Recenze Polski Fiat Polski Fiat 125 p
“Pohodlí, prostor, vysoká spotřeba”

Autor recenze: Zdenál (25 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1977 Typ motoru:1300ccm Stav km při koupi:52 000 km Stav km nyní:114 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 10 let Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 18. 7. 2010

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.2

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

2
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Typická porucha pro tento model - zatuhnuté pístky v brzdových třmenech kotoučových brzd - nutné rozebrání a vyčištění.

Běžné spotřební věci - výměna olejů, filtrů, zapalovacích kabelů, kulových čepů, pneumatik (pouze letní), klínového řemene alternátoru a větráku chladící soustavy, výměna spojky, seřízení zapalování, volnoběhu, ventilů, svíček, jejich výměna, výměna prasklých žárovek, akumulátoru, stíračů. Přestříkání, výměna tlumičů. Seřízení geometrie přední nápravy.

Promazání a seřízení mechanizmu ruční brzdy.

Výměna spínací skříňky.

Výměna převodky řízení.

Provedeno antikorozní opatření karoserie v podobě očištění a natření nátěrem jak podvozku tak blatníků a podběhů.

Oprava ovládání sytiče karburátoru.

Oprava uchycení spojovacího hřídele.

Výměna ostřikovače.

Zatékání do vozu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jedná se o sedan, vozidlo střední třídy, délka 4226 mm, hmotnost 1050 kg. Vůz má klasickou koncepci (motor vpředu, pohon zadní nápravy).

Motor měl dva filtry oleje (klasický + odstředivý), životnost kolem 250 000km. Motor byl poměrně spolehlivý

Spojka suchá, třecí jednokotoučová.

Převodovka čtyřstupňová, později pětistupňová.

Rozvodovka s diferenciálem (kuželovým se dvěma satelity).

Pětimístná karoserie, čtyřdvéřová.

Výhody: - spolehlivý motor, dlouhá životnost
- jízdní pohodlí (na svou dobu)
- poměrně tichý chod motoru
- prostornost (šířka 137 cm ve výši loktů vzadu)
- prostorný zavazadlový prostor (385 l)
- výbava
- kotoučové brzdy na všech 4 kolech s posilovačem
a s omezovačem brzdného tlaku na zadní nápravě
- klasická koncepce pohonu
- účinné topení

Nevýhody: - vysoká spotřeba paliva (10 litrů/100 km při
při spořivém stylu jízdy, na dlouhé trasy
průměr 7,3, v zimě kolem 15 l/100 km)
- řízení jde ztuha (řízení šnekové s kladkou)
- při větším zatížení drhnutí zástěrkami o silnici
- vysoké náklony v zatáčkách
- mělký zavazadlový prostor (30 - 35 cm na výšku)
- horší průchodnost terénem

Maximální rychlost byla 145 km/h při plném zatížení.
Zrychlení z 0 na 100 km/h bylo za 18 s.

Perlička na konec - "Poláček" překonal v roce 1973 tři světové rekordy (na 25 000 km, 50 000 km a 25 000 mil). Tento vůz jsme vlastnili zhruba 10 let, procestovali jsme s ním pořádný kus naší země, nikdy nás neodtáhli na laně, pouze jednou jsme zůstali stát a to kvůli špatnému benzínu.

I přes značný výčet poruch mám stále toto auto rád.

Ve své době to bylo podle mého názoru dobré auto.

Ještě na vysvětlení toho zavazadlového prostoru pro případně šťouraly - prostorný byl, ale byl mělký, kvůli rezervnímu kolu umístěnému pod jeho dnem.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Polski Fiat

Vložit komentář

Fiat 125p

Já stejné auto zdědil po rodičích a pak měl cca dalších 5let... byla to super kára, pohodlná a na tu dobu limuzína...
A krom oleje a vážných závad, údržbu prováděl sám :-)
Vzpomínám na něj, sloužil 21 let a pak dalších cca 2 roky kamarádovi...

02.02.2017 | 08:58:35 | Peca M.  | 90.182.235.* Reagovat

Potřebuji těsnění pod hlavu a nějaké věci na Fiat 125 P 1300

Potřebuji těsnění pod hlavu a nějaké věci na motor Fiat 125P
Jaroš Lukáš -- lukynjaros@seznam.cz tel:602754518 Děkuji.

24.06.2014 | 15:17:14 | Lukáš Jaroš  | 188.95.60.* Reagovat

RE: Potřebuji těsnění pod hlavu a nějaké věci na Fiat 125 P 1300

zkus inzerci. Zadej si do vyhledávače....na fiat 125 P prodám... a uvidíš tu úrodu.

