Recenze Lada 1118 Kalina
“Celkově spokojenost i při ostřejším zacházení, dnes znatelně levnější koupě.”

Autor recenze: dmatej (29 let),
Plzeňský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:1592 Stav km při koupi:22 km Stav km nyní:44 200 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 8,4 l/100 km Vloženo: 27. 9. 2008

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: VAZ 2101 a 21053 Felicia 1,3 Renault19

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ne.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Stručně:
Max. dosažená rychlost (tacho): 202 km/h
Proměřování tachometru: 4,5%
Prům. spotřeby v litrech na 100 km (hrubá rychlost v km/h): 6,1 (90), 4,6 (50) , 6,9 (130), 8,6 (160).
Cena: 253540 Kč, litá kola, rádio JVC s MP3 a USB, lišty, přívěs
Koupě: květen 2007, Lada Sadská.
Najeto: 44200 km, převážně dálnice a pražské zácpy.

Motor: Ruská klasika, založená kdysi na Samaře, ale s moderním řízením (EURO 4) a dalšími úpravami. Zvuk motoru nezní v klidu zrovna libě, ale při jízdě je to už lepší a srovnatelný s konkurencí. Max. výkon je sice jen 59,5kW, ale přesto je znatelně živější než 75kW Fabia2 1,4-16V a spotřeba se podle počítače zdála taky ve prospěch Lady.
Spotřeba oleje i vody zatím nulová.

Pneumatiky: V prodeji je zmatek, každý dostane jiné gumy. Já dostal Kamy, co do jízdních vlastností velmi dobré, ale nelíbilo se mi drolení dezénu a po cca 15000 km je vystřídaly Kumho KH15 185/60/14.

Design a provedení: Zvnějšku autu nemám vůbec co vytknout, vzhled není nijak provokativní, spíše praktický a uhlazený. Oproti dřívějším modelům se zlepšilo i sesazení karoserie.
Interiér působí na jednu stranu trochu "plastově", na druhou třeba sedačky hodnotím velice pozitivně (12 hodin bez bolení zad, Škoda může jen tiše závidět). Boční vedení je trochu měkčí, při ostřejším průjezdu do stehna tlačí tvar pod polstrováním. Velmi pěkné jsou potahy.
Výhradu mám proti umístění zapínání mlhovek vlevo dolů pod volant, kam není zrovna dobře vidět (vedle seřízení výšky světel, mimochodem elektricky). Dalším nedostatkem je poměrně hlučný větrák topení (hluk se liší podle toho, kam foukáte, nejtišší jsou skla). Topení je přivedené i pod nohy pasažérů vzadu. Nejvíce asi každého zaráží absence zadních opěrek hlavy.
Kufr se na první pohled zdá malý, ale vzhledem k jeho výšce a kupodivu i hloubce to není tak zlé. Sedačky jsou dělené 1:2 a dají se složit prakticky do roviny (na které jsem už i spal, nicméně více jak 160 cm délky tam nebylo).

Jízdní vlastnosti: Velmi slušná dynamika, vyšší, ale stabilní podvozek. Auto reaguje i na prudší změny směru poslušně a klidně. ABS autu ještě chybí, ale ani v kritických situacích jsem neměl problém se správným dávkováním.

Celkově zatím spokojenost.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Lada

Vložit komentář

Max. rychlost

Mě ta 112 jela po dálnici maximálně 185km/h a to má výkon 57kw. Tak věřím. Ať Ti jezdí holka jedna!!!!

05.01.2011 | 10:18:54 | zigul112 Reagovat

spotřeba

Já tý spotřebě věřím. Mám Ladu 112, 1,5l 8V a průmerná spotřeba za 6,5 roku je 7,3l. Ale letos kupuju Ladu Kalina kombi lux.

