Recenze Mazda 929 2.2i 12V
“I dnes vcelku luxusní sedan a na svůj věk spolehlivý.”

Autor recenze: David S. (25 let),
Plzeňský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1987 Typ motoru:2168 Stav km při koupi:149 000 km Stav km nyní:150 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 11. 6. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Asia 8 (2x Mitsubishi)

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Mazda 929 je resp. i v minulosti byla v ČR a SR dost vzácná, auto bylo dovezeno v r. 1990 z Německa, 17 let měla v ČR jedna rodina.

Poruchy: sjeté destičky (nutná výměna vpředu i vzadu), teče LP tlumič, rozhozená gemetrie zadní nápravy.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Na danou dobu, ale ve srovnání s běžnou produkcí i dnes, dost luxusní, vše v el., přístrojová deska a dveře v hnědé kůži, 4 st. automat, tempomat, šíbr, pouze ale dvouramenný volant, velký kufr. Zadní náhon - hned po koupi jsem zapadl na zahradě v blátě.

Nechci to zakřiknout, ale i ta spotřeba jakž takž ještě jde - kolem 11 l ve městě, mimo město kolem 8l. Poměrně dlouhé auto. Podotýkám, že se jedná o sedan, nikoliv a kupé se sklápěcími světly. Dost těžko sehnatelné i běžné ND (např. brzd. kotouče).

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 929

Vložit komentář

...

Mám mazdu 929HB 2.0i z roku 1987 a je to vážně skvělé auto. Pohodlím se s dnešními vozy snad ani nedá srovnávat, jízda s fobií nebo octovkou je proti tomu utrpení. I výbava je na i na dnešní dobu luxusní. V kolika dnešních běžných autech je elektronická výbava, jako třeba el. stahování všech oken, el. ovládání zrcatek, el. otvírání kufru a nádrže, centrální zamykání, tempomat, posilovač řízení atd. standardem? Za 5 let používání nebyla potřeba žádná velká oprava, pouze jsem minulou zimu nechal repasovat alternátor, jinak vše fachčí jak má. Stále jsem do toho auta blázen a jiný bych nechtěl. Díly jako kotouče, spojka, filtry, díly řízení, vyfuk apod. se daj sehnat celkem v pohodě např. na mjauto.cz nebo autodily haspa.cz. Do servisu s tím jezdit stejně nemá cenu, někteří servisáci koukaj jak pitomci, protože tohle auto skoro nikdo nezná. Navíc tam ani není potřeba jezdit kvůli něčemu jinému než s výměnoú oleje, protože to auto je snad naprosto bezporuchový.
Všem spokojeným majitelům mazdy 929 přeji mnoho šťastných kilometrů.

30.04.2013 | 10:35:54 | Lukyno  | 95.140.250.* Reagovat

929 HB

Mám tři kupátka od 929 z let 82 - 84 dvě limusínky z 91 roku a nově i kombíka z roku 1977 na své roky nejsou prakticky ani rezavé. Některé díly se hledají hůř jiné jsou běžně dostupné i v replikách, jen karosařina není vůbec doporučuji nebourat
zůstala mi jedna automatová převodovka do třílitrové limusínky navíc kdyby někdo chtěl a nějaké drobnosti jako dveře okna a pod.
jinak je to velice spolehlivé a odolné auto kterému se i dnes jen těžko něco vyrovná jelikož dnešní přeelektronizovaná auta umřou mnohem dřív
Hledám majitele dalšíh kupátek v čechách prosím ohlaste se na horakmar@seznam.cz

20.03.2012 | 20:59:11 | Garfield  | 84.42.214.* Reagovat

Sentia

Nevíte někdo,jak to bylo s Mazdou 929 v letech výroby 92-95?Oficiálně se prodávala v Americe,slyšel jsem,že se dovážela i do Evropy,nevím,jestli oficiálně nebo soukromě.V Japonsku dostala v roce 95 facelift,prodávat se přestala v roce 2000.Verzi po faceliftu (1995-2000) produkovala i Korea jako model Kia Enterprise.Před pár lety jsem model kolem roku 95 hledal,ale nenašel,nakonec jsem si koupil Xedos 9.Nevíte,jak je to s 929,co do dostupnosti,spolehlivosti a servisu?

29.08.2011 | 10:50:53 | mazďák  | 89.103.55.* Reagovat

V 1992 ?, tuším, som mal Mazdu 626, 1987 a ako to už býva, tak som chcel po roku ešte vyššiu radu,

929...., lebo Mazda slúžila, akurát trpelo pravé ložisko, odchádzalo po cca 10.000 km, ale čo by človek chcel, za 200KČS, ZVL Prešov...