24.06.2014 | 19:32:29 |   | 89.102.165.* Reagovat

125p

Bylo to moje první auto, po tom, co mi ho věnoval táta, protože si koupil Favorita. On ani já, na jeho pohodlí a především topení, nedal dopustit. Ve své době to bylo opravdu skvělé auto. Prodal jsem ho po najetých 388 000 km a 23 letech provozu. A problémy? Rezivění předních blatníků (výměna + projistotů i prahy)), 2x vasná spojka (dost trpěla na tak těžké auto) a čištění startéru. Jinak běžný servis a později bral i více oleje. Motor nikdy nebyl na generálce! Topil (např. Š 135 s 5tikvaltem se mi nikdy nepodařilo vytopit) a svítil opravdu dobře, jen ta spotřeba v zimě... S nostalgií vzpomínám.

06.01.2012 | 20:54:37 | TST  | 93.185.62.* Reagovat

RE: 125p

Dobrý den, mám ještě spoustu náhradních dílů na poláka 125p 1300,originál přední podběhy celé až do motor prostoru nové!!! Plus hromadu plastových dílů a příslušenství. Pokud máte ještě zájem ozvěte se mi na tel číslo 737778999 Milan Sajfrt Hradec Králové.

01.05.2022 | 08:21:02 | Milan Sajfrt  | 185.246.210.* Reagovat

Rok výroby

Pravděpodobně jste se spletl v roce výroby, Poláci se začali vyrábět v listopadu 1967.

16.11.2010 | 17:10:58 | Zdenál Reagovat

:)

aniž bych si četl příspěvky, či komentáře, můžu říct pouze vlast zkušenost muj taťka si v roce 1956 koupil tento vůz, a když jsme ho před 2 rokoma dávali do šrotu (kvůli čištění garáže a okolí) měl najete 350tis km, aniž by na něm měnil něco vážnějšího (krom ložisek), zatím jsem nenašel auto s takovými kilometry, nejhorší na tom je že to není výmysl, můj taťka je dost pečlivý a všechno si zapisoval a značil, takže kilometry má doložené...na dnešní dobu je to staré auto, ale patří mu ucta své doby!!

03.11.2010 | 20:32:13 | MartinDrga Reagovat

Polák

Děkuji za pochvalu recenze, dodnes na Poláka rád vzpomínám. Ano je to pravda že motor a podvozek pocházel ze staršího Fiata 1300/1500 z šedesátých let a Polák se s malými úpravami na motoru a podvozku prodával až do roku myslím 1991. Ale na sedmdesátá léta to myslím bylo dobré auto.

26.10.2010 | 11:05:15 | Zdenál Reagovat

Polák

Recenzi chválím, je věcná s jasnou specifikací problémů a výhod vozu, s objektivně naznačenými jízdními vlastnostmi.
Osobně si mě tento vůz nezískal, koncepčně /platforma, motor/ jde o vůz Fiat 1300/1500 z 60. let, tudíž tak jako mě dnes dokážou naprosto dorážet 10 let staré Octavie s mizerným a starým podvozkem prodávané pod obchodním označením "Tour" jako kdovíjaký zázrak, velmi podobné bylo počínání Fiatu resp. v případě poláka automobilky FSO, která ještě v 80. letech prodávala auto v "moderním kabátku" italského Fiatu 125, ale s použitím takřka poválečné techniky. Moje poměrně špatné mínění o tomto voze, je navíc zapříčiněno tím, že jsem vlastníkem více než deseti starých (podotýkám italských) fiatů a pár mích přátel vlastní tento polský ekvivalent ... tudíž jsem z nezávislého pozorování těchto vozů zjistil, že vůz je o dost více poruchový než jiné fiaty ze stejné doby ... mj. mluví za vše výčet použitých náhradních dílů a oprav které byly na tomto konkrétním voze provedeny, když to tak čtu - mám nálezové fiaty o 10 a více let starší u kterých ke zprovoznění a bezpečnému provozování nepotřebuju zdaleka tolik oprav. Nicméně abych jen nehaněl, vůz má listová pera, která zajišťují poměrně vysoký komfort i na horších cestách, samozřejmě se auto v zatáčkách více naklání a nejde tudíž o vůz pro sportovní jízdu. Prostorově byl myslím ve své době velmi zajímavý, protože jak prostor řidiče tak i místo na zadních sedadlech je velmi slušné. Slabinou je - jak již bylo napsáno hloubka zavazadlového prostoru a já bych zmínil také výšku nákladové hrany - tedy vysoké zadní čelo, naopak velmi dobrá je délka kufru, mafiáni by tam ze tři ukrajince namačkali ;-) Kvůli vyšší spotřebě skončilo hodně těchto vozů přestavených na plyn, co se nedá zapřít je velmi dobrá životnost, slyšel jsem o vozech, které mají najety přes 1 000 000km což asi mluví za vše. Do budoucna půjde o zajímavý "lidový veterán" u nás sehnatelný za více než dobrou cenu.

22.07.2010 | 09:56:32 | Marek Reagovat