola, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Imobil

508 182,- Kč

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium X Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium X

ABS, Alu kola, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Imobil

508 182,- Kč

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium X Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium X

ABS, Alu kola, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Imobil

512 388,- Kč

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium X Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium X

ABS, Alu kola, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Imobil

520 653,- Kč

Ford Focus 1.0 EcoBoost Active X Ford Focus 1.0 EcoBoost Active X

ABS, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektric

586 769,- Kč

Autosalony a autobazary Ford:

AUTO ADAM vozidla z operativních leasingů!

prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autoadam.cz | Praha 3 - Žižkov, Na Jarově 2425/4

AUTO EURODIESEL s.r.o. PRAHA

Provozní doba Po-Pá 8:00 - 16:00 hod. So-Ne Po telefonické dohodě

www.eurodiesel.cz | Praha 9, Kutnohorská 204/8

AUTO EURODIESEL s.r.o.

Po - Pá: 9 - 17 hod. Petr Musil So: 9 - 13 hod. Ne: po telefonické dohodě

www.eurodiesel.cz | Jihlava, Znojemská 80

AUTO FIŠER

Po dohodě na telefonu kdykoliv.

www.autofiser.cz | Bruntál, Staré Město 61

AUTO MARKET EURO s.r.o.

NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!

www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636

Auto-na-miru-Oldřich Procházka

Dovoz vozů na objednávku -aktuální nabídka ukončených leasingů značek Ford,VW,SEAT,Škoda -individuální přístup dle vlastních požadavků-Autonamír

www.auto-na-miru.cz/ | Chomutov, Pražská 5492

AUTODĚDOCH**Váš dodavatel kvalitních vozů ***

PO - PÁ od 8 - 17 hod.SO 8-12 hod. *JSME PŘÍMÍ DOVOZCI* **PROFESIONÁLNÍ PŘÍSTUP** ***ZÁRUKY NA POČET KM*** --VAŠE SPOKOJENOST NÁS ZAJÍMÁ--

WWW.AUTODEDOCH.CZ | Janovice u Rýmařova, Opavská 287/57

AutoPalace Butovice s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý

www.autopalace.cz | Praha 5 - Stodůlky, Bucharova 16

AutoPalace Spořilov, s. r. o.

...PŘESNĚ VÍTE, CO KUPUJETE... ! Prodej a výkup všech značek !

www.autopalace.cz | Praha 41, Na Chodovci 2457/1

AUTOZDOVOZU

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autozdovozu.cz | Praha 6, Kamýcká 40/7

D1 CARS s.r.o. - autobazar u dálnice D1

- prodej vozů s opravdovou garancí - financování dle možností zákazníka - kompletní autopojištění - dovoz vozů na objednávku - individuální přístu

www.d1cars.cz | Velké Meziříčí, Karlov 2172, u EXITU 146

Diesel Auto Junek s.r.o

PRODEJ VOZŮ S NAFTOVÝMI MOTORY POJIŠTĚNÍ - GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA PNEUSERVIS PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACÍ DEZINFEKCE INTERIÉRU GENERÁTOREM OZONU

www.diesel-auto.cz | MLADÁ BOLESLAV - ŽIDNĚVES, Židněves 137

F 67 s.r.o., PRODEJ, FINANCOVÁNÍ, SERVIS

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý

www.f67.cz | Nový Jičín, Jugoslávská 23

FORD auto MOTOL BENI a. s.

Autorizovaný prodejce vozů značky Ford Provozní doba Po - Pá od 8 - 18 hodin So od 9 - 14:00 724 141 432

www.fordamb.cz | Ořech - Praha západ, Severní 321

Ford F67, prodej, financování, servis

Vozy Ford i referentské a jeté ověřené Předváděcí vozy Ford Autobazar Ford i jiných značek Výkupy na protiúčet Úvěry a leasing Autorizovaný servi

www.F67.cz | Přerov, Polní 14

FORD MALÝ A VELKÝ

Nové vozy - 596 780 977 Ojeté vozy - 606 706 797

www.fordostrava.cz | Ostrava - Vítkovice, Ruská 2877

GarantAuto.

Otevírací doba: Po - Pá: 8 - 17 hod. So: 9 - 13 hod. Mimo otevírací dobu dle telefonické domluvy.

www.garantauto.cz | Velké Meziříčí, Třebíčská 474

MALÝ A VELKÝ, spol. s r.o.

prodej nových automobilů

www.fordopava.cz | Opava, Jánská 1660/28

nova-auta.eu

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.nova-auta.eu | Praha 4, Pod Višňovkou 1662/27

Rakar,spol.s.r.o.

Prodej a dovoz kvalitních nehavarovaných automobilů z Německa. Písemná záruka kilometrů i původu.

www.RAKAR.cz | Lužná, Panina Zahrádka 661

UNITESTA, spol. s r.o.

