Recenze Hyundai i30 1.4 CVVT
“Spokojenost.”

Autor recenze: Dzordz (40 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2010 Typ motoru:1396 Stav km při koupi:5 km Stav km nyní:19 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 3. 7. 2011

Hodnocení inzerátu: 17 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: fábky feldy fáčka + další ojetiny 1,5-2,0 benzin

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím bez poruch.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Cenově dostupné, vybavené a na svoji třídu i úsporné a celkem prostorné přibližovadlo pro klidnější řidiče - jezdící převážně po okreskách (s trochou rezervy na předjíždění - při 3-4 stupni). Poměrně povedený design, tedy v porovnání s ostatními Korejci. Dvojče Ceedu, se kterým má společný žilinský motor. Made in Nošovice, takže se před koupí trochu zamyslete, možná i pomodlete, aby zrovna váš model z této supermoderní továrny 3. tisíciletí nezfušovali vykořisťovaní otroci korejských pánů.

Jízdní vlastnosti: I30 (1.4) plně postačuje na běžnou předpisovou jízdu, má celkem slušné zrychlení (není zrovna závodnička), max. rychlost kolem 200 km/h (tachometr trochu "přidává"). Od cca 125 km/h se však stává hlučným žroutem, na dálnice lepší volit naftu. Ideální otáčky motoru odpozorované kolem 3100 ot/min., motor táhne od 1400 ot/min. do asi 5500 ot/min., pak je to už zbytečné trápení, rychleji to nepojede, přeřadit - pokud je kam (ale tu dvoustovku uplatní beztak jen nervózní pubescent nebo tlusťoch z Autosalonu v TV).

Spotřeba po zaježdění motoru (cca 10 tkm) kolem 6,5 l (výrobce udává při "laboratorních" podmínkách 6,1 l, což kupodivu přesně souhlasí při delších jízdách po okreskách), prvních 5000 km polykal asi 7-8 l (časté střídání otáček).

Popojíždění v koloně na dvojku zcela bez plynu při volnoběžných otáčkách (asi 800 ot/min., až po zaježdění motoru při cca 8000 km). Jinak po městě na 3-5 stupeň vč. neutrálu, spotřeba město cca 7,5 l při rozumně zahřátém motoru.

Při zajíždění prvních 1000 km otáčky max. 3000, občas vytočeno na 4000, časté střídání různých otáček - pak projeví ochotou motoru reagovat. Nepřetáčet, na to je dost času! "Úspornou" jízdou kolem 2000 ot./min. dosáhnete podle zkušeností jiných lidí i odborníků nanejvýš líného motoru (navíc opravdu reálně nic neušetříte, nezpozoroval jsem až takový rozdíl mezi jízdou na 5. nebo 4, 3. stupeň, kromě toho, že byl na vyšší stupeň utahaný, motor je stavěn na vyšší otáčky a podle dostupných údajů je křivka dost plochá - výrobce ovšem dělá nepochopitelné tajnosti s vydáváním jakýchkoliv grafů atd.).

Pocit z jízdy: horší než ve Focusu nebo nové Oktávce, nesrovnatelně lepší oproti nové Fábce. Trochu si sem tam zaplave, ale stopu drží i při prudších zatáčkách. Není zbytečně přeposilovaný. ABS celkem reaguje, brzdy brzdí, jak by u nového auta měly. Možná by místo těch elektronických blbinek stačil distanc od ostatních aut, ne jak se po Česku a jiných zakomlexovaných zemích východní Evropy jezdí "na zadku"...

Kufr je středně velký, vejdou se tam dva větší psi, po sklopení "skoro" rovná podlaha, pro převažeče nábytku aj. harampádí je asi vhodnější model CW (kombík). Sedadla překvapivě pohodlná, místo na hlavu i na nohy pro dlouhány, a to i vzadu - tady ostatní "šunťáci" do 300 (nedávno ještě 400!) tisíc za Hyundaiem pokulhávají. Horší je to se sklápěním zadních sedadel - nepochopitelný obřad s vyklopením a sklapnutím sedáku a následně sklopení opěrky zad (někdy nejde bez oddělání opěrek hlavy :-/ ). Jedinou výhodou jsou asymetricky dělená zadní sedadla, ale to už se dělá snad všude. V interiéru jediný rušivý zvuk, a to vrzající bezpečnostní pás spolujezdce (toho ale můžete napomenout, případně vyhodit), jinak žádné nářky jako ve vychvalovaných modelech ostatních sockovských aut.

