Recenze Lada 2107
“Bohužel zklamal.”

Autor recenze: Sanu (25 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1988 Typ motoru:1.5 Stav km při koupi:101 000 km Stav km nyní:120 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 25. 11. 2007

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.0

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 105 120 favorit Ford Fiesta Citroën AX BX

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Ano:

- alternátor přestal dobíjet
- čtvrtý a pátý převodový stupeň vyskakuje na neutrál
- vypálený kontakt svíška/kabel na 4. válci
- nefungující motorek ostřikovačů
- víko kastlíku se na nerovnostech otevírá
- zarezlé lanovody na ruční brzdu
- vícero problémů s kontakty v el. síti
- spotřeba oleje min. 1 l na 1000 km
- lehce se ztrácí voda (do oleje nejde)
- neustálé vrzání od zadní nápravy
- další drobnosti


Hodnocení a zkušenosti s autem

Ladu jsem koupil jako druhé auto na převážení psa, napitých kamarádů a částečně jako pracovní auto do firmy.

Protože jsem žigulíka nikdy neměl, byla hlavním impulsem pro pořízení určitá zvědavost z ruské strojovny. Pověsti hovoří o robusním, nezničitelném ingotu s prostrným interiérem i kufrem, žravými ale výkonnými motory schopnými startu i v sibiřských mrazech. A jak jinak si ověřit zkazky než vlastní zkušeností. V neposlední řadě mně osobně vyhovuje zadní náhon, se kterým je tak nějak větší sranda.

Koupil jsem jeden z prvních 2107 dovezených do tehdejší ČSSR. Měl najeto podle počítadla lehce přes sto tisíc (ve skutečnosti pravděpodobně víc), kupodivu nebyl nijak zásadně zasažen korozí, velkou nepřítelkyní těchto aut. Motor má objem 1.5 litru (výkon 55 kW), převodovka pětistupňová - montovaná dodatečně (v roce 88 se montovaly, myslím, jen čtyřkvalty). Výbava: dnes by se řeklo prakticky nulová, v tehdejších poměrech československých silnic ale nadprůměrná - například osvětlení motorového prostoru nebo repro v palubce jsou fajn.
V neposlední řadě nutno uvést, že je auto přestavěné na pohon na LPG, což dovoluje udržet provozní náklady na pohodové úrovni.

Motor:

Jako největší plus vidím naprosto bezproblémové starty v jakémkoli počasí. I po týdnu odstávky motor naskočí na drcnutí, a to i na plyn. U mojí předchozí škodovky to vyřešilo jen lano a ochotný tatík.
Spotřeba se dá udržet ve slušných mezích, např. trasu Hradec Králové - Ostrava a zpět jsem jezdil na jednu nádrž plynu, což znamená asi 9 l na 100 m.
Jinak jsem byl dost zklamaný, ochota ke zrychlování je prachbídná. Při předjíždění je dobré motor vytočit na 4000 ot., kdy se začínají dít alespoň trochu zajímavé věci. Při plném obsazení lze doporučit jen konstantní rychlost, protože pak už mají kamióny a škodovky navrch. Každopádně pavrslajdů jsem si neužil :)
Na druhou stranu do kopců drží vcelku statečné tempo, např. v mohelnickém kopci se může směle měřit s naloženými haťapkami (tímto nechci vyvolat diskuzi na téma žigul vs. HTP, jen příklad, děkuju za pochopení).

Jízdní vlastnosti:

Ladaři prominou, ale v ničem horším jsem v tomto ohledu nejel. Možná to byl problém mého konkrétního auta, možná už podvozek volal po investici, možná pneumatiky stály za suché z nosu (jakési firestoneky), ale chování auta budilo nedůvěru už v poměrně malých rychlostech a v těch vyšších a s větším obsazením se to ještě zhoršovalo. Podvozek je poměrně tvrdý, ale přesto se lada v zatáčkách mocně naklání. I když zrovna tohle může být někdy i zábava.
Rozhodně jsem čekal jistější chování, alespoň ve srovnání se stodvacítkou, ale s ní mám v tomto směru lepší zkušenosti. Škodovka navíc přidává mnohem kvalitněší řízení - lehčí, přesnější a citlivější.
Další nevýhodou je katasroficky malý rejd.

Interiér:

Původní přední sedačky předchozí majitel vyměnil za křesla z audi 80. Na jednu stranu vypadají krásně, jsou z kvalitního materiálu a pěkně se v nich sedí, ale na stranu druhou mají dost omezený rozsah podélného nastavení a můj dvoumetrový kamarád nemohl v podstatě řídit, protože měl kolena vedle volantu a nemohl tak řadit... Navíc jsou určitě posazená výš než originální. To zhoršuje už tak mizerný výhled nízkým čelním oknem vzhůru - na semaforech nic příjemného.
Palubka je hnusná tvarem i materiálem. Dost snadno praská. Podivně působí dvě páčky pod volantem vlevo. Jedna ovládá pouze blinkry, druhá přepíná světla obrysová/potkávací/dálková. Vpravdě perfektní bezpečnostní prvek. Když chcete v noci přepnout na dálková, musíte páčkou pohnout dolů. Jestliže se spletete a posunete přepínač nahoru, autu zhasnou potkávačky a jedete jen na obrysovky. Než jsem si zvykl, párkrát se mi to povedlo. V noci fakt krásný pocit.
S prostorem to není slavné vzadu ani vpředu, a to v jakémkoli směru.
Oproti tomu kufr je obrovský. Dokonce i s válcovou plynovou nádrží je dostatečný a skladný.

