Rok výroby:2009Typ motoru:zážehovýStav km při koupi:120 kmStav km nyní:68 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:30. 10. 2012
Předchozí auto:Renault Thalia 1,4 8vFord Sierra 2,0 DOHC EFiŠkoda 120 120 LS
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
PODVOZEK prostornost a vyšší posez slušný kufr bezporuchovost
Slabé stránky
spotřeba
Závady a opravy na autě
Kromě spotřebáku (oleje,filtry,gumy,nedávno destičky) NIC
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po zoufalství s Rendlem jsem se vrátil k Fordu a světe div se - závady 0. Motor 1,6 není žádný trhač asfaltu a ani spotřeba není nejmenší, ale kvůli tomu jsem si auto nekupoval. Chtěl jsem něco spolehlivého, spíše většího (vyšší posez a přehled) a spolehlivý podvozek - vyšel C-Max :-). Motor na běžné ježdění stačí, pravda, pokud se auto naloží na dovolenou a pustí se klima, jde výkon dolů a je to znát, ale dovolená je 1x za rok, jinak jezdím většinou sám. Podvozek je excelentní v zatáčkách sedí jak přibitý hřebíky a na rendlovské utíkání ze zatáčky jsem si rád rychle odvykl. Pokud jsou dobré gumy a tlumiče, je to k neurvání , pokud ne , je to pořád o parník lepší než kde jaký hatch. Sedadla jsou přiměřeně tvrdá a dají se v nich polykat kilometry bez bolesti zad, mohli by ale mít lepší boční vedení. U řidiče je výškově polohovatelné s loketní opěrkou - to je jedna z mála slabin, kterou jsem tušil už při koupi, opěrka se celkem rychle strhla a pořádně nedrží, ale přežiju to....... Dobrá vychytávka je kastlík na brýle nade dveřmi řidiče, využívám hodně. Neštěstí jsou u Forda koberce, z toho čalounění nejde nic dostat, to je snad jediná věc, po které se mi z rendla stýská, vyluxovat auto, to je vzít si dovolenou :-(. Do kufru jsem dal plastovou vanu, takže jakš-takš, ale ostatní tapecírunk se fakt pucuje dost zoufale. Jo , taky ještě abych nezapoměl odešly plynokap. vzpěry víka kufru, ale budiž při 68tkm a denním několikerém požívání. V kabině je místa dost, dokonce i vzadu se sedí parádně a to i pěti, i když ve 4 je to pochopitelně lepší. Zadní sedačka lze na dvakrát překlopit nebo i vyndat, ale to je dost posilovna,, ženská by to asi nedělala.kufr má pravidelný tvar a tak je dobře využitelný.Řízení bez problémů, přesné s kvalitní zpětnou vazbou, řazení taktéž, i když bych řekl, že Sirka ho měla lepší. Občas vyskočí zpátečka, chce to řadit ji pomalu a precizně, ale je to o zvyku.Co mě vadí(ale to je obecný problém), že když si chci ostříknout přední sklo, rozjedou se stěrače automaticky a nedej bože, aby zrovna mrzlo :), taky ESP je občas dost horlivé, rád jezdím na hraně a to se mu moc nelíbí, jde sice vypnout, ale jen do dalšího nastartování - ne trvale.
Dívám se na technické údaje a akceleraci to má cca jako Kolíně ze stejného roku výroby, akorát to žere o 4 litry více a váží o 500 kilo více. Pro rodinu fajn auto. Pokud s tímto Fordem jezdí někdo single, tak vyhazuje peníze. Na benzínu bych za život auta (jezdím krátké trasy a město) projezdil 991 800 Kč. Kolíně stejné kilometry ujede za 551 000 Kč. To je rozdíl 440 800 Kč. Ty brďo. https://www.sauto.cz/katalog-modelu/72-ford/808-c-max/4477-c-max-facelift-2007/7747-16-16v
Mulite, ty to pořád vidíš jen ekonomicky nebo ekologicky (dostaneš medaili od EU). Někdo prostě bude jezdit velkým autem i sám, protože ty peníze má a jaxi co s nimi, že jo. Na druhou stranu se o totéž někdy snaží i lidé, kteří těch peněz zas tak moc nemají, no tak je utratí za toto, ono je to vlastně skoro jedno. Skoro.
EU nemyslí ani ekologicky ani ekonomicky. EU prosazuje elektroauta, která jsou nejhorší na těžbu surovin. Viz baterky. Nejen těžba vzácných kovů, ale co pak s nimi. Kdyby EU myslela ekonomicky a ekologicky, podporuje menší benzínová auta. Ale oni dávají automobilkám pokuty, že se jim malá auta už nevyplácí produkovat. EU je banda vymaštěnců, pokrytců a jsou navedení a podplacení.
Jinak každé auto se promění v kus rezatého plechu. Proto ani nedává smysl kupovat auto nové. Nejvíce tratíš na hodnotě a nejvíc cáluješ. Navíc se bojíš, že ti nové auto někde poškrábou. Což jsem měl S novým Matizem a trochu i C1, když mělo jen nájezd 21 tis. km. Třeba předtím u C3, které mělo už 130 tis km, mně to bylo více jedno, když ho někdo poškrábal. Velké auto má taky své výhody. I nové auto. Neexistuje žádné ideální řešení. Vždy je to kompromis. Ideální auto by bylo takové, které by pružně měnilo tvar. Kdybych potřeboval jet po dálnici, bylo by větší, pohodlné. Kdybych se potřeboval prosmýknout skulinkou při odbočování nebo parkování, zmenšilo by se. Kdybych potřeboval projet terénem, zvýšil by se podvozek. Kdybych potřeboval jezdit na spotřebu, snížilo by se těžiště a celkově aerodynamický odpor. A tak dále. No každopádně lidi ještě daleko většími vozy než je zde uvedený Ford 1,6 pro rohlíky do marketu. Zaplatit za život auta 400 tis, 500 tis více za benzín bych neudělal. No mně dává smysl spíše to úsporné auto. Ne kvůli EU. Ale asi jsem principiálně racionalista a minimalista. Ze stejného důvodu nekupuju drahý synťák za 100 tis, když můžu mít synťák za 30 tisíc a díky efektům a nastavením si vyrobím stejné zvuky, jako ten vůl, co do toho dává 100 tisíc, páč to tam má už přednastavené. Je to vůl. Páč kdyby si koupil stroj za 30 tis, tak sice bude mít osekané tovární zvuky, ale může si je namíchat tak jako ten, co má drahý synťák. A ještě se na tom naučí. Drahý stroj za 100 tis ho vyučí jen lenivosti, laxnosti, lajdáctví. Všechno je tam na stříbrném podnose, takže stagnuje a hovno umí. Nekoupím si laciný nebo špatný synťák, který nic neumí. Ale koupím si to nejdostupnější, s čím můžu tvořit profi zvuky za čím jak nejnižší náklady. Ano, to je moje logika. A že to nemá dotykový displej, ale tlačítka, mi vyhovuje. Podstatné jsou zvuky a jejich syntéza a ohýbání. Princip je stejný. Jen na drahých strojích mají barevnější displej a více předpřipravených zvuků. Ale já si jich stejně vyrobím na levnějším stroji víc, než ten ťuplas na drahém.
