Recenze Renault R19 1,8 16V Phase2
“Pokud trefíte na zachovalý kus, budete nadmíru spokojeni.”

Autor recenze: CyBeR (19 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1995 Typ motoru:1,8 Stav km při koupi:198 000 km Stav km nyní:200 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 7 měsíců Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 4. 1. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault R19

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Již při koupi zlobily brzdy. To měla vyřešit generální oprava (výměna brzdových kotoučů, kterými je osazena i zadní náprava, a destiček). Dále se měnily věechny čepy kol i řízení, provozní kapaliny a ložisko. Když jsem si vezl auto ze servisu, přestalo brzdit úplně. V servisu mi bylo řečeno, že odešel posilovač. Pravdou je, že jsem v brzdovém pedálu cítil pulzy. A to i po výměně brzd. V opravně mi vyměnili posilovač za jiný kus. Při zkušební jízdě se (podle slov technika) roztrhl brzdič. Měl jsem co dělat tomu uvěřit, ale myslel jsem, že šlo o vadu materiálu. Po jeho výměně se roztrhl znovu. Nikdo pořádně není schopen určit proč. Pravděpodobně posilovač "tlakuje" do brzd ale tlak dále nereguluje (neupouští). Výsledkem je plánovaná výměna za posilovač klasický podtlakový. Jak to celé dopadne dopíši později.

Další závadou je tuhý chod posilovače řízení, který již po nastartování párkrát také nenaběhl a druhý rychlostní stupeň, vypadávající při prudkém uvolnění plynového pedálu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jsem bohužel zklamán svým aktuálním čtyřkolým miláčkem. Před tímto 16V modelem jsem měl 1,8 8V 1993, který byl naprosto bez chyby. Vyměnily se pouze čepy a vše dokonale fungovalo.

Bohužel, po autonehodě byl hnutý rám, takže jsem se rozhodl koupit tento model, původně ze Švýcarska... R19 je spolehlivé a celkem úsporné auto, jen si ho před koupí pořídně projeďte a pokud narazíte na nějakou z mnou zmíněných závad, koupi dobře promyslete...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Renault R19

Vložit komentář

Topení

Jediná vc která ,je ve Feldě dobrá je funkčnost topení který funguje skoro okamžitě a tepla je až až ,jinak celkově auto nic moc.

30.01.2011 | 02:48:50 | luke20 Reagovat

Jarda

To stebou nemůžu absolutně souhlasit ,nevím proč by renaulty byly strašný asi proto že si ho nikdy neměl nebo si měl ale něakou plečku ,sice Fleda muže bejt pro tebe lepší ,ale rozhodně není Lepší jak R19 nebo Laguna to ani omylem .Felda je auto který te doveze s bodu A do B ale není naní nic pěknýho a dle mě jen pracovní auto ,R19 sem mel 12 let a Feldu v práci kolikrát sem rači jel svím než se štráchat ve feldě lterá sotva jede a je naprosto nepohodlná .já osobně bych teda nešel nikdy do žádné škodovky ,to jen z důvodu že se mě žádná nelíbí ,a když jsem měl možnost ji vyzkoušet tak mě to přesvětčilo o tom že sem se nemýlil když porovnán Octaviu roku 2000 ,tedka s mou 406.2.0 roku 2000 tak co s etýče výbavy ani nemluvím ,pohodlý nesrovnatelný a celkově zpracování tak někde jinde ,v octavii je palubka strohá a nepěkná což ,se týče většiny škodovek hlavně Fleda ,prostě pro mě to auto není absolutně pěkný ,a zajímavý hlavně ze zkušenosti že jsem sní jezdil v práci asi 5 let ..

