Autorecenze Opel Meriva benzín 1,4 - Pro nás nespolihlivý vůz. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Opel Meriva
 
 

Recenze Opel Meriva
“Pro nás nespolihlivý vůz.”

Autor recenze: ajka (33 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:benzín 1,4 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:50 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 4 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km Vloženo: 25. 2. 2008

Hodnocení inzerátu: 18 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.0

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Fabia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Ano - 2x se musel měnit AGR ventil, poprvé po roce používání (10 000 km), auto začalo cukat a za chvíli zastavilo (na semaforu, odtah do servisu), ventil vyměněn v rámci záruky, za cca 2 roky stejný problém (tentokráte bez cukání opět na semaforu, opět odtah), ventil opět vyměněn - odůvodnění: málo jezdíme dlouhé tratě a máme celkově málo najeto (cca 15-16 000 Km za rok, tratě 20-50 km).

V servisu nám neustále opakovali, že je to častá závada a že se projeví pouze při kontrole na počítači....jinak může přijít nečekaně popř. se projeví cukáním popř. nejde nastartovat.

Poté se nám po roce zakarbonovaly svíčky, ačkoliv na servisní prohlídce (pravidelné) nic takového nesignalizovaly tj. nás napadlo,že se opět jedná o AGR venitl...kupodivu to nebyl on...opět ale byl odtah, protože auto nešlo nastartovat, kdybychom tušili, že se jedná o svíčky, tak bychom si nějak opravu zajistili, ale byli jsme přesvědčeni, že je to opět ventil.

Jinak vnitřní plasty byly místy nekvalitní, odchlipovaly se např. ve dveřích či dole u palubní desky, špatný přistup do přihrádek u zadních dveří. Já osobně byla nespokojená s krytem zavazadlového prostoru při nakládání kočárku, nejde sklopit úplně dozadu resp. jde, ale snadno propadne a je potřeba jej nasazovat.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Celkově se nám auto líbilo, dobře se do něj nastupuje, je pohodlné, ale nebyl na něj prostě spoleh, ještě, že jsme využili prodloužené možnosti OPEL asistence a trošku tím ušetřili, prodali jsme ho po 3 letech, protože jsme s ním začali bát jezdit, že opět někde uvízneme.

Jinak jsme měli výbavu ENJOY a docela mi chyběly údaje typu kolik km zbývá na dojetí, průměrná spotřeba atd.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 18


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Meriva

Vložit komentář

Meriva

Jen kratce, Silene dilenske zpracovani, hororove vse resene, Motor, veci kolem, nejvetsi sracka co znam. Zadarmo drahe.

26.09.2018 | 17:07:02 | Josef  | 77.119.129.* Reagovat

Potřebuji radu ohledně motoru 1,4 16v

Koupil jsem Opla Merivu r.v. 2004.Za studena nebo při každém prvním startu nechce chytit dlouho točí,slibuje a pak chytí a běží bez problému. (stejně jako když u naftáku zapadne nafta) Nevíte někdo čím by to mohlo být? Já už si nevím rady. Díky za odpovědi. Pište prosím na email nsty@seznam.cz Děkuji všem.

03.01.2012 | 19:35:56 | nsty  | 85.13.106.* Reagovat

re charlie

charlie- To uz je aka logika vymienat od buka? Zatial si nedal ani euro do skutocnej zavady a uz horekujes. Tvoj problem je vo vybere servisu- preco platit za vymenu funkcnych dielov? Servis si ma auto zdiagnostikovat tak, aby nasiel zavadu, nie menit diely. Vsak mame osciloskopy, tlakove sondy na kontrolu ventilov+casovania, malicke kamery ktore sa zavedu do valca... a toto stoji vsetko dokopy do 2000EUR ked si to na internete najde sikovny mechanik. Hambil by som sa ako pes pytat od zakaznika peniaze za vymenu funkcneho dielu... inak to zhodenie hlavy bol uz spravny krok, v neautorizovanom servise to mas za par EUR a overia ti mechanicke casti bez toho aby bezhlavo vymienali. Skoda, ze si to stopol...