A to mně už na youtube napsalo hodně lidí, muzikantů. Podivovali se, jak je možné, že mi zní stroj za 30 tisíc líp, než jemu stroj za 100 tisíc. No páč s ním neumí a čím dražší stroj, tím větší ťuplas si ho kupuje. Nedostatek talentu kompenzuje penězi a myslí si, že to tím přebije. Ha ha. Tak podobně to bude s auty.
Na těch synťácích se pěkně odráží IQ. Když je to idiot, koupí si buď moc levný stroj nebo moc drahý. Buď je to idiot toho prvního typu, že si koupí levnou samohrajku pro děti a myslí si naivně, že na tom půjde něco aranžovat. Nebo je to ten druhý idiot, že si koupí ten nejdražší stroj, že to bude dělat něco na něho a bude mít nejlepší výsledky zadarmo (myšleno bez námahy, bez úsilí). Inteligentní člověk vynaloží nejmenší možné náklady na dostatečně profesionální zvuk. No a kdybych si koupil stroj na 100 tisíc, nic už moc nezískám. Protože jsem si na levnějších strojích namíchal a upravil takovou databanku zvuků, které stejně ani na tom drahém nejsou. Musel bych je tam taky vyrobit. A k čemu, když už jsem si je vyrobil na tom, co mám. Navíc jsem si sehnal zvuky, mám je od jednoho Švéda a zadarmo. On je nasampploval a kdysi se tím živil. Mně to dal, takže jsem si tím obohatil rejstřík zvuků. Zvuků, co nemá skoro nikdo. Proto to těm hlupákům nejde na rozum. :-) A já se tím bavím. Za peníze si IQ ani talent koupit nejde.
Neboj, už jsem de facto napsal všechno, co jsem chtěl. Nic nového mě nenapadá. Ale přišel tu za tebou další nový kamarád a ten bude vyžadovat péči. Dožaduje se mé pozornosti. Zatím tvrdí, že neexistuje interpunkce a nick. Ale svoji ip adresu píše: 78.80.29.* Tak ho budu oslovovat 78.80.29.*
Evidentně se ti za mnou stýská, tak mě voláš, abych se ti pověnoval. Proč jsi rezignoval na interpunkci? Budu si s tebou psát, když tak moc chceš, ale až trochu upravíš češtinu. Ok?
Jinak s autem je to stejné jako se synťákem nebo postelí nebo botou. Příčetný člověk si kupuje věc tak akorát. Pro sebe. Ne pro lidi. Kdo si kupuje spotřební věc moc malou nebo moc velkou, a to jen podle tlaku prostředí, podle pocitu - co by tomu řekli kolegové nebo sousedi, tak nežije svůj vlastní život. Žije cizí život místo aby žil vlastní. Ale netušil jsem, že jsem až tak trefně popsal mentalitu lidí a že to bude tak čtené. Ještě jednou - máme jen jeden život a je nesmysl ho prožít podle tlaku ostatních nebo nějakých očekávání. Žádný jiný život už nedostaneme.
Zralí na léčení jsou spíše lidi, co podléhají kulturnímu tlaku. Ale nejsem superman. Taky jsem to měl v mládí takto. Např. se to projevovalo v tom, že jsem na svém prvním pracovišti se přizpůsoboval a kouřil a pil. Protože takový byl kolektiv. To byl kolektiv ožralců a nikotinistů. A vlastně i moje auto bylo delší - sedan. To jsem nepotřeboval. Dělal jsem spoustu dalších věcí jako mé okolí. Sledoval jsem hokej, někdy i fotbal a fandil našim, než mně ve středním věku došlo, že to je nesmysl a nemusím to dělat. Taky jsem volil politické strany, které byly tehdy IN. Taky jsem se oblíkal podle módy. Ne nějak moc, ale podléhal jsem vlivu. Chodil jsem do kostela, páč to bylo taky v mé rodině a kraji obvyklé. Až pak kolem 40 tky jsem se na to všechno vysral a začal si dělat, co chci. Myslím, že spousta mladých kluků to tak má. A taky si kupují velká auta, aby v kolektivu byli za frajery. Možná to není na léčení. Je to nějaký princip, co vymyslela evoluce. Přizpůsobit se. Když si někdo koupí malé auto, stane se třeba veganem, bude volit jiný politický styl, přestane se zajímat o fotbal, hokej, stane se v kolektivu možná terčem poznámek. Ostatně Vašek mě tu napadl na tomto foru jako první a můžu to dohledat. Vašek, který má stále mentalitu mladíka. Chce zapadnout a mít všechno ( i auto) jako jeho sousedi.
A já se ptám? Proč to máme dělat, když žádný další život nedostaneme a máme jen jednu šanci? Proč si nedělat, co chci? Většina lidí, co je denně potkávám, řídí auto, co nepotřebují a kupují si v obchodě věci, co nepotřebují a říkají věci, co si nemyslí a mnozí až do své smrti nežijí svůj vlastní život. Až na smrtelné posteli si uvědomí, že nežili svůj život, ale život druhých.
Mazej si filosofovat na žena.cz....tohle je web o AUTECH! To je horznej komplex tahle nevykecanost, nikdo normální tě neposlouchá, tak alespoň sviníš tady.... Admin by to měl řešit.
Ale kdepak, pokrytče. Ty to čteš. Vždyť jsi moje texty komentoval k jakékoli další recenzi. A já jsem ti nastavil zrcadlo. Tys mě napadl jako první a myslel sis, jaký jsi KING. Místo toho ti dávám celý rok vyučování o tom, že SUV ti nedalo nic z toho, co sis myslel, že ti dá. A ty to víš. Protože tvůj motiv byl hloupý. Jediné, co tě částečně omlouvá, že takových potrefených hus je něurekom. Možná až třetina šmudlů na silnici si koupila velké auto z podobných pózovacích důvodů. Směšné. Pomáhá vám to? Nepomáhá. Jen žijete cizí životy, nikdy vlastní a svobodné.
Ono ta velikost mohla hrát roli v savaně u našich předků, když lovili divokou zvěř oštěpem. Ano, kdo o měl většího, ten byl za KINGa. Větší oštěp = král savany. Možná i s větším oštěpem ulovil větší antilopu. Proč ne... A tam někde to vzniklo, že čím větší, tím lepší. Pak se to nějak přeneslo na auta, ačkoli ta už s evolucí člověka přímo nesouvisí.
V automobilismu platí, že čím větší auto, tím i větší cocot ho řídí. Neplatí to vždycky, jsou tovární auta, pracovní auta, ta smysl mají. Ale u soukromých aut to tak je. Nedávno jeden cocot ve velkém SUV jezdil u nás po lesní cestě a plašit zvěř. Nehledě na to, že tam je zákaz vjezdu, ale to majitelům SUV nevadí. Jede ve velkém, je z něj Rothschild a je nad zákony.
