Recenze Land Rover Defender 130 Tdi
“Na to je potřeba si zvyknout.”

Autor recenze: jura (28 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:2498-300Tdi Stav km při koupi:2 500 km Stav km nyní:20 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 let Průměrná spotřeba: 15-30 l/100 km Vloženo: 13. 7. 2006

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.6

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: LR110,LR9O

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Ano, docela hodně a velmi různé. Auto je používáno k vojenským účelům, je s ním drsně zacházeno, je těžké a z toho pramení hodně poruch.

Upadlý přídavný alternátor, ucpaný přetlakový ventil turba, rychle vznikající vůle na uložení naprav, rychle odcházejí i kladky v motoru a ventilové vůle vydrží seřízené tak 1000km.

O závadách na jednoduché elektoinstalaci ani nemluvě, skoro celá je předelaná.

Naproti tomu jsou velmi trvanlivé brzdy a originální pneu se velmi pomalu sjíždějí. Měnil jsem i spojkové ložisko, pořád někde uniká olej a momentálně auto stojí a motor běží jen na tři válce.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Sloužím u elitního útvaru AČR a LR jsem vystřídal za karieru hodně od LR90 300Tdi až po nejnovější LR 110 TD5. LR130 je specialní auto s těžkou nástavbou, za 6let provozu najelo jen asi 20 000km a přesto se na něm vyskytly závady jako na jiném LR za 100 000 km.

Slabý 4válcový turbodiesel se z autem neskutečně nadře, velmi často musí být zapojena redukční převodovka, aby se i v lehkém terénu nebo kopci auto vůbec pohlo. I když jinak je tento motor velmi spolehlivý a relativně úsporný(osvědčený i za velmi těžkých podmínek jako jsou mise v Afgánistánu a Iráku, angličané nechtějí do těchto misí ani nové TD5 kvůli náročnější údržbě), do tohota auta jeho zástavba je extém trochu z nouze a je si toho vědom i výrobce podvozku, tak výrobce nástavby(VOP Group Český Těšín).

Spotřeba auta je průměrně 15 litrů v běžném provozu, v terénu pak asi dvojnásobek.

Jízdní vlastnosti jsou vzhledem k váze auta(pohotovostní hmotnost 3380kg) velmi nestabilní.

Jinak mám s ostatními LR jen ty nejlepší zkušenosti, nezničitelné vozy, nenáročné, jednoduché konstrukce s vinikajícími jízdními vlastnostmi v terénu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Land Rover Defender

Vložit komentář

Souhlas

Sloužil jsem u cizí armády,Defendry jsme měli také, když se auto v nouzi trochu víc oplechovalo, všechno na něm šlo do háje včetně motoru.U auta není nic předimenzované... bohužel

03.03.2020 | 09:34:39 | Martin na  | 89.24.40.* Reagovat

LR u AČR

Co je pravdy na tom že AČR objednala ve snaze ušetřit auta natolik osekaná a zjednodušená že jejich průchodnost terénem je silně omezená?

02.05.2008 | 11:55:36 | Judas Priest Reagovat

odpověd

taková závada se u našeho útvaru zatím nevyskytla, naše TD5 ještě nemají tolik najeto,ale tyto problémy mají TD5 v kosovu.zdravím slovenského kolegu,byl jsem v KFOR s příslušníky slovenského kontingetu,kteří zahynuli při leteckém neštěstí při návratu.

14.07.2006 | 07:32:16 | jura Reagovat

Nafta v oleji

Slovenská armáda má velké problémy s prenikaním nafty do oleja u modelov Td5. Ako je to v Čechách?

13.07.2006 | 17:30:41 |  Reagovat