Nákladní
Užitkové
X
Tatra
T815
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Tatra T815 - historie značky auta

Tatra T815 je nákladní vůz vyráběný českou automobilkou Tatra od roku 1983 až do současnoti. Tento truck používá tradiční Tatra koncepci páteřového rámu s výkyvnými poloosami a nezávislým zavěšením kol. Auto je k dispozici ve variantách 4x4, 6x6, 8x8, 10x8, 10x10, 12x8 a 12x12. Motory jsou chlazené vzduchem či kapalinou a mají výkon v rozmezí 230 - 610 kw. Auto bylo navrženo jako nástupce modelu Tatra T813, a původně bylo určeno pro extrémní off-road podmínky. V dnešní době existují i varianty určené pro smíšené použití (terénní i na silnici).
Historie modelu T815 začíná v roce 1970 byl představen prototyp s označením T157, a byl navržen tak, aby nahradil starší typ T148. Mezi roky 1970 a 1974 bylo navrženo několik dalších prototypů, ale žádný se nedostal do sériové výroby. Vzhledem k protestům ze strany dalšího výrobce nákladních aut LIAZ, který pro tehdejší vládu vyráběl nákladní automobil podobné třídy, se od výroby T157 upustilo. Místo něj se Tatra začala soustředit na vozi těžší třídy jako náhradu za modely T813 a T148. Vůz byl nakonec představen v roce 1983 s typovým označením T815.
V roce 1989 bylo toto nákladní auto modernizováno. Byla zavedena nová T815-2, která prošla dalším zlepšením v letech 1994 a 1997. Další facelift následoval v roce 2000, a mezi změny mimo jiné patřila nová přístrojová deska. Poslední facelift kabiny přišel v červenci 2010. Vzhledem ke změnám v emisních požadavcích Tatra vyvinula zcela nový motor V8 T3c pro dosažení souladu s Euro III.
Tatra T815 je nákladní auto, které má vynikající jízdní vlastnosti i v těch nejobtížnějších terénech, koncepce vozu umožňuje vyšší off-road rychlost ve srovnání s konkurenčními vozy s klasickými pevnými nápravami. Primární strukturální prvek Tatry je tzv. páteřní rám. Všechny ostatní části auta jsou umístěny na této pevné sestavě. Auto má mechanické odpružení, a nosnost až 8 tun na každé nápravě. Všechny závěsné typy jsou vybaveny teleskopickými tlumiči, některé verze mají také stabilizátor torzních tyčí.
Tatra T815 - historie značky auta (dokončení článku)  »