Zkus vyměnit jedno, to druhé možná přežije auto...Pokud by to byla podobná akce, jako na Fabii I, doporučuji být přítomen opravě. Pak se snadno pochopí, proč to dělat jen v nutném případě a nikoliv preventivně... Ložisko téměř vždy nehrozí náhlou katastrofou, postupně se přihlásí.
Na palubce začalo občas svítit ESP + nějaký nápis o motoru, klesl výkon, občas se rozsvítily i další kontrolky...Max šel do servisu, podle vyjádření techniků po diagnostice jde o studené spoje na přístrojovém štítu - údajně bolest Focusů těchto ročníků výroby, tak uvidíme, co to bude stát, nový štít snad 25t, ale snad to vyndavají a dávají někomu přeletovat za daleko menší obolus...tak uvidíme.
Tož, má to nějaká léta a hlavně km, tak stát se může cokoliv, vždyť je to Ford - jak konstatovali i v servisu, ale zas není tak stár ani ojet, aby se musel rozsypat na nerentabilní opravu, což teď tak vypadá. Řešit to přes díl z vrakoviště je asi riziko, i když by jich tam zřejmě bylo dost. Mě zaujaly spíše po 120 tis. km ty výměny dílů podvozku, to bych nečekal. S kafemlejnkem Splash jsem najel po stejných tankodromech 160000 km a na podvozku se nemění nic. Gumy vpředu sjeté pravidelně. Vzadu ne, tam zvenku více, ale ty jsem možná zničil v zimě při škole smyku, kdy jsem na kluzku jezdil přes ručku slalom až dokud mě nebolela ruka a pak zas znovu a znovu. To asi bude znát. Na podvozku jen nové destičky a trocha konkoru na orezliny. Jinak žádný spotřebák. A jinde taky ne.
13 let více než čtvrt milionu km....to přeletování odhadli na 3-5 tisíc, to je za mne v pohodě, to auto nemělo žádný fatální problém... v servisu nekonstatovali, že je to Ford, páč jezdím do značkového, takže tam je Ford všechno :-). Dávat originál díly do takového auta bude nerentabilní u každé značky..., co se toho podvozku týče, jezdím dost a z ostra, stav našich tankodromů kolem mého bydliště taky není úplně ideální - s Renckem jsem podvozek měnil prakticky komplet včetně kostí a tyče stabilizátoru při tuším 90tkm...
Důležitá je spokojenost, po předchozí nedobré zkušenosti se nároky jaksi sníží a jednooký stává se králem mezi slepými. Se Splashem jsem čtvrtmelouna nenajel a asi se to nestane. Dosud jsem měnil vlastně jen ty gumy na pedálech. A i tady musím uznat, že třeba škodovky mají lepené gumy, které asi přežijí auto, pokud nenajede milión. Nikdo není dokonalý...ale tenhle prcek drží opravdu překvapivě. Chtěl jsem se podívat aspoň na zadní bubnové brzdy, které 160000 km nikdo neviděl, do toho ty školy smyku...Tady se ale musí k sejmutí bubnu vyšroubovat středová matka, krásně zajištěná zahnutou silnou podložkou, vše jako nové. Tak než do toho mlátit a prznit to, ještě to počká...Preventivně na nic nešahat... :0)
Nebyly poškozené, je to spíše prevence po těch kilometrech a při výměně tlumičů, kdy se znovu utahují....pružina stojí pakatel a já už tehdy plánoval že zůstane v rodině.
Žádnej zarytec tedy nejsem, ale jelikož se mi Fordi osvědčili, mám skutečně dalšího :-))))) Kugu, ale na recenzi je ještě brzy, zatím má jen 20tkm..., nicméně žádná negativa zatím nepozoruji.
Začalo blbnout denní svícení, občas funguje, občas nefunguje asi relé nebo kontakt, ale jestli je to konektor,bude to pěkná pakárna to hledat, nemáte někdo podobnou zkušenost čím by to mohlo být?
Nedá mi nerejpnout si, Ty to děláš u každého příspěvku na Renault. Konektory u Forda si s věkem začínají žít od podzimu do jara vlastním životem, vlhkost jim neprospívá. Zlatí japonci. A mimochodem,já bych napsal přes. Slovo přez čeština nezná. Maximálně tak přezka, ale to je něco jiného ).
:-) Tak 1) jedná se o ojedinělý problém, 2) nemám jistotu, zda je to konektor, 3) to auto má přeS devět let a přeS 200 tkm a 4) měl jsem i Sierru, dost starou a žádný problém s konektory neměla, Švagrův Escort (kterým jezdí ještě teď) také ne...…….. :-), tož asi tak, Rencek je po tomhle nájezdu po smrti, pokud se ho dožije.
Jsi mimoň, ostatně jako vždy. Srovnáváš nesrovnatelné a to vozy z 80. let minulého století, kdy jedinou elektronikou v autech bylo elektronické zapalování, ovládání oken přes relé a u těch lepších max. ABS a řídící jednotka vstřikování, s moderními auty kde je vše řešeno přes elektroniku a signály pro řídící jednotku se posílají digitálně. Na nespolehlivost multiplexního přenosu dat doplatil asi nejvíce Citroen XM, ač jinak vyjímečný vůz. A nevyhlo se to ani Fordu, kdy s příchodem modelu MONDEO, kde bylo využití elektroniky na zcela jiném levelu než ve stařičkém ESCORTU, či ještě starší SIEŘE. Elektronika vozu, zejména centrál a ovládání oken si s příchodem podzimu začali žít vlastním životem a dokud nepřišly teplejší jarní dny, kdy se vlhkost z konektorů odpařila, si jejich majitelé užívali záhadné chování.A jen tak na okraj, tím velkým S už to nevylepšíš. Tak asi tak.
Tak doufal jsem, že umíš alespoň číst, můj Max je r.v. 2009 nic z tebou popsaných patálií jej nepostihlo a pokud mu blbne nějaké relé.....(jasně může to být konektor, ale taky nemusí, to zjistím až to začnu řešit a určitě ti to sem pověsím, aby jsi měl radost...) Jinak sirka byla z 90. let dokonce myslím přímo r.v.90 a ten Escort je pochopitelně ještě mladší, ale to je fuk, podstatné je, žádné větší potíže s elektroinstalací ani jeden z těch Fordů NEMÁ! Sierre jen pro tvou informaci měla řídící jednotku,ABS,El.okna,airbagy,šíbr…….byla ve full výbavě.
Ahoj mám z roku 2013 najeto 180000 žádná závada krom jedné. Naštěstí jsem se vešel do 120t. Při 100T. Odešlo čerpadlo u motoru naftové a spadavala nafta. Bylo to v zimě.. třikrát v servisu vždy vrátili že je opravené druhý den jsem nenastartoval. Po třetím marnem pokusu jsem jim řekl že to nechci dříve než to opraví nastalo. Po měsíci volali ze přišli má závadu. Od té doby zatím klid... Ještě poznatek brzdy jsem měnil za doby záruky dvakrát od servisu Ford. Po záruce jezdím ke svému známému. A trochu auto vytunil. Mám brzdy Ate a jelikož jezdím poměrne dost naložený tak tyto brzdy vydržely již stejně km jako dvoje vyměněné orig. od Forda. A další věc, kterou jsem řešil.. únava tlumičů a pérování. Na predku a zadku jsou nová péra zdvojená na predku o něco silnějši. Na silnici se to chová mnohem lépe než orig.
