Autorecenze Mercedes-Benz A 170 - Prvy svojho druhu - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Mercedes-Benz A 170
 
 

Recenze Mercedes-Benz A 170 CDI
“Prvy svojho druhu”

Autor recenze: Martin (30 let),
Bratislavský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru: Stav km při koupi:200 000 km Stav km nyní:290 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5,2 l/100 km Vloženo: 10. 3. 2015

Hodnocení inzerátu: 30 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

vnuorny priestor a jeho variabilita
parkovanie
spotreba
studene starty
vybavenie

Slabé stránky

podvozok
elektronika
komplikovana konstrukcia
original MB servis
sem-tam nieco zavrzgalo

Závady a opravy na autě

Vymena spojky
Vymena hrebena riadenia
Elektrika - studene spoje
Spotrebny material - brzdove dosticky, tlmice, capy, dorazove struny, tycky otvarania kufra...


Hodnocení a zkušenosti s autem

Zacal by som tym, ze auto uz sice 2 roky nevlastnim, ale vzdy som sa chcel s pripadnymi buducimi majitelmi podelit o skusenosti, akurat som sa k tomu nikdy nedostal.

To ze by som niekedy mal Mercedes A-triedy by som o sebe v zivote nepovedal, vzdy som na neho pozeral ako na vtipne auto, comu pomohli aj prevratenia pri prvych testoch.
Hladal som auto pre dvoch + psa, ktore primarne bude jazdit po vyletoch a teda okreskach, dialniciach a minimum v meste (nejake nakupy + parkovanie v centre). Povodne som mal vyhliadnute uplne ine hatchbacky, klasika GOLF, nejaky japonci, atd...
No az prisla velmi konkretna ponuka na 6-rocne auto ktore malo realnych 200 000 km, diesel (co presne vyhovovalo podla mojho jazdenia), klimatizaciu, nezavisle kurenie, okna a zrkadla v elektrike, 100 koni, letne/zimne obudtie, atd... za necelych 100 tis. vtedajsich korun, akurat rozhodnutie muselo byt rychle. Rovnake jazdenky z DE sa pritom v tom case pohybovali cca 4500€. K tomu celkom pohodlne sedenie, vyssi posed, kratky zadok a predok = bezkonkurencne v parkovanie a smiesna realna spotreba (nie podla vyrobcu a palubaku, ale realna). Tak som si urobil okruznu jazdu a dohodli sme sa.

Auto som kupoval ked bolo vonku -17 stupnov a co ma hned zaujalo bolo jeho okamzite nastartovanie aj ked bolo vychladnute. Toto som potom neskor zistil, ze je uplny standard a nech bolo aj -20 a auto stalo niekolko dni, aj tak nastartovalo bez akychkolvek protestov. Dokonca aj trakcia na snehu na parkovisku plnom aut v zime, ked ostatne mali problemy bola nad ocakavania, to asi tym umiestnenim motora.

Motor - velmi pohodove jazdenie, ziadny rychlik, ale vedel si udrzat dialnicny standard 120-130 km (potom zacal viac hucat) a so spravnym podradenim aj predbiehat. No a potom ta spotreba... Ak sa viete so zapnutou klimou v horucom lete dostat na dialnicnom tempe okolo 5,5 litra, to je parada. Raz som skusal na 200 km usek (15 km mesta a dediny, 55 km okresky po cca 80km/h, 130 km dialnica po cca 110 km/h) jazdu na spotrebu a dostal som sa niekde lahko nad 4 litre. Pravidelne som robil cestu do IT a spat, kde 90% cesty boli dialnice (1400 km) na jedno dotankovanie na predposlednej, alebo poslednej pumpe Rakusku. Auto dostavalo pravidelne kontroly cca po 15-20 tis. km, novy olej, filtre, atd... na motor ani v 300 tis. km nemozem povedat jedinu zlu vec. Samozrejme nejaky vykon uz stratil ale stale isiel kedykolvek ako hodinky.

Podvozok - jeho tvrdost v kombinacii s toverenskym nastavenim na nizke pneu je na niektore slovenske cesty doslova nevhodny. Dialnica OK, upravene okresky OK, ale v momente vacsej (a niekedy aj mensej) nerovnosti to auto znasalo zle, bolo pocut razy a pripadal som si ako ako zapalky v zapalkovej skatulke na kolieskach. Pri kazdej vymene pneu som radsej daval robit aj geometriu, lebo bola rozhadzana. Cesta na Kolibu, za TN smerom na Banovce, alebo zo Zarnovice do Stiavnice patria s tymto autom medzi "motoristicke pekla". Tuto sudruhovia zo zapadneho nemecka neratali s nasimi cestami.

