Historie tohoto projektu se začíná psát od roku 2005, kdy byl Citroen C1 poprvé prezentován veřejnosti na autosalonu v Ženevě. Tyto auta jsou čtyřsedadlová, a jedná se o třídveřový nebo pětidveřový hatchback měřící 3,40 m na délku. Karoserii auta navrhl Donato Coco.
Pozoruhodným společným rysem pětidveřové C1 a 107, je velké zadní světlo, vyplňující celý prostor mezi okrajem zadních dveří a okrajem zadního okna. C1 je poháněna 1,0 L tříválcovým motorem, který má spotřebu paliva 4,6 l na 100 km. K dispozici je také 1,4 L čtyřválcový HDI dieselový motor, který má spotřebu 4,1 l na 100 km. Podle německého časopisu Der Spiegel je C1 sériově vyráběné auto s druhou nejlepší spotřebou paliva jak u zážehových motorů, tak u vznětových. V lednu 2010 společnost PSA Peugeot Citroën oznámila, že stahuje "necelých 100 000 jednotek" ??C1 a Peugeot 107 z celosvětového prodeje kvůli vadnému pedálu plynu. Za určitých okolností totiž může pedál zůstat v částečně sešlápnuté poloze, nebo se do výchozí polohy vrátit příliš pomalu.
Auto má pohon přednch kol a disponuje buďto benzinovým motorem 1.0i 12V o síle 50kW (67 koní) a maximální rychlosti 158 km v hodině, anebo motorem dieselovým s označením 1.4HDi 8V o síle 40kW (54 koní) a maximální rychlostí 154 kilometrů v hodině. Motor je uložený vpředu. Převodovka je k dispozici buď 5-stupňová manuální, nebo 5-stupňová poloautomatická.
Rozměry modelu Citroën C1:
- Rozvor: 2340 mm
- Délka: 3435 mm
- Šířka: 1630 mm
- Výška: 1468 mm
- Pohotovostní hmotnost: 805 kg
Ve Velké británii se prodával model C1 v těchto limitovaných edicích:
- Vibe (3 nebo 5-dveřový) byl základním a nejlevnějším modelem, k dispozici pouze s motorem 1.0i.
- Rhythm (3 nebo 5-dveřový) byla verze s dálkově ovládaným centrálním zamykáním, dvěma bočními airbagy a otáčkoměrem, s výběrem mezi dieselovým 1,4 HDi a benzinovým 1.0i motorem.
- Kodex (3 nebo 5-dveřový) s 1,4 HDi motorem, vycházel ze specifikace modelu Rhythm včetně 14-ti palcových kol z lehkých slitin.
- Cool (založený na Vibe) nabízí navíc klimatizaci, a je k dispozici v bílé nebo modré barvě.
- Airplay (založený na Rhythm), nabízí dokovací stanici pro iPod. První modely byly k dispozici se zářivými polepy, a auto bylo původně představeno v roce 2006 na British International Motor Show.
V lednu 2009 prošlo auto faceliftem zároveň s Peugeotem 107 a Toyotou Aygo. Nová C1 má nový přední nárazník včetně nové mřížky, v souladu s aktuálním stylem Citroënu.
Motory byly zachovány, ale vylepšený 1,0 benzínový motor nyní produkuje jen 106 g/km CO2, a údajně je schopen dosáhnout spotřeby pouhé 3,9 l/100 km.
V rámci tohoto faceliftu byly také přidány tři nové barvy.
Auto prošlo dalším faceliftem v roce 2012. Ten zahrnuje nový nárazník a LED světla, nový odstín modré barvy exteriéru a také snížení spotřeby paliva.
Co se týče interiéru, došlo k modernizaci CD přehrávače a stylu volantu.
Designer Franco Sbarro vytvořil extrémní verzi C1 s názvem GT, designový koncept vycházející z předchozího konceptu Xsara Picasso.
Extrémní karoserie auta zahrnuje například velmi široká kola a disponuje upraveným motorem 1.6L 125 PS (92 kW, 123 koní), který údajně dosahuje až 210 km / h.