Taky mám teď sadu ATR :-) taky doporučil kamarád, dává to na dodávky a tvrdí, že to vydrží daleko déle, tak uvidíme, jezdím dost zostra. Teď se mi ale přihodila jiná věc, praskl rámeček manžety ŘP, no nic, říkám si, má nárok, navíc i ta manžeta už byla děravá, objednám novou, jsem však lehce rozvrkočen, lze jen s řadičkou (přestože jsou to dva nezávislé díly) a cena 3.100 :-(, to mne Ford trochu zaťal, no ale dám, to, nedá se svítit.........
a plánovaný servis, výměna rozvodů včetně vodní pumpy (předepsáno výrobcem), olej,filtry,výměna brzdové a chladící kapaliny,kontrola kde-čeho včetně tlumičů. bratru 16.000,- s DPH, kompletní přezutí na léto+všechny brzdové desky a kotouče (ATR) dalších 8.500,- s daní. Se vším tímhle jsem počítal, takže OK , žádné opravy nad servisplan (na rozdíl od rencka)..........., možná bude třeba časem řešit sedla ventilů, motor je trochu hlučnější, ale zatím to nevidím jako problém. Jo a zase ho bude třeba po zimně uklidit, na to se fakt nikdy netěším............:-(
Tacho 156 tkm, praskl rámeček, který upevňuje koženou obšívku řadičky (jde o vnitřní konstrukční prvek (není vidět), ale občas, zejména při řazení zpátečky vyskočí obšívka z usazení, mé podezření směřuje k velmi nízkým teplotám z posledních dní, závadu nejspíše vyřeší vteřinové lepidlo, až se mi bude chtít s tím zabývat.....:-)))
změna žádná, pořád jezdí, investice 0 (krom další sady gumových koberců - opět prošlapaný ten u řidiče...), akorát budu muset udělat jarní úklid - do toho se mi fakt nechce, je to práce pro vraha (nebo pro manželku :-)? )
a máme tu první větší investici (nikterak tragickou). Po zimě jsem si všiml nepravidelně sjetých gum (no stejně jsem je dojel, protože další sezónu už by byly k ničemu), ale maxík fičel na geometrii. Při prohlídce se zjistilo, že podvozek má po 120tkm na našich tankodromech už nárok na větší zásah, tak jsem to objednal a půlku :-) ho vyměnil.Silentbloky ramen - 4.000,- zadní ramena 3.000,- práce, 3D geometrie - bratru 10.200,- s DPH. Nové Pneu Michelin Primacy 3 205/55 R16 V91 7.600,- (mimochodem na vodě super, stabilita,směrovost i brždění) + přezutí a výměna dsek vpředu 1.700,- . Teď frčím na STK, pak ještě olej,filtry,stěrače atd - Maxík bude jako nový :-). Vzhledem k nájezdu a stáří myslím investice OK, stále spokojenost, původně jsem myslel, že je pošlu do světa po 4-6 letech, ale vzhledem k dobrým službám zůstane jako 2. vůz.
Auto mám téměř přesně 5 let a teď jsem si všiml, že se na předním nárazníku loupe transparentní krycí lak :-(, na jízdní vlastnosti, kvůli kterým jsem Maxíka kupoval to sice nemá vliv, ale hezky to taky nevypadá :-(, souzi ve Fordu někde udělali chybku. Občas to vídám na parkovištích, ale říkal jsem si, kdoví kdo s tím co dělal, jenže já ho mám od nova a stejně se loupe jako když zůstanu dlouho na sluníčku :-). kamarád lakýra tvrdí, že je to dost běžné a že to způsobují ty vodouředitelné eko-laky. Tak nevím, ale aby se po 5-ti letech a 100tkm loupal lak, to nebylo ani na 120-ce. Jinak vše ostatní OK.
Koukám, že je v módě doplňovat recenze, tak taky doplním - NIC, slovy NIC se neděje - jo málem bych zapoměl, na podzim jsem přezul :-), zimní spotřeba bez příčníků 8,1, vloni jsm to vozil celou zimu i s držákamana na lyže a byl to o dost horší. Letos bohužel zatím není důvod:-(
najeto 80.000 km a je tu první závada, prasklá hadice na klimě, nová prý cca 2.800,- + práce, ale už ji zháním, v těhle vedrech se to fakt nedá. Jinak v pohodě, jen co mne maličko překvapilo a zarazilo, když jsem byl na STK, nesouhlasil údaj v TP se štítkem výrobce ohledně zatížení náprav, takže nafotit štítek, na evidenci mot.vozidel, 50 kč a změna v TP, ale nechápu,jak kdo udělal chybu, když jde o tovární přihlášení vozu (bylo nové ze salonu).
Já to vyřešil změnou v TP, bylo to pro mne v tu chvíli jednodušší a rychlejší, ale je to šlendrián :-), ono se to prý kontroluje až od dubna letošního roku, takže nás asi bude ještě víc........
Přezuto na Good Year Ultra grip 8, na suchu v poho, na mokru super - už se těším až napadne, abych to ještě vyzkoušel na sněhu, ale i když to byla vyšší investice (cca 9.000,-), jsem rád a nejsou to vyhozené peníze, předchozí zimáky byly Debica frigo, protože jsem je potřeboval na hned a servis neměl jiné v mém rozměru skladem, dalo se na tom taky jezdit, ale tohle je teda dost rozdíl, tak uvidíme až se trochu sjedou druhou,třetí zimu.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford C-Max
Dívám se na technické údaje a akceleraci to má cca jako Kolíně ze stejného roku výroby, akorát to žere o 4 litry více a váží o 500 kilo více. Pro rodinu fajn auto. Pokud s tímto Fordem jezdí někdo single, tak vyhazuje peníze. Na benzínu bych za život auta (jezdím krátké trasy a město) projezdil 991 800 Kč. Kolíně stejné kilometry ujede za 551 000 Kč. To je rozdíl 440 800 Kč. Ty brďo.
https://www.sauto.cz/katalog-modelu/72-ford/808-c-max/4477-c-max-facelift-2007/7747-16-16v
19.01.2025 | 21:57:22 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Mulite, ty to pořád vidíš jen ekonomicky nebo ekologicky (dostaneš medaili od EU). Někdo prostě bude jezdit velkým autem i sám, protože ty peníze má a jaxi co s nimi, že jo. Na druhou stranu se o totéž někdy snaží i lidé, kteří těch peněz zas tak moc nemají, no tak je utratí za toto, ono je to vlastně skoro jedno. Skoro.
19.01.2025 | 22:47:34 | Ital | 89.24.33.* Reagovat
RE:
EU nemyslí ani ekologicky ani ekonomicky. EU prosazuje elektroauta, která jsou nejhorší na těžbu surovin. Viz baterky. Nejen těžba vzácných kovů, ale co pak s nimi. Kdyby EU myslela ekonomicky a ekologicky, podporuje menší benzínová auta. Ale oni dávají automobilkám pokuty, že se jim malá auta už nevyplácí produkovat. EU je banda vymaštěnců, pokrytců a jsou navedení a podplacení.
