Recenze Dacia Logan
“Nadrůměrně prostorné auto s průměrným zpracováním a podrůměrnou cenou.”

Autor recenze: houmr (33 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1,5dci Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:48 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 17 měsíců Průměrná spotřeba: 4,4 l/100 km Vloženo: 2. 2. 2008

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Mondeo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vzhledem k nízkému počtu kilometrů které jsem zatím najezdil se u mého vozu kromě 2 vyměněných žárovek H4 nevyskytly žádné závady.


Hodnocení a zkušenosti s autem

S vozem Dacia logan jsem nadmíru spokojený,jelikož provozní náklady jsou relativně nízké. Po světě chodí spousta lídí a od toho plyne spousta názorů na tento vůz. Ti co my tento vůz rozmlouvaly byly zjevně zaskočeni prostorností tohoto vozidla po tom co jsi ho vyzkoušely.

Je pravda,že Logan nepatří do kategorie závodních vozů ale co se týče prostornosti kabiny je to v hozená rukavice konkurenci. Mezi další zkušenost bych zařadil výši spotřeby.

Podotýkám,že jezdím převážně po silnicích 1.a 2.tříd a nejnižší průměrnou spotřebu jsem dosáhl 3,9 l / 100km při průměrné rychlosti 75km/h. Při cestě na dovolenou 5,1 l /100km při plném zatížení a dodržování limitu 130km/h na zpáteční cestě při zapnuté klimatizaci jsem průměr 5,1 l / 100km udržel také.

A aby nebylo jen chvály zmýním se o nedostatcích které jsem objevyl k té která mě vadí patří poněkud hlučné stěrače a ne příliš pevné opěradla předních sedadel nicméně závěrem bych řekl,že pokud jste schopni trochu ustoupit modním trendům budete stejně spokojeni jako já.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Logan

Vložit komentář

až na ty hrubky

dobrý...

10.04.2008 | 23:27:00 |  Reagovat

to Bretik

No já osobně proti škodovkám nic nemám, a také je můžu. Ale řekl bych, že zatímco spolehlivost vůzů této značky je velmi dobrá, tak poměr cena/ výkon už tak dobrý rozhodně není. Automobily koncernu VW jsou v ceníkách bohužel skutečně předražené.

01.03.2008 | 17:41:57 | Master Reagovat

nocna mora loganistu-korozia

01.03.2008 | 17:18:55 |  Reagovat

Dotaz_závěr

Děkuji. Díky této diskuzi jsem zjistil ,že do výběru vozu můžu zařadit i značku Dacia. A také jsem zjistil, že se k tomuto vozu už nemůže přistupovat jako k „odpadku“ výroby. Ti, kteří jsou ochotni nezaujatě zjistit pravou podstatu věci mi dají za pravdu, ostatní se bud přesvědčí časem nebo vůbec ale přeci jen: podívejme se kolem sebe kolik vozů Dacia jezdí dnes a kolik jich budeme potkávat v budoucnu?
Já osobně uznávám „Skoda“ , celkem dobrý poměr cena/výkon. Ale na druhou stranu je pravdou, že jsou spolehlivější vozy na trhu, s lepším poměrem, než je „Skoda“. Tohle je hodně individuální a jednotlivé názory je třeba alespoň respektovat. Auto si vybírám podle toho co umí a jak moc je „blbuvzdorné“ bez ohledu na vzhled interiéru, plechů a množství elektromechanických vymožeností. Automobil má mi sloužit, ne já sloužit jemu. Je také třeba brát ohled na to, že auto není dokonalá věc. Výběr automobilu určuje také účel pro který si jej pořizuji. Najde se zcela jistě mnoho dalších důvodů (Žena apod. … ).

21.02.2008 | 00:26:11 | Bretik Reagovat

Ach ta čeština

Nic proti recenzím na tomhle serveru ani nic proti Loganu. Zajisté je to odpovídající vůz za levný peníz. Dokážeme si představit, že za roční plat bychom v 80 letech měli takovou káru ??? (teda spíš moji rodiče). V tý době stálo UNO myslím 32 tisíc bonů a normální člověk na to šetřil 5 let. Takže doba kvalita i čas pokročily je dobře, že ta auta jsou. Lituji jen že autoři neumí pravidla pravopisu. Prosím napište si to nejřív nanečisto a nechte to opravit své děti ať si neděláte ostudu. Přečetl jsem jen u Loganu 25 příspěvků a na první čtení našel skoro 70 chyb....! PS: Mám dvě auta z nichž jedno Fabriqué en Renault a radím : 120 tisíc km -nebo max 6 let a radši z domu.