Silnou stránkou všech lad je topení. Teplý vzduch začne dodávat velice rychle a dokáže vnitřek vozidla proměnit v saunu. Větrání je však mizerné, odmlžování oken pomalé či spíš nefungující (hadr s sebou).


Klady:

- spouštění motoru
- účinnost topení
- provozní náklady (LPG)
- velký kufr
- nízká pořizovací cena
- dá se jednoduše prodat

Zápory:

- poruchovost
- jízdní vlastnosti
- líný motor
- malý rejd
- těžké řízení


V rámci závěrečného hodnocení musím říct, že mě žigul v mnoha ohledech zklamal, nedokázal naplnit mé očekávání hlavně v oblasti motoru a jízdy, a proto jsem ho po cca půl roce užívání prodal. Naštestí se lady, zvláště s plynem, prodávají jednoduše. Jeho úkoly druhého auta převzal o tři roky mladší forman. I když má najeto přes 350 000 km, zatím je naprosto spolehlivý a jezdí se mi s ním lépe.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Lada 2107

Vložit komentář

K spoľahlivosti: mám 03 ku rv. 1979 a spoľahlivosť je výborná, nenechá ma nikde na odtiahnutie... ale ako tu čítam recenzie na 07mu, tak je to asi pekný odser, zrejme už to začali rusáci flákať. Hlavne bájny rok 1996 nekupovať, videl som jednu 04ku (kombik), ako povedal majiteľ, akoby ho už vo fabrike nejakou kyselinou poliali, na tom aute bolo hrdzavé všetko, dokonca aj viečko ventilov a posilňovač bŕzd čo som na inej lade nevidel (viečko trochu chytené aj hej, ale nie tak hrdzavé)
a k tým nedostatkom a možnosť ich odstránenia pre "tunerov" :DD : podvozok lady je dosť divný, ale zvykol som si, vpredu je náprava relatívne "tvrdá", pretože je tam ťažký motor a bolo treba použiť tvrdšie pružiny, stabilizátor má (nie ako feldy 1.3 a fáva heh :D ) a často sa na lady zdvojuje, je to pomerne jednoduché. Za nakláňanie v zákrutách môže hlavne zadná pevná náprava, stabik tam by niekto hľadal márne! Ale samozrejme, na ukraine sa dá zohnať za nejakých 1300-1500 sk (podľa kurzu) a len sa primontuje ku kostiam nápravy s dlhšími skrutkami, takže pohoda, ďalej sa dajú zohnať aj tvrdšie pružiny a plynokvap. tlmiče za nízke ceny, takže podvozok asi takto...
Motor- netiahne to pod 4000 rpm z jednoduchého dôvodu: máš tam určite karb. Ozon, je to karburátor robený výlučne na spotrebu, ale pretryskovanie a je to v pohode... a prečo až nad tých 4000 rpm? jednoducho, má to podtlakové otváranie druhej klapky, takže pod približne 4000 rpm ideš iba na prvú. zase jednoduché riešenie- zohnať na vrakáči weber karbec z lady (montoval sa na staršie typy) a namontovať na ozon mechanické otváranie 2 komory a podtlakové odpojiť, zaberie to tak 10 min a výsledok je super, dá sa ísť na obe komory už od voľnobehu, prípadne ak sa chce ísť na spotrebu druhú vôbec nepoužívať ; ) (na plynovom pedále je cítiť tú "druhú" polohu, takže veľmi dobrá vec)

ďalšie problémy už vyrieši iba servis, alebo dobrá starostlivosť (lanká ručnej, treba aspoň raz za 100 rokov namastiť :D ) takže už veľmi žiadne vylepšenia tu nepíšem... Hlavne trochu sa starať, ako o hociktoré auto...

20.02.2009 | 20:21:52 | Puhi Reagovat

Radek

Lada není nižší střední třída. Tenkrát v těch letech patřila do střední třídy, dnes už se ale hranice posunuly vznikem dalších tříd, a toto auto patří mezi malá auta, jako Yaris nebo fabia.

12.02.2009 | 13:16:37 |  Reagovat

Měl jsem 2107 8 let. Po roce ježdění jsem ji předělal na plyn aby se dal provoz utáhnout. Též velká spotřeba oleje 1 l na 1000 km. Skvělé topení, skvělé startování. Jízdní vlastnosti nic moc. Levné náhradní díly. Auto pro velmi nenáročné, ale já jsem byl rád, že jsem ho měl. Byl to dříč, dalo se v něm odvést kupa věcí. Ke konci byl jeden válec téměř bez tlaku, nevím jestli to měl na svědomí plyn. Na LPG najeto cca 90000 km. Celkem najeto 170000 km.

