Autorecenze Kia Rio - Auto je podľa mňa dobré, len čakanie na prípadné náhradné diely (nie spotrebné) je nekonečné, teda aj mesiac aj viac. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Kia Rio
 
 

Recenze Kia Rio 1,2
“Auto je podľa mňa dobré, len čakanie na prípadné náhradné diely (nie spotrebné) je nekonečné, teda aj mesiac aj viac.”

Autor recenze: martinig všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2018 Typ motoru: Stav km při koupi:2 km Stav km nyní:25 220 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 20. 9. 2021

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Silné stránky

pomer cena/kvalita/výbava
jazdné vlastnosti ako stabilita, riadenie, brzdy
priestor v kabíne (vrámci triedy)

Slabé stránky

dodacia doba náhradných dielov
zrýchlenie (vzhľadom na výkon)
oproti Puntu nižšia svetlá výška

Závady a opravy na autě

Vytiekla náplň klimatizácie - poškodená/netesniaca nejaká rúrka.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto som zakúpil ako nové koncom novembra 2018. Väčšie auto nepotrebujem, avšak oproti predchádzajúcemu autu Punto (44 kW), rok 2007, s ktorým ho porovnávam, je to určite posun vpred: modernejšia kabína lepšie ozvučenie auto sa tak nenakláňa v zákrutách, je stabilnejšie. Punto má však vyšší podvozok, takže pri Riu si musím dávať väčší pozor - hlavne na poľných cestách. Kia brzdí oproti Puntu o čosi lepšie - veď je aj novšia, i keď aj Punto podľa mňa brzdí dobre. Výkonu má Kia viac podľa kW, ale viem si predstaviť aj svižnejšie zrýchlenie (Punto je zas ľahšie). Zrejme je priškrtená Euro normou. V súvislosti s tým mi napadá otravný StartStop systém, ktorý vypínam pri každej jazde odznova. Ale tomu sa už nevyhneme... Spotrebu (5,5) podľa PP mám +- podobnú ako pri Punte (5,6).
Nábeh man. klímy je podľa mňa výborný v lete aj v zime. No teraz niekedy od júla som si všimol, že mi klíma ide stále menej a menej výkonne. V auguste som bol na plánovanú servisnú prehliadku, kde som samozrejme nahlásil aj nefunkčnú klímu. Opravia to na záruku, ale! ešte stále čakáme na súčiastku, ktorá vraj príde až v októbri! Preto aj váham či ďalšie auto bude Kia, skôr asi nie - aj keď podľa mňa auto je dobré (vrámci triedy a ceny), ale čakať donekonečna na náhradné diely...? Ak by to bolo niečo vážnejšie, že je auto nefunkčné??
Teraz k priestoru: Vpredu na šírku je miesta oproti Puntu viac. Vzadu na sedadlách aj na dĺžku tiež, aj keď to nie je moja priorita. Kufor je u oboch pre mňa dostačujúci a celkovo zatiaľ som nemal problém ani s prepravou nábytku (skrine a pod.) - samozrejme poskladaným na dosky.
Svetlá svietia na halogény veľmi dobre. Ak idem Puntom v noci, tak mám oproti Riu pocit, že som zapol iba parkovacie:o)
Výbava je Silver, ktorá mi aj postačuje - nie som náročný na elektrické/elektronické vychytávky, skôr na praktickosť. Viem si však do budúcna pri ďalšom aute predstaviť ešte sklápateľné predné operadlo spolujazdca, zadnú kameru, či zadné senzory pri vyparkovávaní...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Rio

