Autorecenze Citroën C4 - Zajímavá alternativa zavedeným vozům nižší střední třídy. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Citroën C4
 
 

Recenze Citroën C4 1.6 HDi
“Zajímavá alternativa zavedeným vozům nižší střední třídy.”

Autor recenze: Gim všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2011 Typ motoru: Stav km při koupi:178 000 km Stav km nyní:188 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5.0 l/100 km Vloženo: 30. 6. 2016

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Silné stránky

kvalita interiéru
pohodlí jízdy

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

momentálně v řešení nefunkční klima - asi utíka chladič


Hodnocení a zkušenosti s autem

Abych pravdu řekl, nikdy jsem toto auto v hledáčku neměl. V práci jich pár máme a při služebních cestách se mi vcelku líbilo. Jak zpracováním a vzhledem tak jízdním projevem. Nakonec jsem shodou okolností dostal nabídku na odkoupení tohoto auta. Tak jsem moc neváhal a pořídil místo dosluhující Fabie.

Interiér
moc pěkné zpracování, kvalitní měkčené plasty na palubní desce a dveřních výplních, decentní imitace karbonu okolo středového panelu. Nikde nic nebouchá, vše sedí jak má. Po zkušenostech s O II nebo Golfem, bych si troufl říct, že je srovnatelný nebo dokonce lépe zpracovaný, minimálně z hlediska použitých materiálů.
Digitální palubka se tváří jako normální analogová a po nastartování se rozsvítí digi ukazatele. Na můj vkus trochu moc svítí, ale v režimu svícení lze nastavit jas podsvícení a zregulovat to na únosnou mez. Je trochu škoda, že v režimu automatického svícení s tím nic nenaděláte. Zvlášť za deštivých dní to není ideální, ale pořád stačí pustit světla a lze to stáhnout.
Sedačky jsou pohodlné ani na dlouhých cestách nejsem rozlámaný. Mohly by být trošinku užší pro lepší podporu těla v zatáčkách. Po 180tkm nejsou vytahané ani prosezené. Výškově stavitelné obě přední i nastavitelná bederní opěrka. Zadní sedačky mají super opěrky hlavy. Nemusíte je demontovat při sklápění opěradel, stačí jen zasunout do sedačky. Mají tvar L a tak vyčuhují jen 5cm. Bohužel ložná plocha není rovná, ale 2 horáky tam dám. Kufr jako takový má cca 410 l. Je skladný, tak akorát vysoký, jen je málo úložných prostor okolo. Lékárna a spol. musí být v brašně v kufru. Rezerva je plnohodnotná, ale do prostou okolo dáte tak hever a lano.
Díky multifunkčnímu volantu nemusíte skoro sundat ruce z volantu. Je zde ovládání tempomatu, radia, BT telefonu a pak zhasínání a nastavení osvětlení přístrojů. Zhasínání palubky je celkem příjemná věc při dlouhých cestách v noci. Svítí pouze tachometr a nic dalšího Vás neruší.
Úložných prostor je v autě víc než dost, super jsou kapsy ve dveřích kam dáte i 2l petku, obrovský kastlík před spolujezdcem, šuplíky pod sedačkami, v loketce, několik v tunelu,... prostě dost.
Pro zajímavost, lze nastavit zvuky auta - jako blinkry, pásy a jiné na výběr jsou 4 režimy. Auto na Vás může tikat, ťukat, bimbat a kdo ví co ještě. Blbost, ale potěší. Vyšší výbavy mají i nastavitelnou barvu podsvícení budíků.

Karoserie
stejně jako u interieru nechávám na posouzení každému. Mě se líbí. Co mi trochu vadí, že má hodně dlouhý a nízko uložený př.nárazník, takže je potřeba dávat pozor u obrubníků, nebo při sjíždění z chodníku. Asi to u lepších verzí řeší přední senzory, ale ty bohužel nemám. Zadní čás auta se hodně špiní a madlo kufru je hned nad výřezem nad SPZ, asi nikdy neotevřete kufr čistou rukou. Dveře nemají ochranné lišty, a při jejich tloušťce a zaoblení snadno narazí na vedlejší auto, zeď. Takže mám trošku otlučenou hranu dveří.
Stěrače stírající do stran mají obrovskou plochu setření a jejich automatika funguje perfektně. Akorát v zimě je třeba dávat pozor a dávat je do servisní polohy. V klidové poloze je nelze odklopit přes kapotu a když přimrznou, můžete si poškodit gumičky a skřípnout prsty. Ostřikovač je intervalový, takže kam by stačilo jen stříknout, zmizí poměrně dost kapaliny. Zadní stěrač otře akorát průzor a v kombinaci s extra špinivou zadní částí auta je to ideální kombinace. Ještě, že jsou vnější zrcátka velká.
Z hlediska prostoru je vpředu místa víc než dost. Mám skoro 190. Sedačky jsou výškově stavitelné, takže mám rezervu skoro 10cm. Za sebe si sednu bez větších problému s koleny, ale nad hlavou už mám max centimetr.

