Recenze Lexus LS LS 460
“Kdo bude mít odvahu "vybočit z řady" a opustit německé luxusní vody, rozhodně nebude pořízení zázraku ze země vycházejícího slunce litovat!”

Autor recenze: Lekes (32 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:4.6i Stav km při koupi:15 km Stav km nyní:21 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 14 měsíců Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 26. 1. 2009

Hodnocení inzerátu: 22 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Citr. XM Voyager 9-5 Aero Mazda MPV atd.)

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Pouze občas slyšitelné lehké "drhnutí" při točení volantem (kontrola při garančce, promazáno - vše o.k.)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Mé prozatimní zkušenosti s používáním vozu bych shrnul takto:

Pozitiva:

1. Výborná ergonomie, přehlednost a snadná orientace v ovládacích prvcích i při prvním svezení ve vozu (na rozdíl od většiny konkurence, např. BMW 7, apod.).

2. Vynikající odhlučnění interieru – výstižnější je spíše „děsivé ticho“ :-) .

3. Skvělý zvuk audio (Mark Levinson 19 repro), DVD přehrávač na stropě, dolby surround...

4. Rozložitost, ideální tuhost i tvarování a všemožná seřiditelnost všech sedadel (včetně sklonu zadních).

5. Klasická kulisa automatické převodovky s „opravdovou“ řadicí pákou (žádné joysticky pod volantem, žádná aktivační tlačítka jízdy vpřed či vzad), prostě normální, klasická a navíc krásná a přehledná „šaltpáka“.

6. Pocit robustnosti a bezpečí (vysoko posazená palubní deska, vyšší hrana dveří – linie oken, apod.)

7. Obtížně pochopitelná spotřeba (zvlášť pro majitele některých benzinových dvoulitrů), která bez vypjaté snahy o ekonomiku provozu osciluje kolem 10 l/100km, při relaxační jízdě v rámci limitů pak klesá k osmi litrům i níž (nevěřícím Tomášům mohu mailem poslat foto).

8. I v měřítkách své kategorie vynikající prostornost interiéru ve všech směrech.

9. Vzhledem k filozofii značky Lexus a skutečně prokázané bezprecedentní spolehlivosti předchozích modelů předpoklad vynikající spolehlivosti.

10. Jako poslední je třeba uvést v našich končinách věc nikoli zanedbatelné důležitosti, a sice nezájem zlodějů.


Negativa:

1. Odtažité řízení (přeposilované, nedává žádné informace o dění pod koly), což může být (zpravidla bývá) v této kategorii aut záměrem, ale kazí to radost řidiče (majitel ale obvykle sedí vzadu a je mu to jedno).

2. Jako určité negativum lze subjektivně hodnotit 8-rychlostní automatickou převodovku, respektive její charakteristiku, která je ovšem zákonitě dána (podle mne přehnaným) počtem převodových stupňů. Jde o to, že prakticky neustále řadí (třebaže jemně a hladce) a vyvolává tak u vnímavého řidiče pocit, že se stále „něco děje“. Současně nemá řidič šanci poznat (pokud nepřepne do manuálního režimu řazení, což však s výjimku několika specifických situací postrádá smysl), jakou má zařazenou rychlost. Dále jakési “pocukávání“ při popojíždění rychlostí chůze, např. při jízdě v koloně nebo dobržďování před semaforem – jako kdyby se převodovka nemohla rozhodnout, co zařadit nebo spíš jestli zrychlovat či brzdit. Její velkou výhodou jsou naopak stabilně udržované velmi nízké otáčky motoru a tudíž provozní tichost, šetrnost vůči motoru a VELMI nízká spotřeba.

3. Díky dokonalé zaoblenosti karoserie (Cx 0.26!) její horší přehlednost při těsných manévrech (vzadu velmi efektivně pomáhá barevná parkovací kamera, ale u předku prostě nepoznáte, kde vám auto končí - zvláště pak rohy karoserie).

4. Kompletní plastové zadeklování motoru (místo aby skvost vystavili na odiv/obdiv, zakryjí jej trapným plastem!). Kryt se ale dá snadno sundat.

