Autorecenze Opel Zafira 20YDTH - Z každého auta se jednoho dne stane OPEL :-) - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Opel Zafira
 
 

Recenze Opel Zafira 2,0 dti
“Z každého auta se jednoho dne stane OPEL :-)”

Autor recenze: jááá (38 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:20YDTH Stav km při koupi:999 999 km Stav km nyní:999 998 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Palivo: Diesel Vloženo: 3. 3. 2013

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.2

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

2
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Žiguli Renault R21 Suzuki Swift 1,0 Nissan Primera 1,6 Mitsubishi Space Star 1,3

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

prostorné auto nouzově pro 7 lidí
solidní jízdní vlastnosti (stabilita na silnici)

Slabé stránky

vyšší poruchovost
dražší náhradní díly

Závady a opravy na autě

Na úvod celé recenze musím zdůraznit že vozidlo je s neznámým počtem kilometrů koupeno v bazaru bez znalosti jeho původu (jisté je jen to že bylo dotaženo z itálie a že stav podvozku vzhledem k nesoleným cestám na kterých se pohybovalo byl z kategorie TOP, bohužel tímto mé kladné hodnocení tohoto auta skončí)

Druhý den po koupi jsem auto dal do prověřeného autoservisu na výměnu všech provozních kapalin, filtrů, sám jsem si vyměnil kotouče a desky na všech kolech.

Auto ujelo pouze 500 km a pak to začalo: zhoršené starty za vlažného stavu (doteď nevím čím to bylo, vyměněna autobaterie, žhavičky, přetěsnění přepadových hadiček, kontrola vstřiků. Startování od té doby pořád náladové ale alespoň to chytá zaručeně do tří pokusů otočení klíčkem a v relativně solidním času. Po dalších cca 500 km odešel diodový můstek na altíku- jeho výměnu jsem nakonec svěřil autoservisu protože už jsem měl při snaze se k altíku dostat tak pořezané ruce že bych musel jít asi na nemocenskou.
po dalších cca 500 km začal chrastit startér. O jeho výměnu jsem se pokoušel asi jen 20 minut, pak jsem si řekl že to za další ztrátu krve nestojí a opět to přenechal servisu. Pak asi tak 2000km klid a jednoho pěkného slunného dne se snažím rozjet a auto poskakuje jak koza- asi to ukazuje na dvouhmotnostní setrvák anebo já si zatím snažím nalhat že za to můžou přední tlumiče protože se mi zdá že se odporoučely (stejně jako teď i zadní tlumiče). Kolem 5 tis.ujetých km přestal fungovat termostat, jeho výměnu dělal jiný servis, termostat od té doby šlape ale po dvou dnech odněkud začala kapat chladící kapalina, odhaduju že je to tím že motor dlouho nejel na víc než na 40°C a teď když jede na 90 tak je mu asi horko a "potí se" :-).
Zdá se mi že mi nejde klima ale to teď v zimě nemůžu nějak prověřit tak si počkám na první horké dny. Auto špatně brzdí, zřejmě bude málo účinná vývěva posilovače, tu budu měnit až v nouzi nejvyšší protože nové díly jsou na toto auto cenově zatrest.


Hodnocení a zkušenosti s autem

V recenzi jsem vyjmenoval auta s kterými jsem dosud jezdil a vlastnil jsem je delší dobu, jinak jsem ale krátkodobě jezdil ve spoustě dalších značek takže srovnání mám.

Oplík má příjemný podvozek, na silnici se chová celkem jistě, horší výhled přes přídavné okýnko u čelního skla, hlukově solidní, jezdil jsem dosud s relativně slabými motory tak mi 74kW připadá dostačující a auto má solidní zátah když se rozjede, sedačky trochu tvrdší ale jsem na to z jedné dodávky nissan co jsem měl chvíli před tímto autem celkem zvyklý, sedák se mi zdá malý na mou pr....zadnici :-) Variabilita interiéru ucházející jen mi vadí že nejde prostřední opěradlo polohovat, po vyklopení zadních sedaček už moc malý zavazadlový prostor ale při této délce vozidla víc chtít nemůžu.