Jízda
Motor 1.6 HDi má 82kW a v kombinaci s 6 stupňovou převodovkou s lehkým autem celkem pěkně cvičí. Vím, že 5q verze mají hodně nepřesné řazení. U 6q verze je to vcelku v pořádku, ale do kvality koncernových aut mu pořád kousek chybí.
Motor pěkně táhne cca od 1200ot/min do cca 3500ot/min, ale není to potřeba. Na dálnici na 6 ku točí cca 1900ot/min takže drží i celkem nízkou spotřebu.
Při mém užívání tedy 70% dálnice a zbytek kombinace město, mimo-město jezdím okolo 4,8-4,9 l/100km v zimě cca o 3 desetiny více. V kombinaci s 60l nádrží mám dojezd 1200-1300km. Palubní počítač moc "nekecá" rozdíl je okolo 0,1l. S Fabií jsme měl i víc než půl litru.
Uvnitř auta je pěkně ticho. Motorový prostor je dostatečně izolován. Spíš je slyšet hluk od kol a mírný pískot od zpětných zrcátek.
Podvozek je odladěn komfortněji. Dlouho jsem nejel pohodlnějším autem (obdobné třídy). Na svižnou jízdu v pohodě, ale není to na řezání zatáček. Podvozek jinak tlumí dobře jen příčné nerovnosti občas dělají uvnitř neplechu.

Z hlediska závad. Co jsem pátral od kolegy, který ho měl od novoty tak bez problémů. Mě teď dosloužila klima, momentálně to řeším, ale pravděpodobně to bude chladičem. Je pěkně na ráně hned za mřížkou, tak asi nějaký kamínek. Trochu mě děsí výměna dvouhmotové spojky, když jsem viděl cenu tak se mi protočili panenky. Ale nějaký rok ještě vydrží. Ostatní díly jsou za vcelku rozumné ceny.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C4

Vložit komentář

217.000 km

Při návratu, či spíše přesunu na dovolené mi u Budapešti odešlo / začalo odcházet spojkové ložisko. Pedál se prostě propadal cca o 1/3 chodu. Do Prahy jsem naštěstí dojel, momentálně tedy nová spojka.

13.10.2017 | 11:57:15 | Gim  | 81.90.254.* Reagovat

Aktualizace 205.000 km

Klima byla doopravdy chladičem. Opraveno vyřízeno.
Ve 195.000 km výměna rozvodů, dle servisky by měla přijít až ve 220.000 km. Dle známého z autorizáku, měli tyto motory nějakou vadnou serii rozvodového řemene a dostali příkaz měnit ve 120.000 km. Po výměně jsem koukal, řemen byl jak nový.
Ve 198.000 km na mě bliknul motor. Odešel jeden vstřik a filtr pevných částic. Vyměněno za repas díly z Citroenu a jezdíme dál.
Aktuálně přezuto na 17 letní kola 225/45 jsem trošku zklamaný - zimní 16 205/55 jsou podle mě ideální kompromis pro vzhled a komfort jízdy. 17 jsou hodně znát - auto je výrazně tvrdší, víc tahá za volant.

19.04.2017 | 09:45:27 | Gim  | 81.90.254.* Reagovat

RE: Aktualizace 205.000 km

Nyní 213.000 km.
Klima nadále blbla i po výměně chladiče. Nakonec se ukázalo, že byl zadřený kompresor klimatizace. Jinak auto jezdí jak má a vše funguje. Poznatek z ježdění na 17 stoupla cca o půl litru spotřeba, ale pořád se pohybuju okolo 5,2-5,5l podle toho jak moc velký mám podíl dálnice.

17.08.2017 | 11:12:55 | Gim  | 81.90.254.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Citroën C4