S tym suvisia aj prve investicie do auta - vymena dorazovych strun, capov, dva disky, popri tom aj brzdove dosticky, ale toto vsetko je spotrebny material a pri aute s 200 000 km ocakavane veci.

Vnutorny priestor a vybava - ten nasim potrebam plne vyhovoval, navyse zadne sedadla boli posuvatelne/vyberatelne, ziadne postupne znizovanie strechy, takze nebol problem ani s vacsim nakladom. Raz si ma odfotili v predajni podlah, kedze som bol najmensie auto co videli, do ktoreho sme nalozili 50m2 stvorcovych podlah + listy :-) Aj daleky vylet pre 4 osoby na 5 dni dalo v pohode. Hlavne to posuvanie bolo super ked sme isli v aute len dvaja + pes, to sa vsetko schovalo do kufra, dokonca pod plato aj na dlhe vylety. Vybava bola nadstandard vtedajsich hatchbackov, akurat na MB mi prisli niektore plasty moc lacno posobacie, aj ked funkcne ovela lepsie ako ine znacky (neposkriabali sa, bolo tam aj kopec makkych plastov).

Konstrukcia auta - tak toto bola achilovka prvej verzie A-cok. Kamarat mal druhu generaciu a tam to uz bolo ozaj lepsie. Vyberala si dan za svoje rozmery a pritom velmi slusny vnutorny priestor. Sendvicovy podvozok sposoboval to, ze aj vymena ziarovky trvala hodinu a motor bolo treba vytahovat jednak v pripade vymeny spojky a aj v pripade vymeny hrebena riadenia, co autu samozrejme nerobi dobre. Dalej vynimocna tvrdost, nizke pneu, asi pre istotu, aby sa auto nikdy neprevratilo (legalne sa nedali dat za vacsie, aj ked policajti do TP za 20 € zapisu hocico, ale ak by ste sposobili havarku a likvidator by na to prisiel, tak je pruser jak svina). Proste moc komplikovane a prva generacia sluzila na vychytavanie chyb. Z toho potom vyplyvali otrasmi velmi namahane casti aut (aj spojka sa rozpadla z tohto dovodu), po komplet vymene tlmicov a strun a kontrole podvozku sa to zrazu o triedu zlepsilo, ale vedel som ze slovenske cesty si po case opat vyberu dan. .

Servis - toto varovanie som dostal ked som auto kupoval a aj predaval dalej - ak nemate servisaka kamarata, nekupujute ho. Original Mercedesu je jedno ci mate A-cko, Smarta, alebo S-ko... ceny su rovnake. Jedinu vec co som nevedel kupit z druhovyroby (teda licencia na original diel) bola hlavica riadiacej paky, ktora ma vysla na 200 € (!!!) co som pred jej objednanim nevedel, ale ta mala trojcipa hviezda bola pekna :-)

Elektronika - tiez to pripisujem komplikovanosti niektorych rieseni, ale casu ked mi nieco svietilo na palubovke (bez toho aby to bolo pokazene) bola asi polovica. Najvtipnejsia vec - zrazu mi pri odchode zo servisu, kde sa odstranili vsetky studene spoje, atd... zhasla cela palubna doska. Tak idem naspat, rozobrali sme, skusali, vrtali sa... kde je chyba a az po dvoch hodinach nas napadla najzakladnejsia vec - vymenit ziarovku :-) Tiez doteraz nepochopim preco dali len jednu packu na ovladanie stiercov, ostrekovacov, dialkovych svetiel, smeroviek, atd..

Auto svojim vyzorom a spravanim prirastie k srdcu. Ak sa o neho starate a ste si dopredu vedomi jeho neduhov, tak motoricky a uzivatelsky urcite nesklame. Nastve vzdy nejakou malickostou, ako napr. prudky posun sedacky zapne kontrolku airbagu a vypne sa az pri dalsej diagnostike, klima chladi az moc a teda treba casto vymienat kvapalinu, pri vymene ziarovky stravite hodiny pocuvanim nadavajuceho servisaka, ABS zasahuje zbytocne ako Mitch Buchanan, sem-tam vyblikne kontrolka trakcie a zmizne az po opatovnom nastaveni geometrie, aj mensia nerovnost vam zarucene nedovoli mikrospanok, spolu so smerovkou bliknete dialkovymi svetlami, atd... Ale potom si pri zapade slnka svistite dialnocu pod talianskymi alpami, mate za sebou uz 500 km a vy si uvedomite, ze ho mate radi...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 30


Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz A 170

Vložit komentář