Tá 929 sa mi véééééľmi páčila, ale nakoniec ma jeden známy presvedčil, aby som do nej nešiel. Drahý servis, minimum dielov, prakticky doživotné auto...už ho nikdy nepredáš, al. len za symbolickú cenu.

Jazdne to bola "amerika", húpavá, skoro v plnej výbave, okrem klímy, al. nefungovala? nepamätám si. Ale spotreba bola dosť vysoká. V tej dobe luxus a naozaj pekné auto, dnes je to už staré a ZBYTOČNE veľké a drahé auto.

V dobrom stave, asi ťažko.

Ak je málo koruniek, radšej NOVŠIE a menšie.

29.08.2011 | 11:03:34 | ľuboš  | 213.151.218.* Reagovat

Koupe Mazda 929 2.2i 100kw Automat

Prosim o veskere proverene kontakty na nahr.dily a servis.Jedu si pro tento vuz po prvnim majiteli a moc se na nej tesim,i kdyz mam trochu strach z dostupnosti dilu.Dekuji vsem.J.Lebeda@seznam.cz

18.02.2011 | 15:37:22 | Georgeno Reagovat

Mazda 929

Taky se u mne ohrala, mnel jsem ji par let, pak jsem kvuli zimam (velice nizko posazeny auto) koupil Astru v kombiku a Mazdu pujcil bratrancovi, ktery ji rozbil zpredu a zezadu, dlouho potom jsem shanel auto s mrtvym motorem na vymenu abych ju dal dokupy, bylo to moje prvni auto a bylo velice pohodlne, spotreba byla kolem 12ti l., automatka 2.2 z roku 1987 nakonec jsem skoncil u nastupce teto limuziny Xedos 9, je to nastupce jak se patri, nejlepsi auto...

10.10.2010 | 23:09:44 |  Reagovat

Mám taky mazdu 929, ale starší model s dvoulitrem. Musím říct, že na tak staré auto má opravdu skvělou výbavu, všechno v elektronice, okna, centrál, kufr, víčko nádrže, klima, servo a to pohodlí na českých silnicích, no prostě se tohle auto Japončíkům povedlo a jelikož jich u nás opravdu moc nejezdí, stojí za to ho udržovat v perfektním stavu. A co se týče náhradních dílů, dá se sehnat snad všechno, nějaké díly použité, repasované, a když ne použité, tak ještě originální díly přímo z Japonska, ale o dost dražší.
Takže mazdááár!!!

22.10.2009 | 22:06:15 | Lukas Reagovat

mazda929 servis

priznám sa, že skúsenosti s týmto autom nemám, le v najbližších dňoch hodlám kúpiť 929 limuzínu 3-liter. Problém je však v tom, že potrebujem zohnať napr. kryt stredovvej palubovky okolo rýchlostnej páky. Je to totiž manuál. Píšem hlavne preto, aby som dostal informáciu, kde sa obrátiť a zohnať náhr. diely na daný model, môže byť aj v Česku.

15.02.2009 | 18:24:04 | Derik Reagovat

mazda 929

929 2.2i 12V 94kw GLX 4dveřová limuzína.manuální převodovka,abs,tempomat atd.... ze všech vozů v kterých jsem seděl nebo řídil např.sierra 2.9i 4x4 mondeo 2.0 16V focus 1.6i mazda 626 2.0i je to nejpohodlnější vůz.Kde jsem z mondeem projížděl zatáčku na hranici vyletění ze silnice v 70km/h s mazdou 929 díky zadnímu náhonu jsem na 110km/h sice mám volant na druhou stranu než je zatáčka.navíc mě stála 900eur.A co za 900eur koupíte u nás?nic včem byse dalo jezdit.

25.07.2006 | 15:24:00 | paja-s Reagovat

náhradní díly

mám také 929 2.2i 94kw a nemůžu vytknout jedinou věc.Náhradní díly stojí pár korun např.vzduch filtr 280,- pal.filtr 180,- desky před.780,- desky zad.450,- kotouče se dají sehnat za 2200,- já jezdím okolo 8 - 10L ale také umím mít spotřebu 14L (cihla na pedále) první rychlost dám do 65km/h na 5500ot.min dvoju do 110km/h na 6000ot.min a stovku dám za 9-10s. max rychlost 200km/h

07.07.2006 | 15:13:35 | paja-s Reagovat