Moc jsem nevěřil fámám o nekvalitě oplíků a jak jsem na začátku uvedl, nedá se to paušalizovat u aut která jsou čertvíjakstará a dotažená bůhvíodkud, ale nadruhou stranu dosud jsem jezdil jen na ojetinách a nejistota kterou zažívám u oplíka je zatím suverénně největší. Představa, že mi odejde pověstné vstřikovací čerpadlo, mě budí ze spaní :).

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Zafira

Vložit komentář

dialkový ovladač

neviete niekto poradit prečo mi nereaguje dialkove ovladanie na kluci ?

02.02.2014 | 14:17:02 | Michal  | 178.143.155.* Reagovat

RE: dialkový ovladač

Strčit klíč do zapalování, zapnout a zamknout / odemknout. :-)

07.04.2014 | 15:33:36 | Zdeněk  | 82.119.240.* Reagovat

Z každého auta se časem nestane Opel, to je právě ono.

11.03.2013 | 18:08:36 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

Ty km myslíš vážně?

03.03.2013 | 22:03:24 |   | 94.112.0.* Reagovat

RE:

ty kiláky jsem tam napsal jen tak protože ve skutečnosti nemám vůbec tucha kolik to auto má najeto....to co je na tachometru to je asi tak stejně hodnověrné jako prohlášení politika, že nikdy nevzal úplatek :-)

04.03.2013 | 16:02:41 | jááá  | 93.187.106.* Reagovat

Zkušenosti po delší době

(jsem autor této recenze) mám teď za sebou delší období bez poruch cca dalších 1500km /klepu na dřevo/ dokonce únik chladící kapaliny se zastavil-nepřišel jsem nato odkud to bylo, chvilku to vypadalo jakoby z chladiče ale už to neteče. Celkově se dá říct že teď autem jen jezdím a nemusím se starat, spotřeba nafty v jarním chladnějším období byla 6,3 litru, teď jsem dlouho neměřil ale zdá se že ještě o nějaké to deci spadla, se spotřebou jsem celkem spokojený ačkoliv za tuto spotřebu nám doma jezdí benzínové mitsubishi srovnatelné velikosti a do jehož údržby jsem nedal ani desetinu toho co do opla, takže taková ta radost z úsporné jízdy je zakalena těmi výdaji za opravy. Po výměně tlumičů přestaly vibrace a rozdrkotané rozjíždění ale přeci jen rozjezd není úplně jistý-vypadá to přecijen že spojka má nejlepší svá léta zasebou. Nebýt vykvedlané kulisy řadící páky tak bych se při řízení cítil i celkem dobře. Co zůstalo jsou nejisté starty za vlažna a při teplotě okolního vzduchu kolem 16-20°C. Taky mě trochu straší že někdy při přidání plynu se ozve takový hodně klepavý zvuk a auto zrychluje víc než jindy, jakoby se něco utrhlo v čerpadlu a dávalo víc nafty, ale nevím jestli se to neděje jen při určité teplotě motoru-to jsem ještě nevysledoval. Teď řeším dilema jestli se auta, v kterém se necítím úplně stoprocentě, nezbavit a jít do něčeho jiného ale finance ukazují že bych si koupil zase jen vyžilou hujdu, která by opět chtěla úvodní investice do kotoučů olejů atd, tak pořád váhám.