Vložit komentář

Kia Rio IV

Výbavu Silver neznám, neměl jste na mysli základ, čili Comfort? Poněkud mě udivuje, že píšete, že je ta 63kW 1.2 líná. Je to atmoška a pod 2000 ot/min je to prostě mrtvola, tak to prostě je, ale nad 2000 ot/min je to úplně něco jiného a velmi rychle ožije. Mám Rio IV r.v. 2020 od novoty. Nicméně, pokud jste jej zajížděl od novoty podle našeptávače řazení, udělal jste si z něj línou lemru. Já ho zajel s rozumem jako všechny své předešlé vozy a je to dosti znát. Před koupí Ria jsem si prošel celej segment B a měl jsem celkem problém, naopak u všech aut s příliš vysokým posedem za volantem a níže to prostě nešlo a to nejsem žádný čahoun, nebo stísněným prostorem na místě řidiče, nebo šílenost v podobě tlačícího středového panelu do pravé nohy. Clio a Mazda 2 jsou v téhle disciplíně jasní favoriti. Halogenové světla s LED denním svícením svítí spíše průměrně, takže nějaký extrém to není a musel jsem nezvyklé žárovky HB3 vyměnit za žárovky s větší svítivostí a ten rozdíl je znát a nyní to svítí ideálně a snad i trošičku lépe než xenony u mého jiného vozu (Subaru Legacy IV). Rio je spíše nedoceněné auto, protože Korejec, ale má mnohem více místa vpředu a vzadu než evropská konkurence ve stejném segmentu. Sedačka řidiče jde spustit tak nízko, že to jiná značka v běžné konfekci nedokáže (osobně u jiných vozů v celém segmentu B zkoušeno). Velmi pohodlné sedačky a tvrdost/měkkost, tak akorát. K tomu perfektně tvarovaný kožený volant a přesná, krátká a výborně tvarovaná řadička. Ozvučení mě doslova dostalo a na standardní ozvučení vozu hraje více než dobře (výbava Exclusive). U výbavy Comfort (má pouze 4 repro), netuším. Abych takový zvuk docílil v jiných svých vozech, musel jsem citelněji investovat do lepších součástí. Brzdy na zadní bubny jsou velmi dobré a nepoznám rozdíl mezi vozy v rodině s kotoučema i v zadu. Rovněž velmi povedený podvozek na konfekci, který velmi dobře drží v zatáčkách, až se kolikrát divím, že to ještě dává a hlavně velmi dobře filtruje nerovnosti a nevytřepe z řidiče za jízdy duši. Denně přejíždím 2x koleje a s žádným jiným autem v rodině si to nedovolím tak rychle jako s Riem, které s tím nemá sebemenší problém. Rio má i slušné odhlučnění a co mě velmi překvapilo, že na 5 rychlostní stupeň při dálničních rychlostech stále slušně na malou atmošku zrychluje a není potřeba podřadit. V kufru má místo i na dojezdovku, což není už dnes běžné, ve voze nic nevrže, ani netlačí. Přístupové místa v motoru doslova ideál, stejně tak výměna žárovek není problém. Je vidět, že Korejec při konstrukci vozu přemýšlel a neměl ani potřebu všude naflákat lesklej plast, což je dnes mor nových aut. Žádné otravné asistenty, což beru také jako bonus. Start/Stop jsem vydržel používat 1 měsíc, pak jsem tam namontoval skrytě zpožďovací relé, které zastává ruční stisk tlačítka pro jeho deaktivaci, takže už nic neotravuje.
Auto má několik much a to poněkud kelímkový plast v podbězích (každý kamínek je dost slyšet), celkem nízký předek a je proto potřeba dávat pozor při větších nerovnostech na silnici (už jsem předním lízátkem při zhoupnutí vozu trochu škrtal). Zavírání dveří je sice bez pazvuků, ale zabouchávání přední kapoty, to je brutální bouchnutí a u žádného jiného vozu jsem se s tím nesetkal. Riu trvá v mraze delší dobu než začne topit, ale to je u malých atmošek zcela běžný jev. Holt to není Subaru dvoulitr, které začne topit chvilku po nastartování. U Ria jsem musel nechávat přehrávat firmware ŘJ motoru v servisu na vlastní žádost a říci jakou verzi (servis nevěděl), protože ta původní způsobovala při studeném motoru dosti cukavé rozjezdy, pokud se vůz nastartoval a okamžitě se vyjelo. Po přehrání již vše ok. Pak nechat vyměnit v létě silně vrzající doraz zadních levých dveří, paradoxně na tohle trpěly Fabie I. Nicméně šel již od novoty poněkud ztuha, oproti ostatním dveřím, takže zmetkový díl, ale nic, coby bránilo vůz normálně používat.
Jinak spotřeba 5,2 - 5,5l/100km převážně městský provoz a okresky, sem tam dálnice a to na spotřebu vůbec nejezdím. Za mě ideální auto pro 2 nebo 2 + 2 děti do města a okolí, ale není žádný problém s ním vyrazit i na delší cestu. Pro 4 statné osoby + plný kufr je již motoroizace 1.2 spíše nedostačující.