5. Vyšší hmotnost (při více i méně běžné jízdě ji nevnímáte, ale občas nastanou situace, kdy by větší agilita nebyla ke škodě) – V8 modely konkurentů jsou na tom ale obdobně.

6. Volant. Krásný na pohled, dobrá tloušťka i průměr věnce, vyhřívaný (pouze kožená část). Problém spočívá v kombinaci dřevo/kůže. Pokud jste zvyklí v zatáčce přehmatávat (ručkovat po volantu), problém se nekoná. Pokud si ale volant po průjezdu zatáčkou necháváte „klouzat“ v dlani, než se sám srovná (obvykle řídím levou a pravačku mám položenou na řadicí páce), může vás pěkně vyškolit – kůže je totiž dost hladká („suchá“) a klouže rukou až příliš, zato dřevo se díky perfektnímu lakování okamžitě v dlani „zasekne“. Zdánlivá maličkost, ale v praxi vás může nepříjemně zaskočit.

7. Přenos „ruchů“ od podvozku do interiéru při jízdě po nekvalitním povrchu, zejména přes příčné nerovnosti (částečně za to zřejmě mohou nízkoprofilové pneu; s českými silnicemi si ale s výjimkou Mercedesů dokonale poradí málokdo...). Je však třeba říct, že toto hodnocení je vztaženo k téměř dokonalému vozu – při reálném srovnání s ostatní automobilovou produkcí by i v tomto ohledu porazil většinu konkurentů.

8. Příplatková 19“ kola s příliš nízkým profilovým číslem (245/45R19). U vyšších výbav se jim ale nevyhnete – jsou vám vnuceny jako nadstandard, přitom ale základní 235/50 R18 se hodí k plavnému charakteru vozu lépe.

9. Špatně přístupné (viditelné) ovládání hlasitosti pod volantem a hůře přístupné některé ovladače umístěné níže na palubní desce.

10. Objem kufru snížený instalací prvků luxusní výbavy za zadní sedačky (385 lt) – prostor je ale dobře přístupný a vždy s rezervou stačil i na zahraniční cesty v plném obsazení.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 22


Komentáře uživatelů k recenzi Lexus LS

Vložit komentář

Spokojnost

Zaujímalo by ma po dlhom čase používania lexusu aká je teraz spokojnosť s týmto autom, lebo práve rozmýšľam nad kúpou takého auta, ďakujem

26.12.2017 | 11:43:49 | Peter  | 86.56.218.* Reagovat

LSko

mám sice jen model 430 ovšem souhlasím s majitelem.Ticho a krásné poježdění.Kdo má rád pohodu a spolehlivost může jí do lexusu.Dnes jde pořídit LS430 z roku 2002 do 200000kč

03.10.2012 | 00:24:36 |   | 109.164.68.* Reagovat

lexus

ked budem velky chcem mat taketo auto.

02.02.2009 | 04:19:54 | tomas Reagovat

Ano, něco jsme se dozvěděli, vzhledem k ceně vozu je v tomto případě zájem o informace u drtivé většiny lidí pouze platonický .

28.01.2009 | 13:25:31 | Itall Reagovat

Konečně pořádná recenze

Na Lexus sice nemám, ale aspoň jsem se o něm něco dozvěděl - jasně, stručně, výstižně - od toho, kdo s ním skutečně jezdí. Takhle nějak si představuju, že by tady měly recenze vypadat.

28.01.2009 | 13:03:15 | Tomy Reagovat

Vyborna recenze

Myslim, ze tato recenze by mela byt vystavena na hlavni strane:) Opravdu vecna, psana kultivovanym jazykem, pokryvajici snad vse dulezite.
A auto take dobre, sam mam s timto modelem zkusenosti.
Jako autor, mohu jen doporucit.

27.01.2009 | 14:32:55 | petr Reagovat

http://www.youtube.com/watch?v=v2rkP6zCYtM

27.01.2009 | 11:38:24 | lol Reagovat

Spotřeba

Té spotřebě věřím. Jsem Hondař, měl jsem tu čest mít na víken půjčený Legend 3.5 VTEC max 13L průměr 10,2 dá se i za 8 L. Nevěřil jsem vlastním očím, ověřeno i při tankování.

27.01.2009 | 11:00:31 | Pop Reagovat