Recenze Saab 9000 CSE 200hp
“Zkrátka velmi dobré auto.”

Autor recenze: locki (33 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1994 Typ motoru:2.0T Stav km při koupi:202 000 km Stav km nyní:208 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 měsíce Průměrná spotřeba: 9,2 l/100 km Vloženo: 20. 2. 2007

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Kadett Felicie Focus

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Čidlo teploty chladící kapaliny(cca 700Kč).

Nestahovalo jedno okno...oprava za pár stovek.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Není to první SAAB u nás doma. Prostě potvrzuje pravidlo, že naprostá většina lidí, kteří měli štěstí poznat tato auta s duší a neobyčejným charisma nechtějí jinak. SAAB není jen luxusní auto, u něhož je normální co u jiných najdete jen v nadstandardu, nebo vůbec. Má nakažlivé kouzlo, které majitele bezvadně spojuje.

U Soba z roku 94 mám prostor jako v Superbu, praktické páté dveře, interiér v kůži a dřevě, elektricky nastavitelné světlomety, tempomat, vyhřívaná sedadla, skvělou automatickou klimatizaci, vše v el. je samozřejmost, ABS, SRS...atd. atd. K tomu skvělou pasivní i aktivní bezpečnost a dvoulitr s turbem, jehož víc než 200 koní spolu s ostřejší převodovkou umí svižně hýbat i poctivou hmotou vozu, která působí pocit bezpečí a uklidňuje.

Vzhledem k tomu, že životnost motoru je vysoko nad půl milionem kilometrů, není 200tis., při kterých jsem ho koupil žádný problém. Motor i vše ostatní šlape jak hodinky. Samozřejmě, že u takhle starého auta je normální, že občas odejde nějaká drobnost v elektrice apod., ale zkušenosti s několika dalšími SAABy v naší rodině potvrzují neobyčejnou trvanlivost těchto vozů. Když vidím některé o 10 let mladší vozy, u kterých se např. rozvody mění po 60tis. km a hrají si na střední třídu, nestačím koukat. SAABí řetězy se většinou na čtvrt milionu km zkontrolují, u ostřejších vozů i vymění, ale najet se na nich dá i 400tis. A podobně je to s většinou podstatných součástí SAABu. Karoserie je příkladně odolná proti rzi. SAAB si prostě člověk nekupuje, aby s ním byl každý měsíc v servisu...a to ani takhle starý.

Konec chvály provedení vozu. K jízdním vlastnostem - málokteré auto(i mnohem mladší) se může pochlubit tak dobrou ovladatelností. Posilovač řízení mám přesně akorát, abych věděl, co se děje pod koly a přitom se nenadřel. I bez ESP auto člověku v zatáčkách spoustu odpustí a skvěle drží. Podvozek je tak akorát tvrdý. Běžné nerovnosti překonává důstojně a zbytečně se nehoupe, kde nemá. Při přechodu z jiného vozu na poněkud specifický SAAB si člověk chvíli zvyká...a pak těžko odvyká, když přesedne zpátky jinam.

Motor, to je kapitola sama pro sebe. Přes 200 koní plnotlakého turbo-dvoulitru(original Hirsch) a přes 300Nm dostupných z 80% už od 1800 a do 5500 otáček se musí zažít. Není to sporťák a ani nechce být, ale luxusní limuzína s perfektní dynamikou. Předjíždět je radost. Zátach mačká do sedaček, ale nijak pohrkaně. Důstojnost dodá váha vozu. No a když se člověk netouží vyblbnout, ale jen se vést, zapne tempomat, srovná se v sedačce pohodlné jako křeslo v obýváku a jediné co je potřeba hlídat je neusnout. Dálky v SAABu jsou radost. Ticho ve voze je velmi příjemné.