19.10.2021 | 07:20:46 | Marex  | 91.103.165.* Reagovat

RE: Kia Rio IV

Ponajprv, aktuálne už je klíma opravená, diel už došiel..
Áno je to základná výbava Silver, mne však stačí. Neviem ako sa volá v ČR. Že je to lenivé som písal vzhľadom k predošlému Puntu, 44 kW, čiže som očakával, že 63 kW bude už pomerne dosť cítiť oproti 44, mne sa to však zdá viac menej rovnaké. Jazdím prevažne sám alebo dvaja. Čiže porovnávam to k môjmu predošlému Puntu, ktoré stále ešte mám, nie k vyššej triede či nebodaj luxusnej. Teda B trieda. A tak to celé treba brať. S podvozkom, brzdami,sedením, spracovaním môžem len súhlasiť s Vami. Ozvučenie - no vrámci základu dobré, to je celé, nič viac, nič menej. So zatváraním dverí som zatiaľ problém nemal, kapotu som otváral možno 4x.. na Riu, ale v pohode, neotváram ju každý deň:) Čo sa týka svetiel, tak samozrejme si viem predstaviť aj lepšie (LED), avšak tie od výroby - jednoducho som s nimi spokojný, viac menej mi stačia a zatiaľ som ich ani nemenil, akurát viem, že prístup k nim je OK, čo som mimochodom tiež bral ako 1 z pozitív pri výbere.
Trošku teórie a snenia: Clio sa páči aj mne, ale odrádzala ma skúsenosť v rodine s Cliom kombi r. myslím 2012 (odnova), kde predovšetkým zadymila ľavá páčka pri volante a bolo ju potrebné meniť. Tak takýchto skratov a prípadných požiarov by som sa rád vyvaroval.
Mazda 2, takisto sa mi páči aj manželke, aj sme v nej sedeli, ale na tú veľkosť je trochu drahá. - pre mňa osobne asi najväčšie negatívum je batožinový priestor, ktorý by mohol byť väčší.. Napr. posed za volantom bol naopak super. (Nie sme veľkého vzrastu.) Avšak prípadne za Punto stále o nej rozmýšľam o) a ešte prípadne Fabia HB/Combi..
Vtedy som však potreboval auto čím skôr, a nemal som čas na konfiguráciu (- tá by aj bola-) a zadávanie presne podľa požiadaviek, naviac táto výbava Ria, ako som už písal mi viac menej stačí. Viem si predstaviť ešte zatmavené zadné okná a zadnú kameru, nie je to však nič, bez čoho by som nevedel žiť o) A ešte trochu vyšší podvozok, čo spĺňa tá Fabia. Nie však cross/suv, to už je zbytočne veľké pre nás a napr. z takého Stonicu som pri vystupovaní vždy otrel nohu o prah a to bol čistý.. Ak by mal prekryté prahy ako napr. Peugeot, tak zrejme OK.
Tak hádam je to jasnejšie o)

20.10.2021 | 09:44:03 | martinig  | 85.135.182.* Reagovat

RE: Kia Rio IV

U toho Clia a Mazdy jste to špatně pochopil. Měl jsem na mysli, že jsou v uvedené disciplíně jednoznačně z celého segmentu B nejhorší. Clio IV a V je z hlediska prostoru na místě řidiče, tlačení středového panelu a nemožností dostat sedačku níže (stále moc vysoký posed za volantem), prostě trágické a to již nemluvě o divném chodu řadičky a k tomu všemu lesklému plastu přes celou palubovku. Je to škoda, protože jinak jezdí dobře i co se podvozku týče. Když jsem ze zvědavosti usedl do Sandera, měl jsem pocit, že jsem v obrovském obýváku a to je stejný segment, až tak Clio má uvnitř tragicky málo místa. To i menší druhá generace byla uvnitř prostornější.
Mazda 2 je navíc v základu (55kW) neskutečně líná a na městský vůz to má, až neskutečně tvrdý podvozek. Ten pidi LED otáčkoměr mě také pobavil a za ten brutálně rozšířený středový panel tak, aby co nejvíce vadil pravé noze, by si měl dát konstruktér facku, nicméně cenu má Mazda 2 dosti sebevědomou, to zase jo. Naopak velmi mile překvapil Swift, nicméně čekačka v nejvyšší výbavě a mnou požadované barvě byla, tak na 1 rok a to ještě před covidem, takže pasé. Zaujal i Yaris, nicméně jeho vnější design a některé jiné věci u něj prostě nezkousnu. Rio mě sedlo nejvíce z hlediska pohodlí a místa uvnitř vozu, užitné hodnoty a ve finále i zajímavé ceny v prostřední výbavě a barvě vozu, kterou jsem chtěl a k tomu i bez čekání, protože bylo zrovna skladem. Navíc nemá žádný filtr pevných částic a má klasickou 4 válcovou atmošku a není nutné mu dopřávat ani palivo s vyšším oktanovým číslem nebo řešit, jestli jezdí pouze po městě, nebo dálkovky, kvůli dnes běžné karbonizaci a ve výsledku jich ani v ČR ve IV generaci moc nejezdí.

25.10.2021 | 19:17:22 | Marex  | 91.103.165.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Kia Rio