Osobní
Terénní
X
Trabant
Jina
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Trabant - historie značky auta

Trabant byla značka aut vyráběných ve východoněmeckém městě Zwickau. Před válkou patřila továrna automobilce Horch. Auto značky Trabant bylo v NDR na pořadník. Po pádu berlínské zdi přestaly být vozy Trabant konkurenceschopné a značka zanikla.
Trabant je jednou ze značek, kterou dříve vyráběla východoněmecká automobilka Sachsenring v saském městě Zwickau. Před válkou patřila továrna automobilce Horch, která se zabývala výrobou luxusních vozidel. Po druhé světové válce továrnu zabral Sovětský svaz jako válečnou reparaci. Poté se v ní vyráběly automobily IFA F8 a IFA F9, které byly postaveny na základě předválečného automobilu DKW F8. O nějakém čase se však výroba těchto aut přesunula do automobilky AWE v Eisenachu. Tam se z nich v roce 1956 vyvinulo auto značky Wartburg.
Od roku 1955 se továrna ve Zwickau zaměřila na luxusní automobily s označením P240 Sachsenring. Vzhledem k tomu, že tyto vozy byly zaměřeny na prominentní představitele východoněmeckého režimu a nebyly příliš prodávány, byla dána přednost vývoji skutečně lidového vozidla.
Předchůdce Trabantu měl společného předka s vozem Wartburg, byl také vyroben na základě DKW F8 a dostal jméno P70. Protože byl nedostatek ocelových plechů, tak byla jeho karoserie vyrobina z duroplastu. Tato umělá hmota, v budoucnu tak typická pro značku Trabant, se vyráběla ze směsi odpadu z bavlny se syntetickou pryskyřicí. Model P70 se vyráběl od roku 1955 do roku 1959 a bylo vyrobeno přibližně 36 000 kusů.
Trabant - historie značky auta (dokončení článku)  »