A teď trocha těch nutných mínusů - pokud se z 80% cukáte po městě, není tohle auto pro Vás. Ne že by to nešlo, ale neužijete si z něj nic víc, než problémy při parkování s téměř pětimetrovou károu. Zmíněný výkon si samozřejmě vezme své ve spotřebě. Dlouhodobě jezdím za 9,2 litru na sto. To je spotřeba při příjemně dynamické jízdě s cca 30% města. Dá se jezdit za 8 i za 14...prostě benzínové turbo je o řidičově noze. Vzhledem k výkonu a komfortu svezení považuji spotřebu za velmi dobrou. Hranatý design nesedí každému, chce to trochu severské duše. :o) Některé náhradní díly něco stojí. Olej se mění po max. 10000. Převodovka má krákou jedničku a dvojku daleko od ní. Jedničku je potřeba víc točit a pohyb v kolonách je pro auto často citelně nepříjemný.

Podtrženo sečteno - když jde člověk do cca 10 let starého SAABu 9000 a dobře si vybere, má za rozumný peníz luxus větší, než ve výrazně mladších autech. Ušetřené peníze bohatě vykompenzují vyšší spotřebu např. proti TDI a ještě zbyde na opravy, když počítáme životnost ojetiny někde kolem 5 let. Navíc koupí SAABa vstoupíte do bezva komunity lidí...málokterá značka takhle spojuje.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Saab 9000

Vložit komentář

...po trech letech...

...mame spolecne najeto prakticky rovnych 70 tis. km. Treti rok spolecneho souziti byl paradni. Mimo praskle hadicky k ostrikovacum vubec zadna porucha, nebo problem. Vzal jsem s sebou Saaba i na mesic do Anglie, dalsi vetsi vylety byly do Chorvatska a Italie a tak pri stari auta pres 15 let nelze k jeho spolehlivosti rict nic jineho, nez ze je velmi dobra.

Za rok jsme najezdili 25 tis. km. Spotreba porad stejna, radost mi extra nedela, 9,5l/100km neni malo, ale na druhou stranu - ktere auto s 270 konmi jezdi za mene? Auto je ve stavu, ze si ho jeste par let necham, ale opravdu netusim co po nem, jako hlavni vozidlo. Saab 9000 me uvykl na nasledujici - velike auto, silne, relativne bezpecne, vyborne vybavene, pate dvere, na mnou pozadovany vykon velmi dobra spotreba, nizka porizovaci cena proti hodnote, rozumne naklady na opravy a servis. Jako dalsi vozidlo Saab sice chci, ale soucasna situace kolem automobilky je takova, ze to vypada blede.

Pokud nekoho napada vozidlo, ktere se da pri stari 6-9 let poridit za rozumny peniz, je velke, bezpecne, pohodlne, plne vybavene, nadprumerne spolehlive, ma rozumny vykon(250 koni a vys...klidne dosazeny legalni upravou) s kombinovanou spotrebou do 10-11l, neni to neprakticky sedan, ale alespon hatchback, a pripadna oprava turba, nebo vstriku na nem nestoji co ojeta Fabie, at mi prosim da echo. :-) Je to usmevne, ale ja opravdu moc variant nenachazim...vlatne temer zadnou. Vzhled (a do jiste miry i znacka) je to posledni, co resim. Mel jsem jako sluzebak Fiat Multipla, takze v nejhnusnejsim aute sveta uz jsme jezdil.

18.01.2010 | 16:57:29 | locki Reagovat

...po vice nez 2 letech

...s odstupem dalsiho roku trochu rozsirim svoji recenzi...nasypal jsem do Saaba neco penez, poresil vsechny drobne nedostatky a nechal ho vykonove naladit na cca 270koni/370Nm. Nedoslo mimo tripalcoveho vyfuku k zadne viditelne zmene. Spotreba se pri normalnim jezdeni nezmenila, posledni hodnoty jsou stale nekde do 9,5 litru na sto(samozrejme, kdybych to porad drtil, tak je jinde). Ovsem svezeni se zmenilo radikalne. Vozidlo, ktere je na tom s vykonem a dynamikou znatelne nebo o tridu lepe potkavam uz pomerne zridka. Driv me casteji potrapily 3.0TDI od koncernu, zvlast v Audi. Ted uz to nejsou srovnatelni souperi. Pokud chci, necham je citelne za sebou...vesmes uz ale ani nechci. :-) Opakovane namerene hodnoty pruzneho zrychleni meho Saabu jsou
80-120 na trojku: 3,9s
80-120 na ctyrku: 4,6s
40-80 na dvojku: 2,6s
pro srovnani nejnovejsi a nejsilnejsi Audi TTS, model 2008 ma 80-120 na ctyrku za 4,4s. To jen pro ilustraci, jaky potencial ma tenhle skvely, stary, dobry Saabi motor. S vyse zminenou vykonovou upravou jsem najel zatim 9tis. km.

