Recenze Mercedes-Benz Vito 115 CDI 4x4
“Krásný vůz s nepropracovaným systémem 4x4.”

Autor recenze: Anonymus ,
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:2,2 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:27 978 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 12 l/100 km Vloženo: 15. 5. 2008

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.0

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

2
 

Náhradní díly

2
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Rázy v hnacím ústrojí.

Porucha airbagů.

Porucha zamykání a stahování oken.

Rázy v hnacím ústrojí.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Při úvaze o výměně starého Vita za nové jsme se rozhodli pro nové VITO 115 CDI 4x4. Když nám byl vůz předán, netušili jsme co nás čeká.

První návštěva servisu na nás čekala při 12 544 km. Došlo k rázům v hnacím ústrojí vozu. Tato závada byla odstraněna výměnou uložení diferenciálu. Druhá reklamace probíhala na 15 341 km, kdy došlo k poruše zátěžového čidla v sedadle spolujezdce a došlo tak k deaktivaci airbagů.

Tato oprava proběhla dvakrát výměnou sedáku. Dále musela být vyměněna řídící jednotka pro zamykání dveří a stahování okénka na straně spolujezdce. Po chvilce pohodlného ježdění se opět připoměla první závada rázů v hnacím ústrojí s novým hlučným zvukem při 70 km/h.

Tato závada se objevila při 27 576 km. Odstraněna byla pomocí výměny uložení diferenciálů,výměnou zadního diferenciálu, přidavné převodové skříně a pár drobností okolo. Náhle za tři dny na to došlo k reklamaci brzd a při 27 787 km došlo k výměně pokroucených předních kotoučů. Teď se ptám co bude na řadě dalšího? Převodovka ? Motor ? Máte někdo podobné zkušenosti s MB VITO 4x4 s automatickou převodovkou?

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz Vito

Vložit komentář

Máme vo firme štyri kusy

Ako znie nadpis máme štyri štvorkolky v plnej výbave. Teda okrem autorádia a za to sa môže MB 100% hambiť, za 50€ kúpim o triedu lepšie. Čo sa týka pohodlia je to dobré auto ale ktoré v tej cenovej kategórii nie je. Výkon a jazdné vlastnosti vynikajúce. Z ľahkou nohou sa dá po rovine jazdiť za 9 litrov. No v kopcoch a v meste sa pod 10,5 litra nedostanete a to musí byť dlhá trasa aby sa to spriemerovalo. Dnešná jazda po meste trasa 5km predpisovo max. 50km/h a ľahká noha priemerka 25,6 l/100km. Poruchy na autách sa dostavujú v pravidelných intervaloch a samozrejme účty za opravy sú mastné. El. sťahovanie okien sa kazí pravidelne na všetkých autách.Nebudem písať konkrétne na ktorom aute ale už sa menili diferáky, kardány, poloosi, klímy, závesy kolies, menšie závady by boli na dlho. Teraz v zime som zistil že mi nefunguje systém 4x4 na snehu na rovine mi hrabalo iba ľavé zadné koleso a nič viac takže som sa nevedel pohnúť na 5cm snehu. A to som mal zapnuté ASR tak asi toho umrelo viac. To že nefunguje 4x4 auto nijako nehlási takže to zistíte až keď ste zahrabaný v kope snehu alebo blata. Čo sa týka porúch otázka nie je či sa niečo pokazí ale kedy sa to pokazí takže treba mať v rezerve niekoľko tisic eur. Ako firemné auto môže byť ale pri tej spoľahlivosti ho doma na dvore nechcem.

04.02.2012 | 22:39:03 | Tuto  | 85.237.224.* Reagovat

MAM VITO 4x4 - 2 recenze

Znovu zde píši svůj další příspěvek. Mám Vito 4x4, automat, 2,2 CDI (150 koní). Tachometr 92000 km. Stáří, za nedlouho oslaví 3 roky. Můžu zatím jen potvrdit co jsem psal dříve, provoz bez problémů. Při rozjezdu jsou cítit jen trochu volnější selentbloky. Za posledního 1/2 roku se pouze utěsňovala vana pro mírný únik oleje. Zimní starty jsou zcela bez problému. Letos bylo u nás zatím "pouze" -27°C. Start i na přechodovou naftu (max -12°C) bez problému. Mám tam od výroby namontovaný palivový filtr, bylo to za příplatek, tak mám tušení , že má asi předehřev nafty, jinak mi ve všech ostatních strojích nafta letos už "zamrzla". Vito, ale jezdí stále, ani výkon se nijak nesnížil. U zadních brzd se měnily destičky při 60 tis. km poprvé a u předních brzd poprvé při 85 tis. km. Spotřeba stále stejná, léto cca 9,5l a zima cca 10,5 l. Pokud to jde doporučuji všem si prodloužit záruku, případně nějaký druh pojištění provozu (adekvátní - strojní pojištění), při cenách servisu MB se to vyplatí hned u první opravy.