Jinak každé auto se promění v kus rezatého plechu. Proto ani nedává smysl kupovat auto nové. Nejvíce tratíš na hodnotě a nejvíc cáluješ. Navíc se bojíš, že ti nové auto někde poškrábou. Což jsem měl S novým Matizem a trochu i C1, když mělo jen nájezd 21 tis. km. Třeba předtím u C3, které mělo už 130 tis km, mně to bylo více jedno, když ho někdo poškrábal. Velké auto má taky své výhody. I nové auto. Neexistuje žádné ideální řešení. Vždy je to kompromis. Ideální auto by bylo takové, které by pružně měnilo tvar. Kdybych potřeboval jet po dálnici, bylo by větší, pohodlné. Kdybych se potřeboval prosmýknout skulinkou při odbočování nebo parkování, zmenšilo by se. Kdybych potřeboval projet terénem, zvýšil by se podvozek. Kdybych potřeboval jezdit na spotřebu, snížilo by se těžiště a celkově aerodynamický odpor. A tak dále. No každopádně lidi ještě daleko většími vozy než je zde uvedený Ford 1,6 pro rohlíky do marketu. Zaplatit za život auta 400 tis, 500 tis více za benzín bych neudělal. No mně dává smysl spíše to úsporné auto. Ne kvůli EU. Ale asi jsem principiálně racionalista a minimalista. Ze stejného důvodu nekupuju drahý synťák za 100 tis, když můžu mít synťák za 30 tisíc a díky efektům a nastavením si vyrobím stejné zvuky, jako ten vůl, co do toho dává 100 tisíc, páč to tam má už přednastavené. Je to vůl. Páč kdyby si koupil stroj za 30 tis, tak sice bude mít osekané tovární zvuky, ale může si je namíchat tak jako ten, co má drahý synťák. A ještě se na tom naučí. Drahý stroj za 100 tis ho vyučí jen lenivosti, laxnosti, lajdáctví. Všechno je tam na stříbrném podnose, takže stagnuje a hovno umí. Nekoupím si laciný nebo špatný synťák, který nic neumí. Ale koupím si to nejdostupnější, s čím můžu tvořit profi zvuky za čím jak nejnižší náklady. Ano, to je moje logika. A že to nemá dotykový displej, ale tlačítka, mi vyhovuje. Podstatné jsou zvuky a jejich syntéza a ohýbání. Princip je stejný. Jen na drahých strojích mají barevnější displej a více předpřipravených zvuků. Ale já si jich stejně vyrobím na levnějším stroji víc, než ten ťuplas na drahém.
20.01.2025 | 01:43:41 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
A to mně už na youtube napsalo hodně lidí, muzikantů. Podivovali se, jak je možné, že mi zní stroj za 30 tisíc líp, než jemu stroj za 100 tisíc. No páč s ním neumí a čím dražší stroj, tím větší ťuplas si ho kupuje. Nedostatek talentu kompenzuje penězi a myslí si, že to tím přebije. Ha ha. Tak podobně to bude s auty.
20.01.2025 | 01:48:44 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Na těch synťácích se pěkně odráží IQ. Když je to idiot, koupí si buď moc levný stroj nebo moc drahý. Buď je to idiot toho prvního typu, že si koupí levnou samohrajku pro děti a myslí si naivně, že na tom půjde něco aranžovat. Nebo je to ten druhý idiot, že si koupí ten nejdražší stroj, že to bude dělat něco na něho a bude mít nejlepší výsledky zadarmo (myšleno bez námahy, bez úsilí). Inteligentní člověk vynaloží nejmenší možné náklady na dostatečně profesionální zvuk. No a kdybych si koupil stroj na 100 tisíc, nic už moc nezískám. Protože jsem si na levnějších strojích namíchal a upravil takovou databanku zvuků, které stejně ani na tom drahém nejsou. Musel bych je tam taky vyrobit. A k čemu, když už jsem si je vyrobil na tom, co mám. Navíc jsem si sehnal zvuky, mám je od jednoho Švéda a zadarmo. On je nasampploval a kdysi se tím živil. Mně to dal, takže jsem si tím obohatil rejstřík zvuků. Zvuků, co nemá skoro nikdo. Proto to těm hlupákům nejde na rozum. :-) A já se tím bavím. Za peníze si IQ ani talent koupit nejde.
20.01.2025 | 02:26:06 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Žádáme pana Mulita, aby tuto recenzi nezasíral, je o autě, ne o jeho egu..., vyřádit se můžeš jinde!
20.01.2025 | 10:02:56 | Vašek | Reagovat
RE:
Neboj, už jsem de facto napsal všechno, co jsem chtěl. Nic nového mě nenapadá. Ale přišel tu za tebou další nový kamarád a ten bude vyžadovat péči. Dožaduje se mé pozornosti. Zatím tvrdí, že neexistuje interpunkce a nick. Ale svoji ip adresu píše: 78.80.29.* Tak ho budu oslovovat 78.80.29.*
20.01.2025 | 21:44:23 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Tenhle exot s Kolínětem kterej je schopnej zahnojit nesmyslam každou recenzi tady ještě furt opruzuje?
A co sem motá klávesy😂😂😂
20.01.2025 | 20:18:27 | | 78.80.29.* Reagovat
RE:
Evidentně se ti za mnou stýská, tak mě voláš, abych se ti pověnoval. Proč jsi rezignoval na interpunkci? Budu si s tebou psát, když tak moc chceš, ale až trochu upravíš češtinu. Ok?
20.01.2025 | 21:41:55 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Jinak s autem je to stejné jako se synťákem nebo postelí nebo botou. Příčetný člověk si kupuje věc tak akorát. Pro sebe. Ne pro lidi. Kdo si kupuje spotřební věc moc malou nebo moc velkou, a to jen podle tlaku prostředí, podle pocitu - co by tomu řekli kolegové nebo sousedi, tak nežije svůj vlastní život. Žije cizí život místo aby žil vlastní. Ale netušil jsem, že jsem až tak trefně popsal mentalitu lidí a že to bude tak čtené. Ještě jednou - máme jen jeden život a je nesmysl ho prožít podle tlaku ostatních nebo nějakých očekávání. Žádný jiný život už nedostaneme.
20.01.2025 | 21:51:51 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Nedá se to vydržet, je zralej na léčení...