Sklopná zrcátka, centrální zamykání, okna v elektrice. Manuální klimatizace celkem ujde, klimatizovaná schránka před SJ je tak na litrovou láhev plus dva chleby s řízkem. Když otevřete za jízdy zadní okna, tak se zblázníte z hluku, naprosto nepoužitelné - nejen za vyšších rychlostí.

Lak (metalíza) je naprosto otřesný, je vidět každý ťukanec od kamínků - nejlepší neřešit, a pak někdy rozleštit/přelakovat celé auto, korekční tužky jsou drahý nesmysl.

Je také slyšet každý kamínek, který se dotkne podvozku, tohle autíčko opravdu není stavěné na nezpevněné cesty, zůstaňte s ním na silnici...

Přes všechny popsané nedostatky spokojenost (pro popsané účely a při ceně 270 000 za nové auto s 5letou zárukou). Zatím spolehlivé v létě i v zimě.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 17


Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai i30

Vložit komentář

...sem tam si trochu zaplave, ale stopu drží... tak tomu nerozumím. Auto buď drží stopu, nebo plave. Anebo se zde jedná o třetí zatím neznámou variantu? Občas drží a občas plave? Velmi nevyzpytatelné chování. Když k těmto vlastnostem přičteme žíznivý motor s výkonem i krouťákem posazeným do otáček a z toho vyplývající hlučnost a spotřebu,přidáme zatím nikde nezveřejněné pochybné (je-li vůbec jaké) zinkování karoserie, pak nevím, jestli by mě něco lákalo si tento vůz koupit.

06.02.2012 | 21:33:46 |   | 89.102.229.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

typické to správanie takmer všetkých dnešných áut.

06.02.2012 | 22:12:44 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

Nesmysl.Tohle platí u korejců a u francouzů,ty neuměj naladit podvozky.Němci včetně škody to uměj.

07.02.2012 | 17:39:47 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

Záleží komu ten tvrdý podvozek..vyhovuje.Konkrétně jízda s Fabii rok výroby 2009...tak cesta po Českých silnicích není zrovna moc příjemná.Stačí sebemenší..díra a vše jde hned cítit.To co projedu se svým autem..dle tebe s tím jenž neumějí nastavit podvozek ,tak to ani moc nepocituji.

07.02.2012 | 17:55:29 | luke20  | 78.102.114.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

Pleteš jablka s hruškama.Např fabia má celkem dobře naladěnej podvozek co se týče jízdních vlastností,jistoty v zatáčkách,stability a komfortu.Někomu kdo jezdí v patnáct let starým francouzovi to může připadat tvrdý,ale není to tak.Navíc v tý tvý R19 nemůžeš projíždět zatáčky s takovou jistotou a necejtíš co ti dělaj kola díky celkový gumovosti auta což je taky důležitej prvek pasivní bezpečnosti.Např I30 je mnohem tvrdší než fabia a vesměs všichni korejci.To jsou teprv rázy od podvozku a odskakování zadní nápravy už při malejch rychlostech což mi přišlo až nebezpečný a u jinejch aut jsem to nezažil a ještě se lajdácky provedenej podvozek snažej suplovat zásahy ESP.

07.02.2012 | 18:58:55 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

Tak já nemyslel..R19..i když ten 16V v zatáčkách sedí docela slušně.Na rozdíl od běžné R19...tam moc jistota nebyla.16V má tvrdší podvozek vetší kola.A drží v celku obstojně.Ted s ním přes zimu nejezdím.Ale myslel jsem 406 2.0 16v Break z roku 2000.Ten má dobrou stopu..a drží dobře.Tak starou R19 nebudu rovnat s dnešními auty.Ta je už někde jinde.:)

07.02.2012 | 19:12:39 | luke20  | 78.102.114.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

406 má dobrej podvozek.

07.02.2012 | 19:14:46 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

cha-cha... prebehni sa na BMW, aby si pochopil, čo znamená mizerný podvozok..., tvrdý ako šľak. Je super na dobrej ceste, ako zrkadlo, rovnako ako Honda Civic, prejdi na tankodrom CZ SR ciest a zbadáš....
Zlatý Francúz...., aj keď už aj tí pritvrdili a už to nie je "ono".

07.02.2012 | 18:37:54 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

Souhlas....po naších silnicích raději měkčí podvozek.I když u toho co mám mě zase ,až tak měkký nepřijde.V porovnáním s koncernem to jde znát.Ale nevidím na tom nic špatného..spíše naopak.A nemůžu se stěžovat ,že bych se někde nakláněl jak na houpačce nebo mě to nesedělo v zatáčkách.Drží to dobře...i na mimo město na suchu i v dešti.

