Recenze Kia Picanto LX 1.0
“Lepší auto do města nenajdete, avšak jen do města.”

Autor recenze: Petr (26 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:1.0 Stav km při koupi:10 km Stav km nyní:19 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 18 měsíců Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 7. 11. 2006

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

3
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Picanto nemělo žádné vážné závady.

Po několika měsících však začal "prokapávat" ostřikovač zadního okna (kapala z něj voda, když se ostřikovalo přední okno). Byl vyměněn v záruce, avšak za 14 dní problém vznikl opět.

Dále jsem byl zavolán na bezplatnou výměnu součástky v motoru, která by při opomenutí výměny mohla způsobit vážné poškození motoru. Bral jsem to jako plus, servis se o Vás stará a pokud výrobce přijde na nebezpečnou chybu vývojovou chybu je rozhodně lepší zadarmo vyměnit než to tutlat.

Příliš malý přitlak gum okolo skel oken - okna mají tendenci popojíždět dolů - např. 3 až 5 mm dolů po dlouhé jízdě na nerovnostech).

Cinkající zamykací kolíčky otvírání dveří.

Auto však hodnotím jako spolehlivé, pomocník, na kterého se můžete vždy spolehnout.


Hodnocení a zkušenosti s autem

MOTOR:

Picanto jsem koupil v prosinci 2004. Po prvních kilometrech mimo město jsem byl téměř vyděšen, že auto "nejede" - prostě bylo velmi líné. Ve městě však od začátku uplný kolibřík. Po najetí 2000km, a pak obzvláště 5000 km a po nalezení nejlepšího způsobu jízdy s ne příliš dynamickou kubaturou 1.0 se však s auta stalo poměrně hbité a živé auto i mimo město. Tento dojem však ihned ztratíte, jakmile auto pořádně naložíte. To potom jízda na stupeň 3 mimo město a větší vytáčení motoru není vyjímkou, pokud nejedete po rovině. Auto má vzhledem k slabšímu motoru trochu nešikovně delší převody. 1-2-3 jakoby kratší převody, 3 je pro městkou 50 km rychlost jako stvořená a 4 pro 55 až 60 km při rovině, ale stupně 4 a 5 mají jakoby trochu "odskok" a je třeba je řadit až po vytočení motoru na 3-tím, respektive 4-tém stupni. Pokud však nebude jezdit ve 4 lidech, ale typicky ve 2 plus plno batožiny nebude mít po zajetí motoru problém. Je však třeba se v každém případě připravit na specifické předjíždění s tímto autem - dobře rozmyslet, nebýt zbrklý, podřadit a nebát se to vytočit. Z našich Felicíí na to nejsme zvyklí, ale tomuto autu 4-5 tis. otáček pro předjíždění nedělá vůbec zle a nedoporovazí to zvuk nepříjemného "týrání" motoru. Auto však jede slušně i v typických otáčkách - 2500 až 3000 ot/min. Rozhodně je lepší toto auto držet spíše ve vyšších otáčkách než v nižších, potom získáte autíčko, které jezdí cca za 5,5 l benzínu v kombinaci cca 40 % město a 60 % mimoměsto. Na dovolenou jsem jel za 4,7 l (Brno- Šumava, cesty po Šumavě a zpět)

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:

Co se týče jizdních vlastností musím opět říct, že perfektní do města a trochu slabší mimo město. Auto má trochu vyšší světlou výšku a na 13" kolech je nejisté v prudších zatáčkách na nekvalitní silnici - pak se někdy stane, že Vám jakoby uskočí auto kousek bokem, což je důvod proč jsem auto po 18 měsících prodal, poněvadž jsem necítil jistotu a bezpečí i když jsem klidný řidič, který nikam nespěchá, tak mě auto někdy nemile překvapilo. Myslím, že model se 14" kolami na tom bude asi o poznání lépe nebo tento problém třeba zanikne- to ale nemohu posoudit. Je však třeba říct, že pro dojíždění s příměstkých oblastí do velkého města do práce naprosto perfektní, ale ne již na ježdění po krajině typu Vysočina nebo hory. Na to ostatně auto asi ani nebylo stavěno, takže záleží na typu použití. Já však nyn´í potřebuji i auto, které si hravě poradí se silnicemi na Vysočině, to jen abych vysvětlil důvod prodeje. Při prodeji jsem málem utíral slzy z očí, protože to bylo moje první auto, co jsem kdy měl. (Jinak jsem jen jezdil s půjčenými auty - Felicia - 1,3/50 kW, Octavia 1,9 TDI/ 66 kW).

OSTATNÍ:

Picanto je neuvěřitelně propracované auto - velké množství praktických detailů v interiéru, rovná plocha po sklopení sedadel přímo navazuje na rovnou plochu kufru (to se velmi hodí, protože kufr sám o sobě má Picanto spíše symbolický), plastové podběhy chránící auto před štěrkem, krásný a přehledný motorový prostor s velmi pečlivým provedením, dobře umístěné pojistky, sympaticky nakloněný středový sloupek palubní desky mírně k řidiči - velmi praktické, atd. a atd. - po těchto stránkách budete velmi spokojeni. Pozor však na příšerně drahé náhradní díly a doplňky. Např. na Fábii seženete jakékoli doplňky a za rozumnou cenu, na Picanto téměř nic (nyní se však situace s rozšířením Picanta v ČR zlepšuje), takže typicky velmi drahé originální příslušenství je jediným řešením, ponevadž jiné nené dostupné. A když zjistíte cenu přejde Vás chuť.

ZÁVĚR:

Šikovné malé autíčko za velmi slušnou cenu. Pokud chcete jezdit hlavně ve městě neumím si představit lepší volbu (perfektní parkovaní - poloměr otáčení pouze 5 m !), hbitost, dobrá spotřeba. Pokud s autem budete jezdit mimo město, tak je třeba počítat s jistými ústupky, ale i tak dobře použitelné. Tedy pokud budete jezdit ve městě 60 až 70 % provozu není co řešit, pokud však ne, uvažoval bych raději o jiném autě.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Picanto

Vložit komentář

Dívám se do technických údajů a našel jsem vysvětlení, proč má autor recenze pocit, že Picanto je trochu těžkopádnější. Tato Kia totiž váží skoro tunu. Bez pár kil tunu. A to je moc na takto malé auto. Ostatní prckové jako Matiz, Aygo, atd. jsou lehčí, proto hbitější. A to samé udělali v případě nejmenšího Hyundai I10. Taky tunový. Já jsem v tom jel a přišlo mi to těžkopádné. Malé auto má být lehčí. Tuna hmoty se hodí pro Fabii nebo C3. Ale pra nejmenší prdítka je tuna moc. Já vím, že pro bezpečnost je asi lepší více hmoty, ale kolikrát za život bouráš a kolikrát potřebuješ agilní lehčí stroj. Lidi přece jezdí i na motorkách, a tam nejsou nijak chráněni. To strachování se je k ničemu. Petr Kellner měl největší auta a zemřel při pádu vrtulníku. Co se má stát, to se stane. To ne největší moudro, které říkával můj otec a měl recht.

Kia Picanto se mi líbí. Mám slabost pro ta městská přibližovadla. Ale odradila mě jednak menší síť prodejen a náhr. dílů a jednak menší praktičnost a ta zbytečná hmotnost.

