Autorecenze Dacia Logan 64kW - Nedoporučuji - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Dacia Logan
 
 

Recenze Dacia Logan 1,6
“Nedoporučuji”

Autor recenze: Miloslav Petrlí (51 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:64kW Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:135 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 10 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 14. 9. 2018

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 2.6

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Po deseti letech se rozbila převodovka. Do té doby jen drobné závady a spokojenost (- vyšší spotřeba vyřešena instalací LPG). Velký problém sehnat převodovku na vrakovištích - nová stojí 73 tis. + DPH nebo repasovaná 23 tis. + DPH. Ani oficiální prodejce Dacia ani Renault není ochoten nepo schopen poskytnout informace o tom,do jakých typů,značek vozidle se daná převodovka instalovala. Čili předražené náhradní díly a neochota Renaultu odpovídat na technické dotazy znamená doporučení vozy této společnosti raději nekupovat.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nízká nákupní cena a spokojenost, dokud ovšem není zapotřebí v souvislosti s poruchou servis. Poté následuje zjištění, že např. cena nové převodovky činí i s DPH cca 90 tis. a repasované téměř 30 tis. Komunikace s prodejcem, jak konkrétním, tak oficiálním pro ČR, zejména ohledně technických údajů, je velmi, velmi špatná, resp. žádná pozitivní.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Logan

Vložit komentář

Převodovka

Já jsem tohle auto měl v provedení 1,5 dCi a nikdy nedávám na to, když mi někdo tvrdí, že náplň oleje v čemkoli je doživotní. A tak jsem vyměnil olej v převodovce po 120 tisících (v servisu se ptali proč, když to není v servisním plánu, odpověděl jsem tenkrát, že s tím asi těžko něco můžu zkazit. Výsledkem bylo, že vůz jezdí na původní převodovce dodnes u mé bývalky a má hodně přes 200 tisíc km najeto. Myslím, že u pána jde o problém zanedbané údržby v kontextu s vírou, že když je olej podle výrobce doživotní, pak vydrží převodovka déle než on sám.

18.09.2018 | 09:02:08 | Ing. Miroslav Had  | 194.50.2.* Reagovat

převodovka

Špatná převodovka může být u každého vozu. Stejně tak to bylo u jedné série převodovek u Octavia I. Nicméně to, že se na Dacii špatně shání i na vrakáčích, zřejmě svědčí o tom, že to je častá závada, když nejsou k mání. Další věc je to, že Dacia hojně používala techniku z Clio II, což mělo celkem jednoduchou a snadno opravitelnou techniku. Dodnes máme jeden kousek v rodině a po vychytání různých neduhů, hlavně v elektrice je to nezmar a navíc velmi lehce opravitelný. Nicméně starší renaultí převodovky jsou extrémně choulostivé na správný typ oleje a musí se občas zkontrolovat jeho hladina, protože má tendenci ubývat prosakováním, což není chyba, ale vlastnost. U Dacie proto tomu nebude jinak. Stejně tak se musí za životnost auta olej aspoň 1x vyměnit a hlavně dodržet správný typ a také výrobce oleje. Takže pokud jste něco z toho zanedbal, je pak zbytečně se zlobit pouze na výrobce.

15.09.2018 | 20:09:19 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE: převodovka

Právě jste potvrdil můj názor, děkuji Vám. Jen mě mrzí, že jsem byl ochuzen o tak zábavné dobrodružství, jako je vychytávání různých neduhů, a snadné a jednoduché opravování častých závad převodovky a další jednoduché techniky. A prosakování oleje z převodovky - to máte recht, to není vada. To je vlastnost. Jen ještě o tom přesvědčit techniky na STK, ti hlupáci si myslí, že zjevné olejové skvrny jsou závada. Je dojemné, jak moc jste zamilovaný do své techniky. Opravdu je škoda, že si ještě v dnešní době někdo myslí, že pravidelné opravy jsou běžná věc u každého auta. Že je to osud každého majitele auta. Zkuste mi na chvíli věřit, že to tak opravdu není.