Dovoz vozů amerických značek z USA, především Ford Mustang a Ford F150. Vysoce specializovaný servis zaměřený na přestavbu vozů, úpravu výkonu a soft

www.unitesta.com | Praha 9 - Letňany, Toužimská 778 budova B1

VYSOČINA AUTO GROUP a.s.

Autocentrum-Rozkoš Otevírací doba: Po-Pá 8.30 – 17.00 So 9.00 – 12.00 ( po závazné telefonické dohodě ) Kontaktní osoby: Tomáš Kotr

www.autocentrum-rozkos.cz | Jihlava, Znojemská 96

Ford Focus - historie značky auta (dokončení článku)

Zejména díky efektivně navrženému podvozku v kombinaci s kvalitním odpružením Ford Focus výborně sedí na vozovce, řidič má nad vozem dobrou kontrolu a jistotu při řízení. Vůz si zachovává kladné vlastnosti i na nekvalitní vozovce s velkými hrboly, nebo výmoly. K dispozici byly tyto zážehové motory - 1,4 16V, 55 kW/75 k – od roku 1998, 1,6 16V, 74 kW/101 k – od roku 1998, 1,8 16V, 85 kW/116 k – od roku 1998, 2,0 16V, 96 kW/131 k – od roku 1998, 2,0 16V ST 170, 127 kW/173 k – od roku 2002 a 2,0 RS Turbo, 158 kW/215 k, - od roku 2003 a tyto vznětové - 1,8 Di, 55 kW/75 k – od roku 1999, 1,8 TDDi, 66 kW/90 k - od roku 1998, 1,8 TDCI, 74 kW/101 k – od roku 2002 a 1,8 TDCi, 85 kW/116 k – od roku 2001.
Nejvyšší dosažitelná rychlost je s turbodieselem, a to 186 km/h se zrychlením za 11,7 sekund. Vůz má pohon předních kol, převodovka je manuální pětistupňová. Rozměry Fordu Focus ve verci kombi jsou - délka - 4465 mm, šířka - 1702 mm, výška - 1532 mm, rozvor - 2651 mm, hmotnost - 1303 kg, objem zavazadlového prostoru - 0.520 m3 a objem nádrže - 55 l. V roce 2001 prošel model Ford Focus faceliftem. Mezi změny patřil mimo jiné přesun blinkrů do předních světlometů, přibyly nové potahové materiály a barvy karoserie, proběhla úprava mlhovek, do nepovinné výbavy se přidaly xenony, navigace, digitální klimatizace a další.
23. září roku 2004 byl na Pařížském autosalonu odhalen Ford Focus druhé generace, produkce první generace přesto pokračovala až do roku 2005. Focus byl dostupný stejně jako u první generace ve tří a pětidveřovém hatchbacku a také jako pětidveřové kombi. Na verzi sedan a sportovní verzi ST si zákazníci museli počkat až do roku 2005. Ford Focus ST je nabízen v barevném provedení oranžová, bílá, modrá, červená, černá. O pohon vozu se stará přeplňovaný řadový pětiválec Duratec ST s výkonem 165 kW, max. rychlostí - 241 km/h a zrychlením 6,8 sec.
Nová generace Ford Focus Mk II (MK 2 kód C307) byla založena na podvozkové platformě Ford C1, kterou v upravené podobě používá i Volvo C30, S40, V50 a C70, Mazda3, Mazda5 a Ford C-Max a Kuga. Ford nazývá tento program sdílení platform "Světové Sdílené Technologie". Ford Focus druhé generace navazoval na úspěch generace první.
Ford Focus druhé generace je větší než jeho předchůdce, o 25 mm v rozvoru, je o 168 mm delší, 8 mm vyšší, 22 mm širší. Díky tomu narostl vnitřní i zavazadlový prostor. Ford Focus využívá nových technologií, jako například KeyFree systém, Bluetooth, šestistupňovou manuální převodovku, čtyřstupňovou automatickou převodovku, kompletně novou pokročilou manuální převodovku, nebo standartní manuál. Stylisticky má Ford Focus druhé generace podobné prvky jako Ford Mondeo, nebo Fiesta. Jsou používány mnohem kvalitnější plasty než kdy předtím.
Ford Focus druhé generace je k dispozici s zážehovými motory - 1,4 Duratec 80PS, 1,6 Duratec 101PS, 1,6 Duratec Ti-VCT 115PS, 1,8 Duratec 125PS, 2,0 Duratec 145PS a 2,5 Duratec (ST, RS) ST- 225PS RS-305PS, a se vznětovými motory - 1,6 Duratorq 90PS/109PS, 1,8 Duratorq 115PS a 2,0 Duratorq 136PS.
Ford Focus druhé generace dosáhl také lepší výsledky při EuroNCAP crash testech, ve své třídě získal pět hvězdiček za bezpečnost dospělé posádky, čtyři hvězdičky z pěti za bezpečnost dětí a dvě z pěti za bezpečnost chodců. Porazil vozy jako Renault Mégane a Volkswagen Golf a za čelní náraz dostal plný počet šestnácti bodů.
