Autorecenze Honda Jazz L12A - Honda Jazz je auto pro ty, kteří chtějí jezdit a nic neřešit, auto malé a přece prostorné. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Honda Jazz
 
 

Recenze Honda Jazz 1,2
“Honda Jazz je auto pro ty, kteří chtějí jezdit a nic neřešit, auto malé a přece prostorné.”

Autor recenze: Honza (49 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:L12A Stav km při koupi:80 000 km Stav km nyní:155 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 8 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5,7 l/100 km Vloženo: 3. 11. 2020

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

absolutní spolehlivost, prostornost, variabilita

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

výměna ložiska pravého zadního kola


Hodnocení a zkušenosti s autem

Honda Jazz byl ve všech svých modelových řadách tak trochu unikát, tak trochu exot. Vnější velikostí patří a patřil mezi malé městské vozy (Fabia, Fiesta, Corsa, Mazda 2, Yaris, Clio add.), vnitřním prostorem a jeho variabilitou však překvapuje a většinu konkurentů vždy porážel. Zavazadlový prostor o objemu cca. 350 l tehdy neměl ve své třídě konkurenci a dodnes patří k největším v segmentu. (nepočítám karoserie typu kombi, které však dnes dělá v této třídě už jen několik málo výrobců). Samostatnou kapitolou je variabilita vnitřního prostoru. Zadní opěradla sedaček jdou jedním pohybem sklopit do zcela vodorovné plochy s podlahou kufru i se sedáky bez nutnosti demontovat opěrky, sedáky lze zvednout a zajistit k opěradlům čímž vznikne obrovský prostor za předními sedačkami. Drobné detaily, které dnes v této třídě již nejsou samozřejmostí, jako například kvalitní stahovací roleta krytu zavazadlového prostoru (v pozdějších modelových řadách nahrazená levnějším platem), osvětlení vpředu, vzadu i v kufru a 4 stropní madla jenom dokládají, že tehdy se na těchto drobnostech ještě nešetřilo. Neskutečná je odolnost, ani po 14 letech intenzivního užívání nejsou sedadla vůbec prosezená ani jejich povrch není ošoupaný či prodřený. V autě nic nevrže, plasty, byť tvrdé, vypadají stále jako nové. Chod řadící páky je naprosto přesný, krátký, jako u nového auta. Motor běží tiše, bez vibrací, kolikráte máte při stání a volnoběžných otáčkách problém vůbec zaregistrovat jestli je v chodu. Poměrně těžké převody jsou vhodné i na delší dálniční přesuny avšak dost ubírají na pružnosti. Ve městě přijde vhod velký rejd, vyšší posed a dobrý výhled z vozu. Podvozek je tvrdší, ale ani při přejezdu větších nerovností se neozývají žádné rány. Přestože auto muselo po celou dobu zvládat několikrát denně přejezdy i po nezpevněných kamenitých cestách, překvapující je odolnost podvozku. Vyjma uvedeného jednoho ložiska zadního kola nebylo nutné dosud nic řešit, nikde nejsou žádné vůle, neozývá se žádné klepání. I výfuk je původní bez větší stopy po korozi. Auto kromě předepsané údržby za celou dobu nemělo žádnou závadu. Měnily se 2x přední halogenové žárovky (špatný přístup přes podběhy) a 2x zadní žárovky, původní baterie vydržela cca. 8 let, druhá je tam dodnes. Auto je schopné posloužit i jako rodinný vůz, což jsme si ověřili 2x při cestě do Chorvatska ve dvou dospělých a s dětmi 12 a 9 let. Průměrná spotřeba se zapnutou klimou s plně naloženým vozem byla 5,6 litrů /100km, pouze v městském provozu cca. 6,0 a mimo město lze s lehkou nohou spotřebu stlačit i lehce po 5 litrů. Dlouhodobý průměr je pak okolo 5,7 litrů/100km. Jediným možná kvalitativně slabším místem je odolnost lemů zadních blatníků v dolní části u napojení prahů, kde se u více ojetých aut po letech užívání může vyskytnout koroze. Celkově, ale antikorozní odolnost nevybočuje z průměrného standartu tehdejších vozů daného segmentu. Bohužel doba těchto a podobných jednoduchých a při tom bytelných a spolehlivých vozů již pomalu končí. U Jazze nebylo nikdy nutné řešit u jaké benzinky natankuji jak kvalitní benzin, jakého oktanového čísla, nebylo nutné do nádrže lít aditiva, nebylo nutné se bát jezdit jen krátké trasy, nebylo nutné trpět různé drnčení a vrčení tříválcových jednotek, které se s přibývajícími kilometry a věkem bude jen zhoršovat. Honda Jazz patří mezi ty nemnohé vozy o kterých lze říci, že stačí jen nasednout, jezdit a nic neřešit.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Honda Jazz

Vložit komentář
 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Honda Jazz