24.12.2009 | 11:23:33 | KAREL Reagovat

MAM VITO 115 KBI 4x4

Mám to samé vozidlo. MB Vito 115 KBI, 4x4, automat. Mám ho něco přes dva roky a má najeto asi 75.000 km. Hned ze začátku, musím prohlásit, že bych neměnil. Jízdní vlastnosti "na dodávku" jsou excelentní. Pohon 4x4 opravdu využívám, protože bydlím vysoko v horách a jezdím více jak 6 měsíců v roce na sněhu a ledu. Excelentní je vystém prokluzu kol, korekce smyků a ABS. Ovšem je třeba také říct, že MB to tam nedává v sériové výbavě pro nic zanic. Bez excelentního ABS, korekce dráhy, smyků , prokluzu, bych to auto už dávno totálně zničil. V těch podmínkách ve kterých jezdí bych bez těchto systému už dávno chodil pěšky.Brzdy na přední nápravu mají moc vysokou účinnost a v malých rychlostech, kdy nefunguje ABS, při sjezdu z prudkého kopce, je auto ve smyku a v podstatě neřiditelné.Motor je silný dost. 150 koní s pohonem 4x4 a automat. převodovkou je akorát. Automat řadí bez problémů. Je třeba poznamenat, že je to plně automatická čtyřkolka, se kterou nic neuděláte. Když zajedete do příliž náročného terénu, (více jak 30cm čerstvého sněhu na rovině, nebo stoupání na ujetém sněhu přes 15 st.), auto hrabe na všechny čtyři a automatika se snaží vybrat kolo které by zabralo, bohužel nemáte možnost uzavřít mechanicky diferenciál, nebo vypnout automatiku prokluzu a ABS. Je tam na to sice tlačítko, ale to v podstatě nefunguje. Jinak, co se týká závad, je pravdou, že se za dva roky a 75 tis. rozbil zadní a přední doferenciál, uložení rozdělovací převodovky a přední nápravy, aretace otevření obou zadních dveří, vyhřívání obou zrcátek, 1čep atd. Celkem bylo za asi 300.000,-Kč záručních závad. Nic z toho jsem neplatit! Všechno bylo na záruku. (Nechápu, jak se může výrobci vyplatit to vyrábět?) Komunikace se záručním servisem byla velmi dobrá, dá se říci že excelentní. Znovu prohlašuji. To auto bych si koupil znovu ! Jezdí v extrémních podmínkách. Stojí venku. V zimě je tu běžně -30C, v létě běžně prší, do toho praží slunce. V zimě, když praží do auta slunce, tak naměříte na kapotě +65C, slunce zajde a je během 10 min. -25C. Auto Vám doporučím. Ale jen nové. Ojeté ho nekupujte.

12.05.2009 | 20:14:20 | VITO 4x4 na horách Reagovat

Kvalita MB

K reakci na Vaši recenzi mě (snad) opravňuje to, že již přes rok vlastním MB Vito 111 KBI (téměř v max. možné výbavě). Předem říkám, že doposud jsem max. spokojen (najeto 32000 km). Původně jsem chtěl přesně takovou konfiguraci jako autor, ale odradili mě následující argumenty:1. Automat x MAN - v době, kdy MB umí 7stupňové automaty mě přišlo 5 rychlostí málo (zejména na dodávku + 2t TZ). 2. 111 CDI x 115 CDI - vzhledem k faktu, že u Vita se nabízejí 3 výkonové verze při stejném obsahu, je patrné, že výkon je zde vyhnám hlavně elektronicky, čehož já nejsem příliš zastáncem (ani o chipu neuvažuji) a samozřejmě cenový rozdíl 40 tKč taky není zanetbatelný. 3. 4x4 jsem s moc přál (btw. Vito se dělá ve Španělsku, ale přestavby na 4-kolky se dělají v Rakousku), ale ten vzhled jsem prostě neustál. To nakopnutí do výšky Vitu nesluší (subjektivní názor). Vzhledem ke skutečnosti, že nebydlí na horách a 4-kolku bych využil pouze na chalupy (Orlické, Krkonoše) a zimní dovolené, tak jsem od této varianty upustil.
Po jedné zimě provozu mohu říci, že mě dvoukolka nenechala ve štichu ani v Alpách pod sněhem, kdy byla zatím nejvýše - 2300 m nm. I když silnice měly daleko k ideálnímu stavu (vzhledem k počasí omluvitelné), přesto jsem nemusel použít ani řetězy!!!

21.06.2008 | 20:18:00 | TIGER Reagovat

čo kus to originál

asi to bude tým, že Vito sa vyrába v Španielsku a zrejme ak si objednáte auto v letných mesiacoch môže sa vám kľudne stať, že letná fiesta ovplivní kvalitu vášho kusu.
Aj napriek tomu si mýslím, že to auto nemá konkurenciu, hlavne čo sa týka spojenia všetkých typov vozidiel do jedného uceleného dizajnovo slušného vozidla. Je to priestranná dodávka s komfortom osobneho auta a s podvozkom 4x4 a svetlou výškou 20 cm, čo ja osobne považujem za maximum užitkovosti.

16.06.2008 | 14:16:19 | he Reagovat

Kvalitne nemecke spracovanie ocari...

16.05.2008 | 12:49:05 | lakinooo Reagovat

Myslím že doba spolehlivých a kvalitních mercedesů je dávno pryč,takový závady u takovýho auta,za ty prachy..no nevím,asi se začne vracet stará hláška (akorát na druhou stranu) němec na konec. To už aji korejci se vzpamatovali a dělaj celkem kvalitní auta za poloviční cenu..

16.05.2008 | 10:56:42 | Tomas Reagovat