30.01.2011 | 02:44:00 | luke20 Reagovat

?,

Tak za 1 ,nelze srovnávat R19 s favoritem enbo feldou ,ani jedno z nich na R19 nemá jak po technické ztránce tak vzhledově a co se týče pohodlý ani nemluvím a R19 klidně 500 000 km muže dat měl jsem r19 12 let a když odešla tak jsem měl najeto 259 000 a motor byl jak novej ,furt táhnul v zimě startoval atd. Byl jsem svědkem u R19 že měla něco přez 400 000 km ,a jela pořád dobře když to auto nenecháš tak zvaně dojet na doraz a něco tomu věnuješ tak to vydrží ,ale ten kdo stím autem nejezdil a neměl ho tak tomu klidně nemusí věřit ,R19 má motory který vydržej hodně ,ale to asi nevysvětlím někomu kdo tohle auto srovnává s favoritem nebo feldou ,jediný co mají společnýho je tak leda rok výroby jinak vubec nic Favorit o proti tomu není ani jak auto a šlapací auto pro 5 letý kluky jeste poslední modely Fledy hodně zaostávají za většino uznačkou aut ,.Já R19 Chamade GTS vlastil 12 let ,a vím svoje ..co to auto vydrží a dokáže .

30.01.2011 | 02:34:38 | luke20 Reagovat

Já si musim přestat číst tyto recenze,jinak se umlátim smíchy.Jak někdo může srovnávat holoprdelnickýho Fakana a Felcku s o dost vyspělejší Lagunou???Půl mega vám bezproblémů najedu i s 20 let starou R19,tak nějaký žvásty o max. možnym počtu km 200 - 300 000 km nechci slyšet.500 000 s Fakanem???To najel na brzdě ne???To než by najel,tak by se mu Fakan rozložil a moh by ho ledatak zamést na lopatku.R19 16v trpěla s brzdama vždycky.Švára vyřešil brzdy na 16v tím,že zaměnil celej brzdovej systém z R19 8v a to přímo z 1.7 54Kw.ponechal jen Kotouče s deskama a třmeny.Dodnes neví,co to je problém ohledně brzd.Sic se připravil o ABS,ale brzdí to skvěle

17.02.2010 | 23:10:19 | Hamby Reagovat

v 19letech s ujetými 2 000km nejsi pro mne týpek na recenze

07.03.2008 | 22:42:46 | petr Reagovat

Benzínovej motor a mega jo? Přišel si domu z hospody, tak tady meleš nesmysle.... Mega tak možná vydrží diesel, ale v pořádným autě a to jen možná. Kamiony se prodávaj, když maj najeto 800 000, protože už je to o hovně... A jinak k tomu fáčku... Viděl sem a svezl se v kousku, kterej měl 550 000, sice sem v životě nic horšího nezažil, ale bylo to tam! Takže bych to nájezdem klidně s lagunou srovnával.... Jen to přec jen francouzskej vix.

29.12.2007 | 09:03:05 | René Reagovat

Fakt

Pokud s benzínovým motorem nejezdí nějaký tyran tak může mít životnost až milion kilometrů! Takže těch 510 tis km není žádný větší problém... Čím větší obsah motor má, tím je vyšší i jeho životnost (motor s malým obsahem se víc nadře takže tak dlouho nevydrží). To srovnání životnosti socialistického Favorita a Laguny... To snad ani nemohlo být myšleno vážně

29.12.2007 | 01:56:55 | Štefi Reagovat

28.12.2007 | 13:30:11 |  Reagovat

ve firme mame staryho espasa a tem ma nalitanej ted nejakej 620 tis. km...ty km sou na nem znat,ale ne nijak vyrazne tak jako treba na felde 1.9d pickup ktera ma 230 a rozpada se...

28.12.2007 | 08:57:57 |  Reagovat

to jarda

Debile s feldou a favoritama, kde žiješ tyhle auta (laguna atd)motoricky přežilou kastli a najedou i tech 500 tisíc

17.12.2007 | 00:04:30 |  Reagovat

To není možné 510 tisíc, to už je motor k.o.!Motor vydrží tak 200 až 300 tisíc.Mě odešel motor na favoritu a měl 256 tisíc...A to je dost...A 510 tisíc km to je nesmysl renaulty jsou strašný teď mám feliciu a jsem spokojenej

16.12.2007 | 23:28:07 | jarda Reagovat

jo ty debile 510 tisíc??? takový pohádky vykládej někomu jinýmu!!!!!!!