05.01.2011 | 10:14:49 | zigul112 Reagovat

Spotřeba

Ono se to chová trochu jako nafťák - po městě se dá jezdit na čtyřku s nějakými 1400 otáčkami, táhne to rovnoměrně od spoda. To je i důvod, proč to na spotřebu zdrtí tu fabii, která se prostě musí točit.
Max. rychlost byla kontrolovaná GPS. Není co dodat ;)
Nejhorší průměrnou spotřebu jsem měl zatím 9,4 podle počítače, a to už tedy byla jízda! Skutečnou sleduji podle tankování, to bylo 9,2 - jednak tahání naložený káry, jednak "spěchačka". Nejnižší byla 6,4, pokoušel jsem se jezdit jako ostatní, ale stejně jsem to většinou nevydržel :-D
Nejnižší počitadlová byla 5.3 - na 70km trase v noci, 80-90km/h, v obcích 50km/h a absolutně žádný provoz.

Ceny dílů - zjara jsem ulomil zpětné zrcátko, nové stálo 1525Kč, což je proti Fabii docela dost. Jiné věci stojí zas míň, ale není to už tak jednoznačné.

Jinak teď mám najeto přes 76000 km a nikdy mě nenechala na cestě. V létě jsem měnil třetí díl výfuku - sice by to asi ještě chvíli vydržel, ale lepší než to řešit v zimě.

Ještě jedno srovnání s Fábií 51kW HTP - tam, kde jezdím s fabkou za 8,3 litru, jezdím s Kalinou za 6.8, což je i můj letošní průměr.

18.12.2010 | 00:48:06 | dmatej Reagovat

RE: Spotřeba

Mne sa Kalina velmi paci, len by mohla byt trosku vacsia vo vsetkych smeroch, lebo pri 2 malych detoch je kazdy volny priestor k dobru :-) Inak je velka skoda, ze do Kaliny nedavaju na zadnych sedackach opierky. Par krat som v Kaline sedel a aj ked zvonka vyzera skor mensia, vo vnutri je dost priestranna. Velka skoda, ze Rusi neurobili Kalinu aspon trochu vacsiu, teraz jazdim na Sceniku rocnik 2000. Chcelo by to podobne velke auto ako je prave Scenik a siel by som do takej Lady hned :-)

07.02.2013 | 22:23:41 | RastoS  | 95.105.191.* Reagovat

Koupit ruského žigula za 180 klacků, to už chce panečku odvahu...

23.11.2010 | 14:38:09 |  Reagovat

No ono asi není co věřit té spotřebě. Auto, které v devadesáti bere přes 6, nepojede stošedesát za osm. Nebo že by opět další velmi veselý tachometr?

23.11.2010 | 11:43:46 |  Reagovat

Asi jediná značka která dává k novému autu přívěs.Nenapsal jsi jestli jednonaprávový nebo dvouosý.Té max. rychlosti snad ani sám nevěříš.Jinak nic ve zlém,ať to jezdí.

23.11.2010 | 02:13:52 | dan Reagovat

spokojenost

Mám Kalinu s motorem 1400, výkon 66 od září 2010, najeto necelých 2000 km, zatím naprostá spokojenost. Auto je spolehlivé, plná výbava, včetně ABS, všechno v elektrice, litá kola, to vše za 216.000 km. Při koupi auta najeto cca 20 km. Klady: možnost přestavby na LPG bez ztráty záruky, prostor, jízdní dynamika, dobré jízdní vlastnosti, rychlé a účinné topení, levný servis a náhradní díly, vysoká světlá výška. Zápory: absence zadních opěrek, malý kastlík, malá servisní síť, dostupnost náhradních dílů, tuhé řazení, ruční odemykání kufru, jinak mě nic nenapadá.

22.11.2010 | 22:15:19 | Lumír/ahart Reagovat

Proč je spolehlivost za 9 bodů, když to nemělo za 45000 km žádnou poruchu? Ta spotřeba je dost žigulíkovská na dnešní dobu. I když Praha a dálnice, budiž. Jo, žigul 1600 žral víc, já vím :-) Dnešní čtrnáctistovka v akci za 172900,- Kč by mohla být zajímavá. Možná jsou to jen skladové (nevím). Když připočtu příplatek za ABS a klimu, vyjde velmi dobře vybavené auto za 189900,-. To neumí ani Dacia :-) A Kalina má alespoň pozink - i když delší záruku na kastli než 6 let nedali. Tolik se dává i bez pozinku.

06.09.2009 | 15:17:28 | Itall Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Lada