21.01.2025 | 07:27:00 | Vašek | Reagovat
RE:
Zralí na léčení jsou spíše lidi, co podléhají kulturnímu tlaku. Ale nejsem superman. Taky jsem to měl v mládí takto. Např. se to projevovalo v tom, že jsem na svém prvním pracovišti se přizpůsoboval a kouřil a pil. Protože takový byl kolektiv. To byl kolektiv ožralců a nikotinistů. A vlastně i moje auto bylo delší - sedan. To jsem nepotřeboval. Dělal jsem spoustu dalších věcí jako mé okolí. Sledoval jsem hokej, někdy i fotbal a fandil našim, než mně ve středním věku došlo, že to je nesmysl a nemusím to dělat. Taky jsem volil politické strany, které byly tehdy IN. Taky jsem se oblíkal podle módy. Ne nějak moc, ale podléhal jsem vlivu. Chodil jsem do kostela, páč to bylo taky v mé rodině a kraji obvyklé. Až pak kolem 40 tky jsem se na to všechno vysral a začal si dělat, co chci. Myslím, že spousta mladých kluků to tak má. A taky si kupují velká auta, aby v kolektivu byli za frajery. Možná to není na léčení. Je to nějaký princip, co vymyslela evoluce. Přizpůsobit se. Když si někdo koupí malé auto, stane se třeba veganem, bude volit jiný politický styl, přestane se zajímat o fotbal, hokej, stane se v kolektivu možná terčem poznámek. Ostatně Vašek mě tu napadl na tomto foru jako první a můžu to dohledat. Vašek, který má stále mentalitu mladíka. Chce zapadnout a mít všechno ( i auto) jako jeho sousedi.
A já se ptám? Proč to máme dělat, když žádný další život nedostaneme a máme jen jednu šanci? Proč si nedělat, co chci? Většina lidí, co je denně potkávám, řídí auto, co nepotřebují a kupují si v obchodě věci, co nepotřebují a říkají věci, co si nemyslí a mnozí až do své smrti nežijí svůj vlastní život. Až na smrtelné posteli si uvědomí, že nežili svůj život, ale život druhých.
21.01.2025 | 09:15:09 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Mazej si filosofovat na žena.cz....tohle je web o AUTECH! To je horznej komplex tahle nevykecanost, nikdo normální tě neposlouchá, tak alespoň sviníš tady....
Admin by to měl řešit.
21.01.2025 | 11:17:59 | Vašek | Reagovat
RE:
Ale kdepak, pokrytče. Ty to čteš. Vždyť jsi moje texty komentoval k jakékoli další recenzi. A já jsem ti nastavil zrcadlo. Tys mě napadl jako první a myslel sis, jaký jsi KING. Místo toho ti dávám celý rok vyučování o tom, že SUV ti nedalo nic z toho, co sis myslel, že ti dá. A ty to víš. Protože tvůj motiv byl hloupý. Jediné, co tě částečně omlouvá, že takových potrefených hus je něurekom. Možná až třetina šmudlů na silnici si koupila velké auto z podobných pózovacích důvodů. Směšné. Pomáhá vám to? Nepomáhá. Jen žijete cizí životy, nikdy vlastní a svobodné.
21.01.2025 | 19:06:40 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Ono ta velikost mohla hrát roli v savaně u našich předků, když lovili divokou zvěř oštěpem. Ano, kdo o měl většího, ten byl za KINGa. Větší oštěp = král savany. Možná i s větším oštěpem ulovil větší antilopu. Proč ne... A tam někde to vzniklo, že čím větší, tím lepší. Pak se to nějak přeneslo na auta, ačkoli ta už s evolucí člověka přímo nesouvisí.
V automobilismu platí, že čím větší auto, tím i větší cocot ho řídí. Neplatí to vždycky, jsou tovární auta, pracovní auta, ta smysl mají. Ale u soukromých aut to tak je. Nedávno jeden cocot ve velkém SUV jezdil u nás po lesní cestě a plašit zvěř. Nehledě na to, že tam je zákaz vjezdu, ale to majitelům SUV nevadí. Jede ve velkém, je z něj Rothschild a je nad zákony.
21.01.2025 | 19:14:51 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Tovární auta....Pomóóć!!!
23.01.2025 | 10:35:30 | Vašek | Reagovat
RE:
:-) říkám, nemoc, mělo by se to léčit...nebo to špatně dopadne...
23.01.2025 | 10:36:09 | Vašek | Reagovat
Tragédie :-) za dva tácy...
Tak se nám blíží 290tkm....přišla výměna předních ložisek (doposud původní), jedno začalo nehezky drčet...:-).
Jinak pohoda-džez, jezdí ho synátor...
19.01.2025 | 17:59:47 | Vašek | Reagovat
RE: Tragédie :-) za dva tácy...
Zkus vyměnit jedno, to druhé možná přežije auto...Pokud by to byla podobná akce, jako na Fabii I, doporučuji být přítomen opravě. Pak se snadno pochopí, proč to dělat jen v nutném případě a nikoliv preventivně... Ložisko téměř vždy nehrozí náhlou katastrofou, postupně se přihlásí.
19.01.2025 | 20:04:56 | Ital | 89.24.33.* Reagovat
RE: Tragédie :-) za dva tácy...
Už jsou vyměměny....řešili jsme asi spolu, ložisko je párový orgán :-), měním společně - bude klid.
20.01.2025 | 10:01:04 | Vašek | Reagovat
Pozor závada
Na palubce začalo občas svítit ESP + nějaký nápis o motoru, klesl výkon, občas se rozsvítily i další kontrolky...Max šel do servisu, podle vyjádření techniků po diagnostice jde o studené spoje na přístrojovém štítu - údajně bolest Focusů těchto ročníků výroby, tak uvidíme, co to bude stát, nový štít snad 25t, ale snad to vyndavají a dávají někomu přeletovat za daleko menší obolus...tak uvidíme.
12.11.2022 | 12:56:44 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
RE: Pozor závada
Tož, má to nějaká léta a hlavně km, tak stát se může cokoliv, vždyť je to Ford - jak konstatovali i v servisu, ale zas není tak stár ani ojet, aby se musel rozsypat na nerentabilní opravu, což teď tak vypadá. Řešit to přes díl z vrakoviště je asi riziko, i když by jich tam zřejmě bylo dost. Mě zaujaly spíše po 120 tis. km ty výměny dílů podvozku, to bych nečekal. S kafemlejnkem Splash jsem najel po stejných tankodromech 160000 km a na podvozku se nemění nic. Gumy vpředu sjeté pravidelně. Vzadu ne, tam zvenku více, ale ty jsem možná zničil v zimě při škole smyku, kdy jsem na kluzku jezdil přes ručku slalom až dokud mě nebolela ruka a pak zas znovu a znovu. To asi bude znát. Na podvozku jen nové destičky a trocha konkoru na orezliny. Jinak žádný spotřebák. A jinde taky ne.
12.11.2022 | 15:02:00 | Ital | 78.80.106.* Reagovat
RE: Pozor závada
13 let více než čtvrt milionu km....to přeletování odhadli na 3-5 tisíc, to je za mne v pohodě, to auto nemělo žádný fatální problém... v servisu nekonstatovali, že je to Ford, páč jezdím do značkového, takže tam je Ford všechno :-).
Dávat originál díly do takového auta bude nerentabilní u každé značky..., co se toho podvozku týče, jezdím dost a z ostra, stav našich tankodromů kolem mého bydliště taky není úplně ideální - s Renckem jsem podvozek měnil prakticky komplet včetně kostí a tyče stabilizátoru při tuším 90tkm...