V roce 2006 se na trhu objevuje Ford CC, je to kabriolet s pevnou střechou, skládající se do zavazadlového prostoru. Tato verze je vybavena těmito motory - 1,6 16V Zetec S 100PS, 2,0 Duratec HE 145PS, 2,0 Duratorq-TDCI 136PS s těmito převodovkami - 4-stupňová automatická 4F27E, 5-stupňová manuální B5/IB5, 5-stupňová manuální MTX75, 6-stupňová manuální MMT6.
V roce 2008 prošla i verze CC faceliftem, který se však vzhledem k nízkoobjemové výrobě projevil pouze na přední části vozu (u provedení limuzína a kombi došlo k výraznějším změnám v provedeni dveří, zadních blatníků a víka zavazadlového prostoru).
Od Mistrovství světa rallye v roce 1999 se vozy Ford Focus účastní rallye. Na postech řidiče se vystřídalo mnoho jezdců, mezi nimi například Carlos Sainz, Colin McRae, Markko Märtin, Toni Gardermeister, Roman Kresta, Václav Pech a Marcus Grönholm. a získali s nimi mnoho úspěchů. V Mistrovství světa v rallye 2006 i Mistrovství světa v rallye 2007 vybojoval Focus RS WRC prestižní titul mistra světa v hodnocení značek.
Závodů se účastnil vůz Ford Focus WRC, v první verzi ho poháněl čtyřválec o objemu 1998 ccm s maximální výkonem motoru 300 koní (221 kW) a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Později byl výkon zvýšen turbodmychadlem Garrett. Vůz byl dlouhý 4152 mm, široký 1770 mm a měl rozchod 2615 mm, hmotnost automobilu byla 1230 kg. Vůz měl pneumatiky Michelin. Specifikaci pro Mistrovství světa v rallye 2000 poháněl čtyřválec Zetec E o objemu 2000 ccm o stejném výkonu jako předchozí model, jedinou výraznou změnou bylo odstranění velkého přítlačného křídla a jeho nahrazení spoilerem. Pouze s drobnými změnami jezdil vůz i na Mistrovství světa v rallye 2001 a Mistrovství světa v rallye 2002.
V polovině sezóny Mistrovství světa v rallye 2003, konkrétně na Rallye Nový Zéland, představil Ford nový vůz, šéfem vývoje byl Christian Loriaux. K pohonu sloužil vylepšený dvoulitrový motor Cosworth Duratec R. Výkon i objem zůstaly zachovány. K přeplňování vůz používal nové turbodmychadlo Garett TR30R. Délka se prodloužila na 4442 mm. Automobil používal nový přední nárazník a nové přítlačné křídlo a vzhledově vycházel z americké podoby nárazníků, šířka, rozvor a váha zůstaly zachovány. Zesílen byl i bezpečnostní rám chránící posádku. Přesně o rok později byla představena lehce modifikovaná verze pro rok 2004. Ta již nepoužívala motor Cosworth, ale upravený motor Zetec se stejnými výkonovými parametry.
V roce 2006 byl znovu představen nový vůz na základě druhé generace Focusu. Na vývoji motoru Duratec spolupracovala s Fordem francouzská společnost Pipo Moteur. Výkon 300 koní opět zajišťovalo i přeplňování turbodmychadlem Garett. Převodovka byla nyní pouze pětistupňová a nově byla uložena napříč. Nově vůz používal pneumatiky BF Goodrich. Délka vozu byla 4362 mm, šířka rovných 1800 mm a rozvor 2640 mm. Váha vozu byla opět 1230 kg, z důvodu minimální povolené hmotnosti. Porvé vůz startoval na Australské rally 2005. Automobil poháněl motor o objemu rovných 2000 ccm.
Ford Focus má ve své kategorii rozhodně co nabídnout. Neobyčejný design exteriéru, dobrou aerodynamičnost, ladné křivky, výbornou ovladatelnost a jízdní vlastnosti, komfort, optimální prostor pro posádku a dobrý poměr cena-výkon.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 598 inzerátů vozidel značky Ford Focus.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Ford Focus v naší databázi je vozidlo Ford Focus 2.3 EcoBoost ST X, r.v. 2024. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 974 380,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Ford Focus z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Ford Focus 1.6 16V, LPG, po STK, Tažné, r.v. 2008. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Ford Focus, tak toto auto může být vaše za 55 000,- Kč.