11.02.2008 | 19:40:31 | honza Reagovat

1.6 16V

Na auto.cz tuším byla na 16V recenze..v začátkem roku 07 a do prodeje nejde..zároveň byla ve výbavě Prestige...auto vypadalo hodně k světu...výtky měli k měkčímu podvozku..ale to je francouz..horší to bylo s průvanem u zadních sedaček..prý se tam těžko udržovala teplota (sedan)...podle mě se 1.6 8V zbavují tak..že 16V u nás nenabídnou...měla to být náhrada ve stejné ceně za 8V...v Polsku se prodává taky..ale v rámci EU není problém si auto koupit v cizině nové..a v Polsku vyjde trochu levněji

10.02.2008 | 23:55:03 | KubikCv Reagovat

anonymové

Je to tak jak říkáš, ale je to lepší neřešit a nevnímat. Čas od času by ale mohl nějaký admin takovýhle příspěvky umazat...
Jinak ono je fakt, že pro každý trh je jsou kolikrát individuální nabízené verze a možnosti dovybavení. 1.6 105 k musí být super, navíc tenhle motor je ještě lepší na spotřebu, než 1.6 MPI. V Německu je, tady jak říkáš zatím ne, ale kdo ví, jestli vůbec někdy bude. Právě Německo je asi největší evropský trh a i taková verze se tam chytí. U nás tak masová kupní síla není. Na českém trhu asi jedna dieslová verze a dva benzíny u takovéhoto auta asi postačí. Navíc bych řekl, že se 105 koňmi už bude Logan možná přemotorizovanej, to bude úplně GTI verze

10.02.2008 | 20:51:09 | Master Reagovat

Anonymové

Už mi ty anonymové lezou na nervy...škoda že nejsou vidět IP adresy..to by bylo koncovek indos.cz..kdejakej blbeček ze základky tady píše bludy o sockách...

Teď k DACII...motor 1.4 by měl mít prapůvod už v R19..měli jsme ho..a nemůžu si stěžovat..ale pro mě by volba u Logana byla 1.6 16V ..která se ze mě neznámého důvodu v ČR neprodává..na mobile.de jsem našel sedan v plné výbavě... 1.6 16V 105koní přímo na autosalonu za 200tisíc...auto nejeté !!! Po dotazu na DACIA.CZ mi nebylo sděleno proč se 16V v ČR neprodává...pro logana i MCV by to byl ideální motor...nejsem zastánce nafty...než 1.5 s turbínou..radši 1.6 s 16 ventily

09.02.2008 | 22:36:45 | KubikCv Reagovat

co dodat-vuz pro socky,a jeste blby




09.02.2008 | 22:17:54 |  Reagovat

No mně osobně se teda současná Dacia moc nelíbí ani jedna, ale naopak, když už tak klasický sedan. MCV je sice bomba v porovnání cena/prostornost, ale jinak je to naprostá hrůza...holt design už je hodně individuální záležitost...

07.02.2008 | 12:30:37 | Master Reagovat

to Bretik

Kdybych uvažoval o Loganu, tak jedině MCV, protože sedan je designově opravdu hnus (dle mého názoru), příšerná bedna na kolečkách. Cenový rozdíl je minimální. Co se týká motoru, tak bych volil 1.5dci + nějaký chip, protože 50kw je hodně málo na vozidlo těchto rozměrů. Rezerva v motoru jistě je. 1.6 16v už s tímto vozem může slušně hýbat, ale otázkou je ekonomika tohoto motoru. S motorem 1.4 byl myslím AMR a byl značen za lenocha.

