Recenze Saab 9-3 SE 2,0 LPT
“Jsem naprosto spokojený a další auto bude zase Saab.”

Autor recenze: kytli (28 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:2,0 turbo Stav km při koupi:112 000 km Stav km nyní:117 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 měsíce Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 14. 2. 2006

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Se spolehlivostí jsem zatím maximálně spokojený. Od doby kdy jsem ho koupil zatím žádný problém.

Pouze jsem si vyměnil tovární kazetové radio za MP3 a nechal opravit displej palubního počítače, který byl už při koupi špatně čitelný (oprava cca 1500 kč).


Hodnocení a zkušenosti s autem

S autem jsem maximálně spokojený. Poskytuje dostatek místa jak pro cestující tak pro zavazadla (do kufru pod plato se mi vešla 4 kompletní kola 205/50/16 a ještě dvě 15ipalcové pneumatiky).

Výbava je zcela postačující (dig. klimatizace, el. okna, ABS, ...).

Výkonově jsem více než spokojený. 113 kW a asi 215 Nm stačí na max. rychlost skoro 220 km/h, a má dostatek výkonu i pro předjíždění. To všechno při dlouhodobé spotřebě cca 7,5 litru (s felicií jsem jezdil s podobnou, ne-li vyšší spotřebou). V německu po dálnici při prům. rychlosti 160-170 km/h byla spotřeba cca 8,5 litru.
Pokud jde o jízdní vlastnosti jde o rozumný kompromis mezi sportovním a rodinným vozem.

Podvozek je měkčí a pohodlný ale zároveň umožňuje i vcelku sportovní jízdu.
Pokud jde o nedostatky tak mi chybí možnost výškového nastavení volantu, je nastavitelný pouze podélně a výškově je nastavitelné sedadlo řidiče. Dalším "nedostatkem" je servisní interval max. 10 000 km, ale to u turba snad ani jinak nejde.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Saab 9-3

Vložit komentář

nadčasový vůz

Tento typ SAABa jsem si koupil před půl rokem. Rok výroby 2000, motor B205E. Taky dvoulitrový benzín LPT. Do dieselu bych nešel. Zatím jsem s autem velmi spokojený. Kupoval jsem auto se servisní historií od SAABisty přes SAABí servis. Tento postup v případě této specifické značky je nejjistější. Auto má přes 260 tisíc nájezd a zatím jede bez problémů. Je to dobře postavený vůz. V interiéru jsou použity kvalitnější materiály než u novější generace SAABu 9-3, sedanu a kombi. Nic tu na rozdíl od novějších bratříčků nevrže. Velmi se mi zamlouvá praktická a přitom fešná karoserie typu fastback, což je něco mezi kombíkem a liftbackem. Dnes v dané koncepci a třídě koupíte snad jen Mitsubishi Lancer a BMW 3GT. Pro SAAB to bylo v minulosti typické řešení karoserie. Auto má hezký profil a praktický dlouhý a rozměrný kufr s průvlakem na lyže, což coby běžkař oceňuju. Uvnitř se žije příjemně. Vůz je sice užší (spíš pro 4 dospělé lidi než pro 5), ale mě to stačí. Komu ne, ten si koupí 9-5ku. Zásadně mi vadí jen úzké a neprakticky tvarované kapsy ve dveřích (nestrčíte tam ani malou PET láhev). Ergonomie jinak výborná. Ovládání přehledné a bez výstřelků a zbytečností. Snad jen regulace otvírání oken na středovém tunelu je nezvyklá. Raději bych tam viděl držák na láhve. Auto je v dobré kondici a stárne do krásy - když ho tedy nezanedbáváte. Nadčasový vůz. Čím déle ho mám, tím víc se mi líbí. Je to taková láska na druhý pohled, která ovšem trvá. Za cenu pod sto tisíc Kč víc než dobrá volba. Oceňuji bytelnost konstrukce a přitom ladnost švédského designu. První generaci 9-3 s benzínovým srdcem určitě doporučuji, a to i se slabším turbem. Na bezpečné předjíždění a pohodlné dálniční přesuny zcela dostačující. Díky SAABe.

20.04.2016 | 21:14:59 | Petrus  | 83.208.218.* Reagovat

RE: nadčasový vůz

Auto mám už pět let, a tak trochu bilancuji. Projezdil jsem s ním hodně koutů ČR, a vykonal i pár delších cest do zahraničí. Nikde mne nenechalo na holičkách. Je to pohodlný vůz vhodný hlavně na delší jízdy. Má výborná křesla a objemný zavazadlový prostor. Do nájezdu 300 tisíc km jsem neřešil vážnější závady. Sobík mi dělal radost. V posledních dvou letech se to však nakupilo. Odešlo palivové čerpadlo, alternátor a hlásilo se k výměně i turbo. začaly také kvést oba zadní blatníky (garáž nemám), které jsem nechal vyvařit. Vyměnil jsem i reznoucí výfuk a silentblok. Investice to byly nemalé, ale ještě přijatelné. Prostě stáří je stáří... Teď má auto najeto kolem 320 tisíc km. Doufám, že mi ještě nějaký ten rok vydrží a já mezitím najdu stodolu, kde ho uskladním. Pokud jde o design, zraje do krásy. Fešný a schopný severský youngtimer. PS Co jsem si zamiloval, je funkční a elegantní design vnějších dveřních klik.