01.06.2013 | 10:07:04 | jááá  | 93.187.106.* Reagovat

RE: Zkušenosti po delší době

Auto zatím stále provozuji, už ani nevím jestli jsem v recenzi uvedl že při jedné cestě z práce ztratilo výkon a začala svítit konrolka servisu, ukázalo se že odešlo čidlo otáček co je na bloku motoru- přístup k němu už byl lepší, čidlo za cca tisíc kaček jsem si vyměnil, pak už přicházely jen nahodilé výpadky ABS ale v současnosti už je to nějaký ten měsíc zcela bez závad, nepočítám-li to že méně účinné brzdy a má nepozornost způsobily že jsem drcnul na křižovatce do auta co si naposlední chvíli rozmyslelo odjezd a zůstalo stát- přitom jsem zrušil chladič na klimu a koupil neoriginální který ovšem má trochu jinak dosedací plochy na přírubách a nejde zatím dotěsnit a tak mi náplň v okruhu vydržela vždycky jen měsíc. S autem jsem si troufl do alp na cca 1500km výlet na lyže jelo bezproblémů. Auto mi pořád nesedí ale po bouračce jsem ho jen tak seskládal a je celé pobité a tím skoro neprodejné tudíž budu ho provozovat dokud nechcípne nebo nepřijde nějaká fatálnější oprava (zmiňované čerpadlo nafty nebo spojka)

22.12.2013 | 13:48:49 | jááá  | 93.187.106.* Reagovat

RE: Zkušenosti po delší době

Píšete správně, že byste koupil jen vyžilé auto, tak jako Opla. I já jsem koupil Zafirku se stejnou motorizací, kdy bylo dotaženo z Itálie, tady tachometr stočen a chvíli provozováno jako zánovní vozidlo. Jenže po koupi - starty vždy na podruhé, i po výměně žhaviček. Čepy,filtry,olej a komplet brzdy muselo býti nahrazeny ihned. Po 4 měsících a po ujetí 5 tis. km, rána z motoru a šlus. kliková hřídel na dvě půlky. po demontáži hlavy a vizuální kontroly dojezdových ploch pístů ve válcích, bylo konstatováno, že vozidlo má min. 300 né-li 400 tis. km v těle. Na tachometru idylických 155 000... Koupil jsem polomotor, a musím zaklepat na dřevo - je klid. Již na mě nesvítí ikona servisu, a startuji hned na poprvé. Vždycky. Myslím,že to není způsobeno tím, že je to Opel, ale hold kupujeme stará zhuntovaná auta.

16.03.2014 | 16:43:27 | Ludánek  | 188.92.8.* Reagovat

RE: Zkušenosti po delší době

Ahoj, mám najeto něco přes 300 000 (neověřeno),dovoz z Francie, a také mi rupla klika.Dvouhmotá spojka šla s výměnou kliky.
Jezdím bezůdržbově od jedné výměny oleje ke druhé. Jezdím na ekonaftu a jezdím D1 Praha <> Vyškov.
Mám chip na 94Kw (to jsem zjistil až na diagnostice při výměně kliky). Chladící kapalina mi utíkala kolem horní hadice z nádržky. Plast byl vydrolený. Při vlažném motoru nastartuju nejhůř napodruhé, jinak napoprvé. Baterka je 6 let. Odjezdím auto až do konce a těžko budu hledat náhradu. Tak pohodlné svezení a náklaďák, který jede na všechno co teče, se bude těžko hledat. Vysoké sedadlo a tempomat jsou na dálnici k nezaplacení. Jinak jezdím po Praze a zátah motoru při rozjezdu je příjemný. Při devadesáti umí jezdit za 6,3 litru. Po dálnici typicky 8,4 (140 km/h)Dvakrát do roka dělám větší údržbu (kotouče, gumy, péra) Mám ji pátým rokem 76000 Km. Neměnil bych :-)

