Recenze Land Rover Range Rover
“Dost dobrý.”

Autor recenze: Jarda ,
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1990 Typ motoru:2.5 TD Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 10 let Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 1. 2. 2006

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: ARO 10

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Netěsnost motoru, převodovky a řízení, doporučuji skutěčně výměny oleje tak po 5.000 km a stačí mu úplně obyčejný olej.

Samostatné hlavy válce a těsnění (při výměně těsnění nutno sundat všechny hlavy a zničit i dobré těsnění, pokud je to střední, nebo poslední hlava). Doporučuji pouze originální těsnění, ty české vydržely vždy tak 100 km.

Silná koroze karoserie, částečně i rámu (u mého vozu hlavně zadní vyklápěcí dveře, motorový prostor, podlaha pod nohama a prahy, lemy blatníků a dveří, uchycení blatníku v motorovém prostoru a motorový prostor, koroze pod objema akumulátorama)

Koroze brzdových trubiček.

Koroze výfuku (již neoriginálního, cca co 3-4 roky výměna, není drahý)

Mnoho atypických rozměrů šroubů a dílů, náhradní díly se mi zdají dost drahé, ale to může být můj subjektivní pocit.

My jsme si skoro všechno nakonec udelali sami počesku, i ty vyklápěcí dveře, protože je každý prodával shnilé a předražené.

A zatím to slouží stejně jako nové z fabriky a skoro zadarmo, co nešlo se nakonec vždy různě připasovalo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem přivezl z itálie v roce 96. Koupil jsem ho, protože se mi tento typ strašně líbí. Je to těžký a hodně bezpečný vůz, což jsem se přesvědčil, když se o mne zrušilo již několik moderních aut a mi se vždy jen ohnul výfuk, nebo zásuvka na tažném.

Nezávidím tomu, kdo se do mne trefil.

Pocit bezpečí je tou prioritou číslo jedna, proč mám takový vůz a číslo dva to, že žiju na horách a dostat se domů je to nutné i dnes, kdy je s údržbou silnic potíž. Né vždy jsem ale kvůli chybějící uzávěrce difernciálu projel a mezinápravový toho až tak zase nenadělá. Praví off-roaďáci promiňte, možná jen že s tím neumím, nevím.

Range Rover 2.4 TDi Classic, maximální základní výbava, zelená metla, Al kola, manuál, vše v elektrice, klima, látková sedadla. Vyhovuje mi hlavně trvalá 4x4 a žádná elektronika apod.

Další stejný bych už ale nekupoval, protože rozsah koroze, stáří a náročnost oprav (ceny) už nepřinese ten efekt. Snad jen pro ty skutečně skalní. Nebo komu to až tak nevadí.

Jako další vůz bych rozhodně koupil opět Land Rovera, ale Discovery, vyjímečně drsňáka Defendera, tak až od roku 97 ten po omlazovací kůře a opět v dieselu.

Benzínový žere totiž za jízdy trávu i s patníkama. A předělávat to na plyn nemám zájem. Snad, kdyby byl litr benzínu za 1,4 EUR a výplata 2.OOO EUR, tak to neřeším, že?

Na nového LR-RR prostě stéjně nemám.

Motor, který byl v Italii po GO se při dovozu na dálnici v Rakousku rozpadl a musel jsem to přivést na odtahovce. Doma jsem zjistil, že Ital zapoměl dát do pístu segerovku na čep a ten postupně vydřel celý válec a vše zničil. Oprava byla dost drahá.

Auto má přijatelnou spotřebu do 10L nafty v běžném provozu.

Není to žádný závodník a jízda nad 130 mu moc nevyhovuje, tak 100 a klídek, to je optimum. Pokud bych chtěl auto na závodění po dálnici, tak určitě ne off-roada alespoň ne tyto ročníky. Při předjíždění je třeba být opatrný. Opačně, zase dokáže nadělat při kolizy neuvěřitelné škody a zničí toho mnoho, než se skutečnězastaví. Tak pozor na to.

Dá se s ním ještě dnes přijet i do divadla a nemusí se za sebe stydět.

V základním provedení toho v terénu (sníh) 4x4 bez uzávěrek diferenciálu moc nezmůže. Ale to už musí být po kapotu sněhu a nesmí sednout na břicho.

VM motory - Alfa Romeo, nejsou v tomto autě moc vydařené, ale pokud se na druhou stranu všechno pořádně opraví, tak to pak slouží mnoho let bez velkých investic.

Silná koroze karoserie, hlavně zadních vyklápěcích dveří, motorového prostoru a přechodových částí mezi hliníkem a ocelovou částí. Mi to česká sůl zničila pak vše na 100%.

Zimní starty zajišťují dva akumulátory u mne Banner (spokojen), po 100Ah každá a v motoru mám i ohřev na 220V, takže i letošní silné mrazy mne nezastavily (dost aditiv do nafty a pravidelná výměna palivových filtrů, i pod vozem je n u t n o s t í ).

Já osobně mám problém s hodně slabým topením, ale to svezení mi to nahradí. Je to skutečně limuzína do terénu, i když již staršího věku.

Závěrem chci říct, že je to jako u každé jiné věci. Když si na to člověk zvykne, tak to nevymění za nic (značku) a to je také prípad můj.

Kamarádi z Ameriky mi tvrdí, že Range Rovery kupují jen lidé, kteří nevědí co z penězi a kteří autům vůbec nerozumí. .. :-)

No, nejsem z Ameriky, ale z beskydských hor v česku, peněz moc nemám a autům možná trošku rozumím.

Tak si udělejte názory každý sám.

Je pravda, že jako ojetiny, mají i dnes, tyto auta v cizině, ceny dost vysoké a po česku jich až tak moc nevidím.

Mnoho spokojených kilometrů...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Land Rover Range Rover

Vložit komentář

R.R.fanúšik SK

Veľmi ma zaujala Vaša objektívnosť a so záujmom som si to prečítal .Ja mám 4,6 V8 HSE 1997 a je to nádhera až na tie "drobné poruchy".
PETER
NOVÉ ZÁMKY

07.12.2008 | 19:37:24 |  Reagovat

RE: R.R.fanúšik SK

Ahojky, prave tie poruchy ma odradzuju o dkupenia RR P38 , ale zas na druhej strane je to fakt križnik ciest. Ake poruchy sa vyskitnu?

19.11.2012 | 17:26:39 | Martin  | 88.101.221.* Reagovat

objektivní příspěvek

Kladně hodnotím objektivitu této recenze. Vše je pravdivé. Jako fanda automobilů Land Rover (jen do roku 2000) znám mnoho jejich nedostatků... ale svezení s těmito auty a pohled na ně vše negativní smaže!
Jardo, až budeš RR prodávat dej vědět na 603430574.

01.02.2006 | 17:53:39 | Karel Reagovat