12.06.2021 | 17:44:10 | Petrus  | 31.30.160.* Reagovat

stále jezdí

Saab má asi 185 000 km a stále s ním jezdím ...

26.11.2010 | 12:01:19 | kytli Reagovat

Neviem, neviem, ale to

záleží od prípadu k prípadu. Benzínu by som sa až tak nebál...Treba vyskúšať a previezť sa aspoň 50-100 km. Ideálne s možnosťou vrátenia do 24 hodín...
Aj u nás už máme expertov: môj sused, má Toyotu Avensis, nádherná, nová, kúpená na SK. Počas poslednej zimy, keď bolo -15, skočil, oškrabal si priezor ako v tanku a dupal na plný plyn. Bez zohrievania, žiadna pomalá jazda, žiadny cit... . Podobné v DE.
Takže ťažko posudzovať podľa národností..... .
Ale Taliani jazdiť vedia, to sa musí nechať.... .
Vyskúšajte. Podľa Murphyho zákona to bude najlepšie auto, aké by ste mohli kúpiť...

05.10.2009 | 21:24:28 | ľuboš Reagovat

Auto z Italie bych si nekoupil, protože kdo v Italii byl ví, že jezdí, jako kokoti. Sice auto neshnilé, ale vylítané. A po 11 letech... .

05.10.2009 | 20:53:44 | Radek Reagovat

SAAB 9-3 2.0i (1998)

Zdravím vospolok. Naskytla sa mi ponuka na vozidlo SAAB 9-3 2.0i (1998), ktoré bolo dovezené z Talianska. Prosím Vás, vie mi niekto poradiť, prečo by sa mal kupujúci vyvarovať práve vozidlám (konkrétne pri tomto modeli) dovezeným zo spomínaného štátu?
Za odpovede vopred Ďakujem.

05.10.2009 | 20:14:15 | cmeldo77 Reagovat

SAAB 9-3 2.0i

Zdravím vospolok. Mám momentálne možnosť kúpiť ojazdené vozidlo SAAB 9-3 2.0i r.v.1998, ktorý bol dovezený z Talianska. Bolo tu spomenuté, že práve vozidiel z Talianska by sa mal kupujúci vyvarovať. Prosím Vás, vie mi niekto poradiť prečo? Za odpovede vopred ďakujem.

05.10.2009 | 20:08:37 | cmeldo77 Reagovat

RE: SAAB 9-3 2.0i

ahoj dovezu to seme 2001 spatne servo krasavec za 1200eu ze srn

10.10.2013 | 22:09:27 | zatbox@seznam.cz  | 217.75.218.* Reagovat

to standa

svojho času som ťiež pozeral po tomto motore,ale po dlhšom pátraní a diskutovaní o ňom s ľuďmi s fachu som dospel k názoru že to nebude veľké terno,je tam vraj motor Opel a nepatrí zrovna k veľkým držiakom.Veľká vačšina sa mi vravela,že dobrý Saab je jedine s benzínovým turbom...Ak sa však rozhodneš,tak bez poctivo vedenej servisnej knižky by som do toho určite nešiel,a dupľom nie s Talianska.Držím palce.

15.07.2008 | 06:59:57 | kakafko Reagovat

SAAB 9-3

Potřeboval bych se zeptat Chci se zeptat-Chystám se koupit 9-3 2.2TiD r.v.2001,najeto údajně 70-80.000km z Itálie za 155tis.Potřebuju se zeptat na co si dát pozor při koupi,jel sem v něm a nic tomu autu nebylo,všechno fungovalo jak má být,stříbrná metla,prý 92kW..Bojím se častých poruch a drahých servisů,spotřeby ne.Věřím mu,ale prosím poraď mi.Díky.

14.07.2008 | 23:47:25 | Standa GLi Reagovat

pokračování

auto už má najeto skoro 160 000 km a stále spokojenost. mezitím jsem provedl jisté úpravy na brzdách, podvozku a hlavně motoru takže údaje už jsou asi 167kW a 340nm ...a je to opravdu letadlo

18.12.2007 | 14:46:37 | kytli Reagovat

stále spokojený

tak saab už má na budíkách 143 000 km takže za 14 měsíců jsem s ním najel 31 000 km a stále bez problémů. akorát jsem měnil přední kotouče s deskama. ale to byla i s prací investice 4 000 kč takže nic hroznýho ... (nevíte někdo kolik by to stálo pro srovnání na oktávku? v neznačkovým servisu...)

14.12.2006 | 10:23:45 | kytli Reagovat