07.04.2014 | 15:56:27 | Zdeněk  | 82.119.240.* Reagovat

RE: Zkušenosti po delší době

Trochu jste mě vyděsili s těma rupnutýma klikama :)
Dám další shrnutí po dalších mnoha ujetých kilometrech. S autem jsem se naučil žít vím o jeho nedostatcích (málo účinné brzdy, starty napodruhé)asi se začíná víc a víc odporoučet turbo protože při častém šachování se stále nedotěsněným chladičem klimy jsem zjistil že v chladiči vzduchu je plno oleje. Celkově je auto jako olejnička, mastná skvrna na parkovišti už je nepřehlédnutelná ale jsou to jen kapky protože od výměny (měním co 10-13tis) jsem dolíval asi jen litr což je i včetně toho co auto sežere při provozu /sice šílený nezvyk oproti japoňákům která tvoří většinou druhé auto v rodině kde se nedolévá nic/ už má podruhé v oleji takovou tu sračku co má zvýšit mazivost(motor má o poznání měkčí chod) a teď dojíždím nádrž nafty do které jsem přidal nějaký speciální přípravek na pročištění palivového systému- auto mi po něm nějak přestalo táhnout ale zato mám pocit že šla spotřeba dolů (ale nemám to ověřeno). Si všímám že vlastně chci psát rekapitulaci a najednou není o čem, teď jsem se jedno "olejové období" prostě nemusel o nic starat, auto je z estetického hlediska fuj protože je celé pobité a už si nedávám pozor na škrábance při nakládání věcí a zapojování vozíku atd ale jinak pořád jezdí a vlastně zjišťuju že je to celkem osvobozující vědět že je to jen předmět denní potřeby a ne naleštěná kráska na kterou bych se bál sáhnout aby nezůstal otisk prstu na klice. Sám jsem zvědav co vydrží.

12.07.2014 | 08:45:11 | autor recenze  | 93.187.106.* Reagovat

RE: Zkušenosti po delší době

...oplík pořád šlape, dnes jsem se vrátil už z druhé letošní lyžařské dovči v rakousku, krátce po sobě najeto dálkových 2500km a mezitím s autem dojíždím denních 50km do práce a pohoda.....z auta trochu ukapává olej z prolínajícího turba ale celková spotřeba oleje na 1000km zanedbatelná, sice je na autě čímdál víc znatelná opotřebovanost ale jinak po vzorné výměně oleje s přidáním aditiv jede jak má....pořád mi to auto nepřirostlo k srdci ale jinak se to v oplíku dá přežít :)

12.02.2015 | 18:57:06 | (autor recenze)  | 93.187.107.* Reagovat

RE: Zkušenosti po delší době

Mrazíky které nás teď zasáhly krapet překvapily i mého opla. Startování v mínus 14 byla tragedie, až jsem se divil jak dlouho s tím dokáže baterka točit a dokola žhavit. Už se ani nesnažím přijít na to čím to je, prostě jsem vyklidil věci z garáže a parkuji přes noc doma ve vyhřáté garáži a přes den když jedu do práce jsem jedním z mnoha zneužívajících podzemní garáž supermarketu. Spousta oplíkářů se domnívá že zhoršené startování může být předzvěst odcházejícího čerpadla....možná to i bude pravda ale už je mi to jedno. Auto budu provozovat ještě do jeho technické v srpnu a rozhodnu se jestli ho silou vůle protlačím do dalšího období nebo půjde na vrakáč. Ještě si chci na jaro vyzkoušet ježdění na bionaftu alias fritovací olej :), čímž možná celé to váhání zda pokračovat nebo ne jednou provždy vyřeším :) Všem ostatním oplíkářům přeju aby neztráceli naději :)

06.01.2016 | 22:55:45 | autor recenze  | 93.187.107.* Reagovat

RE: Zkušenosti po delší době

koukám na datum mého posledního příspěvku a světe div se, v zafiře jezdím pořád. Pravda je to už obouchaná plechovka ale pořád funguje. Teď jsem (namísto původně plánovaného fritovacího oleje) začal jezdit na vervadiesel a je to alespoň na mém autě znát, lépe startuje a hlavně lépe táhne. Nevím do jaké míry za to může nedávná výměna palivového filtru. Každopádně už se pomalu ohlížím po nástupci zafirky, už jsem udělal několik koleček po různých značkách a pořád se vracím k Zafiře. Tentokráte asi zvolím benzinový motor bez turba, byť to moje turbo(stále původní-klepu na dřevo) stále funguje, ikdyž už bych mohl opravdu fungovat jako pojízdná olejnička.

10.04.2019 | 20:46:21 | autor recenze  | 93.187.107.* Reagovat