07.02.2008 | 12:20:45 | Radek Reagovat

to Bretik

Všechny motory jsou Renault, takže se můžeš podívat tam. Každopádně říká se, je to francouz a někdy to na sobě dá auto znát a třeba i na motoru. Ale na to bych se vykašlal, všechno je to technika, každý má něco, věčně bezporuchový stroj neexistuje. A francouzská výroba rozhozhodně není z třetího světa. Rumunská výroba si v létech minulých neudělala nejslavnější jméno při licenčních výrobách nesmrtelného modelu "1300, 1310 a jeho dalších modifikací", což je původem R12... Ale teď patří celý podnik pod koncern Renault a ten si prostě kvalitu vozidel, které z linky vyjdou pohlídá. Je fakt, že ne všechno jde hned, a tak se přeci jen ještě najdou určité poznatky z let minulých a nebo z výroby vyjde sem tam zmetek. Známému mého kamaráda se na loganu úplně rozpadla přední náprava, vše bylo uznáno v rámci reklamace, dostal úplně nové auto, které dodnes slouží k jeho plné spokojenosti. Pokud jsi rozhodnut pro Logana, zkrátka víš, co od něj chceš a neočekáváš moderní vymoženosti a kvalitní technicky vyspělou limuzínu, jako třeba u BMW, za úplně jinou cenu. Nemyslím si, že by auto nesplnilo účel, pro který je určeno. No a co se porovnání s Favoritem týče. Dacia je rozhodně o hodně stupínků dál v bezpečnosti, s moderním vzhledem, modernějšími prvky (přeci jen je to nové auto, i když z ekonomických důvodů užívá plno jednoduchých a osvědčených prvků z dob minulých), pro příklad u "fáčka" nejajdeš žádnou elektriku v okénkách nebo klimatizaci. Dál jak jsem již někde dole psal, auto na selnici sedí vcelku dobře, hodně dobře brzdí a tlumí nerovnosti (podvozek je opět Renault), tam si dnes již staré "fávo" taky neškrtne. Spotřebou by favorit logana taky rozhodně netrhnul, natož v dieslu, kde škoda tehdy nemohla sloužit... Naproti tomu, škodovácký motor by na silnici loganu opatřeném dieslem 1.5 brzy udělal pápá (benzín 1.4 jsem nezkoušel, ale co jsem četl, je to podobné, i když si myslím, že to bude lepší, volil bych spíš tento benzín, nebo pak 1.6). Ale pokud nepotřebuješ zrychlení a rychlost jako takovou, ale naopak chceš ušetřit, pak je 1.5 diesel právě pro tebe. V prostornosti je to s Favoritem taky neporovnatelné, Dacia nabízí opravdu hodně místa. Zato je ale třeba říct, že Favorit je aerodynamicky rozhodně lépe zpracovaný a nevydává takový hluk, jako Dacia v rychlostech nad 90 km/h...

07.02.2008 | 11:23:27 | Master Reagovat

Dotaz_2

Děkuji diskutujícím, rozšířil jsem si obzory o tomto výrobci z hlediska „plechařiny“. Další dvě poslední a stěžejní otázky jsou: 1) Jaká je poruchovost motoru [ a)benzínový, b)dieselový] a pohyblivých částí (např. podvozek) v rozmezí 0 až 150 000km ? 2) Jaké má jízdní vlastnosti ? -Můžeme třeba porovnat favorita a logana, ať je to zajímavější.

07.02.2008 | 10:26:28 | Bretik Reagovat

tu KubikCv

to máš na jednu stranu pravdu, ale škodovka zaplatila daň komunismu. Jinak je značka s úplně jinou historií, tradicí vývoje a výroby a kvalitou...přesto ale teď Renault na kvalitu nových Dacií dohlídne a zákazník, který po ní šahne, ví co může za ty peníze očekávat, takže pokud bych se pro ní rozhodl, myslím, že bych v dnešní době zklamaný nebyl...

06.02.2008 | 22:37:17 | Master Reagovat

KarleN

Rumuni?? podívej se jak se dívali na Českou Škodovku....úplně stejně jako Ty teď nevěříš Rumunům když je přebral Renault...

06.02.2008 | 09:37:12 | KubikCv Reagovat

To Bretík

Obávám se, že hmotnost a konstrukce vozu při střetu je dost zásadní. Např. Fábka s třeba Aygem bude ve výhodě, ale s E Medvědem budeš uvnitř na sračku.

