Recenze Mercedes-Benz 123 sedan
“Nesmrtelný klasik.”

Autor recenze: pianoman (31 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1984 Typ motoru:230E Stav km při koupi:200 000 km Stav km nyní:300 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 let Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 24. 12. 2005

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Koroze, vůle v řízení, nesouměrný účinek brzd, malá účinnost světlometů, úniky oleje.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Piáno neboli MB w123 je vskutku kultovní stroj, bohužel jediný vážnější neduh, který ho dokáže zastavit, je koroze, a ta se bohužel nevyhne žádnému staršímu autu. Zejména trpí zadní lemy, spodní okraje dveří, prahy a odtokové kanálky v motorovém prostoru. Náhradní díly jsou většinou levné (karosářské díly), ale jsou tu i výjimky (Nivo tlumiče, výfuk na benzína, vstřikovací čerpadla...). Spousta věcí se dá sehnat z vrakovišť a druhovýroby (Polsko).

Dynamické vlastnosti jsou propastně různé.

U benzínů (šestiválce a čtyřválce) dosáhnete stejného zrychlení, jako většina dnešních středněvýkonných aut (např Octavia 1,9 TDi) a motory jsou krásně tiché.
Je to ale vykoupeno spotřebou, která u benzínů klesne pod devět litrů jen při dlouhých cestách po dálnici. Z benzínů doporučuji verzi 230E , která se svými 136 koňmi, zrychlením na stovku za 11 sekund a kombinovanou spotřebou 11l je ještě autem, které nesežere svého majitele. Pokud ho ale poženete po dálnici 180 tkou, bude spotřeba vzhledem k (ne) aerodynamice vozu kolem 15l benzínu :-). Nutno ovšem podotknout, že benzínové motory jsou poměrně choulostivé a u nás jsou narozdíl od sousedního Německa víceméně všechny ve špatném stavu. Ale výměna motoru není komplikovaná a pasuje zde benzín ze 190 tky. Výhodou je, že benzínové karoserie mají bohatější výbavu a jsou míň rozvrzané, protože žádná nemívá najeto víc, než 350 tis. km, kdy už benzínové motory odcházejí.

Úplně jiný svět jsou diesely. Tyto motory najedou klidně i milion km, spotřebovávají kolem 9l nafty, jsou naprosto spolehlivé, ale ----- jsou hrozně hlučné a nejedou. Nejrozšířenější 200D zrychluje na stovku za více než 30 sekund a kromě toho mívají opotřebené motory problém se zimními starty. Doporučuji novější verzi 240D po roce výroby 1983 nebo pětiválec 300D. GO motoru stojí přes patnáct tisíc, takže alfou i omegou při koupi je dostatečná komprese motoru. Pokud není, v zimě prostě nenastartujete.

Auto je veliké, odolné, pohodlné, lehce opravovatelné (kromě benzínových motorů). Vynikající jsou kombíky (pozor na zadní tlumiče.. jsou velmi drahé...NIVO systém).
Z výbavy doporučuji automatickou převodovku, která nemá chybu. klimatizace bývá povětšinou za ty roky již nefunkční.

Nejčastější závady:
koroze, vůle v řízení, nesouměrný účinek brzd, malá účinnost světlometů, úniky oleje z motoru a automatické převodovky, nefunkční nadstandardní výbava ... elektrický šíbr, elektrická okénka, klimatizace, nezávislé topení.

Vůle v podvozku.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz 123

Vložit komentář

super

ja by som take auticko bral, keby ze mam na benzin, milujem staru klasiku....

06.10.2009 | 20:20:05 | patrickx Reagovat

Poklona

Musim se poklonit této vskutku výborné a obsáhlé recenzi

05.12.2007 | 16:38:36 | WOSA Reagovat

tomu rikam vycerpavajici recenze.
Kez by se mi podarila sehnat 280E v manualu a dobrym stavu pod 3 tisice eur

16.01.2007 | 15:47:18 | reihensechszylinder Reagovat