autor:
Martin
9 komentářů
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
8,8
autor:
Festr
27 komentářů
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
9,8
autor:
Festr
0 komentářů
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
9,6
autor:
Festr
7 komentářů
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
10,0
autor:
Petr Ježek
0 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
8,8
autor:
Pavol Malovec
6 komentářů
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
7,8
Nejnovější komentáře v diskuzích
Hlučnost Ti-VCT
Předfaceliftové Focusy Mk2 byly často po 100 tisících nadměrně hlučné, hlavně při startu. Jak je to s tímto těsně před FL? Děkuji.
01.09.2023 | 10:24:03 | Petr164 | Recenze: Ford Focus 1,6 85kW Ti-VCT (2007)
?
Tak, má to už něco najeto, ale ne tak moc. Mě to přijde,z toho výčtu údržby, že za 32000 km, což najedu za rok a půl, to bylo vrtání se v autě až až.
07.07.2023 | 13:43:12 | Ital | Recenze: Ford Focus (2008)
Proč se taková auta už nevyrábí?
Koupil jsem před asi deseti lety ojety ročník 2008 se 130 tisíci km, protože mi tři odbornici nezávisle na sobě řekli, že jiné auto pro mne není - stačilo jim se na mne tehdy podívat (192 cm a 105 kg). Trefili to přesně, co se týká místa v autě, každý se tam rozvalí a i za mým až dozadu posunutým sedadlem řidiče je spousta místa na nohy, takže pětihodinovka se zastávkou na vyčurání za dcerou do Německa je naprosto v pohodě, vloni jsem dal při návratu z Itálie rekord 13 hodin se dvěma krátkými zastávkami na pumpě a z auta jsme pak vylezli poměrně čerství a nepomačkaní a bez pocitu, že už ty nohy nikdy nenarovnáme. Navíc to skutečně jezdí jak raketa a neuvěřitelně sedí v zatáčkách. Nějaké problémy se objevily (2x výměna převodovky, oprava motoru, když kapající nafta propálila hlavu válce, 2x čištění filtru pevných částic, jinak standardní věci typu brzdy, olej, žárovky etc), ale opravy za rozumnou cenu a ten komfort spousty místa, vysokého posezu nad silnicí a slušného zrychlení při předjíždění je prostě návykový. Jenže teď už má 420 tisíc a protože ho nešetřím, tak je dost opráskaný a žena tlačila ať koupím novější. Moje volba byla samozřejmě opět SMax, jenže když jsem do toho novějšího typu sedl, tak ten pocit komfortu najednou nebyl. Dohledal jsem si parametry a zjisti, že nějakou hlavu otevřenou krumpáčem napadlo zkrátit nejmenší vzdálenost opěradla předního a zadního sedadla o celých dvacet centimetrů! Přitom zevní rozměry jsou prakticky stejné. Navíc bych řekl, že ta zadní sedadla jsou nějaká užší a nejhorší je, že zámky bezpečnostních pásů napevno ční vzhůru a už nejdou zatlačit mezi sedadla a zatraceně zavazí. Myslel jsem, že je to opatření, aby nikdo za jízdy neležel na sedačce, něco jako antibezdomovecké lavičky na nádražích, ale prý to je kvůli kabelům kontroly zapnutí pásu. No prostě zklamání a znechucení, ale stejně jsem to nakonec koupil, protože chlap s mými rozměry moc na výběr nemá, pokud nechce jezdit dodávkou. Samozřejmě tam přibylo nejrůznějších čidel, které mne mají chránit, jako např. senzor deště a hlídač jízdy v pruzích a podobně, asi počítají, že jsou řidiči napůl slepí a napůl blbí. Jako typický boomer nadávám kudy chodím na současné výmysly, kdy se přestaly vyrábět MPV a vše se to cpe do těch (zabaveno cenzurou) SUV. Nakonec ale můžu být rád, že mám ještě možnost koupit ojetý diesel manuál. S tím už to nějak doklepu a mladí si pak můžou jezdit s koňskými povozy nebo natáhnout plachty, což mi vše připadá praktičtější než ta jejich zbožňovaná elektromobilita.
28.06.2023 | 13:20:28 | Ivva | Recenze: Ford S-Max (2006)
RE: nejhorší motor
Měl jsem ho v C-maxu, po 250 tkma má sice zvuk jak ropa, ale pořád jezdí, spotřeba ovšem běžně kolem 8,5-9 lt..., hlučnost nejspíše děljí vypálená sedla ventilů (motor má podložky ne hydroštely).
04.06.2023 | 11:05:26 | Vašek | Recenze: Ford Focus (2008)
RE: nejhorší motor
1.6 16V 74kW je ovšem zážeh že? :-)))
04.06.2023 | 11:03:30 | Vašek | Recenze: Ford Focus (2008)
RE: nejhorší motor
Ešte k 1,6 16V 74kw doplním. Spotreba s plne obsadeným autom s plným kufrom a klímou obce a okresky tak do 120km/h. 7l/100km. Pre porovnanie podobná trasa s prázdnym autom s klímou, avšak dynamickou jazdou vkuse 120-140 mimo obec, občas ťuk k 160km/h tacho + klíma. Spotreba 8,5l/100km.
03.06.2023 | 21:55:49 | Jeremy Hamilton | Recenze: Ford Focus (2008)
RE: nejhorší motor
Ano cca 180Tkm jsem najezdil sám, zbytek tchán. auto prvních 6 let servisovano pravidelně auto Charous, pak noname, pravidelně se dělal olej, už nevím jestli po 10 nebo 15 tkm. ve firmě jsme jich měli cca 10 a nikdy tam nebyl průser s motorem. spíš odcházeli spojky a to hodně záleží na řidiči. To větší problém byl s 1.8 motorem, který bez viditelného výkonového růstu oproti 1.6 žral výrazně víc. A mám pocit že tam byla i nějaká oprava motoru.
26.05.2023 | 10:14:17 | Duke | Recenze: Ford Focus (2008)
RE: nejhorší motor
1.6TDCi je objektívne najviac poruchovy motor pre Focus 2. Osobne jazdím 1.6 benzín 74kw a ten nemá problém.
18.04.2023 | 13:52:46 | Jeremy Hamilton | Recenze: Ford Focus (2008)
RE: nejhorší motor
Já taky trochu vím, nechci ani říkat, že neexistuje špatný motor, jen špatná údržba, jak někdo říká. Není to pravda. Ale podle mě tento motor určitě nepatří striktně mezi problémové. Těch 200 tisíc jste s autem najel sám? Jaká byla údržba?
15.03.2023 | 18:06:02 | | Recenze: Ford Focus (2008)
RE: nejhorší motor
Za mně 1,6 TDCI 80kW nejhorší motor od Forda, s touhle motorizací jich jsou plný bazary a inzeráty.Jsem na Fordy zatížený, měl jsem Escorty, Mondea i Focusy, takže trochu vím. Měl jsem i tenhle motor a po 200 tis km se to začalo neuvěřitelně s.át. Velice mně to připomnělo starou pracovní Fabii 1,2 tříválec.... Tohle už nikdy!
07.03.2023 | 18:45:58 | Vláďa | Recenze: Ford Focus (2008)