06.02.2008 | 08:41:21 | Radek Reagovat

Auto jako takové se mi celkem líbí, rozhodně je velmi praktické, jenom ten znáček na kapotě ve mně, pamětníkovi vozů Dacia, budí nedůvěru. Tak nějak se nemohu "prekabátiť" a uvěřit v rumunskou kvalitu. Myslím že vytáhnout z hrobu tuhle značku nebyl šťastný marketingový tah, alespoň ne v ČR.

06.02.2008 | 07:38:09 | karel N. Reagovat

pro Bretik

Stačí zabrousit na youtube.com je tam crashtest Dacie i Fabie...Logan má tuším 3 hvězdy..na to v jaké je cenové kategorii to je nadprůměr (Seicento,Picanto apod. jsou jinde)

05.02.2008 | 22:24:26 | KubikCv Reagovat

No to víš, "Dácka" je sama o sobě nová technologie:-)

05.02.2008 | 22:00:14 | Master Reagovat

Dotaz

Zajímal jsem se o rozdíly mezi loganem a fabkou. Zjistil jsem, že logan (1.4) je lehčí než fabka (1.2) o 350Kg. Autorizovaný prodejce mi tento rozdíl vysvetlil: "novými technologiemi". Tudíž se ptám je tato odpoved uspokojující? A v případě autonehody, které auto lépe ochrání cestující? Děkuji za vyčerpávající odpovedi.

05.02.2008 | 00:50:47 | Bretik Reagovat

tu spotrebu jsi meril dotankovanim do plne?

03.02.2008 | 21:19:33 | diego Reagovat

Po Mondeu zase skok trochu jinam, ale proč ne. Víš sám dobře, co ti toto auto nabízí a co naopak postrádá, koupil sis ho a dobře jsi udělal. Časem pak uvidíš dál. Každopádně nemá cenu příliž dávat na to, kdo co říká. Ta spotřeba je teda až dost neuvěřitelná těch 3,9... Já měl tu čest svést se právě v loganu 1.5 diesel. Moje dojmy? Auto je to skutečně hodně prostorné jak pro řidiče, všechny cestující, tak i kufr rozhodně pár věcí spolkne. Vůz skvěle brzdí a má na naše silnice příjemné odpružení. Ale jinak v rychlostech nad asi 90 km/h začíná být slyšet slušný aerodynamický hluk. Motor 1.5 skoro vůbec nejede, což znamená, že se na něj bude muset pěkně šlapat a jak pak stoupne spotřeba těžko říct. Každopádně ani tak se tomu moc nechtělo. U jednoho dealera jsem dokonce viděl zmoklé skladovky venku, u kterých když jste následně chtěli stáhnout okénko, byla na něm pak pěkná černá stopa. Ale to byla asi výjimka. Jinak na autě je hodně vidět, že je děláno tak, aby bylo fakt co nejlevnější, tím nechci říct nekvalitně, ale použitím nejrůznějších prvků. Ale o to právě jde a kdo si takové auto pořizuje, tak to ví moc dobře a nepotřebuje žádný přepych moderních technologií. Jinak je to i celkem pohledný vůz a zkrátka, jak jsem již řekl za skvělou cenu, takže mohu jen popřát, mnoho šťastných kilometrů a ať Dacia nadále bezproblémově slouží!!!

03.02.2008 | 19:26:47 | Master Reagovat

spotreba

Ja som na MCV mal najnižšiu spotrebu 5.1l počas zábehu, kedy som neprekračoval 2500 otáčok. Teraz pri normálnom až rýchlejšom jazdení je spotreba 6.1l. A motor 50kW neudrží ani pri prázdnom aute 130km/h rýchlosť na diaľnici do strmého kopca. Spomalil na 120km/h a to je v skutočnosti ešte o 10km menej, pretože tachometer ukazuje o toľko viac. Na stieračoch mi vôbec nevadí hlučnosť, to som si ani nevšimol, ako skôr debilná geometria pravého stierača, ktorý opisuje kráku dráhu a voda z hornej úvrate potom steká priamo cez stred okna. Tiež by stierače mohli mať funkciu súčsného ostriekania a zotretia okna. Normálne treba ostriekať okno a cez polohu cyklovač prepnúť páčku na polohu stieranie. Z podobného súdka je aj absencia zapnutia stieračov iba na jedno zotretie ťuknutím do páčky, ako to poznáme zo škodovky.

03.02.2008 | 15:50:09 |  Reagovat