Rok výroby:1997Typ motoru:1.4iStav km při koupi:97 000 kmStav km nyní:125 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:1. 2. 2008
Dvakrát jsem měnil žárovku :-) Jinak jen olej, rozvody atd.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Před dvěma lety jsem potřeboval koupit auto, vybíral jsem kolem 100 000 Kč a potřeboval jsem vůz alespoň střední velikosti, aby se do něj něco vlezlo, takže jsem volil mezi Renault Megane a Ford Escort. Jednu dobu jsem byl už jednoznačně rozhodlý pro Megane, ale když jsem viděl v bazaru Escorta na pěkných elektronech, volba byla zpečetěna a dodnes tohoto rozhodnutí nelituji.
Auto je ve výbavě, která k provozu a jistému komfortu dostačuje - el. přední okna, vyhřívané přední i zadní sklo, střešní okno, 2x Airbag, 15" elektrony
Motor docela málo rozšířený 1.4i, slušná akcelerace na 2 a 3 převodové stupně nad 3000ot., maximálně jsem jel 170 a asi by se dalo i více. Nad 100km už je v autě trochu slyšet odpor větru a trošku i profukuje, ale to je asi běžné.
Kupováno s 97 000 km, nyní 125 000 km - Na vozu proběhly jen nutné výměny - olej, kompletní rozvody (bohužel 2x, protože v jednom servise to jaksi zvorali), pár prasklých žárovek a to je asi tak vše.
Čeho si na vozu cením?
- Spolehlivost: Auto nikdy nikde nezůstalo stát, akorát teď jak je zima a mám slabší baterku, tak občas naskakuje trošku hůř. - Velký zavazadlový prostor: se sklopením zadních sedaček se vejde do hatchbacku půl kuchyně :-) nebo stožáry 2,5m. - Střešní okno: výborná věc a zatraktivňuje vzhled - Prostorný odkládací prostor na dveřích: Pojme 1,5l minerálku, bagetu a naspodu se může ještě těsnit mapka :-) - Vyhřívané přední sklo: Skvěle pomůže v zimě, když je vlhko a nechcete do auta pouštět studený vzduch. - Kvalitní reproduktory: V autě jsou celkem 4, s originálním autorádiem hrají celkem slušně, po koupi nového rádia s funkcí zvýraznění basů je to ale skutečně požitek. Na originální repro opravdu vynikajicí vzuk! - Klidné řazení: Převody krásně sedí a zapadají, jen někdy v zimě je to zpočátku trochu tužší.
Co by mohlo být lepší:
- Spotřeba: Jezdím podle nálady a dá se říci že většinou mezi 2000-3000ot. ale na druhou stranu se často s plynem nějak nemažu a když to jde tak předjíždím, běžně je spotřeba cca 8-9 litrů. - Vnitřní osvětlení: Je ve středu vozu a pokud si chcete za volantem číst mapu, je intenzita malá, navíc si člověk stíní hlavou. - Kolísání otáček ve volnoběhu: Je to snad ve všech diskuzích o escortech a musím to potvrdit. Naštěstí se to stává jen málo, ale už se mi párkrát stalo, že jsem jel z kopce ke křivotace, vyřadil jsem a auto mi po 50m chcíplo. - Měkké tlumiče: Při přejíždění nerovností se auto někdy dost rozhoupe na strany, asi by potřebovaly vyměnit tlumiče - Sedadla se mi nezdají moc pohodlná při souvislé jízdě delší jak 2 hodinky. - Posilovač volantu je trochu slabší, jednou rukou se ale ovládat dá v každém případě. Možná pomalu odchází servo. - Cyklovač stěračů: normální, rychlé a cyklus 1x za 6 vteřin při mírném dešti opravdu nedostačuje. Je docela dost nepříjemné si při jízdě manuálně stírat co 2-3 vteřiny
Celkově jsem s autem velmi spojený a příští bude asi opět Fordík, počitám Mondeo 2002-2003 benzin.