07.02.2012 | 18:57:54 | luke20  | 78.102.114.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

Aha takže BMW špatnej podvozek.Máš tam ještě něco?

07.02.2012 | 19:03:19 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

bmw a zlý podvozok?no ja štím,skôr by som napísal bmw-super podvozok ale naše cesty sú na pi.u. a ešte k Vševedkovi stále tvrdí že jazdí po celej europe a za rok najazdí 100.000 km len neviem ako to stíha ked nás tu každý deň obšťastňuje jeho"skvelými príspevkami"

07.02.2012 | 21:49:44 |   | 78.99.236.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

BMW je super na dobrej ceste...., bodaj by aj nie, za tie paniaze a servis..., ale prebehni sa s ním po SVK cestách, mimo diaľnice. Alebo po D1 z Brna do Prahy... Je krásne sa rozplývať, ako ide krááásne za plynom, ako drží úžasne stopu, aký je cit v riadení, bla.bla, keď skáčeš ako koza po ceste 10 cm do vzduchu, alebo do jám. Rozumný kompromis je asi Mercedes, z ľudových asi C5 s hydraulikou, ale po našich "fajných" cestách si jednoducho už neužiješ radosť z jazdy, cesty sú po 20 rokoch neskutočne rozbité. A ísť nejakých 160-200 km/h po 2., al.3.triede..., ako to bolo možné pred 15-18 rokmi s prstom v nose...., lebo boli ako-tak, dnes už iba snívať..:(, jasné, na krátke vzdialenosti do nejakých 100 km sa dá vydržať všetko, ale po nejakej štreke Waršava-SVK... kríže sa ozvú. Zase po DE, či IT, al. F...., to je iná káva.

07.02.2012 | 22:41:49 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

Já předtím jezdil s Felicií a když jsem jel na D47 na vyjeté koleje, tak vytřeštěné oči a obě ruce na volantu, měl jsem pocit, že jde o život. S i30 koleje nesleduji, prostě o nich nevím. Bohužel na tankodronu kolem 130 - 150 km D1 to není nic moc ani s i30. Spotřeba i30 tachometr 23500 km, průměr zatím 6,97 l/100 km.

27.03.2012 | 21:09:17 | vašekk  | 78.108.152.* Reagovat

RE: asi to myslel tak, že na OK ceste to drží stopu, na mizernej, s koľajami ho hádže ako v práčke.

Ak si človek vyskúša jazdu na "frajerských" nízkoprofilových pneumatikách šírky formuly..., tak tam, kde s Felíciou mohol ísť 130-140 km/h, na tých "fajnových" autách pôjde 90 a smrť v očiach, čo tak hádže vo vyjazdených koľajách...:)

Niet nad klasiku 185-195/15/60-65...., žiadny skákajúci volant, ani jazda cik-cak v pruhu.

P.S. U nás si jeden maník kúpil mercedesa s, asi 10 ročného 500, za cca 5.000 eur s "fasa" gumami, upraveným podvozkom, pneu tuším 18-al.19 palcov, asi 265?, keďže ceny šialené, tak si kúpil nejaké najlacnejšie čínske.
Na umyvárke, ked sa chcel pohnúť z miesta, sa začali šmýkať do boku, pretáčať, nech neuberie plyn, tak prvýkrát uvidím havárku na umyvárke..., čo mu to urobí za dažďa na našich cestách..., neviem, neviem.

28.03.2012 | 10:54:04 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

I30 1.4

To je pravda, ten motor je stavění na vysoké otáčky .

06.02.2012 | 20:07:13 | Olda  | 62.168.45.* Reagovat

RE: I30 1.4

Co to je stavění?

07.02.2012 | 19:41:35 |   | 88.102.67.* Reagovat

velmi dobre napisana recenzia.hlavne objektivne,na rozdiel od vacsiny recenzii.

07.07.2011 | 07:12:21 |  Reagovat

Fajn recenze

Pěkně nepsaná recenze a zdá se, že i celkem objektivně. Nemám rád, pokud si někdo koupí auto (ať to už je je korejec nebo octávka) a hned si to chce obhájit a dá autu u všech položek plný počet bodů...

05.07.2011 | 16:13:42 | Paul Reagovat

Hezká recenze, jen s tou křivkou výkonu (a hlavně krouťáku) tě musím vyvést z omylu. není plochá, je naopak strmá. Je to motor, který má rád vyšší otáčky a odpovídají tomu i zvolené krátké převody. Proto ta žravost a hlučnost na dálnici.

04.07.2011 | 20:12:06 |  Reagovat