20.07.2010 | 12:06:32 |  Reagovat

Já jsem tady asi před rokem psal spokojenost s Oplem Meriva 1,6 16V, ale bohužel dnes je všechno jinak. V sprnu mi skončila záruka a v listopadu to začalo. Rozsvítila se kontrolka motoru a tak šup do servisu. Diagnóza zněla - špatně splauje třetí válec. Prý mám vyměnit svíčky a bude to. Ale nebylo. Naopak to bylo ještě horší, auto začalo jezdit na tři válce a hlavně nepravidelně. Jeden den ano, druhý den ne. Pak se ještě na doporučení autorizovanéhoservisu vyměnila zpalovací lišta, ale opět bez výsledku. Bylo mi servisem sděleno, že zkusí sundat hlavu a uvidí, jestli není něco s ventilama, ale že nic nezaručují. Tak do toho jsem nešel. Takže doufám, že se auta brzy zbavím a již nikdy OPEL. Jen podotýkám, že auto jsem měl nové a má najeto necelýchj 30 tis. km. A když jsem ho kupoval tak jsem si říkal, že mi alespoň sedm let vydrží. Teď už vím, že nevydrží.

21.02.2010 | 20:45:55 | charlie Reagovat

To je spíše ventil.

Pokud to nežere olej tak to bude nejspíš zase ten ventil kterej pouští výfukový plyny zpátky do nasávání. U Opelů častá závada, ten ventil je daň za ekologii ale je pro zlost. Třeba Fabia HTP 40 kw ho nemá a komora je naprosto čistá.

30.01.2009 | 15:31:32 | Otto Reagovat

To ne!

To jsou všechno bláboly! Aby autu vadily jízdy na krátko, to je nesmysl. Jedině to může zvýšit spotřebu paliva, a v zimě zhoršit kvalitu oleje. Nebudu rozepisovat proč, to je na dlouho, ale je to tak. Pokud jsou zakarbonované svíčky, tak to buď hodně špatně spaluje (může být i tak bohatá směs, že nestačí prohořet), nebo to prostě žere olej! Tím pak dochází k efektu jaký byl u dvoutaktů, které jezdily na "olej" - karbon na svíčkách a hlavách pístů.

30.01.2009 | 15:02:12 | Karel Reagovat

karbonizacia

mne to skor pripada, ze auto dusite a kratke trate tiez robia svoje, preto karbonizacia a mozno aj ten problem s tym ventilom. Nakoniec aj ta spotreba s tym moze suvisiet, ze auto nedrzite v otackach, ale skor pod otackami. Predpokladam ze auto je nastavene na 30000km servisny interval, co pri cisto mestskej prevadzke nie je az take optimalne. Je to len moj cisto laicky nazor.

30.01.2009 | 14:43:25 | peter Reagovat

je to OK

Pozdravujem ! Merivu 1,4 mám od 2/2006 a jediný problém som mal so zamknutým kufrom po otvorení auta ( nie vždy ). V záruke mi vymenili logiku a bolo po probléme. Jedine čo mi vadí je cloniaci bočný stĺpik, na ktorý si treba zvyknúť. Keby robili Merivu so 4x4 tak by som iné auto nechcel.

01.12.2008 | 17:42:26 | maco Reagovat

chci bejt hasička

Nazdar, je mi 13let a jmenuju se Verča chci jít k hasičům k profesionálních už to nemůžu vydržet jak budu hasit ohně a zachranovat okolí.Já chodim už na hasitskej kroužek a mám přes 100diplomů lidi říkaj že jsem dobrá tak zatím.

