Recenze Tatra T613
“Láska na celý život.”

Autor recenze: Mojžo všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1985 Typ motoru:3.5 benzín Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7 - 13 l/100 km Vloženo: 2. 11. 2003

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.3

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

K autíčku som sa dostal pred takmer 3 rokmi v pomerne zlom stave. Bolo trebalo urobiť motor, spojkový mechanizmus, brzdy, kúrenie, zatesniť karosériu, vyvariť... Proste práce bolo dosť.

Na druhú stranu - od kompletnej opravy bola jediná porucha vypadnutý kábel teploty oleja. Dosť závisí na tom v akom stave si Tatru 613 kúpite.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tatra 613 určite nie je auto pre niekoho, čo potrebuje približovadlo. Je to hodně o pocitoch, o tom, či ste fanúšik, či máte k tomu vozu nejaký vzťah. Dá sa povedať, že v súčasnosti si ho kupujú už iba fanúšikovia.

Na Tatru 613 nedám dopustiť. Ponúka obrovský vnútorný priestor, najlepší posed aký som kedy zažil (T613 nemá sedadlá ale kreslá), nádherný tvar, rokmi overenú vysokú pasívnu bezpečnosť, skutočne perfektný motor.
Motor Vás omámi svojím nádherným zvukom. Je to osemvalec a k tomu chladený vzduchom. Ťahá už od úplne najnižších otáčok (1000 za minútu) a para mu dochádza až niekde v červenom poli (5600 a vyššie), kde to ale aj tak nikdy nevytočíte lebo to nie je potrebné. Pokiaľ sa nikam neženiete, ani si to neuvedomíte a pohybujete sa v rozmedzí 1000 až 2000 otáčok za parádneho zvukového doprovodu motora V8. Zrýchlenie je moštrózne, maximálna rýchlosť podľa stavu motora zhruba 200 km/h.

Kufor je vpredu, má objem 430 litrov, je však dosť plytký. Prístup k rezerve (je v kryte vpredu pod nárazníkom) je nepohodlný. Na volant a pedále sú potrebné trocha väčšie sily.
Pohodlie pruženia je fenomenálne, T613 doslova žehlí cesty. Taktiež na brzdy si v žiadnom prípade nemôžem sťažovať. Kotúče vpredu aj vzadu, navyše s vnútorným chladením brzdia skutočne výborne.
Výbava vozidla začína pri nezávislom kúrení, končí pri takých fineskách ako klimatizácia, el. okná, centrálne zamykanie, determálne okná...

S náhradnými dielmi už je problém, keďže T613 sa vyrobilo málo, i dielov je poslabšie a navyše zopár sa už takmer nedá zohnať.

Alebo toto auto milujete, alebo ho nenávidíte. Ale ak vám prirastie k srdcu, je to na celý život.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Tatra T613

Vložit komentář

Tatra 613 je originalni,pekne auto.Ne jako tady nekdo spominal Mondeo ktere dnes ma kazdej druhej buzik.A bezpecnost byla na tu dobu myslim celkem OK.

27.02.2009 | 19:00:34 | jamieson Reagovat

Však on tam nepíše nic o modernim M-B S-klasse. Porovnej 613ku s modelem W116 nebo W126. T-613 je ve všech směrech neskutečně zastaralá. A v době, kdy se do Tatry začal montovat např. posilovač řízení nebo 5-ti stupňová převodovka, tak Mercedes už vyráběl W140. Tatra je moderní asi jako škoda 120.

04.11.2008 | 15:39:43 | anonymní alkoholik Reagovat

úradníček

preco porovnavas S-class z pritomnosti a Tatru z minulosti????? a sudruhovia v Československu mali ponatie o vela veciach. nemas ani predstavu co sa malo a mohlo v Československu vyrabat. komunista to tu skur....l aj cele centralne riadene hospodarstvo. malo svoje vyhody ale pre automobilovy priemysel a pokrok v tomto smere to bol vrah... s pozdravom

04.11.2008 | 13:00:45 |  Reagovat

pasivní bezpečnost?

Tohle auto má mít dobrou pasivní bezpečnost? Porovnejte tuhle tatru se soudobým Mercedesem s-class a uvídíte, co je to pasivní bezpečnost. Mercedes měl navíc už i aktivní bezpečnost, o které soudruzi v té době ani neslyšeli....Mě osobně se tohle auto taky líbí, má naprosto originální konstrukci, ale nikdo nemůže říct, že je moderní nebo bezpečné:-)

05.10.2008 | 21:14:52 | Hanso Reagovat

Tomino:Přesně vím o čem mluvíš. Taky jsem si říkal Tatra Tatra co na ní je. Ale stačilo jedno svezení a dokonce jsem měl možnost jí řídit. Prostě nádhera. A ke všemu cena těchto aut půjde už jen směren nahóru.