26.03.2025 | 01:14:17 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

A dívám se na inzeráty a Picanta jsou nejlevnější z těch malých aut. Asi o to není zájem. Mají minimální nájezd a prodávají se za 30 - 40 tisíc. Za jednu výplatu. Ty brďo. Auta z let 2006, 2007. Co bych v 90. letech dal za takové auto s tak malým nájezdem 50 - 70 tis km. No že by v 90. letech šlo koupit auto bez koroze s nájezdem pár desítek tisíc km za jednu výplatu - vyloučeno. Kdyby to bylo v tehdejší době bylo na trhu, tak vypukne šílená poptávka. Dneska chuděrky Picanto stojí v bazarech a lidi jsou rozmlsaní a ohrnují nos nad vším...

26.03.2025 | 01:24:26 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Picanto je o 10 cm širší než Matiz. Takže by mělo lépe sedět na silnici. Ale o 200 kilo těžší. Při cca stejném motoru. Když se dívám na interiér, je to inspirováno Matizem. Vykrádačka Matize. :-) Palubní deska, šaltr páka, přepínače, atd.

26.03.2025 | 01:33:59 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Co se má státi, stane se? Ano, ale v mnoha případech to lze ovlivnit vlastním rozumem a vůlí. Samozřejmě i schopnostmi, zde každému není dáno totéž. Právě ty rizikové situace lze vyhodnocovat na základě ovlivnitelných i neovlivnitelných okolnostï a dle toho se zachovat.

26.03.2025 | 12:18:30 | Ital  | 37.48.25.* Reagovat

RE:

Média záměrně vyvolávají úzkost. Je to byznys s úzkostmi. Nejdříve je vyvolají, pak na to nabízejí produkty. Napakují se na tom. Proto úzkostnější lidi kupují doplňky stravy, vitamíny, ačkoli kdysi lidi žili desetitisíce let bez toho a fungovali. Úzkostnější lidi si kupují opalovací krémy a nevyjdou na sluníčko, jak se bojí. Nebo cyklistické helmy. My jsme jezdili bez nich a přežili jsme. To samé se vším dalším. Musel bych vypisovat položku po položce. Tím stresováním se ale kvalita života spíše padá dolů. Přemíra informací, pseudoinformací, strašení je někdy kontraproduktivní. Kdysi lidi jezdili v trabantech, žigulících, škodovkách a přežili to a kolik srandy zažili. Z tohoto života stejně nevyjdeme živí. Lidi jako by stále nechápali, že tento život stejně nejde přežít. A z hlediska trvání vesmíru je jedno, zda umřeš v 80 na raka nebo v 50 na náraz do stromu na kole nebo v autě. Podívej, Kellner už to má za sebou. Nic ho netrápí. Má klid. To je taky věc propagandy, že neexistovat znamená tragédii. Je to ideologie, kterou do nás hustí. Než jsem se narodil, netrpěl jsem. Nicota není tragédie. Nicota je jen nicota. V narkóze jsem byl několikrát a neměl jsem vědomí. To je jako bych neexistoval nebo byl mrtvý na 5 hodin. Už když používáme slova jako riziko, hrozba, atd., tak přistupujeme na jejich hru a manipulace. Původ to má v pověrčivosti a náboženství. I kdybychom se stavěli na hlavu, tak tuto hru s časem a svým koncem stejně prohrajeme.

27.03.2025 | 02:09:57 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

A už samotné slovo prohra jsem použil špatně a je vidět, že i mě zmanipulovali. Protože z toho plyne, že výhra je život, pokud možno věčný. A to je opět příležitost pro podvodníky všeho druhu, zejména esoteriků a pobožných. Je vůbec otázkou, zda život je hodnota. Kde není život, není utrpení. Blaze planetám, kde se život nevyvinul.

