Autorecenze Daihatsu Feroza 1.6 benzín - Výborné jen do terénu. Bez nákladu. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Daihatsu Feroza
 
 

Recenze Daihatsu Feroza F300 1.6
“Výborné jen do terénu. Bez nákladu.”

Autor recenze: Dingo ,
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1996 Typ motoru:1.6 benzín Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:120 000 km Způsob řazení:manuál Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7.5 l/100 km Vloženo: 6. 6. 2004

Hodnocení inzerátu: 12 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.3

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Escort

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Drobné běžné závady spotřebního charakteru. Zadní díl výfuku rychle hnije, špatný přepínač blinkrů, dveřní čalounění příliš nevydrží, zarezlé šroubky ve světlech i na oknech. Karoserie vydává divné zvuky při jízdě v terénu. Zadní okno rozebiratelné jen několikrát (polocabrio-pickup). Příšerně zpracovaný systém větrání - větrák je příliš hlučný a za teplého počasí fouká horký vzduch. Reproduktory jsou snad čínské, skoro nehrajou, při teplotě pod nulou a při rychlosti nad 30km/h se velmi hlasitě rozvibruje přední náprava, zařazením 4x4 lze jet i 50km/h, po rozmrznutí v garáži opět ok. Zjištěn výrazný únik převodového oleje.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jízdní vlatnosti v terénu dostatečné, standartní verze (bez 3 stupňových elektronických tlumičů) je na silnici zabiják - všechno vrže a praská, přejíždění sebemenších nerovností láme záda, se širokými koly 225/15" v dešti na vyjetých kolejích téměř neudržitelné ve směru jízdy. Slabé brzdy a velmi malý prostor na zavazadla činí toto auto použitelné jen jako víkendové na hory. Nevhodný průběh akcelerace v závislosti na sešlápnutí plynu způsobuje vystřelování auta a následné chcípání motoru v terénu...

V zimě se převodovka musí nejdříve rozehřát, jinak hrozí, že než stačíte přeřadit z 1. na 2. auto se zastaví (nejen že výrazně brzdí auto, ale také špatně řadí).

Spotřeba ve městě je enormní, v rozmezí 12-15 litrů (extra výbava: chromované rámy vpředu a stupačky z boku, široká AL kola). Auto brzdí i z kopce (hranatá karoserie).

Robustní a velmi tuhá konstrukce přežila malý drc s Londýnským autobusem a silnější boční střet přímo na zadní kolo s Felicií bez jediné újmy (jen velmi drobné škrábnutí).

Celkově velmi nepohodlné a u spolujezdce velmi málo místa, zadní sedačky jsou spíše trestné lavice.

Poměrně silný motor s dobrým záběrem i v nižších otáčkách.

Téměř žádné "úložné" prostůrky - odkládací plocha na palubce krade menší předměty.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 12


Komentáře uživatelů k recenzi Daihatsu Feroza

Vložit komentář

Uplne v pohode

Uplne v pohode si davam s Ferozou i dlouhy cesty na hrubych offroadovych kolech Kumho Venture 235 75 15. Neboji se zajet z Brna do Frankfurtu a zpet. Autor clanku pise neobjektivni zvasty. Kdo se o auto stara, tak mu jede dobre. 120km/h a ani se nehne, v zatackach sedi, V terenu neprekonatelna. Stale mne prekvapuje co vsechno vyjede.

28.11.2015 | 09:41:11 | Stanley  | 90.176.57.* Reagovat

Ferda

Tohle auto neni na nějaké velké cestování to je terení auto,a v terenu super

09.05.2015 | 22:18:31 | Franta  | 82.202.109.* Reagovat

RE: Ferda

Ahoj, máś pravdu. To není luxusná limuzína. Na to je Mercedes a pod. Feroza je do terénu a tam snad nemá súpera, proste fajn!!!!

02.12.2019 | 13:18:59 | Jurek  | 178.23.88.* Reagovat

dobrý tahoun

Mám ho týden jsem spokojen ,r.v.96 zatím ho zkoumám nenašel jsem při provozu problém.Jednoduchá čtyřkolka bez zbytečné elekryky)všechno ručně , to mi nevadí zvednout prdel a přepnout spolehliví sistém než ty nové braky plné elekroniki, jen sypat prach když se podělá omlouvám se ferda O.K.

23.03.2013 | 12:46:43 | pítr  | 89.103.50.* Reagovat

nesmysl

Autor článku zřejmě nikdy neinvestoval do vozu ani korunu... Pokud vůz neřadí v zimě, doporučuji vylít z převodovky vodu a spotřeba extrém v terénu max 12L. Auto nevrže tomu kdo maže (o= s článkem se nedá souhlasit...

12.03.2012 | 21:56:53 | Ferozkyn  | 89.24.91.* Reagovat

RE: nesmysl

Podepisu, autor hodnocení je naprostý automobilový amatér a nebo ( to spíše) provokatér který měl předtím G čkovýho MB

17.04.2012 | 11:30:37 | ady  | 88.102.3.* Reagovat

Kritika

Článek příliš kritický a neseriozní..vlastním delší dobu Ferozu a že by v zimě neřadila, brzdila??? než se zahřeje neexistuje (samozřejmě záleží na oleji),Jezdím sice jen na 195kách ale auto drží rovný smer i při rychlostech nad 100,
jezdím s ní i couračky do práce atd. a spotřeba do 10ti litrů atd.atd.
Najeto přes 200tisic a stále jen žasnu nad kvalitou, furt to jezdí, závady žádné mimo pár drobností.....
Zápory se samozřejmě taky najdou, je to auto do teréno, odpružené listáky a torzkami tak nebudeme čekat pohodlí jako v Mercedesu, že? Mizerná protikorozní ochrana taky už některé kousky vyřazuje z provozu i když po mechanické stránce by ještě Ferozy jezdily a jezdily...
Zdravím

07.05.2010 | 19:04:23 | dady Reagovat

Moje Ferozka

Ferozku vlastním půl roku, moje očekávání naplnila bez výhrad ( předchozí automobil - Octavie 4x4).
Výborné vlastnosti v terénu, průchodnost vynikající.Jízdní vlastnosti na silnici jsou odpovídající "offroadům" dřívějšího data výroby. Ideální kompromis mezi požadavky na "práci " v terénu a na silnici. Co se týče spotřeby odpovídá průměru mezi 7-8 litry, při svižnější jízdě nemá problém udržovat dálniční maximálku při rozumné spotřebě i s nákladním přívěsem.
Výbava , s vyjímkou klimatizace, na výborné úrovni ( vše v elektrice ) , interiér sice menší, méně prostoru na robustnější spolujezdce,ale blíže a útulněji ke spolujezdkyním. V rámci možnosti nároku na pohodlí v terénu mám za to, že na velmi dobré úrovni.Je třeba si uvědomit, že se jedná o auto vyráběné před 15 ti lety a především určené do terénu.
Co se týče závad, jen drobnosti...termostat otevíral příliš brzy, provozní teplota byla nížší... jednoduchá výměna před zimou ( i když...před letošní zimou, by nebyl ani problém s topením ), v současnosti vyběhaná pouzdra startéru odpovídající stáří ( nenáročná a nenákladná oprava startéru ).
Celkový dojem - výborná robustnost, průchodnost terénem,spolehlivost,nenáročnost,rozumné náklady na provoz a přiměřené pohodlí v silničním provozu. Výkon motoru na velikost auta a požadované nároky ideální.

09.01.2007 | 23:36:42 | Zdeněk - Severozápadní Čechy Reagovat