05.10.2008 | 11:45:28 |  Reagovat

smůla na kus

Bohužel na motorech Z.... nejde egr ventil zaslepit , protože motor má dvě lambda sondy a po chvilce běhu motoru se rožne kontrolka :-(

Jinak spotřeba u 2,0 jak píšeš mám také od7,5 do 9,5 a to i když jezdím s prominutím jak čuně :-)

26.09.2008 | 21:01:29 | meriva Reagovat

RE: smůla na kus

Mám na mojej Merive 1,6 16V motor Z16XE r.v. 2003 a ide zaslepiť veľmi jednoducho. Chybu EGR vyhodí cca 4 až 5 krát za rok a to najazdím cca 20 000km. Chyba nemá vplyv na chod motora, dokonca niekedy po par štartoch aj sama kontrolka zhasne, ale potom ju aj tak radšej vymažem z RJ.
Od vtedy nemusím cca po 70 000km chodiť čistiť benzínove vstreky ktoré sa pri LPG moc nepoužívajú. A cez emisku to prejde ešte z lepším výsledkom ako keď som EGR nemal zaslepený! Takže hra na tie nižšie emisie takouto blbosťou v motore je úplná kravina!
Jedine čo som mal smolu, že pri prvých kusoch Opel nemal zvládnuté zváranie kontaktov v RJ aj motora a aj Easytronicu ktoré som musel obe vymeniť lebo tam začali používať keramické dosky plošného spoja. Oprava zváraných spojov v RJ na 3x už nebola stabilná.
Keď som pokukoval po nejakej náhrade Merivy tak žiadne iné auto nespĺňalo tieto požiadavky na ktoré sme si pri Merive zvykli. Ide aj o také detaily ako je dĺžka/veľkosť kufra a zároveň stabilita v horských priechodoch + pohodlná jazda aj na dlhšie vzdialenosti nielen do 300km. A samozrejme protichodne stierače a perfektný rozhľad, teda až na ten A stĺpik na ktorý sa dá zvyknúť.

17.05.2021 | 16:44:54 | Andrej  | 90.64.241.* Reagovat

Agr ventil treba zaslepit a je po probleme ... 8.5l je obrovska spotreba ja robim s 2.0 od 7.5 -10l a to ho vobec nesetrim a vytacam ho velmi casto do cerveneho pola

24.09.2008 | 08:22:02 |  Reagovat

smůla na kus

Ta spotřeba je malinko vyšší , ale pokud se jezdilo se studeným motorem po městě mohlo by to i být, jinak závady na EGR ventilu takhle často nejsou normální, ventil se začne přidírat třeba za 100 tis. km ale ne každý rok, myslím že servis kam jste jezdily nebyl nic moc, motor Z14XE je jedním z nejlepších co do spolehlivosti a jediné co zlobí je občas EGR. Absence palubního počítače, je pokud jste si auto kupovala nové vinna bud špatné informovanosti prodejcem a nebo Vám to nepřipadlo jako dobrá věc , nicméně tyto informace jako je momentální spotřeba dojezd atd stáli navíc 500 kč. Dost věcí se u tohoto auta ještě vylepšilo faceliftem v roce 2006, je škoda že jste natrefily na horší kus. Nádrž je na 53 litrů což je v danné třídě dost. Snad si ještě k Opelu Meriva najdete cestu .-)

24.09.2008 | 01:03:23 | meriva Reagovat

to FABIAN

Přesně tak..ta spotřeba nás také zarážela, nádrž není moc velká (tuším 40l) a na delších trasách se známými např. na dovolené jsme tankovali nejčastěji...v servisech jsme byli ve 2 různých (značkových) a v obou nám říkali to stejné....nic nenašli, co by nasvědčovali,ž e něco není v pořádku...třeba jsme měli vadný kus

28.02.2008 | 14:57:00 | ajka Reagovat

Co ta spotřeba ?

Popisované starosti s motorem naštvou. Ale myslím že ve vašem případě byla někde zásadní chyba. Ta uváděná spotřeba 8,5 l/100km je na tuto motorizaci a popsaný režim moc vysoká, měla by být minimálně o litr, ale spíš o dva nižší. A to zohledňuji vyšší hmotnost a čelní plochu auta. Odůvodnění servisu taky nebudí moc důvěry, 15tis km ročně na trasách 20-50km - řekl bych ideální podmínky k dlouholetému bezproblémovému provozu auta.

27.02.2008 | 19:17:17 | fabian Reagovat