03.01.2007 | 20:59:53 | Noname Reagovat

Tatra je len Tatra

Kamoš má 613tku, ide mu ako hodinky, len začínajú hniť blatníky, ale to robí zub času na každom aute. Viezol som sa v nej viackrát a to zrýchlenie je naozaj super...a ten pocit že sedím v Tatre to je nezabudnutelné. Plánujem si tiež kúpiť Tatru 613-3. Kamoši sa mi čudujú že chcem také velké hovado, ale to sa im nedá vysvetliť, to musí každý pochopiť sám...

09.07.2006 | 12:21:47 | Tomino Reagovat

nezapomenutelny

Znamy testoval tyto Tatry tak jeho rukama proslo mnoho kusu. Vzpominam na tyto auto jenom v dobrym, bylo to skvely auto, skoda ze jich je tak malo a kdyz nejakou vidite v bazaru, tak je v zalostnym stavu. srovnavat mondeo vs. tatra... to sem snad este nevidel tohlec...

06.07.2006 | 11:18:47 | KoVaR Reagovat

Ford je auto?!

Ten kdo porovnava klasiku se seriovkou je blbec!!!! Tatra na svou dobu neměla konkurenci, pokud nepočitame ameriky, nebo luxusni Audiny a Mercedesi. Tatra je Tatra, V8 od které se učily VW,Porsche. Tatra je prostě klasika, která ma sve FAN Clubi. Kdo si to může dovolit, ať to dělá a nebranme mu v tym. A k tomu Mondeu, pokud jezdil předtím ve škodovce, může tvrdit, že mondeo žehlí silnice!!!!! AUDInák.

09.04.2006 | 09:24:56 | Pepíno Reagovat

T613

Sice ten vůz nevlastním, svezl jsem se v něm a pocity ? Je to vášeň. Mondeo? To má kdekdo, který neví o čem je tady řeč.

17.01.2006 | 23:41:46 | Luboš Reagovat

tatra vs. mondeo? to bych nesrovnával tatra je o něčem jiným

22.12.2005 | 11:28:33 |  Reagovat

Pro mondeáře

Fordem tam, pěšky zpátky...

11.12.2005 | 13:53:20 | Pravda Reagovat

Tatra 613

Mondeo je moderní plečka která nemá nic z toho co má Tatra. Je to kus plechu co mě vozí tam a zpět kdežto Tatra má duši. A to je ten velký rozdíl mezi kusem šrotu alá mondeo a Tatrou

19.11.2005 | 16:11:53 | dzonnek Reagovat

Mondeo vs Tatra

Opravdu nechapu jak muze nekdo porovnavat 613ku s Mondem.Za Mondem se se skoro nikdo neohledne, je to tuctova seriova vyroba, samozrejmne o mnoho mladsi nez 613ka a tudiz i ve vetsine smerech lepsi, zato za krasne pobrukujici Tatrou se ohlizi spousta lidicek.Vim o cem mluvim, mam jiz kusy doma....

18.09.2005 | 13:02:13 | Sergej Reagovat

proti: volant se neda tocit malickem ani u nejdrazsiho modelu, ale u mondea ano.
tatra se musi hyckat, mondeem se jezdi, proto tatru nedoporucuji tomu, kdo si nic numi udelat sam.

U starsi Tatry se musi prevodovka zarvat, no mondeem jjsem jenom jel (radil jsem ale fiestu, a to "malickem")

pro:
pri jizde musite poslouchat skupinu Abba, pro lepsi pozitek z jizdy.
Nove mondeo zehliu vozovku taky, ale bez hrbolu! (presto lze odpruzeni Tatry mnoho vytknout).
Ma exkluzivni misto pro nohy vzadu.

13.06.2005 | 19:01:20 | robik Reagovat

Mal som to auto, viem o com hovori. Je to skutocne na cely zivot. Nadherne auto, velmi dobre prepracovane, originalna konstrukcia. Pekny zvuk. Ale bohuzial som si zalozil rodinu a manzelka ma donutila mojho milacika predat. Teraz to lutujem. Inak tam bolo povedane asi vsetko, akurat este dodam ze do kufra som sa i s kamaratmi stale zmestil, nie je to take zle.

20.04.2004 | 18:01:13 | Rootyback Reagovat

Na tom aute som sa narobil takze viem o com hovori. ale je to ok. len trochu draha zabava.

10.02.2004 | 13:48:47 | Feno Reagovat