12.02.2009 | 13:05:22 | Peters Reagovat

No zase po dlouhé době pěkně napsaná recenze.

26.11.2007 | 21:11:15 | Kuba Reagovat

palubovka - design u 2107 asi odpovídá době vzniku (počátek 80let) , nicméně palubovku s kovovým jádrem potaženou měkčenými plasty dnes mnoho vozů v nižší střední nemá
naklánění v zatáčkách hned nemusí znamenat, že auto nedrží stopu a neprojede zatáčku rychle, uznávám že to ale může být nezvyk, záleží i na stavu tlumičů
chování na silnici odpovídá tomu že jde o zadokolku s motorem vpředu, podle mne je právě průjezd zatáček mnohem jistější, čitelnější a zábavnější než u favorita, kde si mimo jiné připadám jako v papírové krabičce - lada na mne působí solidnějším dojmem (váha obou vozů tento dojem jen potvrzuje)
u 20 let starého auta záleží na předchozí (ne)údržbě a následné momentální kondici vozidla, je škoda že zrovna Vaše zkušenost byla spíš špatná
jinak s tou 1500 pokud je motor víceméně ok předjedete i prázdnou HTP vcelku hravě, uznávám že to chce nebát se trochu motor točit, litr na 1000 by žrát rozhodně neměl, tady byl někde error, ale chápu že levnější je to prostě dolít než zkoumat co s tím je

26.11.2007 | 19:02:47 | Radek Reagovat

měl jsem 2105,rv 1985,při koupi 160000km,za 3 roky jsem s ní najel 75000 a prodal jsem ji kamarádovi co jí má do teď,na svoji dobu co se týká výkonu,pohodlí to bylo nesrovnatelné s Š 120,s ní jsem najel přes 100000,kdyby tolik nehnila,koupil si jí klidně novou i teď.Vše bylo LPG

26.11.2007 | 18:35:52 |  Reagovat

Ta recenze je super vtipna,hlavne to s temi svetly:-)

26.11.2007 | 17:15:22 | ToJa Reagovat

KubikCv

No to je mi novina - však taky opak netvrdím. A není to náhodou taky tím, že novější škodovky mají hřebenové řízení?
to libor: Nemělo to vyznít tak, že od žiga čekám dynamiku M3, podvozek lotusu a pohodlí s-klasse. Pro účely druhého auta jsem většinou používal staré škodovky a krátce warťase a spousta lidí se divilo, že jezdím takovým mrzákem, ať si pořídím alespoň ladu, že ta je mnohem lepší a přitom za stejné peníze. Tak jsem to prostě prubnul a teď vím, že žigulík hraje se šáde stejnou ligu (v něčem je horší, v nečem lepší) a ve srovnání s fáčkem zaostává ve všech ohledech (alespoň pro mě). Proto zklamání

26.11.2007 | 16:43:35 | Sanu Reagovat

já měl ladu rv. 1984 a byla po nějakým tehdejším papláši byl to jen sedan, ale patnáctistovka s. celohliníkáč byl posazenej nějakej o trošku níž a v zatáčkách taky držel obsotjně. Musím uznat pořád lepší než škodovka pravda řízení šlo tíž ale posilovač na brzdách dělal své na trojku to jezdilo až 120 a maximálka přes 160. byl to ten typ se čtyřma světlama vpředu a super .najel sem na něm 60 tisíc a jen čepy a spojka jinak bezproblému. pak sem sednul do toho již zmiňovanýho novějšího typu a ty byli hrozný ať palubovka nebo cokoliv jinýho,ale říkaj že to je kus od kusu

26.11.2007 | 16:38:53 | dylen Reagovat

Moje první auto byl VAZ 2103, jezdil jsem s ním v letech 1994-2001 a byla to, aspoň co se týče spolehlivosti pohoda. Nikdy nikde nezůstal stát, pohodlí a ovladatelnost byly samozřejmě poplatné době vzniku - 70. léta, i když třeba super topil, byl tichý (i ve srovnání s některými dnešními vozy). Když jsem ho prodával, měl najeto 240 000 km, což je, myslím, na auto z 70. let slušná porce.
Problém s nepálícími svíčkami jsem také znal - od té doby, co jsem začal jezdit na LPG, vydrželi běžné svíčky tak 8 000 km, ty speciální pro plyňáky tak 10 000. Když se včas nevyměnily, z nějakého důvodu pak odešel i příslušný kabel zapalování.

26.11.2007 | 14:29:30 | Kuba Reagovat

:-)

Já opravdu nechápu co jsi od žigula čekal.To je snad jasný že vevnitř to nebude jak v mercedesu a nebude jezdit"rychle a zbesile":-) tvoje recenze je pro mě opravdu hodně zaskočila

26.11.2007 | 12:08:21 | libor Reagovat

Lehké řízení

K lehkému řízení Škodule..ona totiž jaksi nemá vpředu motor,to je dost zásadní rozdíl..proto jde tak lehce.

25.11.2007 | 23:06:37 | KubikCv Reagovat