Za celych najetych 45tis. kilometru se vyskytla pred mesicem jedina skutecna zavada mimo drobnosti v podobe praskle zarovky apod. Zacal tect vedlejsi spojkovy valec. Kompletni cena opravy vcetne prace byla 8900,- Kc.
Srovnavame s kamaradem, ktery si ve stejne dobe jako ja Saaba koupil o 8 let mladsi Octavii TDI celkove provozni naklady(tedy se zapoctenim porizovacich). Pres jasnou uspornost Octavie bude trvat jeste vice nez 80tis. najetych kilometru, nez spotreba vykompenzuje rozdil v porizovacich nakladech(pricemz do porizovacich nakladu Saaba pocitam i veskere provedene upravy). Cili je to defacto jenom o tom, kdy ony naklady kdo zaplati. Spotrebu tedy neresim. Samozrejme svezeni v Saabu je nekde uplne jinde nez u Octavie, prestoze je Saab o 8 let starsi. Zkratka jina trida. Nijak tim nechci Octavii hanet, ukazala se jako pomerne spolehlive a jinak velmi dobre auto, pouze srovnavame naklady. Ano vim, jezdim se starem pekaci...:-)...ale zato v kvalitnim.

Vzdal jsem se jakychkoliv myslenek na vymenu Saaba za jineho Saaba, nebo nedejboze za auto. :-) S pribyvajicim vekem se meni priority a asi uz nikdy nebudu mit takhle ostry vozidlo, ke kteremu mam ponekud jiny, citovejsi vztah. Rozum postupne valcuje emoce a nadseni, takze dokud to jen trochu pujde, budu si Saaba 9000 drzet(a k nemu mit nejakyho lacinyho delnika na cukani po meste), protoze kazdy svezeni v nem je krasnej zazitek a z tech priblizne 20tis. km rocne se stala misto nutnosti radost, coz bych pral kazdemu ridici.

Bohuzel, vzhledem k ukonceni vyroby v roce 1998 je Saab 9000 uz mene obvykle zbozi a najit solidni kousek je tezsi, nez u beznejsich znacek. Prestoze dily nejsou a jeste leta nebudou problem, era tohoto modelu je uz pomalu pryc...

03.01.2009 | 22:29:46 | locki Reagovat

rocni hodnoceni

Za rok najeto 18000 km. Vse funguje bez problemu. I kdyby se ted hned rozsypal na soucastky, nelituju, ze jsem do nej sel. Samozrejme ale doufam, ze mi bude jeste dlouho slouzit, protoze pomer nakladu proti uzitne hodnote a komfortu svezeni je skvely. Dalsi bude zase SAAB. :o)

04.12.2007 | 20:49:17 | locki Reagovat

Po pul roce uzivani

Najeto 9000 km, problemy zadny, vyjma toho, ze mi jeden mladas, co ma ridicak 3 mesice lehce bouchnul zadek a znicil si pritom Mondeo. Ukazalo se, ze tuhost Saabi karoserie neni fama.

Jinak naprosta spokojenost, sobik byl jeste lehce poladen a optimalizovan, takze jede proste bozsky. Spotrebu jsem ustalil na 9,5 litrech, protoze mi turbo proste neda, abych se rychleji nerozjel, kdyz muzu. Akcelerace jsou moc prijemny. Zkratka mi ztezkla noha, ale neresim to. Za to svezeni a komfort si rad korunu na kilometr oproti jinejm autum priplatim.

Takze shrnuto s mirnym odstupem -nadseni, nadseni, nadseni. :o)

15.05.2007 | 11:49:11 | locki Reagovat

SAAB = sob

Recenze velmi dobrá. Po SAABu ted pokukuju. Moc se mi ty auta líbí. Hlavně se dají sehnat dobrý roky za solidní peníz a ještě to má našláplý motory.

21.02.2007 | 17:21:47 |  Reagovat