16.12.2007 | 23:22:34 |  Reagovat

já mám na R laguna 2.0 8V najeto 510 tisíc a úplně v pohodě. Dovoz francie, rok výroby 1997. Ani olej nežere.

16.12.2007 | 19:22:16 |  Reagovat

brzdy...

Servus ja mam ten samy problem s brzdami na 19 16V...sem tam mi to brzdi,sem tam nie...nikto nevie co s tym je,mozno nieco v elektrike na tom cerpadle ale fakt neviem...dal si tam uz klasicky posilovac? Ak ano daj vediet ako to dopadlo...aapalo@azet.sk...

10.05.2007 | 17:33:30 |  Reagovat

Re: Brzdič; Anonym

Děkuji za radu, pokusim se to ověřit. Ona výměna za jiný brzdný systém mě zrovna dvakrát neláká, proto by bylo skvělé, kdyby to bylo právě tahle příčina. Bohužel se ale obávám, že bude chyba v elektronice, protože byly měněny destičky i kotouče. Je-li to možné, nechte mi zde prosím kontakt (ICQ, MSN, Xfire, mail... něco z toho =) ). Uznávám, že koupě takto "ojetého" automobilu nebyla dvakrát prozřetelná. Jenomže už jsem do něj investoval poměrně velký obnos a vypadá to, že by konečně mohlo být vše funkční. Nemám takové finanční možnosti, abych si mohl koupit něco lepšího. Uznávám, že pro příště jsem poučen, ale do té doby si musím vystačit s tím, co mám...

09.01.2007 | 08:35:14 | CyBeR Reagovat

ja jsem s nim byl naprosto spokojenej

kdyz sem si ja svou 19 (taky v nejsilnejsi verzi 1,8 16V) kupoval, tak mela najeto cca 97tis. km... jediny problem, ktery me trapil, byl chybny soubor v ridici jednotce vinnou spatneho chipovani na vyssi vykon. Ale oprava nakonec stala 150,- a ja byl stastny, pak uz se jen sypaly veci vlivem provozu... brzdy,vyfuk,tlumice apod. jinak to auto bylo skvely! Je jasne, ze kdyz mas najeto 200tis km, tak ze se to bude trochu sr*t. Ale mel jsem Scenica a mel najeto 170tis, taky ze Svycarska a ten byl naprosto zachovalej a bez vaznejsi poruchy...

06.01.2007 | 11:19:20 | KoVaR Reagovat

Brzdič

Mě dost zaráží, že se roztrhl třmen (pokud brzdičem rozumíme to stejné). To je kus pořádnýho odlitku. Brzdy zrovna nejsou nějaký komplikovaný systém, aby se na tom servisy tolik mordovaly. Je tam jen pár věcí, který se mohou vysypat. Nejdůležitější je dokonalé odvzdušnění a pak s jedním pomocníkem zjisíte o brzdách úplně všechno. To o čem se tady píše vypadá na zarezlé pístky vlivem dlouhého stání vozidla a aktivně nebrzdila určitě všechna kola. Stačí porušená prachovka,dostane se tam voda a zkáza pístku na sebe nenechá dlouho čekat.

05.01.2007 | 11:11:36 | David Reagovat

a co by jsi chtěl po autě s 200 tisícema km,každej kdo tomu trochu rozumí tak takový šroty nekupuje protože ví že se při tolika km musí vyměnit skoro všechno a kdo by vrážel prachy do takhle starýho vraku jenom blázen,ale ty jsi teprve 1 rok dospělej tak to tě jakštak omlouvá,příště bych doporučoval poradit se s odborníkem

04.01.2007 | 23:17:38 |  Reagovat