Na escorta 1.6 16v nenechám dopustit. Na motoru mám najeto 256000km a není žádný problém.Po výměně volnoběžné trysky volnoběhu žádný problém. Mněnim pouze základní věci.Rozvody,olej atd.Karoserie je po výměně lemů a dalších drobností v pořádku.Spotřeba v nízkých otáčkách slušná.Pokud,ale točíte motor na 6000 otáček tak si to pořádně vezme.Problém se startem nebo klíčkem jsem za celou dobu nemněl.Jsem spokojený a příště opět Ford.
Motory Zetec bývají mnohdy to nejlepší co na tomhle autě najdete. Měl jsem také Escorta z Aček 1,6 16V a také z roku 97. Zlobil mě hlavně klíček, nedaly se otevřít dveře u řidiče, náprava byla v hajzlu, netroubilo to a kolísaly otáčky motoru. Hnilo to jak vo život. Jinak supr auto.
dava iskru? vyber sviecku a zisti ci ide elektrika az tam, ked nie tak to moze byt prkotina - sviecky, kable, rozdelovac, hnile kontakty... ak hadze palivove cerpadlo, viac neviem
koupil jsem v AAA Ford Eskort 1,6 16V Turnier r.v 1997 a nevím si rady.Vůz mám asi měsíc a po výměně rozvodů a kladek m.j.servis v hodnotě cca 26 tis.kč. jsem ujel kolem 260 km.Tento vůz je umění nastartovat.Nová baterie nepomohla.I když startér točí jako divý,motor z ničeho nic nechytne.Jednou hned apak nic.Při roztlačení chytne na 3 rych.stupeň na metru.Jinak jede dobře ale není na něho spolehnutí.Prosím o radu.Na kostře motoru byl přechodový odpor po očištění se zdálo,že problém byl nalezenbohožel ne!Za radu děkuji.Motor je benzinový Zetek 66 kw.Dík!
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Escort
Na escorta 1.6 16v nenechám dopustit. Na motoru mám najeto 256000km a není žádný problém.Po výměně volnoběžné trysky volnoběhu žádný problém. Mněnim pouze základní věci.Rozvody,olej atd.Karoserie je po výměně lemů a dalších drobností v pořádku.Spotřeba v nízkých otáčkách slušná.Pokud,ale točíte motor na 6000 otáček tak si to pořádně vezme.Problém se startem nebo klíčkem jsem za celou dobu nemněl.Jsem spokojený a příště opět Ford.
24.05.2008 | 10:48:04 | P.Seta Reagovat
U 1.6 Zetec jsem slyšel o častých problémech s imobilizerem, ale to asi nebude tento případ.
13.03.2008 | 09:00:28 | Radek Reagovat
Zetec
Motory Zetec bývají mnohdy to nejlepší co na tomhle autě najdete. Měl jsem také Escorta z Aček 1,6 16V a také z roku 97. Zlobil mě hlavně klíček, nedaly se otevřít dveře u řidiče, náprava byla v hajzlu, netroubilo to a kolísaly otáčky motoru. Hnilo to jak vo život. Jinak supr auto.
13.03.2008 | 07:37:10 | Grami Reagovat
dava iskru? vyber sviecku a zisti ci ide elektrika az tam, ked nie tak to moze byt prkotina - sviecky, kable, rozdelovac, hnile kontakty... ak hadze palivove cerpadlo, viac neviem
12.03.2008 | 23:39:24 | Reagovat
prosím o radu
koupil jsem v AAA Ford Eskort 1,6 16V Turnier r.v 1997 a nevím si rady.Vůz mám asi měsíc a po výměně rozvodů a kladek m.j.servis v hodnotě cca 26 tis.kč. jsem ujel kolem 260 km.Tento vůz je umění nastartovat.Nová baterie nepomohla.I když startér točí jako divý,motor z ničeho nic nechytne.Jednou hned apak nic.Při roztlačení chytne na 3 rych.stupeň na metru.Jinak jede dobře ale není na něho spolehnutí.Prosím o radu.Na kostře motoru byl přechodový odpor po očištění se zdálo,že problém byl nalezenbohožel ne!Za radu děkuji.Motor je benzinový Zetek 66 kw.Dík!
12.03.2008 | 22:45:33 | novic Reagovat
Podrobnosti
Podrobný technický údaje o tomhle pohybovadle jsem našel na http://carspector.com/car/ford/019151/
01.02.2008 | 17:27:05 | Uhde Reagovat