12.11.2022 | 18:09:10 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
RE: Pozor závada
Důležitá je spokojenost, po předchozí nedobré zkušenosti se nároky jaksi sníží a jednooký stává se králem mezi slepými. Se Splashem jsem čtvrtmelouna nenajel a asi se to nestane. Dosud jsem měnil vlastně jen ty gumy na pedálech. A i tady musím uznat, že třeba škodovky mají lepené gumy, které asi přežijí auto, pokud nenajede milión. Nikdo není dokonalý...ale tenhle prcek drží opravdu překvapivě. Chtěl jsem se podívat aspoň na zadní bubnové brzdy, které 160000 km nikdo neviděl, do toho ty školy smyku...Tady se ale musí k sejmutí bubnu vyšroubovat středová matka, krásně zajištěná zahnutou silnou podložkou, vše jako nové. Tak než do toho mlátit a prznit to, ještě to počká...Preventivně na nic nešahat... :0)
14.11.2022 | 13:26:53 | Ital | 78.80.25.* Reagovat
Servis
Výměna všech tlumičů a preventivně i pružin, přece jen už má najeto...
17.06.2021 | 09:00:18 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Servis
Já měl za to, že vinuté pružiny přežijí auto a bylo tomu tak. Holt, nová doba.
12.11.2022 | 15:35:23 | Ital | 78.80.106.* Reagovat
RE: Servis
Nebyly poškozené, je to spíše prevence po těch kilometrech a při výměně tlumičů, kdy se znovu utahují....pružina stojí pakatel a já už tehdy plánoval že zůstane v rodině.
12.11.2022 | 18:04:29 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
250tkm+
Auto dostal potomek, jinak NIC,NIC,NIC.....:-)
30.05.2021 | 14:41:19 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: 250tkm+
A jakýho forda máš teď ty? (Předpokládám, že zase forda, pokud jsi správnej fanda značky).
02.06.2021 | 19:50:09 | | 89.102.148.* Reagovat
RE: 250tkm+
Žádnej zarytec tedy nejsem, ale jelikož se mi Fordi osvědčili, mám skutečně dalšího :-))))) Kugu, ale na recenzi je ještě brzy, zatím má jen 20tkm..., nicméně žádná negativa zatím nepozoruji.
04.06.2021 | 10:46:31 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Další koberce...
210tkm, další prošlapané gumové koberce.....:-), jinak NIC.
14.02.2019 | 08:02:09 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Něco přez 200tkm
Začalo blbnout denní svícení, občas funguje, občas nefunguje asi relé nebo kontakt, ale jestli je to konektor,bude to pěkná pakárna to hledat, nemáte někdo podobnou zkušenost čím by to mohlo být?
19.09.2018 | 08:05:06 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Něco přez 200tkm
Nedá mi nerejpnout si, Ty to děláš u každého příspěvku na Renault. Konektory u Forda si s věkem začínají žít od podzimu do jara vlastním životem, vlhkost jim neprospívá. Zlatí japonci. A mimochodem,já bych napsal přes. Slovo přez čeština nezná. Maximálně tak přezka, ale to je něco jiného ).
20.09.2018 | 05:22:55 | Kolemjdoucí | 188.175.52.* Reagovat
RE: Něco přez 200tkm
:-) Tak 1) jedná se o ojedinělý problém, 2) nemám jistotu, zda je to konektor, 3) to auto má přeS devět let a přeS 200 tkm a 4) měl jsem i Sierru, dost starou a žádný problém s konektory neměla, Švagrův Escort (kterým jezdí ještě teď) také ne...…….. :-), tož asi tak, Rencek je po tomhle nájezdu po smrti, pokud se ho dožije.
21.09.2018 | 08:55:09 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Něco přez 200tkm
Jsi mimoň, ostatně jako vždy. Srovnáváš nesrovnatelné a to vozy z 80. let minulého století, kdy jedinou elektronikou v autech bylo elektronické zapalování, ovládání oken přes relé a u těch lepších max. ABS a řídící jednotka vstřikování, s moderními auty kde je vše řešeno přes elektroniku a signály pro řídící jednotku se posílají digitálně. Na nespolehlivost multiplexního přenosu dat doplatil asi nejvíce Citroen XM, ač jinak vyjímečný vůz. A nevyhlo se to ani Fordu, kdy s příchodem modelu MONDEO, kde bylo využití elektroniky na zcela jiném levelu než ve stařičkém ESCORTU, či ještě starší SIEŘE. Elektronika vozu, zejména centrál a ovládání oken si s příchodem podzimu začali žít vlastním životem a dokud nepřišly teplejší jarní dny, kdy se vlhkost z konektorů odpařila, si jejich majitelé užívali záhadné chování.A jen tak na okraj, tím velkým S už to nevylepšíš. Tak asi tak.
22.09.2018 | 21:37:21 | Kolemjdoucí | 188.175.52.* Reagovat
RE: Něco přez 200tkm
Tak doufal jsem, že umíš alespoň číst, můj Max je r.v. 2009 nic z tebou popsaných patálií jej nepostihlo a pokud mu blbne nějaké relé.....(jasně může to být konektor, ale taky nemusí, to zjistím až to začnu řešit a určitě ti to sem pověsím, aby jsi měl radost...) Jinak sirka byla z 90. let dokonce myslím přímo r.v.90 a ten Escort je pochopitelně ještě mladší, ale to je fuk, podstatné je, žádné větší potíže s elektroinstalací ani jeden z těch Fordů NEMÁ! Sierre jen pro tvou informaci měla řídící jednotku,ABS,El.okna,airbagy,šíbr…….byla ve full výbavě.
24.09.2018 | 08:29:16 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Pozor závady
Tak je to tady , přišly problémy............:-))) po 9-ti letech odešla autobaterie a vyměnil jsem prasklou obšívku řadící páky.....
20.02.2018 | 07:43:47 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Pozor závady
mě po 10 letech neodešla autobaterie, ani nepraskla obšívka řadící páky. Dobrý, ne? :-) :-)
20.02.2018 | 18:55:02 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Pozor závady
No , pokud to má najeto 10tkm, tak se nedivím...…….:-)
01.07.2018 | 09:45:40 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Pozor závady
Těsně vedle. 180 000 km, :-)
01.07.2018 | 10:48:08 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Pozor závady
No, takt máš ještě čas, já mám 200...., ale taky mě stálo 320tisíc nové...…:-)))
02.07.2018 | 08:01:33 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Max
Ahoj mám z roku 2013 najeto 180000 žádná závada krom jedné. Naštěstí jsem se vešel do 120t. Při 100T. Odešlo čerpadlo u motoru naftové a spadavala nafta. Bylo to v zimě.. třikrát v servisu vždy vrátili že je opravené druhý den jsem nenastartoval. Po třetím marnem pokusu jsem jim řekl že to nechci dříve než to opraví nastalo. Po měsíci volali ze přišli má závadu. Od té doby zatím klid... Ještě poznatek brzdy jsem měnil za doby záruky dvakrát od servisu Ford. Po záruce jezdím ke svému známému. A trochu auto vytunil. Mám brzdy Ate a jelikož jezdím poměrne dost naložený tak tyto brzdy vydržely již stejně km jako dvoje vyměněné orig. od Forda. A další věc, kterou jsem řešil.. únava tlumičů a pérování. Na predku a zadku jsou nová péra zdvojená na predku o něco silnějši. Na silnici se to chová mnohem lépe než orig.