27.03.2025 | 02:13:48 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Vychází se z toho, co už někoho postihlo a že drtivá většina lidí se např. nechce zabít nebo zmrzačit, pokud se tomu dá předejít. Já jsem také toho názoru. Přesto přilbu na kolo ani na lyže nemám, nejsem od mala zvyklý, ale pozoruji, že i lidé starší než já kolikrát tu přilbu mají a také na to nebyli zvyklí. Prostě se přizbůsobili, dílem asi kvůli bezpečnosti, dílem možná i proto, že kdo na kole trochu jezdí, nebo lyžuje, mívá tu výbavičku. Přilbu, rukavičky, gatě, dres, moderní kolo, moderní lyže. Já nemám nic z toho (moderní lyže, boty tedy už ano) a na kole občas také vyjedu, ale není to zkrátka in :0) Je u nás jeden pán, už kolem osmdesátky věku, a ten na skládačce, jen tak v kalhotech a košili jede od nás do kopců, kde se já bez tréningu i na trekovém kole pořádně zadýchám. A on 30 km tam, 30 zpět, má výlet. Viděl jsem ho kolikrát. Nepotřebuje výbavičku a strčil by mě do kapsy i když je o čtvrtstoletí starší.

27.03.2025 | 09:34:51 | Ital  | 78.80.24.* Reagovat

RE:

Pokud se vědecky dokáže, že řidiči SUV se dožívají 80 let, zatímco řidiči malých vozů 70 let, tak prisambohu to svoje prodám a koupím si to Vaškovo. Do té doby se nemáme o čem bavit. :-)

27.03.2025 | 14:31:11 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Ale asi ani toto by mě nepřesvědčilo. Vždyť by to mohl být cinknutý výzkum, páč na větším voze mají větší marži. :-)

Hele, ne, nekoupím si věší vůz, ani se nebudu venku patlat opalovacím krémem, ani si nebudu na kole, lyžích nasazovat helmu. Prostě už dožiju tak, jak jsem. I bez dotykových displejů. Mobil mám taky tlačítkový, Nokii. Tomuto modernímu světu nerozumím. A nechci rozumět. Svět, kde se rodiče tak bojí a žijí v permanentní úzkosti, že svoje děcka vozí autem od baráku až ke vchodu školy. To za nás nebylo. Žili jsme volně a lítali svobodně venku bez obav a rodiče se taky o nás nebáli. Do 3,14če s tímto světem!

27.03.2025 | 14:37:09 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Splash 1.0 také váží 975 kg v nižší výbavě, pouze s klimou. Je, pravda, o něco delší než tyhle Picanta a i10. Taky to nějak nelítá. Ovšem motory Hyundai, třeba 1.2 se 62 kW, to prostě nejede a nejede. Teď to dokonce uškrtili na 58 kW a 1.5 na 71 kW. To už je agónie atmo motorů. Když srovnám Note 1.2 s 59kW, je to letadlo. Přitom také plní EURO 6, i když nižší level. Emisní normy zabíjí i dobré motory. Je to smutný trend.

26.03.2025 | 22:55:21 |  Ital  | 37.48.25.* Reagovat

RE:

Někteří lidi si to nechávají změřit na zkušebně, válcové brzdě a často se to liší od údajů na netu nebo v techničáku.

27.03.2025 | 01:56:37 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

???

Proč ty kecy typu "do města lepší auto nenajdete". Nesnáším takovýhle zavádějící nesmysly. Nic není tak dobré, aby to nemohlo být lepší. A to platí pro tuhle asijskou obludku dvojnásob! Jinak nic ve zlém, recenze pěkná.

05.01.2009 | 16:38:43 |  Reagovat

RE: ???

Jo, je to tak trochu obludka, ale proto je pro mně jedinečný. A ano, o městu bych to napsal trochu jinak a výstižněji, třeba: Ve městě se cítí velmi dobře, je malý, když jedu sám tak hodně živý. Horší je to v naloženým stavu a cestě dál, ale to se dá čekal od motoru co má objem litr a 44kW.

01.05.2017 | 07:33:57 | řidič  | 193.165.82.* Reagovat

takhle si představuji recenzi ! výborná práce ! :)

12.11.2006 | 23:24:46 | Luki Reagovat

Velmi dobra recenzia !!! Len tak dalej

09.11.2006 | 21:09:50 | Gabo Reagovat