16.09.2018 | 07:33:36 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: převodovka

Starší Renaulty trpí hlavně na špatné konektory v elektrice, nicméně nic, co by stálo majlant, nebo nezvládl aspoň trošku zručný majitel vozu a to vystříkat kontakty v konektorech kontaktolem, popřípadě pokud je spoj uvolněný, tak kontakty napružit. Pak již běžný spotřebák. Fatální závady motorů, převodovek (i při správné údržbě), na rozdíl od jiných značek vozů u Renaultů nečekejte. Ono prosakování starších renaultích převodovek je stejná vlastnost, jako třeba žravost oleje u nových koncernových vozů :-D Nicméně tady olej nemusíte dolévat pomalu co druhé tankování, ale stačí provést kontrolu oleje v převodovce co dva roky, prostě zkontrolujete hladinu a popřípadě tu trošku snadno dolijete, to je celé. Takže žádné kaluže oleje zase pod vozem nečekejte. Každá značka vozu má prostě něco, na co je potřeba dávat větší pozor, tím spíše, pokud už má vůz více najeto. Myslet si, že náplň v převodovce jak manuální, tak automatické je celoživotní je velmi bláhové a může pro majitele znamenat i odpis vozu. Jak jsem psal, ten menší průsak není nic neobvyklého a např. Škodovky také nejsou vzorem zcela povrchově suché převodovky a ne zřídka když provedete kontrolu stavu náplně, mají taky úbytek. Ono aspoň jednou za několik let, provést kontrolu hladiny oleje v převodovce je dobré provádět u každého auta a ne si na to vzpomenout až někdy kolem 200tkm, když některé rychlosti již nejdou tak dobře zařadit, jako dříve. Když srovnám několik dřívějších Škodovek v rodině, které se postupně prostřídali během cca. 5 let, tak naprosto s klidem napíšu, proti nim je i ten Renault zlatý, protože spolehlivost vs. počet oprav byl u Škodovek naprosto tristní a tady opravdu nechápu tu oddanost našince k této značce a považuji ji za masochismus.

17.09.2018 | 00:41:54 |   | 91.103.165.* Reagovat

RE: převodovka

Tak to jsme si porovnali slepého, hluchého a chromého :-) Chlapi, já nevím, proč si pořád myslíte, že takovéto tajtrlíkování okolo auta je normální. Co bych měl pořád řešit? To co píšete v první větě, má už mít dáááávno vyřešen výrobce. Nebo myslíte, že na to neměl dost času? Ale budiž, je to váš standart, tak si ho mějte. Ale věřte, že existují auta, kde kromě pravidelné servisní prohlídky nemusíte dělat nic. Je to ze začátku trochu nuda, ale dá se na to zvyknout. Za třeba dvanáct let vlastnění takového auta už se jen usmíváte nad vašimi a podobnými komentáři, kde si majitel myslí, že různé i drobné opravy jsou naprosto běžné...

17.09.2018 | 09:10:57 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: převodovka

U Rendla jsou problémy s kde čím, ne jen s elektronikou, navíc v dnešní době sice možná umíte vystříkat konektor kontaktolem jenže nevíte který, v celém autě jsou těch spojů tisíce, to nemluvím o elektronických součástkách...……...

17.09.2018 | 11:03:11 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

Zrovna podle ceny převodovky bych asi neřešil nákup auta. To byste si nemohl koupit auto žádné. Převodovka by při normálním zacházení měla přežít celé auto. Alespoň to tak vždy bylo. Takže další důkaz o kvalitě dacií, tolik vychvalovaných svými majiteli. Na alespoň průměrně spolehlivém autě během vašich 135 000 km lze pochopit výměnu brzd, pneu, filtrů... ale převodovka? A co to bude příště? Poloosy, tlumiče, spojka? A spotřeba 8 l při 64 kW tak to je hustý. Opět si děkuji, že jsem si toto auto nekoupil. (Kdysi jsem chtěl)

14.09.2018 | 13:25:01 |   | 89.176.46.* Reagovat