15.08.2017 | 13:49:37 | Bluecool | 84.42.212.* Reagovat
RE: Max
Taky mám teď sadu ATR :-) taky doporučil kamarád, dává to na dodávky a tvrdí, že to vydrží daleko déle, tak uvidíme, jezdím dost zostra.
Teď se mi ale přihodila jiná věc, praskl rámeček manžety ŘP, no nic, říkám si, má nárok, navíc i ta manžeta už byla děravá, objednám novou, jsem však lehce rozvrkočen, lze jen s řadičkou (přestože jsou to dva nezávislé díly) a cena 3.100 :-(, to mne Ford trochu zaťal, no ale dám, to, nedá se svítit.........
20.10.2017 | 12:29:32 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Max
...vlastně - řadit.........
20.10.2017 | 12:30:36 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Tak tady máme 160tkm,
a plánovaný servis, výměna rozvodů včetně vodní pumpy (předepsáno výrobcem), olej,filtry,výměna brzdové a chladící kapaliny,kontrola kde-čeho včetně tlumičů. bratru 16.000,- s DPH, kompletní přezutí na léto+všechny brzdové desky a kotouče (ATR) dalších 8.500,- s daní.
Se vším tímhle jsem počítal, takže OK , žádné opravy nad servisplan (na rozdíl od rencka)..........., možná bude třeba časem řešit sedla ventilů, motor je trochu hlučnější, ale zatím to nevidím jako problém. Jo a zase ho bude třeba po zimně uklidit, na to se fakt nikdy netěším............:-(
06.04.2017 | 11:54:06 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
Závada!!
Tacho 156 tkm, praskl rámeček, který upevňuje koženou obšívku řadičky (jde o vnitřní konstrukční prvek (není vidět), ale občas, zejména při řazení zpátečky vyskočí obšívka z usazení, mé podezření směřuje k velmi nízkým teplotám z posledních dní, závadu nejspíše vyřeší vteřinové lepidlo, až se mi bude chtít s tím zabývat.....:-)))
23.01.2017 | 07:58:27 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
Tak se blíží 140 tkm,
změna žádná, pořád jezdí, investice 0 (krom další sady gumových koberců - opět prošlapaný ten u řidiče...), akorát budu muset udělat jarní úklid - do toho se mi fakt nechce, je to práce pro vraha (nebo pro manželku :-)? )
05.05.2016 | 13:55:03 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
Tak se nám přiblížilo 120 tkm,
a máme tu první větší investici (nikterak tragickou). Po zimě jsem si všiml nepravidelně sjetých gum (no stejně jsem je dojel, protože další sezónu už by byly k ničemu), ale maxík fičel na geometrii. Při prohlídce se zjistilo, že podvozek má po 120tkm na našich tankodromech už nárok na větší zásah, tak jsem to objednal a půlku :-) ho vyměnil.Silentbloky ramen - 4.000,- zadní ramena 3.000,- práce, 3D geometrie - bratru 10.200,- s DPH.
Nové Pneu Michelin Primacy 3 205/55 R16 V91 7.600,- (mimochodem na vodě super, stabilita,směrovost i brždění) + přezutí a výměna dsek vpředu 1.700,- .
Teď frčím na STK, pak ještě olej,filtry,stěrače atd - Maxík bude jako nový :-). Vzhledem k nájezdu a stáří myslím investice OK, stále spokojenost, původně jsem myslel, že je pošlu do světa po 4-6 letech, ale vzhledem k dobrým službám zůstane jako 2. vůz.
23.06.2015 | 14:32:04 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
Tak další "závada"
Auto mám téměř přesně 5 let a teď jsem si všiml, že se na předním nárazníku loupe transparentní krycí lak :-(, na jízdní vlastnosti, kvůli kterým jsem Maxíka kupoval to sice nemá vliv, ale hezky to taky nevypadá :-(, souzi ve Fordu někde udělali chybku. Občas to vídám na parkovištích, ale říkal jsem si, kdoví kdo s tím co dělal, jenže já ho mám od nova a stejně se loupe jako když zůstanu dlouho na sluníčku :-). kamarád lakýra tvrdí, že je to dost běžné a že to způsobují ty vodouředitelné eko-laky. Tak nevím, ale aby se po 5-ti letech a 100tkm loupal lak, to nebylo ani na 120-ce.
Jinak vše ostatní OK.
08.06.2014 | 10:33:24 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Tak další závada
Tak teď jsem četl, že na Teslách se loupe po pár km - zlatý Ford:-)))
07.08.2019 | 08:40:33 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
"doplnění"
Koukám, že je v módě doplňovat recenze, tak taky doplním - NIC, slovy NIC se neděje - jo málem bych zapoměl, na podzim jsem přezul :-), zimní spotřeba bez příčníků 8,1, vloni jsm to vozil celou zimu i s držákamana na lyže a byl to o dost horší. Letos bohužel zatím není důvod:-(
29.01.2014 | 07:48:50 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE:
:-) jo to hlavní tachu je něo přes 90tkm.........
29.01.2014 | 07:50:36 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
Tak další "závada"
Prošlapal jsem gumové koberce u řidiče, origo 2 ks přední Ford 1.000,- , koupil jsem 4ks komplet ve fordu (ale ne origoš) za 600,-
09.09.2013 | 12:55:54 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
Tak jsem se dočkal :-)
najeto 80.000 km a je tu první závada, prasklá hadice na klimě, nová prý cca 2.800,- + práce, ale už ji zháním, v těhle vedrech se to fakt nedá. Jinak v pohodě, jen co mne maličko překvapilo a zarazilo, když jsem byl na STK, nesouhlasil údaj v TP se štítkem výrobce ohledně zatížení náprav, takže nafotit štítek, na evidenci mot.vozidel, 50 kč a změna v TP, ale nechápu,jak kdo udělal chybu, když jde o tovární přihlášení vozu (bylo nové ze salonu).
19.06.2013 | 09:13:58 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Tak jsem se dočkal :-)
Je to chyba dovozce do čr.Ford to řeší tak,že ti vyměněj v autorizáku štítek a nejsou jediný.Co vím tak i Opel s tím má problémy.
19.06.2013 | 09:26:15 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: Tak jsem se dočkal :-)
Já to vyřešil změnou v TP, bylo to pro mne v tu chvíli jednodušší a rychlejší, ale je to šlendrián :-), ono se to prý kontroluje až od dubna letošního roku, takže nás asi bude ještě víc........
19.06.2013 | 09:46:31 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
Nové gumy
Přezuto na Good Year Ultra grip 8, na suchu v poho, na mokru super - už se těším až napadne, abych to ještě vyzkoušel na sněhu, ale i když to byla vyšší investice (cca 9.000,-), jsem rád a nejsou to vyhozené peníze, předchozí zimáky byly Debica frigo, protože jsem je potřeboval na hned a servis neměl jiné v mém rozměru skladem, dalo se na tom taky jezdit, ale tohle je teda dost rozdíl, tak uvidíme až se trochu sjedou druhou,třetí zimu.
26.11.2012 | 09:51:25 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat